معرفی و دانلود کتاب مزایای منزوی بودن

عکس جلد کتاب مزایای منزوی بودن
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مزایای منزوی بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مزایای منزوی بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مزایای منزوی بودن

کتاب مزایای منزوی بودن اثر پرفورش استیون شباسکی با نگاهی عمیق به دوران نوجوانی قصد دارد تا روایتی پرکشش و جذاب از فراز و نشیب‌های زندگی نوجوانان را در روابط اجتماعی و عاشقانه به تصویر بکشد.

رمان مزایای منزوی بودن (The perks of being a wallflower) که توانسته هفته‌های متوالی در صدر پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار گیرد، روایتی خاص از زندگی نوجوانی درون‌گرا به نام چارلی است که به دلیل شرایط سنی و زندگی پر فراز و نشیبش با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. او زندگی سختی دارد و همیشه وقت خود را با نامه نوشتن برای یک دوست ناشناس سپری می‌کند. بدون شک این خود یکی از جذابیت‌های بی‌بدیل این رمان ساده اما در عین حال جذاب است. زیرا استیون شباسکی (Stephen Chbosky) در حقیقت داستان را به روایتگری چارلی در قالب همین نامه‌های کوتاه به تصویر می‌کشد.

موضوع اصلی کتاب مزایای منزوی بودن چیست:

داستان در مورد نوجوانی به اسم چارلی است که در ارتباط برقرار کردن با اطرافیانش با مشکل مواجه می‌شود. او مشکلات روحی بسیاری دارد و پیوسته دچار احساساتی متضاد می‌شود. اما این تمام مشکلات چارلی نیست او علاوه بر مشکلات دیگر نوجوانان، باید با مرگ خاله و خودکشی بهترین دوستش کنار بیاید.

استیون شباسکی در این رمان قصد دارد تا شما را با زندگی فردی سردرگم آشنا کند که با وجود تمام تلخی‌های اطرافش به شدت باهوش و با استعداد است. شاید شاخص‌ترین ویژگی‌های این رمان تأثیرگذار بیان طنز گونه‌ی شباسکی در آن است. زیرا به واسطه‌ی آن اثری جذاب و در عین حال خاص را خلق کرده، رمانی که در زیر لایه عاشقانه‌ و بیان طنزش شما را با داستان تلخ مواجه می‌کند.

بدون شک این رمان به دلیل بیان واقعیت‌های زندگی نوجوانان ارتباط خوبی با شما برقرار خواهد کرد. چرا که شباسکی با بیان این دوران از دید شخصی دیگر به شما یادآور می‌شود که بعضی تجربیات شخصی می‌توانند تا چه حد فراگیر و همگانی باشند.

این رمان پرکشش با موضوع دو راهی انفعال و اشتیاق، به اثری کلاسیک و در عین حال مدرن تبدیل شده است. نامه‌های چارلی فوق العاده، منحصر به فرد، خنده دار و ویرانگر هستند. شباسکی از زبان چارلی داستان عمیقا اثرگذاری را بازگو می‌کند که ما را با خود به دورانی دیوانه وار و مهیج می‌برد: بله دوران بزرگ شدن.

در آخر لازم به ذکر است روزنامه‌ی گاردین این رمان را نسخه‌ی مدرن کتاب ناطور دشت عنوان کرده، همچنین بر اساس این رمان جذاب فیلمی به کارگردانی خود شباسکی و بازی اما واتسون ساخته شده است.

استفان شباسکی را بیشتر بشناسیم:

شباسکی، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی است. او در سال 1970 به دنیا آمده و با وجود اینکه سن زیادی ندارد اما سابقه‌ی خوبی تا کنون از خود برجای گذاشته است. بیشتر طرفدارانش شباسکی را با رمان مزایای منزوی بودن می‌شناسند.

برخی نظرات درباره‌ی کتاب مزایای منزوی بودن:

- روحیه بخش و امید دهنده. (Guardian)
- به راحتی می‌توان این اثر را با «ناتور دشت» مقایسه کرد. (Common Sense Media)
- داستانی عمیقا تأثیرگذار. (Book Depository)

در بخشی از کتاب مزایای منزوی بودن می‌خوانیم:

من خیلی مذهبی بزرگ نشدم، چون پدرمادرم خودشون به مدرسه‌ی کاتولیک رفته بودن، ولی خیلی زیاد به خدا اعتقاد دارم. فقط اسمی براش نذاشتم. فکر کنم بدونی منظورم چیه. امیدوارم باوجوداین ناامیدش نکرده باشم.

در‌ضمن، بابا یه جر‌و‌بحث حسابی با پدرمادرِ پسره داشت. مادرِ پسره خیلی‌خیلی عصبانی شده بود و سر پسرش جیغ‌و‌داد کرده بود. پدر پسره ساکت مونده بود. بابا خیلی موضوع رو شخصی نکرده بود. به اونا نگفته بود که پسرشون رو تخمی بزرگ‌کردن یا یه همچین چیزهایی.

تا جایی‌که به بابام مربوط می‌شد، تنها چیزِ مهم این بود که کمک کنن پسرشون از خواهرم دور بمونه. همین‌که توافق شد، اونا رو ول کرده بود تا خونوادگی به این موضوع رسیدگی کنن. حداقل این چیزی بود که به ما گفت.

تنها چیزی‌که از بابام پرسیدم، در مورد مشکلات خونوادگی پسره بود. این‌که فکر می‌کنه اونا پسرشون رو کتک زدن یا نه. بابا بهم گفت سرم به کار خودم باشه، چون نمی‌دونه و هیچ‌وقت هم نمی‌پرسه و فکر نمی‌کنه مهم باشه.

«همه یه قصه‌ی گریه‌دار ندارن چارلی، و حتی اگه داشته باشن، دلیل نمی‌شه.»

فقط همین‌ها رو گفت. بعد رفتیم تلویزیون نگاه کنیم.

خواهرم هنوز از دستم عصبانیه، ولی بابا گفت کار درست رو انجام دادم. امیدوارم این‌طوری بوده باشه، ولی سخته گفتنش گاهی وقت‌ها.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مزایای منزوی بودن
نویسنده
مترجمکاوان بشیری
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-600-7845-37-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مزایای منزوی بودن

Saeed Azami
۱۳۹۹/۲/۱۸
کتاب خوبیه، ارزش مطالعه داره، ترجمه قابل قبوله و... اما در مورد مقایسه شدن با ناطور دشت خیلی موافق نیستم، هر دو نوجونایی ان که مشکلات خاص خودشونو دارن ولی این دو تا اونقدر با هم فرق دارن که حوصله ندارم بنویسم و اگه خودم هم می‌بودم حاضر نمی‌شدم اونجور متن بلندی رو بخونم. در کل ناطور دشت رو خیلی ازین بیشتر کتاب دوست دارم هر چند 8. 5 سال از خوندن ناطور دشت می‌گذره و بیشتر از چیزی که خوندم چیزی که حس کردم رو به یاد میارم
saye sh
۱۳۹۹/۱/۸
این کتاب رو قبلا خونده بودم؛ داستان قسمتی از زندگیه یه پسر منزویه با اتفاقاتی که تو زندگی گذشتش رخ داده و تاثیر دوستان جدیدش که باعث اعتماد به نفسش شدن و همینطور کلنجارهایی که یه شخص درونگرا با خودش تو ذهنش داره.. ار ش یک بار خوندن رو داره اتفاقا یه فیلم به همین نام هم هست با بازی اما واتسون 😍
Parastoo A
۱۴۰۰/۶/۱
سانسور شده بعضی قسمتاش اما به نظرم اینجوری قشنگ‌تره. اگه اصلش بود خیلی شبیه سریالای تینیجری می‌شد و فیلمشم به خاطر همین و حذفیات زیادی که داشت خیلی برام جالب نبود. در کل به نظرم اول کتابو بخونید بعد اگه شد فیلمو ببینید چون شخصیت اصلی درون‌گراس و بیش‌تر حرفاشو با خودش می‌زنه که تو فیلم خیلی جالب نشده.
Saman Rashidi
۱۴۰۰/۸/۱۳
از دسته کتاباییه که ممکنه دوباره بخونمش. نگارش ساده‌ای داره و حس خودمونی کتاب توی خودش غرقت میکنه. در عین حال پایان و حتی شروع خیلی جذابی نداره ولی میتونه داستانش رو تا مدت‌ها توی ذهنت حک کنه.
ترجمه هم قابل قبوله و بعضی جاها سانسور شده که مشکل خاصی ایجاد نمیکنه.
نیلوفر معتبر
۱۳۹۹/۹/۷
وقتی این کتاب رو خوندم، احساس نکردم منطق و احساسات من، با منطق و احساسات چارلی متفاوته. ذره ذره حرفاشو درک کردم و باهاش همزاد پنداری کردم و این شاید بهترین ویژگی برای یه کتاب باشه...
(ولی فکر کنم یه قسمتایی از کتاب سانسور شده بود)
Zainab Haidarifard
۱۳۹۹/۷/۲۹
کتاب به صورت مجموعه نامه نگاشته شده و طبیعتاً فضاسازی خاصی ندارد و بیشتر کلام‌محور است.
موضوع یک مشکل روانشناختی است و اگر علاقه‌ای به این مسائل ندارید این کتاب حوصله‌سربر است.
اتفاقات داستان خیلی ساده و در جهت پیشبرد نمایش همان معضل است و افت و خیز چندانی ندارد.
نیما پروانی
۱۴۰۰/۶/۴
عالی بود و من به عنوان یک نوجوان ایرانی واقعا حسرت خوردم و حسادت کردم که چرا جای نوجوان‌های آمریکایی نیستم. واقعا ما در مقابل آن‌ها هیچی نداریم و زندگی نمی‌کنیم. کتاب واقعا گیرا بود ولی تصمین نمیکنم که حالتان را خوب کند.
الا
۱۴۰۱/۴/۲۷
کتاب فوق العاده‌ای بود مخصوصا برای هر کسی که وایب دهه‌های ۸۰ یا ۹۰ آمریکا رو می‌پسنده و جزئیات مربوط به زندگی اون دوران رو دوست داره. قهرمان داستان هر کسی رو می‌تونست درک کنه جز خودش!
مهدیار کریمی مزین
۱۳۹۹/۸/۲۹
خیلی عالی بود برا منی که نوجوانم به نظرم نوجوانا بخوننش خیلی کمکشون میکنه بعدا فیلمش ببینن اول کتاب رو بخونن بعد فیلمو ببین اینجور خیلی بهتره
TAHA TIMORI
۱۴۰۲/۳/۱۸
این کتاب یعنی مزایای گوشه گیر بودن رو اول فیلمش رو ببینید بعد داستانش رو عاااالی
بهترین فیلمی که با ریفقام دیدیم و همینطور کتابش رو
حتما این کتاب رو بخونید عالی بود
alo bale
۱۳۹۹/۴/۱۹
به نظرم خیلی کتاب پر مفهوم و عمیقی نبود داستان درباره پسریه که یک زندگی کاملا عادی و تقریبا بدون هیچ چالش خاصیه. من در کل نپسندیدم
mohsen f
۱۴۰۱/۱/۸
نمیدونم من فقط اینطور فکر میکنم یا نه ولی متن کتاب هیچ ارتباطی به مزایای منزوی بودن نداشت و فقط هم مشکل منزوی بودن نبود، در کل نپسندیدم
امیرحسین صمیمی
۱۳۹۹/۵/۱۹
بنظرم اول فیلمش رو ببینید تا علاقه مند بشید بعد این کتاب رو بخونید. توجه به تفاوت‌های بین فیلم و کتاب خیلی جذابه مطمئنم خوشتون میاد.
منصور وثوق
۱۴۰۱/۱۲/۲
کتاب خوبیه و به شخصیت یک پسر منزوى و تنها اشاره میکنه و به ما کمک میکنه که این افراد را بهتر بشناسیم
محمدمهدی چمنی
۱۴۰۱/۶/۲۳
کتاب بسیار مناسبی در رده بندی ادبیات نوجوان و جوان میباشد که به راحتی خواننده را غرق در خود میکند. بشدت پیشنهاد میشود.
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب مزایای منزوی بودن

برای دریافت کتاب مزایای منزوی بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.