معرفی و دانلود کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین

عکس جلد کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین
قیمت:
۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین

داستان زندگی کودکی بدرفتار و کثیف که به یکی از بزرگ‌ترین انقلابی‌های تاریخ آمریکای لاتین تبدیل شد. کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین، نوشته‌ی ریچارد گویات، با زبانی ساده و جذاب داستان زندگی سیمون بولیوار را برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین

در دوران استعمار کشورهای امریکای لاتین توسط اروپاییان، کودکی در سال 1783 در کاراکاس متولد شد که پدر و مادرش را خیلی زود از دست داد. این کودک سرکش و کثیف بود، اما تیزهوش و نیرومند. او سیمون بولیوار (Simon Bolivar) نام داشت، شخصی که سال‌ها بعد، انقلاب آزادی‌بخش امریکای لاتین را رهبری کرد و به «آزادی‌بخش» ملقب شد.

ریچارد گویات (richard goyat) در کتاب «بولیوار: انقلابی بزرگ امریکای لاتین» از داستان کودکی سیمون بولیوار شروع می‌کند؛ شرایط تاریخی و اجتماعی کلمبیای بزرگ، کشوری را که بولیوار در آن متولد شد، توضیح می‌دهد؛ از زندگی شخصی او می‌‌گوید و نشان می‌دهد که چطور تبدیل به یک انقلابی و مبارزی بزرگ علیه استعمار اسپانیا شد.

نقطه‌ی عطف زندگی سیمون بولیوار سفر به اروپا و بازدید از کشورهای مختلف اروپایی بود. سیمون بولیوار در آغاز سفرهایش به اروپا فکرش را هم نمی‌کرد که روزی منجی امریکای لاتین شود. با دیدن اروپا و تضاد بزرگی که میان وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور خودش با کشورهای اروپایی وجود داشت، اندیشه‌های آزادی‌خواهانه در ذهن او شکل گرفت و کم‌کم از خودش پرسید: «چرا امریکای لاتین نباید آزاد باشد؟ چرا زیر یوغ فرمانبرداری از کشوری دیگر بماند؟ چرا مردم کشور من هم خودشان بر خودشان حکومت نکنند؟» ریچارد گویات در کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ امریکای لاتین نوشته است که چطور این افکار تحت فرماندهی این شخصیت بزرگ، جمعیت زیادی را در امریکای لاتین علیه استعمار اسپانیا متحد کرد و بخش شمالی این قاره را به آزادی و استقلال رساند.

اما همه چیز همین جا تمام نمی‌شود. با وجود استقلال کلمبیا از اسپانیا، رخدادها آنطور که انتظار می‌رفت، رقم نخورد. استقلال سیاسی به دست آمد، ولی وضعیت اقتصادی و سطح زندگی اکثریت مردم پیشرفت چندانی نکرد. دلایل این امر در کتاب پیش رو به خوبی توضیح داده شده است.

اگر کنجکاوید که شرح خلاصه‌، ساده و گویایی از جنگ‌ها و مبارزات آزادی‌بخش امریکای لاتین و مشکلات و موانعی که در این راه وجود داشت بخوانید، کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین به ترجمه‌ی ع.پاشایی را از دست ندهید.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان

مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان، طی سال‌های 1359-1360، توسط انتشارات مازیار در 60 جلد و برای آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با تاریخ منتشر شده است. هر جلد این مجموعه نویسنده‌ی متفاوتی دارد. موضوعات این مجموعه کتاب از شروع تاریخ و شکل‌گیری روستاها و شهرها تا انواع انقلاب‌ها، از جمله انقلاب کشاورزی، صنعتی، ارتباطات و ...، و همچنین امپراطوری‌های بزرگ و شخصیت‌های تاریخی را در برمی‌گیرد.

کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای نوجوانان رده‌ی سنی 11 تا 16 سال مناسب است که به تاریخ جهان، به خصوص تاریخ استقلال کشورهای توسعه‌نیافته، علاقه دارند.

در بخشی از کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین می‌خوانیم

به جای رویای وحدت بولیوار که براساس زبان و دین و تاریخ مشترک بنا می‌شد، امپراتوری اسپانیا [در قاره آمریکا] تقریبا به بیست جمهوری تقسیم شد. بعدها خیلی از این کشورها با یکدیگر به رقابت و حتی به جنگ برخاستند. تقریبا در یکصد و پنجاه سالی که از استقلال این سرزمین‌ها می‌گذرد این وضع چندان تغییری نکرده، و همان است که بود. در مکزیک، بولیوی و کوبا انقلاب‌های دهقانی رخ داده است اما، به‌طور کلی، وضع سرخپوستان فقط کمکی بهتر شد. در بسیاری از این کشورها اعقاب کرئول‌ها، که تعداد رو به افزایش کاست‌ها هم به آن‌ها پیوستند، در شهرهای بزرگ ساحلی زندگی راحتی را می‌گذرانند. اگر چه اکنون بیش از قبل صنایع بیش تری در این کشورها می‌توان یافت، اما بیش‌تر ثروت آن‌ها از صدور مواد خام به دست می‌آید. همچنین ثروت غالبا مبتنی بر مالکیت زمین است. در مناطق روستایی شیوه‌های قدیمی مختصری تغییر کرده است. در آن جا مدت زیادی استقلال سیاسی وجود داشته است. اما پیشرفت اقتصادی و یک زندگی مناسب اکنون برای اکثریت مردم به همان انداره دور از دسترس است که در زمان مرگ بولیوار بود.

فهرست مطالب کتاب

سالهای کودکی
کاراکاس در دهه‌ی 1780
سفر به اروپا
اسپانیا و مستعمراتش
شروع جنگ
اولین لشکرکشی: ماجرای میراندا
فرماندهی بولیوار و آغاز جنگ چریکی
لشکرکشی اُرینُکو
تسخیر بوگوتا
ملاقات با سان مارتین
مشکلات صلح
«تنها سود»
اسناد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین
نویسنده
مترجمع پاشایی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۵۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات32
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین

برای دریافت کتاب بولیوار: انقلابی بزرگ آمریکای لاتین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.