معرفی و دانلود کتاب بلندی‌های بادگیر

عکس جلد کتاب بلندی‌های بادگیر
قیمت:
۲۰۰۰۰ 10000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلندی‌های بادگیر

کتاب بلندی‌های بادگیر از جمله احساسی‌ترین و عاشقانه‌ترین رمان‌هایی است که توسط امیلی برونته نوشته شده است و روایت‌گر دلدادگی کاترین، دختری از خانواده ثروتمند و هیت کلیف، پسری بی‌سرپناه است. این رمان یکی از آثار ادبیات کلاسیک جهان به شمار می‌آید.

چرا باید رمان بلندی‌های بادگیر را خواند؟

این رمان از جمله پرفروش‌ترین و برجسته‌ترین آثار ادبیات کلاسیک انگلیس و جهان است. در کتاب بلندی‌های بادگیر یا «عشق هرگز نمی‌میرد» داستان اصلی از زبان شخصیت‌های مختلف کتاب بیان می‌شود و این نشان دهنده‌ی مهارت و استعداد امیلی برونته در بیان و پیش بردن داستان است. قسمتی از داستان توسط آقای لاک وود بیان می‌شود و قسمت دیگر آن را خدمتکار قدیمی ‌خانواده ارنشاو، آلن دین روایت می‌کند.

به صراحت می‌توان گفت این رمان یک اثر عاشقانه است و از زمان نگاشته شدنش سال‌های زیادی می‌گذرد اما با سبک خاص و خلاقانه‌ای که دارد نشان می‌دهد رفتارهای نامناسب و از روی خشم چگونه می‌تواند بر جنبه روحی و روانی انسان اثر بگذارد، به گونه‌ای که گویی در زمان حال نوشته شده است.

خلاصه داستان کتاب بلندی‌های بادگیر:

عنوان رمان بلندی‌های بادگیر در زبان اصلی «Wuthering Heights» است. این عنوان به خانه‌ای بر بلندای یک تپه که محل زندگی خانواده‌ی ارنشاو است، اشاره می‌کند. داستان اصلی این کتاب درباره عشق غم‌انگیز و بی‌سرانجام کاترین و هیت کلیف است. هیت کلیف بچه‌ای است که آقای ارنشاو او را به فرزندخواندگی می‌پذیرد و همراه خود به عمارت خانوادگیشان می‌آورد. کاترین، دختر آقای ارنشاو و هیت کلیف از ابتدا رابطه‌ای گرم و صمیمی‌ با هم برقرار می‌کنند. بر خلاف کاترین، برادرش، هیندلی رابطه‌ای خصمانه و تحقیرآمیز با هیت کلیف دارد. رابطه میان کاترین و هیت کلیف به عشقی بدون وصال تبدیل می‌شود چرا که برادرش از ارتباط آن‌ها جلوگیری می‌کند. پس از مرگ کاترین، هیت کلیف سرخورده و غمگین می‌شود و وجودش تنها از یک چیز پر می‌شود و آن گرفتن انتقام است و به شخصیتی تندخو با رفتاری اهانت‌آمیز تبدیل می‌شود.

اقتباس‌های سینمایی از رمان بلندی‌های بادگیر:

از صد سال گذشته تا کنون فیلم‌های سینمایی متعددی براساس کتاب بلندی‌های بادگیر ساخته شده است.

- نخستین بار در سال 1920 در انگلیستان فیلمی صامت ساخته شد.

- از مطرح‌ترین اقتباس‌های این رمان می‌توان به نسخه‌ای که در سال 1939 توسط ویلیام وایلر ساخته شد اشاره کرد. این فیلم نامزد جایزه اسکار در هفت رشته شد.

- نسخه برجسته دیگری در سال 1992 با بازی ژولیت بینوش ساخته شد.

- در سال 2011 آخرین نسخه سینمایی بلندی‌های بادگیر ساخته شد که اقتباس چندان موفقی نیست و با فضای اصلی رمان فاصله دارد.

strong>با امیلی برونته بیشتر آشنا شویم:

امیلی برونته (Emily Bronte) شاعر و رمان‌نویس انگلیسی است که بیشتر شهرتش را به خاطر رمان بلندی‌های بادگیر به دست آورده است.امیلی برونته خواهر کوچک‌تر شارلوت و خواهر بزرگ‌تر آنه برونته است و یک سال پس از انتشار رمانش به دلیل ابتلا به بیماری سل از دنیا رفت. خواهران برونته از مفاخر ادبی انگلستان هستند و آثارشان در نیمه قرن هجدهم در بریتانیا منتشر شد و از آن زمان بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

در بخشی از کتاب بلندی‌های بادگیر می‌خوانیم:

هیت کلیف گفت: من هم نقشه‌هایی در ذهن دارم، با نقشه‌های شیطانی به او نزدیک می‌شوم. من با داشتن این چهره‌ی دلربا هر روز یک ماجرای جدید به وجود می‌آورم، با سحر و جادوی خودم رنگین کمان را بی رنگ می‌کنم وچشمان آبی را به سیاه تبدیل می‌کنم، بخصوص چشمانی که شبیه چشم‌های خانواده لینتون است.

کاترین با بهت گفت: چشمان آنان واقعاً زیباست، مثل چشمان حوریان بهشتی.

هیت کلیف بعد از سکوتی کوتاه پرسید: ایزابلا تنها وارث برادرش خواهد بود، مگه نه؟

کاترین پاسخ داد: از اینکه این‌طور فکر می‌کنی واقعاً‌ برایت متاسفم. از خدا می‌خواهم شش برادرزاده به ایزابلا بدهد تا دیگر چیزی به او نرسد. سعی کن این موضوع را از ذهنت بیرون کنی. انگار خیلی دلت می‌خواهد اموال همسایه ات را به جیب بزنی ولی این را بدان املاک شوهرم همه متعلق به من است.

هیت کلیف در ادامه گفت: اموال من و تو ندارد، هر آنچه که مال من باشد در واقع مال توست. با این وصف که ایزابلا نادان به حساب می‌آید البته فکر می‌کنم او هم حساب و کتاب سرش می‌شود. ولی به قول تو بهتر است این جریان را فراموش کنیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلندی‌های بادگیر
نویسنده
مترجممرجان اعتمادی
ناشر چاپیانتشارات انگیزه مهر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات488
زبانفارسی
شابک978-600-8325-53-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ 10000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بلندی‌های بادگیر

anahid Arya
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
بلندی‌های بادگیر جزو صد کتاب برتره اگه اشتباه نکنم و از اون دسته کتابهاییست که هر چه از ردپای قرن‌ها وسال‌ها روی اون بگذره باز این کتاب جذاب و منتقدان ادبی حرفهایی برای گفتن خواهند داشت
Tanin
۱۴۰۱/۹/۵
رمانی خوب و روان است اما بررسی آن از لحاظ عاشقانه بودنش ساده و معمولیست و خواننده را درگیر یک داستان عاشقانه مهیج نمی‌کند. شخصیت پردازی در کتاب خوب بوده و می‌توان با افراد ارتباط برقرار کرد.
tabasom
۱۴۰۲/۹/۹
چقدر نوستالژی
همش فکر میکردم وسط داستان دختری در مزرعه هستم برای نوستالژی پسندا
شینا یوسفی
۱۴۰۰/۲/۲۵
نکته قابل توجه ش مهارت داستان نویسی فوق العاده ست که خوندش رو جذاب می‌کنه
محدث ام
۱۴۰۲/۲/۹
از سری کتاب‌هایی که مشتاقی برای فهمیدن ادامه داستان
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب بلندی‌های بادگیر

برای دریافت کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.