معرفی و دانلود کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن: سفری برای کشف و شناخت کیهان

برای دانلود قانونی کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن: سفری برای کشف و شناخت کیهان

اگر جزء افرادی هستید که می‌خواهید با جدیدترین و به‌روزترین تحقیقات علمی آشنا شوید، کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن را بخوانید. اگر هم دوست دارید نویسنده‌ای با زبانی طنز و سرگرم‌کننده، اسرار کیهان را برایتان بازگو کند، باز هم به سراغ همین کتاب بروید! نیل دگراس تایسون و دستیارش، لینزی نیکس واکر، در این کتاب سفری کهکشانی و فراکهکشانی را آغاز می‌کنند.

درباره‌ی کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

افسانه‌ی ایکاروس بیش از هر چیزی بازتاب تلاش انسان برای رسیدن به پاسخ سؤالاتش است. این شخصیت افسانه‌ای همراه با پدرش دایدالوس، بال‌هایی از پر و موم عسل ساخت و از زندان فرار کرد. دایدالوس از ایکاروس خواست که بلندپروازی نکند؛ اما او به توصیه‌ی پدرش گوش نکرد و سعی کرد به خورشید نزدیک شود. گرمای خورشید، موم بال‌های ایکاروس را سوزاند و او از آسمان به دریا سقوط کرد. اما آیا بلندپروازی و گرمای خورشید علت مرگ ایکاروس بود؟ شاید هم نه. کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن (To Infinity and Beyond) را بخوانید تا بفهمید داستان‌ها و فیلم‌های تخیلی این‌چنینی تا چه حد با واقعیت مطابقت دارند.

اگر اهل کیهان‌شناسی و نجوم باشید، بی‌تردید نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson) را می‌شناسید. او از آن افراد مشهوری است که در همه‌جا فعالیت دارد: تلویزیون، پادکست، کتاب، دانشگاه، ناسا و... . وی در این کتاب به همراه دستیارش لینزی نیکس واکر (Lindsey Nyx Walker) شما را به سفری در فضا می‌برد. اما پیش از شروع سفر، همه چیز را درباره‌ی سیاره زمین توضیح می‌دهد. در بخش اول کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن درباره‌ی سطوح مختلف جو زمین، فشار هوا، پرش از لبه‌ی فلیکس بام‌گارتنر و دیگر چیزها صحبت می‌شود.

در بخش دوم، نویسنده به منظومه‌ی شمسی نگاهی می‌افکند و بحث را از ستاره‌ی درخشان این منظومه یعنی خورشید، آغاز می‌کند. البته قضیه به آن سادگی که فکرش را می‌کنید نیست. مثلاً انسان‌ها چگونه به اطلاعاتی درباره‌ی خورشید و سیارات منظومه دست یافتند؟ اطلاعاتی که احتمالاً بسیاری از شما از آن باخبرید و حتی برای بسیاری‌تان بدیهی به نظر می‌رسد. برای مثال چرخیدن سیاره‌ها دور خورشید حقیقتی است که سال‌های سال است با آن کنار آمده‌اید. اما ششصد سال پیش کسانی بودند که فکر می‌کردند زمین مرکز جهان است و خورشید دور آن می‌گردد! نیل دگراس تایسون شما را با حقایق بیشتری درباره‌ی خورشید و سیاره‌های عطارد، ناهید، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون روبه‌رو می‌کند. او و لینزی نیکس واکر حتی از سیاره یا سیارک پلوتون هم غافل نمی‌شوند و آخرین تحقیقات مرتبط با این عضو کوچک منظومه‌ی شمسی را بیان می‌کنند.

اکنون زمان آن رسیده که به فضا بروید و ذهن خودتان را برای سؤالات هیجان‌انگیز آماده کنید. فضا چیست؟ گرانش چیست؟ فضا از چه چیزی تشکیل شده؟ اگر این‌همه ستاره در آسمان داریم، چرا باز هم آسمان تاریک است؟ در بخش سوم کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن، پاسخ پرسش‌هایی این‌چنینی را پیدا خواهید کرد.

نیل دگراس تایسون و لینزی نیکس واکر با بخش آخر کتاب شما را به جایی می‌برند که فضا و زمان در آن قابل تشخیص نیست. در این سفر با سرعتی بیشتر از نور حرکت می‌کنید و مانند باز لایتر، به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن پرواز می‌کنید. نسبیت خاص، انرژی تاریک، فیزیک کوانتوم، سفر در زمان و... فقط چند موضوعی هستند که در این بخش از کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن بررسی می‌شوند.

در این اثر، فیلم‌های سینمایی نیز بررسی و نقد می‌شوند! البته از دریچه‌ی قوانین فیزیک و کیهان‌شناسی. نیل دگراس تایسون کوشیده در هر بخش از کتاب، چند فیلم علمی تخیلی مرتبط با نجوم را از نظر محتوایی به چالش بکشد. «علم هالیوود» نام این قسمت‌های هیجان‌انگیز کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن است. همچنین در قسمت «معمای کیهانی» از نکاتی جالب درباره‌ی کیهان و جهان رونمایی می‌شود. تصاویری که در کتاب قرار گرفته‌اند، واقعیت‌های کیهانی را برایتان ملموس‌تر خواهند کرد.

انتشارات جزیره کتاب به‌تازگی کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن را با ترجمه‌ی یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان منتشر کرده.

نکوداشت‌های کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

  • کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن شما را وامی‌دارد که به بیرون بروید و آسمان شب را بنگرید. مطمئناً باز لایت‌یِر به این کتاب افتخار خواهد کرد. (مجله‌ی کرکوس ریویوز)
  • لینزی نیکس واکر و نیل دگراس تایسون در این اثر به کیهان و جهان نگاهی روشن دارند. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن برای کسانی است که به علم نجوم علاقه دارند و می‌خواهند ماجراجویی کیهانی خود را شروع کنند.

در بخشی از کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن: سفری برای کشف و شناخت کیهان می‌خوانیم

هیولای سبز مارول شاید غیرقابل قبول‌ترین ابرقهرمانی باشد که تاکنون تصور شده است. درحالی‌که سایر ابرقهرمانان شاید مضحک به نظر برسند - مانند موجودات فضایی پرنده با چشمان اشعه ایکس و حساسیت به کریپتونایت (سوپرمن) یا خدای رعدوبرق نورس خوش تیپ و دارای چکش‌ از قلمرو آسگارد (ثور) - داستان‌هایی برای منشأ آن‌ها وجود ندارد. علم را استناد نمی‌کنند. بااین‌حال، هالک شگفت‌انگیز این کار را می‌کند.

استن لی، خالق افسانه‌ای کمیک، با الهام از داستان‌های کلاسیک فرانکشتاین و دکتر جکیل و آقای هاید، داستانی درباره‌ی یک فیزیکدان فروتن به نام بروس بنر، شخصیت دکتر جکیل، روایت کرد. پس از یک بمب آزمایشی که او را در دوز قوی پرتو گاما غوطه‌ور کرد، DNA تغییر یافته او را قادر ساخت تا به آقای هاید تبدیل شود - یک جهش‌یافته فوق‌العاده قوی و دارای مشکلات مدیریت خشم.

حتی یک دوز خفیف اشعه گاما به DNA بنر آسیب می‌رساند تا در عرض چند هفته خود را بزرگ‌تر و قوی ببیند. اما بیایید آن را دقیق‌تر ببینیم. وقتی بنر تبدیل به هالک می‌شود، پوستش سبز می‌شود. چرا بنفش، نزدیک‌ترین رنگ در طیف نور مرئی به پرتوهای گاما نیست؟ می‌توان آن را آزادی هنری بنامیم. بااین‌حال، چیزی که نمی‌توانیم فرض کنیم، تغییر نشانه هالک است: بدن بلندتر و زیباتر او، که می‌تواند به راحتی یک توپ بیس‌بال را پرتاب کند. آن همه توده‌ی اضافی از کجا می‌آید؟ انیشتین دستور به دست آوردن جرم از انرژی اطراف را به ما ارائه کرد: E = mc2. اما اگر هالک مقدار لازم جرم را از انرژی محیط اطرافش بگیرد، همان شهری که می‌خواهد نجات دهد منفجر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: سفر کیهانی
بخش 1: زمین زنده
بخش 2: گشت‌وگذار در حیاط خلوت خورشید
بخش 3: پیش به سوی فضای بیرونی
بخش 4: به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن: سفری برای کشف و شناخت کیهان
نویسنده،
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
ناشر چاپیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات329
زبانفارسی
شابک978-964-233-492-6
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

برای دریافت کتاب به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.