معرفی و دانلود کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها

عکس جلد کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها

امروزه بودجه در هر سازمان، شرکت و اداره‌ای، یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در تعیین منابع مالی نقش دارد. کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها ازجمله بهترین منابعی است که به شما کمک می‌کند با مفهوم بودجه، کاربرد و اهمیت آن آشنا شوید و مراحل آماده‌سازی بودجه را بیاموزید.

درباره کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها

بودجه مفهومی است که امروزه در اکثر کسب‌وکارها و فعالیت‌ها نقش اساسی را ایفا می‌کند و مدیران و سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن میزان بودجه‌ای که در اختیار دارند، به انجام کارهای مختلف روی می‌آورند. بودجه به زبان ساده، تخمین درآمد و هزینه‌های یک سازمان، شرکت و یا نهاد است که در طول یک مدت زمان مشخص تعیین می‌شود و می‌تواند برای یک شخص، خانواده، سازمان‌های بسیار بزرگ، دولت و حتی بخش‌های گوناگون یک شرکت در نظر گرفته شود. کاربرد اصلی تعیین بودجه نیز مدیریت مخارج ماهانه و سالانه است که به کمک آن می‌توان بهترین شکل هزینه را به کار گرفت و در نهایت به سود دست یافت.

کتاب بودجه ریزی (Preparing a Budget) منبع بسیار مناسبی برای آشنایی با مفهوم بودجه،‌ کاربردها و مزایای آن است که هر مدیر و یا سرمایه‌گذاری در مقیاس خرد و کلان باید آن را بخواند!

این راهنمای کاربردی که دانشکده کسب‌وکار هاروارد آن را تهیه و تالیف کرده است چند موضوع مهم را به شما می‌آموزد:

- پیش بینی نتایج آتی کسب‌وکار، مانند حجم فروش، درآمدها و هزینه‌ها
- تطبیق این پیش‌بینی‌ها با اهداف سازمانی
- دریافت پشتیبانی سازمانی برای بودجه پیشنهادی خود
- تنظیم دقیق بودجه در طول زمان

مجموعه کتاب‌های همراه مدیران

مجموعه کتاب‌های همراه مدیران بر اساس پژوهش‌های دانشکده کسب‌وکار دانشگاه هاروارد تالیف شده است و تکنیک‌های مفیدی را برای مسائلی که مدیران همیشه با آن‌ها سروکار دارند، ارائه می‌دهد. این مجموعه که توسط اساتید درجه یک دانشگاه هاروارد پس از سال‌ها تجربه در مشاوره و آموزش منتشر شده است، با کمک مثال‌های واقعی، نکته‌های ارزشمند، راهنمایی‌ها، ابزارها و آزمون‌ها مدیران را در شناسایی نقاط ضعف یا قوت و کسب مهارت‌های کلیدی مدیریت یاری می‌رساند.

کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه مدیران و افرادی که می‌خواهند فرآیند مدیریت مالی سازمان یا نهاد خاصی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها می‌خوانیم

بودجه‌ها انواع مختلفی دارند و برای مقاصد گوناگونی نیز به کار می‌روند. بعضی از انواع اصلی بودجه عبارتند از: بودجه‌های عملیاتی که هزینه‌های روزمره و استهلاک (بخش جاری از هزینه‌های سرمایه‌ای) را منعکس می‌سازند. این بودجه‌ها معمولاً یک‏ساله نوشته می‌شوند. معمولاً از مدیران سازمان‌ها و یا واحدها خواسته می‌شود که برای سازمان و یا واحد خود این بودجه را آماده کنند.

بودجه سرمایه‌ای که برنامه سازمان برای سرمایه‌گذاری در زمین و ساختمان، تجهیزات و توسعه خطوط تولید را نشان می‌دهد. بودجه‌های سرمایه‌ای معمولاً برای بازه‌های زمانی سه، پنج و ده ساله نوشته می‌شوند. ممکن است از مدیران واحدهای مختلف خواسته شود که چنین بودجه‌ای را آماده سازند.

بودجه نقدی نشان‏دهنده پیش‌بینی جریان‏های نقدی است که به سازمان وارد و یا از آن خارج می‌شود. این بودجه بر مبنای بودجه‌های عملیاتی و سرمایه‌ای تهیه می‌شود. بودجه نقدی توسط واحد مالی آماده می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این بودجه است که مشخص می‌سازد شرکت از نقدشوندگی کافی (وجه نقد و اعتبار) برخوردار است.

بودجه جامع از ترکیب بودجه بخش‌ها و واحدهای مختلف به دست می‌آید. همان‏طور که دیدیم، معمولاً مدیران برای واحدهای خود بودجه‌های عملیاتی و سرمایه‌ای تهیه می‌کنند. این فعالیت قابل تسری به پروژه‌ها، شعبه‏ها، پروژه‏ها، مناطق جغرافیایی و هزینه‏های مهم همچون هزینه تبلیغات و بازاریابی است. این مساله به مدیران این امکان را می‌دهد که کنترل بیشتری بر درآمدها و هزینه‌ها داشته باشند. از بودجه‌های عملیاتی و سرمایه‌ای مربوط به هر واحد، پس از ترکیب و همسوسازی به منظور آماده‌سازی بودجه مالی (شامل بودجه نقدی، ترازنامه بودجه شده، صورت سود و زیان بودجه شده و صورت گردش وجوه نقد بودجه شده) استفاده خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

پیام مشاور
مبانی آماده‌سازی بودجه
مروری بر فرآیند بودجه‌ریزی
بودجه چیست؟
فرآیند بودجه‌ریزی چیست؟
چرا بودجه ارزشمند است؟
انواع بودجه‌ها
مراحل آماده‌سازی بودجه نقدی
نحوه هماهنگی بودجه واحدهای مختلف و ترکیب آن‌ها در بودجه جامع
رویکردهای مختلف به آماده‌سازی بودجه
بودجه‌ریزی سنتی
سایر رویکردهای ممکن
بودجه‌ریزی کایزن (Kaizen budgeting)
بودجه‌ریزی و کارت امتیازی متوازن
دسته‌بندی هزینه‌ها
هزینه‌های ثابت و متغیر
هزینه‌های تخصیصی
هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC)
بودجه‌ریزی بر مبنای فعالیت (ABB)
تهیه بودجه عملیاتی
تعیین اهداف
تبیین پیش‌فرض‌ها
چند نکته برای تعیین بهتر اهداف
پیش‌بینی فروش
پیش‌بینی درآمد
پیش‌بینی بهای تمام شده کالای فروش رفته
محاسبه هزینه اداری، عمومی و فروش
محاسبه سود عملیاتی
سناریو نویسی
نکاتی در مورد آماده‌سازی بودجه یک واحد
تهیه بودجه سرمایه‌ای
بودجه سرمایه‌ای چیست؟
روش‌های بودجه‌ریزی سرمایه‌ای
انحراف از بودجه
انحراف از بودجه چیست؟
دلایل انحراف از بودجه
نکات و ابزارها
ابزارهای آماده‌سازی بودجه
خودآزمایی
پاسخ خودآزمایی
عبارات کلیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها
مترجممحمد احمدی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-6227-79-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها

برای دریافت کتاب بودجه ریزی: طبقه‌‌بندی هزینه‌‌ها، پیش‌‌بینی درآمد، شناسایی انحراف‌‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.