معرفی و دانلود کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق

عکس جلد کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق

آزاده بقایی پور و محمدجواد ابول قندی در کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق پس از تعریف طلاق و بررسی عوامل دخیل در آن، به ارائه‌ی راهکارهایی می‌پردازند که زوج‌ها می‌توانند به کمک آن‌ها در رفتارهای خود تجدید نظر کرده و روابطشان را بهبود ببخشند.

درباره کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق

طلاق، مهم‌ترین معضل در زندگی زناشویی است که در جامعه‌ی ما به‌شدت در حال افزایش می‌باشد. این پدیده زمانی اتفاق می‌افتد که در رابطه‌ی زناشویی تنش‌هایی مشاهده می‌شود و زن و مرد به بحران عاطفی دچار می‌شوند. دلایل متعددی را می‌توان برای طلاق برشمرد، از جمله دلایل اجتماعی، دلایل اقتصادی، دلایل فرهنگی و دلایل فردی.

آیا می‌توان رابطه‌های زناشویی نابودشده را ترمیم کرد؟ آیا راهکاری برای پیشگیری از طلاق وجود دارد؟ آزاده بقایی پور و محمدجواد ابول قندی در کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق، عوامل مؤثر بر طلاق و راه‌های پیش‌گیری از آن را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

کتاب حاضر در شش فصل تهیه و تدوین شده است. مباحث مطرح در این کتاب از این قبیل‌اند: تعریف طلاق و علل مختلف آن، طلاق از دیدگاه روان‌شناسی، انواع طلاق، آثار و نتایج طلاق در خانواده و جامعه، نظریه‌های مرتبط با طلاق، تعارضات زناشویی، عوامل ایجاد تعارضات زناشویی، مفهوم صمیمیت و ...

کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زندگی زناشویی خود دچار مشکل شده‌اید و در پی بهبود روابط خود با همسرتان هستید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق می‌خوانیم

مطابق مدل الگویی اشتراوس و کوربین، شرایط علی به حوادث و یا وقایعی دلالت می‌کند که به وقوع یا رشد پدیده‌ای منتهی می‌شود. مشکلاتی که منجر به طلاق عاطفی می‌شوند، دایره وسیعی دارند. گاه بنابه نظر روانشناسان مشکلات روحی و روانی‌اند، و گاه به نظر جامعه‌شناسان فاصله بین خواسته‌ها و توان واقعی زوجین منجر به بروز اختلافات می‌شود. افرادی که طلاق عاطفی گریبان‌گیر آنان شده است، اغلب از روی فاکتورهای ظاهری در لحظه انتخاب یکدیگر را ارزیابی کرده‌اند و وقتی که ازدواج صورت گرفته است، تازه به ورطه شناخت درافتاده‌اند. حالا نه معرفتی کافی وجود دارد، نه علاقه‌ای حاصل شده و نه انتظارات و خواسته‌ها برآورده می‌شود و زوجین هر چه بیشتر پیش می‌روند متوجه می‌شوند این همانی نیست که در تخیلشان می‌پروراندند.

اولین عامل اختلافات منجر به طلاق عاطفی، آمادگی نداشتن برای ازدواج است، چرا که هنوز مهارت‌های لازم برای ازدواج و زندگی مشترک را نیاموخته‌اند. به همین دلیل تاکید فراوان شده که قبل از ازدواج برای جوانان جلساتی برای آموزش مهارت ازدواج گذاشته شود. دومین عامل، ازدواج اجباری است. در گذشته ازدواج اجباری از سوی خانواده‌ها به فرزندان تحمیل می‌شد اما امروزه بعضاً خود افراد به خودشان یک ازدواج را تحمیل می‌کنند. مثلاً به خود فرد علاقه‌ای ندارند، اما به ثروت یا موقعیت اجتماعی طرف مقابل علاقه‌مند هستند و این نوع ازدواج نیز می‌تواند نوعی ازدواج تلقی شود که خود فرد برای خویش رقم می‌زند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول
فاکتورهای مرتبط با ازدواج
پیش‌بینی‌کننده‌های ازدواج موفق
نگرش به ازدواج
آمادگی ازدواج
فصل دوم
طلاق
عوامل پیش‌بینی‌کننده طلاق
پیامدهای طلاق عاطفی
شرایط علی طلاق عاطفی
شرایط میانجی طلاق عاطفی
شرایط میانجی خانوادگی
شرایط میانجی فردی
نظریه‌های تبیین‌کننده‌ی شکست و موفقیت در ازدواج
فصل سوم
طلاق از دیدگاه روان‌شناسی
طلاق عاطفی
مراحل طلاق عاطفی
اثرات طلاق عاطفی بر کودکان و خردسالان
مراحل طلاق عاطفی
نظریه‌های طلاق عاطفی
روش‌های پیشگیری از بروز طلاق عاطفی
نقش مشاور طلاق
آثار مخرب طلاق بر مردان و زنان مطلقه
احساس تاسف همیشگی در مردان طلاق
نیازهای عاطفی، جنسی و ازدواج مجدد
فصل چهارم
تعارضات زناشویی
نظریه‌های مرتبط با تعارضات زناشویی
عوامل ایجاد تعارضات زناشویی
پیامدهای تعارضات
فصل پنجم
مفهوم صمیمیت
نظریه‌ها و رویکردهای صمیمیت
رویکرد تعاملی باگاروزی
صمیمیت واقعی
صمیمیت و خودافشاسازی
مشکلات صمیمت در مردان
فصل ششم
رویکردهای سیستمی خانواده
رویکرد حساس در برابر جنسیت
نظام‌های عاطفی خانواده هسته‌ای
تکنیک‌های درمانی
روش زوج‌درمانی گاتمن
شیوه‌های مداخله (شیوه‌ی اجرای فرایندها)
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پادینا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-294-055-3
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق

برای دریافت کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.