معرفی و دانلود کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی

عکس جلد کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی
قیمت:
۴۶۵۰۰ ۳۲,۵۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی

گوستی لوئیزه هریگل در کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی، شما را با وجهی جذاب از آیین ذن آشنا می‌کند؛ او به شما نشان می‌دهد که مقصود اصلی از مراقبه درک عمیق زیبایی‌ست، و در این مسیر حتی پرورش و مراقبت و نگاهداری از گل‌ها نیز می‌تواند شکلی از مدیتیشن باشد!

درباره کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی:

گوستی لوئیزه هریگل (Gustie L. Herrigel) به عنوان یکی از اساتید برجسته‌ی ذن، در کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی (Zen in the art of flower arrangement) به شکلی شگفت‌انگیز شما را با اصول پایه‌ای ذن و عمق و غنای آن آشنا می‌کند. وی در این اثر بر آن است که جنبه‌ی تسلی‌بخش این مکتب فکری را از طریق تشریح رابطه‌ی آن با هنر گل‌آرایی و به طور کلی‌تر، با هنر و طبیعت هویدا سازد.

برای توضیح دقیق‌تر، باید گفت که ذن به واقع یک آیین عرفانی‌ است؛ فلسفه‌ای برای سلوک و تعالی؛ بینشی برای راه یافتن به کنه چیزها. توصیف دقیق این بینش ناآشنا اما بدون توسل به امور آشنا امکان‌پذیر نیست. یکی از این امور آشنا فنون و هنرهاست، و یکی از بهترینِ فنون و هنرها، هنر گل‌آرایی است که خصوصاً در فرهنگ مردمان مشرق‌زمین حضوری پررنگ دارد. آنچه گوستی لوئیزه هریگل در کتاب حاضر نشان می‌دهد، درهم‌تنیدگی ذن با این هنر است. هنری که در ماهیت خود بیش از هر چیز بیانگر زیباییِ ناب و درون‌نگرانه است؛ درست همان چیزی که غایت ذن است.

بنا بر توضیحات فوق، با گوش سپردن به کتاب ذن در هنر گل آرایی، خواهید آموخت که اصول ذن را می‌توان در تمام عناصر جهان جستجو کرد؛ همچنین، یاد خواهید گرفت که چگونه به هنر گل آرایی، همچون نوعی مدیتیشن بنگرید و از این طریق هر چه دقیق‌تر به خودکاوی و درون‌نگری بپردازید.

در نکوداشت کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی:

- درس‌های این کتاب راه شانه خالی کردن از فشار زندگی روزمره را به شما یاد می‌دهد. (آمازون)

کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آیین‌های فکری و اعتقادی مشرق زمین، مخاطبین اصلی این کتابند.

با گوستی لوئیزه هریگل بیشتر آشنا شویم:

وی از استادان به نام و مطرح فلسفه‌ی بودایی، و صاحب تألیفاتی پرشمار در این زمینه است. آثار او خصوصاً در غرب خوانندگان جدی و پرشوری دارد. کتاب ذن در هنر گل آرایی یکی از جذاب‌ترین نوشته‌های وی به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی می‌شنویم:

برای تمرین مادام‌العمر، نیاز به نیرویی پایدار است و به گمان من، مطالعه‌ی اجباری سخت‌ترین کارهاست. می‌توان ترتیبی داد که انسان در مدت نسبتاً کوتاهی، شکل‌های سنتی گل‌آرایی ژاپنی را از بر شود، یا آنها را طوطی‌وار تقلید کند. اما هر که آن را جدی بگیرد، پی می‌برد که هنر گل، استحاله و کمال درونی آهسته‌ای می‌طلبد که لازمه‌ی آن است. فقط آن موقع است که می‌توان به راه گل‌ها رفت. چیزهای دیگر در گرو این شرط است. شاید این حالت خیلی خام و ساده به نظر آید و بنابراین خیلی آسان ندیده گرفته شود. مردم همین که مختصر تصوری از این کار داشته باشند، برایشان کافی است، و تمام توجهشان، معطوف به امکانات گوناگونی است که می‌خواهند بیاموزند و در آن استاد شوند. با این فرض که مابقی چیزها خودبه‌خود پیدا خواهد شد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
پیشگفتار
4 دقیقه
دیباچه
11 دقیقه
آموزش
15 دقیقه
درس دوم
15 دقیقه
نمایشگاه‌های گل
24 دقیقه
قواعد اساسی
16 دقیقه
فن
21 دقیقه
راه گل‌ها: ده فضیلت
20 دقیقه
گرایش درست به سوی گل‌ها
41 دقیقه
آیین: آیین گل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی
نویسنده
مترجمع پاشایی
راویمریم امینیان
ناشر چاپیانتشارات فراروان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه صوتی
۴۶۵۰۰ ۳۲,۵۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی

i v
۱۴۰۱/۲/۹
کتابی جالب، تاثیر گذار و بسیار ویژه که آموختنی‌ها برای مخاطب دارد و از جمله آن پیوند با روح فعالیتیست که در حال انجامش هستیم و تسلیمِ محض در مقابل طبیعت که خلاقیت و هوشیاری و ظرافت منظر را در پی خواهد داشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی

برای دریافت کتاب صوتی ذن در هنر گل آرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.