معرفی و دانلود کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه

عکس جلد کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه

دکتر جوئل بلاک در کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه به زوج‌ها پیشنهاد می‌کند که فقط با صرف 15 دقیقه در هفته، گفتمانی عاطفی با یکدیگر داشته باشند و با این کار صمیمیت بیشتری را در رابطه‌ی خود ایجاد کنند. او عقیده دارد که ما در زندگی مشترک دوباره خودمان را کشف می‌کنیم؛ اما آیا جرئت داریم که خود واقعی‌مان را به طرف مقابل نشان دهیم؟!

درباره‌ی کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه

بعضی از ما سعی داریم شخصیت واقعی خودمان را از دیگران پنهان کنیم. گاهی این تمایل به پنهان‌کردن خود واقعی،‌ در زندگی مشترک میان زوج‌ها هم دیده می‌شود. بسیاری از افراد بر این باورند که اگر راز دلشان را به شریک زندگی خود بگویند،‌ آن‌ها را ترک خواهند کرد. اما آیا صمیمیت و صداقت زیربنای یک رابطه‌ی عاطفی سالم نیست؟ در ابتدای رابطه‌ی عاشقانه دوست داریم که راجع‌به طرف مقابلمان اطلاعات بیشتری به دست آوریم. اما هر چه رابطه پیش می‌رود، احساس دلهره می‌کنیم و برای مراقبت از رابطه،‌ بسیاری از حرف‌ها را به زبان نمی‌آوریم. درست همین‌جاست که رابطه‌ی پرشور اولیه به یک رابطه‌ی محتاطانه تبدیل می‌شود که در ظاهر بی‌نقص است؛ اما آن چیزی نیست که باید باشد. دکتر جوئل بلاک (Joel Block) در کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه (The 15-Minute Relationship Fix)، به بررسی همین مشکل می‌پردازد و در تلاش است که با ارائه‌ی راهکارهای عملی و قابل اجرا،‌ این مشکل را در زندگی زوج‌ها حل کند.

زوج‌های بسیاری بعد از ازدواج یا پس از رابطه‌ی طولانی‌مدت، احساس می‌کنند که زندگی و ارتباط آن‌ها با شریک زندگیشان دیگر شور و هیجان اولیه را ندارند و اوضاع دیگر مانند اوایل رابطه نخواهد شد! دغدغه‌ی جوئل بلاک در کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه این است که متوجه شود آیا می‌توان عشق را احیا کرد یا نه؟ او برای پاسخ به این سؤال به سراغ بررسی هوش هیجانی رفته است و عقیده دارد که با بالا رفتن هوش هیجانی یا EQ، روابط عاطفی شما نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

دکتر بلاک می‌خواهد شریک‌ زندگی‌تان به خود واقعی شما احترام بگذارد و آن را بپذیرد. روش‌هایی که در کتاب بیان شده‌اند،‌ برای پیشگیری از دعوا یا حتی سکوت نابه‌جا هستند. گفت‌وگوها و سؤالاتی که در کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه آمده است، جانی تازه به رابطه‌ی عاطفی شما می‌بخشد. بنابراین بهتر است با دنبال کردن نکات کتاب و مرور آن‌ها، خود واقعی‌تان را پیدا کنید واز این طریق نه‌تنها در زندگی و روابط عاطفی‌تان که در سایر زمینه‌های زندگی نیز به موفقیت نزدیک شوید.

دکتر جوئل بلاک این اثر را بعد از دو سال گفت‌وگو با همسر خود و بر اساس تجربه‌هایش در جلسات زوج‌درمانی نوشته و در آن از آخرین تحقیقات روان‌شناختی نیز استفاده کرده است. شما باید 15 دقیقه در هفته را به این کتاب اختصاص دهید و دستورالعمل‌های آن را به‌دقت دنبال کنید. بعد از مدتی،‌ نتیجه را خواهید دید. انتشارات متخصصان کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه را با ترجمه‌ی ناهید پویامنش چاپ کرده است.

نکوداشت‌های بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه

  • دکتر بلاک با کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه به ما کمک می‌کند تا مسائل گیج‌کننده در ابتدای رابطه را حل کنیم. (کارن کوپر، روان‌شناس بالینی)

  • جوئل بلاک دهه‌ها تحقیق روان‌شناختی را به یک کتاب مختصر تبدیل کرده که خواندنش‌ برای زوج‌ها بسیار مفید است. او در کتابش اهمیت هوش هیجانی را در رابطه گوشزد می‌کند و راهکارهایی برای زندگی مشترک مؤثر و رضایت‌بخش ارائه می‌دهد. (امیدا راندز، روان‌شناس بالینی)

  • کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه برای هر زوجی که می‌خواهد رابطه‌ی خود را صمیمانه‌تر کند،‌ یک موهبت است. نویسنده سال‌ها تجربه‌ی زوج‌درمانی را در این کتاب خلاصه کرده و آن را در کنار یافته‌های پژوهشی جدید قرار داده است. کسانی که به توصیه‌های جوئل بلاک عمل می‌کنند، هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت،‌ رابطه‌ی بهتری با یکدیگر را خواهند ساخت. (ران مورفی، روان‌شناسی بالینی)

کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه به همه‌ی افرادی که در یک رابطه‌ی عاطفی هستند،‌ توصیه می‌شود. دکتر جوئل بلاک این کتاب را برای زوج‌هایی نوشته است که نسبت به روابط عاطفی خود احساس خوبی ندارند. حتی مجردهایی که می‌خواهند رابطه‌ی خود را با دیگران بهبود بدهند،‌ می‌توانند این کتاب را بخوانند!

با جوئل بلاک بیشتر آشنا شویم

جوئل بلاک متولد 1943 روان‌شناس بالینی آمریکایی متخصص در زوج‌درمانی است که در دانشکده‌ی پزشکی زوکر دانشگاه هوفسترا و مرکز نورثول تدریس می‌کند. وی در دانشگاه پزشکی ایالت نیویورک تحصیل کرده، مدرک دکترای روان‌شناسی خود را از دانشگاه سیراکیوس گرفته و دوره‌ی پسادکتری را در حوزه‌ی درمان‌شناسی رفتاری، در مؤسسه‌ی آلبرت الیس گذراند. او روانشناس ارشد در نورثول هلث و یکی از اعضای انجمن روان‌شناسی آمریکاست. دکتر بلاک کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی عشق و رابطه‌ی جنسی نوشته و در برنامه‌های تلویزیونی بسیاری حاضر شده است.

در بخشی از کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه می‌خوانیم

در تعدادی از مسائل، مردان و زنان اغلب در بی‌پرده‌گویی متفاوت عمل می‌کنند. این تفاوت‌ها زمانی تأثیرگذارند که زن و مرد با یکدیگر وارد روابط عاطفی می‌شوند. به‌عنوان مثال، در مورد مسائل خصوصی و یا مسائلی که می‌توان به اشتراک گذاشت، زنان تمایل دارند آزادتر باشند و فکر می‌کنند بهتر است به دوستی نزدیک در مورد جزئیات خصوصی زندگی عاشقانه یا درگیری خود بگویند. در مقابل، مردی شاید این افشاگری‌ها را نقض حریم خصوصی بداند.

مردان در برقراری ارتباط صمیمانه، تمایل به سکوت دارند. آن‌ها معمولاً در عمل راحت‌تر هستند تا در حرف و در این صورت زن فکر می‌کند زمانی که خود واقعی‌اش نیست اطلاعات مهمی را پنهان می‌کند. برعکس، مردی شاید نگرش زنی را نسبت به چیزی، بر اساس آنچه انجام می‌دهد قضاوت کند، نه بر اساس آنچه که می‌گوید، زیرا مردان کنش‌گرا هستند؛ بنابراین، مردی شاید حرف‌های همسرش را جدی نگیرد.

مردان و زنان از صمیمیت انتظارات متفاوتی دارند. شاید زنی به دنبال اشتراک کلامی بیشتری باشد. درحالی‌که مردی شاید احساس کند، او بیش از حد فضول و محتاج دانستن در مورد مسائل شخصی اوست. مرد شاید خواهان خلوت کردن و فضای بیشتری باشد. سؤالات لب مرزی مانند این‌ها باید بر اساس انتظارات و نیازهای هر یک از طرفین مورد مذاکره قرار گیرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. بررسی میزان صراحت
تسلط بر اصول و مبانی
2.گفتمان عاطفی
3. شش مزیت حاصل از این جلسه‌ی گفتمان
4. شرح جلسه‌ی گفتمان
توانایی تقویت رابطه
5.کاری ناتمام از دوران کودکی
6. همدیگر را سرزنش نکنید
7. استراتژی‌های بهتر جهت گوش دادن یا پاسخ‌دهی
مزایای بیشتر
8. این هفت مورد را با شریک زندگی‌تان در میان بگذارید
9. هفت نکته‌ جهت خودتسکین‌دهی
10. سؤالات متداول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه
نویسنده
مترجمناهید پویامنش
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-622-292-823-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه

برای دریافت کتاب بهبود رابطه عاطفی و ایجاد صمیمیت فقط در 15 دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.