معرفی و دانلود کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم

عکس جلد کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم
قیمت:
37000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم

کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم، اثر نویسنده و سخنران معروف، مایکل اس. سورنسن است. این کتاب با استفاده از تکنیک‌های ساده، عملی و اثبات‌شده‌ی خود، به‌طور معجزه‌آسایی بر تقویت مهارت شنیدن و درک متقابل در گفت‌وگو تأثیر می‌گذارد. پرورش مهارت شنیداری با استفاده از نکات راهبردی این کتاب به افراد کمک خواهد کرد تا روند مکالمات بی‌نتیجه و طاقت‌فرسا در محیط خانواده یا کاری خود را به گفت‌وگویی ارزنده و پربازده تبدیل کنند. این کتاب در سال 2018 توانست جایزه‌ی کتاب IPA را از آن خود کند.

درباره‌‌ی کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم

شما هم از گفت‌وگو‌های بی‌سرانجام در محیط خانواده یا درکنار شریک عاطفیتان خسته شده‌اید؟ یا از بحث‌وجدال‌های مداوم در محیط‌کار در به ستوه آمده‌اید؟ چه‌ می‌شود اگر بدانید ایجاد تغییر اساسی در روند هر گفت‌وگو و به‌سرانجام رساندن مکالمات، تنها در گروی رعایت یک نکته کوچک، اما اساسی‌ است؟

مایکل اس. سورنسن (Michael S. Sorensen) در کتاب ویژه‌ی خود یعنی به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم (I Hear You)، کلید داشتن یک گفت‌وگوی سالم و موفق را به دستتان می‌سپارد؛ کلیدی طلایی که بارها از کنار آن گذشته‌ایم و از تأثیر معجزه‌آسای آن غافل شده‌ایم: مهارت شنیداری.

همه‌ی ما از داشتن ارتباط و گفت‌وگو با دیگرا ناگریزیم، این موضوع ساده به ما یادآوری می‌کند که به‌موازات هر مکالمه‌ی جدید باید خود را برای چالش‌های آن نیز آماده کنیم. اما چرا بسیاری از روابط به جای ایجاد عشق و صلح در افراد آن‌ها را به روندی فرسایشی و آزاردهنده سوق داده است؟ چرا معمولاً افراد در گفت‌وگو با یک‌دیگر با سوءتفاهم‌های مختلف درگیر هستند؟ شاید جواب ساده و کلی برای این سؤالات در یک جمله خلاصه شود: «نداشتن مهارت‌های ارتباط کلامی» و در این سلسله مهارت‌های ارتباطی همیشه پله‌ای ناشناخته، اما بسیار حیاتی وجود دارد و آن توانایی شنیدن و درک مخاطب است.

نویسنده در طی فصل‌های متنوع این کتاب به ما می‌آموزد تا چگونه نگرانی‌ها، ترس‌ها و عدم‌اطمینان در شخص مقابل را آرام کنیم؛ احساس عشق، احترام و قدردانی بیشتری در روابط عاطفی خود برقرار کنیم و حمایت و تشویق بیشتری از افراد ارزشمند زندگی خود به عمل آوریم. با استفاده از نکات کاربردی کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم، به قدرت اعجاب‌آور شنیدن پی خواهیم برد و پس از مدتی رعایت اصول و تمرینات این کتاب از تفاوت ایجاد شده در روند روابط خود شگفت‌زده خواهیم شد. این کتاب اولین‌بار در سال 2017 وارد نشر جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر پندار تابان و با ترجمه‌ی آرزو خوشابی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب IPA در سال 2018
  • برنده‌ی جایزه‌ی مورد علاقه خوانندگان در سال 2018 (Readers' Favorite Award Winner)

در نکوداشت کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم

  • چه به دنبال بهبود روابط خود با همسرتان باشید، چه به دنبال گفتگوهای دشوار در محل کار باشید یا بخواهید رابطه‌ی عمیق‌تری با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید، این کتاب روش‌هایی برای بهبود هر‌رابطه در زندگی شما ارائه می دهد. (وب‌سایت آمازون)

کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به حوزه‌ی روان‌شناسی، به‌ویژه روان‌شناسی روابط و خانواده پیشنهاد می‌شود. این کتاب هدیه‌ای ارزشمند برای افرادی‌ست که به تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری در رابطه اهمیت می‌دهند و همچنین برای کیفیت روابط کاری، دوستانه وعاطفی خود ارزش قائل‌اند.

با مایکل اس. سورنسن بیشتر آشنا شویم

مایکل اس. سورنسن یک مدیر اجرایی کسب‌‌وکار، یک نویسنده‌ی پرفروش، سخنران و مدرس حوزه‌ی روابط است. آثار مایکل اس. سورنسن امروزه به صدها هزار نفر در سراسر جهان کمک کرده است تا روابط خود را بهبود بخشند، اعتماد‌به‌نفس خود را احیا کنند و به استاد ارتباط در تجارت، عشق و زندگی تبدیل شوند.

جملات برگزیده‌ی کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم

  • ایجاد ارتباط همان انرژی‌ای است که وقتی افراد حس کنند دیده و شنیده می‌شوند و ارزش و اعتبار دارند، ایجاد می‌شود. (برنه براون)
  • پشت هر نیازی به ایجاد ارتباط، نیاز به سهیم شدن نهفته است؛ و پشت نیاز به سهیم شدن، نیاز به درک شدن نهان است. (لیو روستن)
  • این‌که به تو گوش دهند و شنیده شوی، یکی از والاترین خواسته‌های قلب هر انسانی است. و آن‌هایی که گوش دادن به دیگران را می‌آموزند، دوست‌داشتنی‌ترین و محترم‌ترین افراد هستند. (ریچارد کارلسون)

در بخشی از کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم می‌خوانیم

در دنیای پرسرعت امروز، مشغولیت‌های بسیاری برای جلب کردن توجه ما در حال رقابت‌اند. ممکن است فکر کنید تا وقتی به نظر رسد که در یک مکالمه حضور دارید، اشکالی پیش نمی‌آید اگر بگذارید ذهنتان توجهش را به چیز دیگری معطوف کند؛ که البته اصلاً درست نیست. هنگامی که ما حضوری کامل نداشته باشیم، دیگران این موضوع را می‌فهمند.

آیا تا به حال این را تجربه کرده‌اید که با کسی مشغول صحبتید که آشکارا معلوم است فکرش جای دیگری است؟ شاید نگاهشان به تلفنشان باشد، به شانه‌های شما نگاه کنند یا حتی به ساعتشان نگاه بیندازند. و برای شما هم سخت است که می‌بینید به شما توجهی ندارند. هر چقدر ذهنشان بیشتر از صحبت کردن با شما منحرف شده باشد، بیشتر به نظر می‌رسد که آن موضوعِ دیگر از صحبت کردن با شما پراهمیت‌تر است؛ که اصلاً احساس خوبی هم نیست.

الیویا فاکس کابان، نویسنده‌ی کتاب اسطوره کاریزما، خاطرنشان می‌سازد که این موضوع «نه فقط می‌تواند عدم حضور مشهودی را نشان دهد، بلکه می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از عدم اعتماد با پیامدهای احساسی بدتر هم تلقی شود. اگر چنین موردی برایتان روی داده باشد، تقریباً ناممکن است که بتوانید اعتماد کنید، رابطه‌ی دوستانه پیدا کنید، یا وفادار بمانید.»

اگر هنگامی که ذهنتان متفرق است یا نمی‌توانید چند لحظه‌ای از کار دست بکشید، کسی تقاضای صحبت کردن با شما را کرد، بگذارید آن‌ها وضع شما را ببینند و صحبت با آن‌ها را به وقت دیگری موکول نمایید. مثلاً: «متأسفم، الان در وسط یه پروژه‌ی پرتنش هستم و می‌ترسم اگه بخواهیم الان باهم صحبت کنیم حواسم پرت بشه. می‌شه تا یه ساعت دیگه با شما تماس بگیرم؟ دلم می‌خواد هنگام صحبت با شما حواسم کاملاً جمع باشه.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: قدرت تأیید و همدلی
فصل 1: چرا ارزش وقتی را که می‌گذاری دارد؟
فصل 2: دانش مقدماتی همدلی
فصل 3: برداشت‌های نادرست متداول
فصل 4: همه چیز با اظهار همدلی آغاز می‌شود
بخش دوم: روش همدلی چهارمرحله‌ای
مقدمه‌ی بخش دوم
مرحله‌ی 1: گوش دادن همدلانه
مرحله‌ی 2: همدلی با احساسات
مرحله‌ی 3: پیشنهاد، توصیه یا تشویق (اگر مناسب باشند)
مرحله‌ی 4: همدلیِ دوباره
بخش سوم: یکپارچه کردن همه‌ی موارد
موقعیت‌های دنیای واقعی
اندیشه‌های نهایی
سخن آخر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم
نویسنده
مترجمآرزو خوشابی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7232-12-7
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
37000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم

محمدمهدی یاوری
۱۴۰۲/۹/۱
واقعا از این کتاب لذت میبرم و میتونید روابط زندگی خود رو چه کاری چه خانوادگی بهبود ببخشید (با عمل به این کتاب).
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم

برای دریافت کتاب به تو گوش می‌دهم و آنچه می‌گویی را درک می‌‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.