معرفی و دانلود کتاب تاریخ تمدن - جلد اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن

عکس جلد کتاب تاریخ تمدن - جلد اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن
قیمت:
۶۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ تمدن - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ تمدن - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ تمدن - جلد اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن

ویل دورانت با لحنی داستانی و جذاب در کتاب تاریخ تمدن - جلد اول: مشرق زمینْ گاهواره‌ی تمدن، روایت‌هایی ناگفته درباره‌ی تمدن‌های خاور نزدیک، خاور دور و سرزمین هند را از دل تاریخ بیرون می‌کشد. او با نگاهی موشکافانه سعی دارد نگاهی همه‌جانبه به وقایع تاریخی داشته باشد و نبوغ بشری را در ساخت میراث فرهنگی امروز ما نشان دهد.

درباره‌ی کتاب تاریخ تمدن - جلد اول

اگر از شما بخواهند پنجاه سال از عمرتان را برای نوشتن چند جلد کتاب صرف کنید، احتمالاً‌ نخواهید پذیرفت. اما ویل دورانت (Will Durant) با نوشتن کتاب تاریخ تمدن (Story of Civilization) چنین کاری را انجام داد. به قول اسکار وایلد «هر کسی می‌تواند تاریخ‌سازی کند؛ اما فقط یک مرد بزرگ است که می‌تواند آن را بنویسد.» دورانت همان مرد بزرگی بود که چنین وظیفه‌ای را به سرانجام رساند و نام خود را جاودانه کرد. پسری که در سال 1885 در ماساچوست متولد شد و در مدارس محلی کاتولیک و با معلمی راهبه‌ها تحصیل کرد. او چنان شور و اشتیاقی به آموزه‌های مسیحی نشان می‌داد که هیچ‌کس شک نداشت او زمانی کشیش خواهد شد. در سال 1900 دورانت جوان وارد آکادمی و کالج سنت پیتر شد و این‌بار با معلمانی یسوعی همنشین گشت. والدین و معلمانش از او می‌خواستند که پس از فارغ‌التحصیلی در سال 1907 وارد فرقه‌ی یسوعی شود؛ اما مقدر بود که او راه دیگری را برگزیند. کتاب‌های کتابخانه‌ی عمومی شهر جرسی بودند که ایمان او را به تزلزل درآوردند. پس از فارغ‌التحصیلی، دورانت جوان به نوشتن در روزنامه‌ها روی آورد و در کنارش تدریس لاتین، فرانسوی و انگلیسی را در پیش گرفت. او به‌زودی کتابدار کالج استون هال شد و کتاب‌های مارکس و اسپینوزا را بیش از هر اثر دیگری جذاب یافت. سرانجام او از مذهب کناره گرفت و با چهار کتاب و 40 دلار پول به نیویورک مهاجرت کرد. سال‌ها طول کشید تا پدر و مادرش او را بابت این کار ببخشند.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ تمدن - جلد اول

دورانت در نیویورک معلم مدرسه‌ی فرِر شد و در سال 1912 به یک تور تابستانی اروپا رفت تا مرزهای اندیشه‌اش را گسترش دهد. دورانت پس از بازگشت به آمریکا عاشق یکی از شاگردانش به نام «اِیدا» شد و به‌خاطر ازدواج با او از سمت معلمی مدرسه استعفا داد. ویل دورانت او را «آریل» نامید و آن زن نیز تا پایان عمر با نام آریل دورانت شناخته شد. دورانت پس از ازدواج به دانشگاه کلمبیا رفت و زیست‌شناسی، فلسفه و روان‌شناسی را زیر نظر بهترین استادان آموخت. در آن سال‌های ساده‌زیستی و مطالعه‌ی مداوم،‌ دورانت توجه چندانی به تاریخ نداشت و فکر می‌کرد خواندن تاریخ کشتارها هیچ ارزشی ندارد. اما یکی از استادانش او را به خواندن کتاب هنری توماس باکل درباره‌ی تاریخ تمدن واداشت تا درکی فلسفی‌تر از گذشته‌ی انسان به دست آورد. دورانت وقتی کتاب را خواند و فهمید که باکل پس از نوشتن بخشی از کتاب در دمشق درگذشته است،‌ عمیقاً متأثر شد و تصمیم گرفت کار او را ادامه دهد؛ اما مشغله‌های زندگی تا 41 سالگی او را از عملی کردن تصمیمش بازداشت. بااین‌حال تا آن‌زمان، او هر روز مطالب لازم را برای کتاب بزرگش جمع‌آوری می‌کرد: کتاب تاریخ تمدن.

اما ویل دورانت چگونه توانست منابع مالی لازم را برای این پروژه‌ی عظیم و جاه‌طلبانه به دست آورد؟ در بعدازظهر یکی از روزهای سال 1921، امانوئل هالدمن ژولیوس، ناشر معروف کتاب‌های جیبی و کوچک، اعلامیه‌ی کلاس «افلاطون» ویل دورانت در یک کلیسای پروتستان سابق را دید. او سخنرانی دورانت را بسیار دوست داشت و از او خواست که کتابی درباره‌ی فلسفه بنویسد. دورانت در آن‌زمان کاری تمام‌وقت داشت و نمی‌توانست پیشنهاد او را قبول کند. اما پس از اصرارهای فراوان ناشر، سرانجام تسلیم شد و 11 کتاب جیبی در حوزه‌ی فلسفه را نوشت که به‌سرعت به یکی از آثار پرفروش تبدیل شد. موفقیت شگفت‌انگیز این اثر باعث شد که انتشارات سیمون و شوستر،‌ همه‌ی کتابچه‌ها را به یک جلد با نام «داستان فلسفه» (که در ایران با ترجمه‌ی عباس زریاب خویی با نام «تاریخ فلسفه» منتشر شده است) تبدیل کند. یک نقد مثبت در نیویورک تایمز سبب فروش دو میلیونی کتاب شد. درآمد افسانه‌ای حاصل از فروش این کتاب، ویل دورانت را قانع کرد که از تدریس دست بکشد و بر نوشتن کتاب تاریخ تمدن تمرکز کند.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ تمدن - جلد اول

دورانت برای نوشتن کتاب تاریخ تمدن - جلد اول با عنوان مشرق زمین، گاهواره‌ی تمدن (Our Oriental Heritage) دو بار به سرزمین‌های آسیایی سفر کرد، در طی شش سال 1049 صفحه را با دستان خود نوشت و بازنویسی کرد و تاریخ تمدن مشرق زمین را از آغاز تا گاندی و چیانگ‌ کای‌شک نوشت. او برخلاف بسیاری از دانشگاهیان محصور در میان کتاب‌ها و اسیرشده در برج عاج دانش،‌ فلسفه و تاریخ را به میان مردم عادی آورد و عمری را برای این کار صرف کرد. وی در مقدمه‌ی جلد اول کتاب تاریخ تمدن - جلد اول می‌نویسد: «در این برهه‌ی تاریخی که درگیری همه‌جانبه‌ میان شرق و غرب به موضوعی اصلی تبدیل شده،‌ دیگر نمی‌توان به کتاب‌های تاریخی سنتی خودمان که با یونان آغاز می‌شوند و آسیا را در یک خط خلاصه می‌کنند، اعتماد کرد. آینده به سمت اقیانوس آرام در حرکت است و باید تمدن را در آن‌جا جست‌وجو کرد.»

کتاب تاریخ تمدن - جلد اول در چند بخش به نگارش درآمده است. ویل دورانت در مقدمه از پیدایش تمدن و عوامل مؤثر در آن سخن می‌گوید. کتاب اول با عنوان خاور نزدیک، درباره‌ی تمدن‌هایی است که در خاورمیانه‌ی امروزی قرار گرفته‌اند. تمدن‌هایی چون: عیلام، سومر، مصر، آشور، بابل و ایران. لازم به ذکر است که بخش تمدن ایران این کتاب تا زمان سقوط سلسله‌ی هخامنشی است و ویل دورانت به تاریخ ایران پس از حمله‌ی اسکندر نپرداخته. کتاب دوم مختص سرزمین هند و همسایگانش است و در خلال این بخش از جلد اول تاریخ تمدن، به ایران و چین نیز اشاره می‌شود. کتاب سوم به خاور دور یعنی چین و ژاپن اختصاص دارد.

احمد آرام که یکی از مترجمان توانمند و پرکار زبان فارسی به شمار می‌آید، به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی تسلط داشت. او در ابتدا ترجمه‌ی عربی و فرانسوی کتاب تاریخ تمدن را از نظر گذرانده بود و پس از دست یافتن به اصل انگلیسی کتاب، درصدد برآمد که ترجمه‌ی آن را آغاز کند. انتشارات فرانکلین برگردان کتاب اول با عنوان خاور نزدیک را به او واگذار کرد. ع. پاشایی نویسنده و مترجمی که بیشتر در رابطه با احمد شاملو شناخته می‌شود و به تمدن هند باستان علاقه‌ای بی‌حدوحصر دارد، کتاب دوم را به ترجمه درآورد. امیرحسین آریان‌پور، جامعه‌شناس و فرهنگ‌نویس معاصر ایران که در چندین رشته‌ی علوم انسانی از جمله علوم اجتماعی و ادبیات فارسی تحصیل کرده بود، ترجمه‌ی کتاب سوم را بر عهده گرفت. گروه ویراستارانی چون داریوش آشوری، سعید حمیدیان، حسن انوشه، خشایار دیهیمی،‌ هرمز همایون‌پور و ابراهیم مکلا به سرپرستی محمود مصاحب، به‌دقت همه‌ی جلدهای این مجموعه را ویرایش کرده‌اند تا تفاوتی میان ترجمه‌ها به چشم نخورد.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ تمدن - جلد اول

احمد آرام به همایون صنعتی،‌مدیر مؤسسه‌ی انتشارات فرانکلین، پیشنهاد داد که ترجمه‌ی تاریخ تمدن را در دستور کار خود قرار دهد. طبق اسناد به‌دست‌آمده از این انتشارات، از خرداد 1335 مقدمات برگردان این اثر بزرگ به زبان فارسی فراهم شد. انتشارات علمی و فرهنگی پس از انحلال این مؤسسه، چاپ مجموعه‌ی تاریخ تمدن را بر عهده گرفت. اسنادی که در باب ترجمه‌ی این اثر موجود هستند، به‌زودی توسط علمی و فرهنگی به انتشار می‌رسد.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ تمدن

مجموعه‌ی تاریخ تمدن یکی از کتاب‌های شاهکار جهان است که یازده جلد آن در سیزده جلد منتشر شده است. ویل دورانت و آریل دورانت در این اثر ظهور و سقوط تمدن‌ها را نشان می‌دهند، تأثیر متقابل فرهنگ‌ها را بررسی می‌کنند و به تکامل اندیشه‌ها و دستاوردهای بشری در طول اعصار می پردازند. این زوج از سال 1935 تا 1975 منابع مختلف را بررسی کردند و به اقصی نقاط جهان رفتند تا این اثر را به بهترین شکل ممکن عرضه کنند. ویل دورانت شش جلد اول را به‌تنهایی نوشت و آریل فقط به‌عنوان ویراستار در کنار او حضور داشت. از جلد هفتم با عنوان «آغاز عصر خرد» نام آریل دورانت نیز در کنار همسرش آمد. انتشارات فرانکلین در سال 1335 بر آن شد تا این اثر سترگ را با همکاری برترین مترجمان به زبان فارسی برگرداند. امیرحسین آریان‌پور، ع. پاشایی، احمد آرام، فتح‌الله مجتبایی، فریدون بدره‌ای و ابوالقاسم پاینده فقط چند تن از مترجمان مجموعه‌ی تاریخ تمدن هستند. محمود مصاحب و گروهی از ویراستاران وظیفه‌ی ویرایش 13 جلد این مجموعه را بر عهده گرفتند. پس از انحلال انتشارات فرانکلین، انتشارات علمی و فرهنگی این اثر را بازنشر کرد. جلدهای مجموعه‌ی تاریخ تمدن عبارتند از:

  • جلد اول: مشرق زمین،‌ گاهواره‌ی تمدن
  • جلد دوم: یونان باستان
  • جلد سوم: قیصر و مسیح
  • جلد چهارم: عصر ایمان – بخش اول
  • جلد چهارم -2: عصر ایمان – بخش دوم
  • جلد پنجم: رنسانس
  • جلد ششم: اصلاح دینی
  • جلد هفتم: آغاز عصر خرد
  • جلد هشتم: عصر لویی چهاردهم
  • جلد نهم: عصر ولتر
  • جلد دهم: روسو و انقلاب – بخش اول
  • جلد دهم -2: روسو و انقلاب – بخش دوم
  • جلد یازدهم: عصر ناپلئون

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی تاریخ تمدن

  • برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر در بخش ناداستان عمومی در سال 1968 (تنها جلد دهم کتاب با نام «روسو و انقلاب» به دریافت این جایزه نائل گشت.)
  • کتاب منتخب ماه باشگاه کتابخوانی
  • یکی از آثار پرفروش تاریخ با فروش بیش از دو میلیون نسخه
  • ترجمه به چندین زبان دنیا
  • کتاب تحسین‌شده‌ی نیویورک تایمز

در نکوداشت‌ کتاب تاریخ تمدن - جلد اول

  • جلد اول تاریخ تمدن یک شاهکار به حساب می‌آید! مشخص است که ویل دورانت در غربال کردن دانش و توضیح جذاب آن برای خوانندگان عام تخصص دارد. او موضوع بزرگی چون تاریخ تمدن انسان روی زمین را برای این اثر خود انتخاب کرده است. (نیویورک تایمز)

کتاب تاریخ تمدن - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تاریخ تمدن - جلد اول برای کسانی است که:

  • چندین کتاب تاریخی در موضوعات مختلف خوانده‌اند و به این حوزه علاقه دارند.
  • قصد دارند تاریخ تمدن را به صورت یک روایت به‌هم‌پیوسته از فلسفه، جامعه‌شناسی، سیاست، اقتصاد و ... درک کنند.
  • علت ظهور و سقوط مهم‌ترین تمدن‌های دنیا را بخوانند.
  • با مطالعه‌ی تاریخ، الگوهای رفتار انسان را بهتر بشناسند و از تجربه‌های گذشته‌ی بشری، درس بگیرند.

در بخشی از کتاب تاریخ تمدن - جلد اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن می‌خوانیم

بنا بر داستان‌های ایرانی، چند قرن قبل از میلاد مسیح، پیامبری در ایران- وئجه، یعنی «وطن آریاییها»، ظهور کرده بود که مردم زمان او را زره توشتره (= زردشت کنونی) می‌نامیدند، ولی یونانیان، چون از تلفظ نام فارسی این پیامبر عاجز بودند، نام وی را به صورت زور و آسترس تلفظ می‌کردند. مطابق روایات، تولد وی رنگ آسمانی داشت، و آن چنان بود که فرشته‌ی نگاهبان وی به درون گیاه «هومه» رفت و، با شیره‌ای که از آن گرفته بود، به تن کاهنی که قربانی مقدس می‌کرد درآمد؛ در همین زمان شعاعی از جلال آسمانی به سینۀ دختری فرود آمد که نسب عالی و شریف داشت. آن کاهن دختر را تزویج کرد، و دو زندانی تن‌های ایشان، یعنی فرشته و شعاع، درهم ‌آمیختند، و از آن میان زردشت به وجود آمد. در همان روز که متولد شد به صدای بلند خندید؛ ارواح پلیدی که بر گرد هر موجود زنده‌ای جمع می‌شوند ترسناک و پریشان شدند و از کنار وی گریختند. چون سخت دوستدار حکمت و عدالت بود، خود را از اجتماع مردم بیرون کشید و در تنهایی کوهستان زندگی می‌کرد و خوراکش پنیر و میوه‌های زمین بود. شیطان خواست تا وی را بفریبد، ولی کامیاب نشد. سینه اش را به ضرب خنجر دریدند و اندرونۀ وی را با سرب گداخته پرکردند، ولی زردشت لب به شکایت نگشود و از ایمان به اهورمزدا، پروردگار نور وخدای بزرگ، دست برنداشت. اهورمزدا بر وی ظاهر شد و کتاب اوستا، یا «کتاب معرفت حکمت»، را در کف وی گذاشت و به او فرمان داد که مردم را به آن بخواند و پند دهد. مدت درازی همه او را ریشخند می‌کردند و آزارش می‌دادند، تا اینکه شاهزاده‌ای ایرانی، به نام ویشتاسپ یا هیشتاسپ، سخنان وی را شنید و فریفته‌ی آنها شد، و وعده کرد که دین تازه را میان مردم پراکنده سازد. به این ترتیب بود که دین زردشتی در جهان پیدا شد. زردشت خود مدت درازی بزیست، تا اینکه برقی از آسمان بر او زد و آن پیغمبر به آسمان صعود کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: پیدایش تمدن
فصل اول: عوامل کلی تمدن
فصل دوم: عوامل اقتصادی تمدن
I- از شکار تا برزگری
II- شالوده‌های صناعت
III- سازمان اقتصادی
فصل سوم: عوامل سیاسی تمدن
I-منشأ حکومت
II- دولت
III- قانون
IV- خانواده
فصل چهارم: عوامل اخلاقی تمدن
I – ازدواج
II- اخلاق جنسی
III- اخلاق اجتماعی
IV- دین
الحاد در نزد ملتهای اولیه
1- سرچشمه‌های دین
2- معبودهای مختلف دینی
3- آداب دینی
4- دین و اخلاق
فصل پنجم: عوامل عقلی و روحی تمدن
I-ادبیات
II- علم
III- هنر
فصل ششم: ماقبل تاریخ و آغاز مدنیت
I-‌فرهنگ عصر دیرینه سنگی (حجر قدیم)
1- مردم عصر دیرینه سنگی
2- صنعت و هنر در عصر دیرینه سنگی
II - فرهنگ عصر نوسنگی
III – مرحلۀ انتقال از ماقبل تاریخ به تاریخ
1- پیدایش فلزات
2- خط‌نویسی
3- تمدن‌های گم‌شده
4- گهواره‌های مدنیت
کتاب اول: خاور نزدیک
جدول گاهشماری تاریخ خاور نزدیک
فصل هفتم: سومر
مقدمه- سهم خاور نزدیک در تمدن باختری
I – عیلام
II- سومریان
1- زمینۀ تاریخی
2- زندگی اقتصادی
3- سازمان حکومت
4- دین و اخلاق
5- ادبیات و هنر
III – انتقال به مصر
فصل هشتم: مصر
I- عطیۀ نیل
1- در دلتا
2- سیر به طرف بالای نیل
II- سازندگان بزرگ
1- اکتشاف مصر
2- مصر ماقبل تاریخ
3- دورۀ سلطنت قدیم
4- دورۀ سلطنت میانه
5- امپراطوری
III – تمدن و فرهنگ مصری
1- کشاورزی
2- صناعت
3- دولت
4- اخلاق
5- آداب و عادات
6- چیز نویسی
7- ادبیات
8-علوم
9- هنر
10- فلسفه
11- دین
IV- شاه زندیق
V- انحطاط و انقراض
فصل نهم: بابل
I-ازحموربی تا بختنصر
II- رنجبران
III– قانون
IV – خدایان بابل
V- اخلاق بابلی
VI- چیزنویسی و ادبیات
VII- هنرمندان
VIII- علوم بابلیان
IX- فیلسوفان
X- سنگ گور
فصل دهم: آشور
I اخبار و وقایع
II- دولت آشور
III – زندگی مردم آشور
IV- هنر آشوری
V- پایان کار آشور
فصل یازدهم: اختلاط نژادها
I – ملتهای هند و اروپایی
II – اقوام سامی
فصل دوازدهم: قوم یهود
I- ارض موعود
II – سلیمان در اوج افتخار خویش
III – خدای جنگاوران
IV نخستین افراطیان
V- مرگ اورشلیم و رستاخیر آن
VI – اهل کتاب
VII – ادبیات و فلسلۀ تورات
فصل سیزدهم: پارس
I – دورۀ عظمت مادها و انقراض ایشان
II – شاهان بزرگ
III – روش زندگی و صناعت پارسیان
IV- آزمایشی در حکمرانی
V – زردشت
VI- اخلاق زردشتی
VII – آداب و اخلاق پارسیان
VIII- علم و هنر
IX – انحطاط
کتاب دوم: هند و همسایگانش
جدول گاهشماری تاریخ هند
فصل چهاردهم: بنیادهای هندی
I – صحنۀ نمایش
II – کهنترین تمدن؟
III- هند و آریاییها
IV – جامعۀ هند و آریایی
V – دین وداها
VI- وداها به عنوان ادبیات
VII- فلسفۀ اوپانیشادها
فصل پانزدهم: بودا
I-مرتدها
II – مهاویر و جین
III- افسانۀ بودا
IV- تعلیم بودا
V – آخرین روزهای بودا
فصل شانزدهم: از اسکندر تا اورنگ زیب
I-چندره گوپته
II- فیلسوفشاه
III- عصر طلایی هند
IV – وقایع راجپوتانه
V- اوج جنوب
VI- کشورگشایی مسلمین
VII- اکبر کبیر
VIII – زوال سلسلۀ تیموریان هند
فصل هفدهم: زندگی مردم
I-پدید آورندگان ثروت
II – سازمان جامعه
III – اصول اخلاقی و ازدواج
IV – رفتار، رسوم، و منش
فصل هیجدهم: بهشت خدایان
I – تاریخ بعدی آیین بودا
II – خدایان نو
III- اعتقادات
IV-غرایب دین
V- پارسایان و شکاکان
فصل نوزدهم: زندگانی جان
I- علم هندی
II- شش دستگاه فلسفۀ برهمنی
1-نظام نیایه
2- نظام ویشیشیکه
3- نظام سانکیه
4- نظام یوگه
5- «پوروه-میمانسا»
6- نظام ویدانته
III- نتایج فلسفه هندو
فصل بیستم: ادبیات هند
I- زبانهای هند
II- آموزش و پرورش
III- حماسه‌ها
IV- درام
V- نثر و نظم
فصل بیست و یکم: هنر هندی
I - هنرهای کوچک
II- موسیقی
III – نقاشی
IV – مجسمه‌سازی
V- معماری
1- معماری هندی
2- معماری «مستعمراتی‌ها»
3- معماری اسلامی در هند
4- معماری و تمدن هندی
فصل بیست و دوم: مؤخرۀ مسیحی
I – دزدان دریایی شاد
II – پارسایان متأخر
III – تاگور
IV- شرق، غرب است
v-نهضت ملی
VI- مهاتما گاندی
VII – وداع با هند
کتاب سوم: خاور دور
جدول گاهشماری تمدن "چین"
فصل بیست و سوم: عصر فیلسوفان
I- سرآغاز
1. داوری دربارۀ چینیان
2- ملک گل‌آذین میانین
3- قرون ناشناخت
4- نخستین تمدن چینی
5- فیلسوفان پیش از کنفوسیوس
6- استاد کهن
II- کنفوسیوس
1. خردمند در جستجوی دولت عادل
2- نه اثر کلاسیک
3- فلسفۀ لاادری کنفوسیوس
4- شیوۀ انسان برتر
5- سیاست کنفوسیوس
6- نفوذ کنفوسیوس
III – سوسیالیستها و آنارشیستها
1-موتی دیگرگرای
2- یانگ چوی خودگرای
3- منسیوس، رایزن امیران
4- شون تزۀ واقع‌گرای
5- چوانگ‌تزۀ ایدئالیست
فصل بیست و چهارم: عصر شاعران
I – بیسمارک چین
II – آزمایشهایی در سوسیالیسم
III – افتخار سلسلۀ ‌تانگ
IV – فرشتۀ مطرود
V- پاره‌ای از ویژگیهای شعر چینی
VI- توفو
VII – نثر
VIII- نمایش
فصل بیست و پنجم: عصر هنرمردان
I – رنسانس دورۀ سونگ
1 – سوسیالیسم وانگ آن شی
2- احیای دانش
3- ظهور مجدد فلسفه
II – مفرغ کاری، لاک کاری و یشم تراشی
III- پاگوداها و کاخها
IV- پیکر نگاری
1- استادان نقاشی چینی
2- ویژگیهای پیکرنگاری چینی
V- چینی‌سازی
فصل بیست و ششم: مردم و دولت
I-مقدمۀ تاریخی
1- دیدن کردن مارکوپولو از قبلای‌قاآن
2- مینگ و چینگ
II- مردم و زبان
III – زندگی عملی
1- کشتزارها
2- فروشگاهها
3- اختراع و علم
IV- دینی که دستگاه روحانی ندارد
V- سلطۀ اخلاق
VI- حکومتی که ولتر ستود
فصل بیست و هفتم: انقلاب و تجدید حیات
I -خطرسفید
II- مرگ یک تمدن
III- آغاز نظام نو
ب- ژاپن
جدول گاهشماری تمدن ژاپن
فصل بیست و هشتم: بنیادگذاران ژاپن
I – فرزندان خدایان
II - ژاپن قدیم
III- دورۀ امپراطوری
IV – حکام مستبد
V- میمون سیمای بزرگ
VI- شوگون بزرگ
فصل بیست و نهم: مبانی سیاسی و اخلاقی
آزمایشی در ژاپن‌شناسی
I – صنف سامورای
II- قانون
III- رنجبران
IV – مردم
V- خانواده
VI- پارسایان
VII- اندیشمندان
فصل سی‌ام: اندیشه و هنر در ژاپن باستان
I-‌ زبان و آموزش و پرورش
II- شعر
III- نثر
1- داستان
2- تاریخ
3- مقاله‌نگاری
IV- نمایش
V- هنرهای فرعی
VI – معماری
VII - فلزکاری و مجسمه‌سازی
VIII – سفالگری
IX- نقاشی
X - گراوورسازی
XI- هنر و تمدن ژاپنی
فصل سی‌و یکم: ژاپن نو
I-‌انقلاب سیاسی
II- انقلاب صنعتی
III- انقلاب فرهنگی
IV- امپراطوری جدید
پایان سخن: میراث شرقی ما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ تمدن - جلد اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن
نویسنده
مترجماحمد آرام، ع پاشایی، امیرحسین آریان پور
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات1144
زبانفارسی
شابک978-964-445-000-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ تمدن - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ تمدن - جلد اول

برای دریافت کتاب تاریخ تمدن - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.