معرفی و دانلود کتاب بهداشت و ورزش

عکس جلد کتاب بهداشت و ورزش
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهداشت و ورزش

کتاب بهداشت و ورزش تألیف ادوارد ویلیام بنجامین، مفاهیم بنیادین، اهداف و گستره‌ی رشته‌ی تربیت‌بدنی را مرور می‌کند و می‌کوشد دانش و مهارت‌های مرتبط با آن را به دانشجویان و معلمین ورزش بیاموزد. این راهنما، به اصول و مبانی بهداشت نیز می‌پردازد، انواع بیماری‌هایی که همه‌ی ما در معرض ابتلا به آن‌ها هستیم را مرور می‌کند، در مورد رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها سخن می‌گوید و در نهایت، شیوه‌ی انجام کمک‌های اولیه را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب بهداشت و ورزش

در سال‌های اخیر که سبک زندگی تغییر کرده و ماشینی‌تر شده، بحث ورزش هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است. پیش از آن ورزش به قشر خاصی محدود بود و همه‌ی مردم به آن علاقه نشان نمی‌دادند. اما با شیوع اضافه‌وزن، چاقی و بیماری‌های دیگری که عموماً ناشی کم‌تحرکی بودند، ورزش هم جدی‌تر گرفته شد. در واقع تبدیل به سبک زندگی شد؛ در مدارس و دانشگاه‌ها ساعتی را به آن اختصاص دادند و بسیاری از مردم در کنار فعالیت‌های روزمره‌شان سعی کردند زمانی را به تمرینات بدنی اختصاص دهند. تحقیقات نشان داده که این‌چنین سطح سلامت عمومی جامعه بالاتر رفته و احتمال آسیب دیدن و بیمار شدن تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. رشته‌ی تربیت‌بدنی از درون همین نگرش و فلسفه بیرون آمد. دانشجویان این رشته در وهله‌ی اول باید اصول و فلسفه‌ی ورزش را درک می‌کردند. در ادامه باید این فلسفه را به سطح جامعه، مدارس و دانشگاه‌ها می‌بردند و به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کردند تا زندگی سالم‌تری داشته باشند. یکی از دروس مهم این رشته، درس بهداشت و ورزش است که می‌توان گفت به‌نوعی چکیده‌ی تربیت‌بدنی است و مفاهیم و کلیات آن را شرح می‌دهد. کتاب بهداشت و ورزش (Health and Physical Education) تألیف ادوارد ویلیام بنجامین (Edward William Benjamin) تلاش کرده این درس را به‌طور کامل توضیح دهد و سرفصل‌های آن را بیاموزد. این منبع اهداف، گستره و اصول تربیت‌بدنی را تشریح می‌کند و به مخاطب یاد می‌دهد که چطور این مفاهیم را به دیگران بیاموزد.

ورزش و پزشکی همیشه با هم در ارتباط هستند، از یکدیگر الهام می‌گیرند و به هم کمک می‌کنند. اساساً تربیت‌بدنی امروزی محصول پیشرفت‌های علم و تجهیزات پزشکی است. از آن‌سو، پزشکی نیز همواره از ورزش کمک گرفته و آن را به‌عنوان راهی برای پیشگیری از بیماری و درمان مکمل در نظر داشته. درنتیجه، کسانی که می‌خواهند در رشته‌ی تربیت‌بدنی تحصیل کنند باید تا حدودی با مبانی و اصول پزشکی آشنا باشند. برای مثال باید انواع بیماری‌های رایج را بشناسند و بدانند دلایل بروز و علائمشان چیست. درس بهداشت و ورزش دقیقاً به همین موضوع اختصاص دارد و ترکیب و همبستگی این دو حوزه را نشان می‌دهد. در همین راستا، ادوارد ویلیام بنجامین در کتاب بهداشت و ورزش، فلسفه‌ی آموزش بهداشت را مرور می‌کند و می‌گوید که چرا این زمینه برای جامعه آن‌قدر مهم است. او در ادامه به مهم‌ترین بیماری‌ها می‌پردازد و آن‌ها را معرفی می‌کند. همین‌طور نحوه‌ی انجام کمک‌های اولیه و استفاده از تجهیزات آن را آموزش می‌دهد. بنجامین به بحث شیوه‌های تغذیه هم وارد می‌شود و از ویتامین‌ها و مکمل‌های موردنیاز برای بدن می‌گوید.

کتاب بهداشت و ورزش را انتشارات نرسی با ترجمه‌ی سیدعلی موسوی و الناز ایمان‌زاده منتشر کرده است.

کتاب بهداشت و ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌ی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی توصیه می‌شود. همین‌طور معلمین ورزش و اساتید درس تربیت‌بدنی هم می‌‎توانند آن را مطالعه نمایند.

در بخشی از کتاب بهداشت و ورزش می‌خوانیم

گرمازدگی جدی‌ترین شکل آسیب گرمایی است و یک فوریت پزشکی محسوب می‌شود. گرمازدگی می‌تواند باعث مرگ یا آسیب به مغز و سایر اندام‌های داخلی شود. اگرچه گرمازدگی به طور عمده افراد بالای 50 سال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، اما این امر به ورزشکاران جوان سالم هم آسیب جدی وارد می‌کند. گرمازدگی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در دمای بالا است که معمولاً به دلیل کمبود آب بدن است که منجر به از کار افتادن سیستم کنترل دما در بدن می‌شود. تعریف پزشکی از گرمازدگی، درجه حرارت اصلی بدن بیش از 105درجه فارنهایت است، همراه با عوارض مربوط به سیستم عصبی مرکزی که پس از قرار گرفتن در معرض دمای بالا رخ می‌دهد. علائم شایع دیگر شامل حالت تهوع، تشنج، گیجی، سردرگمی، و گاهی اوقات کاهش هوشیاری یا به کما رفتن است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهداشت و ورزش
نویسنده
مترجمسید علی موسوی، الناز ایمان زاده
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-600-5028-87-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهداشت و ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بهداشت و ورزش

برای دریافت کتاب بهداشت و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.