معرفی و دانلود کتاب بیشتر استراحت کنید!

عکس جلد کتاب بیشتر استراحت کنید!
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیشتر استراحت کنید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیشتر استراحت کنید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیشتر استراحت کنید!

آیا آداب استراحت کردن را می‌دانید یا هر زمانی که لابه‌لای کارهایتان فرصتی ایجاد شود، چند دقیقه‌ای دست از کار می‌کشید؟ الکس سوجونگ کیم پنگ در کتاب بیشتر استراحت کنید! به طور مفصل به این سوال پاسخ می‌گوید و فواید بی‌شمار استراحت کردن را برایتان شرح می‌دهد! این اثر جذاب و خواندنی‌، از زاویه‌ای متفاوت به کار و استراحت می‌نگرد و شما را در مسیر جدیدی از زندگی فردی و شغلی‌تان هدایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب بیشتر استراحت کنید!

شاید شما هم این جمله‌ی پرتکرار را شنیده باشید که کار جوهره‌ی آدمی است. در دنیای مدرن، شنیدن این جمله چندان عجیب نیست و شاید بسیاری از افراد هم به آن معتقدند باشند. اما حدود و مرز این کار کردن تا چه اندازه است؟ چقدر می‌توان خود را در کار و فعالیت غرق کرد و محدوده‌ی صحیح آن چیست؟ اصلاً استراحت هویت مستقلی دارد یا در کنار کار کردن معنا می‌یابد؟

به طور طبیعی،‌ همه‌ی ما برای گذراندن زندگی باید کار کنیم و این اصل، اجتناب‌ناپذیر است. در این میان برخی از افراد با توجه به شرایطی که دارند،‌ مجبورند بیشتر از دیگران کار ‌کنند. اما آدم‌هایی هم هستند که به دلیل علاقه‌ی شدیدشان به کار کردن،‌ بخش زیادی از روز را به فعالیت می‌پردازند. اکثر مردم فقط برای انجام کار هویت مستقلی قائلند و استراحت را تنها به عنوان فضای خالی در میان دو فعالیت به رسمیت می‌شناسند!

الکس سوجونگ کیم پنگ (Alex Soojung-Kim Pang) معتقد است برخلاف رویکرد رایجی که در جهان صنعتی امروز وجود دارد،‌ کار و استراحت دو نقطه‌ی مقابل یکدیگر نیستند. بلکه هر کدام هویت مستقلی را در بر می‌گیرند که بر کیفیت زندگی و نتایجی که از کار کردن به دست می‌آوریم، تأثیرگذارند. در واقع کیم،‌ در کتاب بیشتر استراحت کنید! (Rest: why you get more done when you work less) درباره‌ی دوگانه‌ی کار و استراحت صحبت می‌کند و یادآور می‌شود که استراحت فقط یک فضای خالی اضافه و یا امری متشکل از ساعت‌های بیهوده در زندگی نیست! بلکه بها دادن به فراغت و درنظرگرفتن یک فعالیت تفریحی خاص و زمان گذاشتن برای آن،‌ به شکل موثّری به افزایش توانمندی و خلاقیت منجر می‌شود. نکته جالبی که در این کتاب می‌خوانیم این است که اگر بیش‌ از اندازه خودمان را در کار غرق کنیم،‌ زمانی که دست از آن بکشیم، دیگر وجود نخواهیم داشت. چرا که همه‌ی ابعاد زندگی‌مان در کارمان خلاصه شده است.

کیم در تلاش است که به ما بگوید هیچکداممان تاکنون رابطه‌ی درست و منطقی میان کار و استراحت را به خوبی درک نکرده‌ایم . او تأکید می‌کند که کار و استراحت نه‌تنها دو قطب مخالف نیستند،‌ بلکه بودن هر یک در کنار هم ضروری است. در این کتاب می‌آموزید که دوگانه‌ی کار کردن و به استراحت مشغول شدن مکمل یکدیگرند و در نهایت باعث رشد شخصی و کاری شما می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب بیشتر استراحت کنید!

- این کتاب یک راهنمای بسیار مهم و مورد نیاز برای افرادی است که بیش‌ازحد کار می‌کنند. (VanityFair.com)

- پنگ، آثار خودش را با تمرکز قابل‌تحسینی بر تعادل، لذت و همچنین موفقیت می‌نویسد. (کیت تاتل، بوستون گلوب)

- اگر در آستانه‌ی فرسودگی شغلی هستید یا هنوز فکر می‌کنید که کار بیش از حد ضروری است، کتاب بیشتر استراحت کنید برای شماست. (آریانا هافینگتون)

- این کتاب یک استدلال کامل و دقیق از این مسئله است که چرا همه ما باید کمتر کار و بیشتر استراحت کنیم. نه فقط به این دلیل که احساس بهتری خواهیم داشت (چیزی کوچک نیست) بلکه به این دلیل که در آخر خلاق‌تر و سازنده‌تر خواهیم بود. (میسون کری، نویسنده کتاب تشریفات روزانه)

کتاب بیشتر استراحت کنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن گروه افرادی هستید که برای کار کردن، بیش‌ازحد به خودشان سخت می‌گیرند و استراحت کافی ندارند، حتماً این کتاب را بخوانید.

با الکس سوجونگ کیم پنگ بیشتر آشنا شویم

کیم پنگ دانش‌آموخته‌ی تاریخ و جامعه‌شناسی علم در دانشگاه پنسیلوانیاست که بورسیه تحصیلی خود را در کالج ویلیامز، دانشگاه کالیفرنیا-برکلی و مایکروسافت ریسرچ کمبریج گذرانده است. اولین کتاب او با نام «امپراتوری و خورشید» منتشر شد. او از جمله محققان مدعو در دانشگاه استنفورد به‌شمار می‌رود و پژوهش‌های تاریخی و جامعه‌شناسی زیادی را از خود برجای گذاشته است.

جملات برگزیده‌ی کتاب بیشتر استراحت کنید!

- همیشه بهترین راه این است که وقتی خوب پیش می‌روید و زمانی که می‌دانید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد، کار را متوقف کنید.
- در طول تاریخ، فقط در سال‌های اخیر است که «سخت کار کردن» به‌جای اینکه اسباب شرمندگی باشد، باعث غرور و افتخار است.
- بهترین استراحت بعد از انجام یک کار این است که کار دیگری انجام دهید تا زمانی که به خواب عمیق فرو بروید.
- سیاستِ ایجادِ سرگرمی و علایق جدید اولویت نخست یک چهره‌ی عمومی است.
- آنچه به ما شادی می‌بخشد نه ثروت و شکوه که آرامش و مشغله است.

در بخشی از کتاب بیشتر استراحت کنید می‌خوانیم

پیمایش‌های انجام‌شده درباره‌ی زندگی رهبران معاصر و افراد خلاق نشان داد برای فهمیدن نقش استراحت در زندگی‌های پرثمر باید روش‌های متنوع‌تری به‌کار بگیرم. رهبران امروزی، به‌جز چند مورد استثنایی قابل‌توجه، استرس و کار بیش‌ازحد را مانند نشان افتخار به سینه می‌زنند. این آدم‌ها کلی لاف می‌زنند و پز می‌دهند که چقدر کم می‌خوابند و چقدر کم به تعطیلات و مرخصی می‌روند و به معتاد‌به‌کار بودن شهره هستند و مدیر برنامه‌ها و مسئولان روابط عمومی‌شان این شهرت را با دقت تمام تشدید می‌کنند. آن‌ها به ما یادآوری می‌کنند چطور زندگی کاری قدرتمندترین افراد هم در محیطی به بار می‌نشیند و شکوفا می‌شود که اشباع از باورهای بی‌چون‌وچرا درباره‌ی فضیلت و ضرورت کار مداوم است. چه این ایده را بپذیریم که کار زیاد برای بهره‌وری و خلاقیت ضروری است و چه آن را رد کنیم، همه‌ی ما با آن تعریف شده‌ایم.

وقتی به گذشته نگاه می‌کردم، زندگی‌ای که در طول فرصت مطالعاتی‌ام داشتم دوباره جلوی چشمم می‌آمد. در قرن‌های گذشته نویسندگان، دانشمندان، سیاستمداران و تجار برجسته هم برای پیاده‌روی طولانی، چرت زدن منظم، تعطیلات آخر هفته و حتی تعطیلات طولانی چندهفته‌ای زمان کافی پیدا می‌کردند و هم شاهکار خلق می‌کردند، در انتخابات پیروز می‌شدند و صنایع را هدایت می‌کردند. بسیاری از آن‌ها در جوانی به‌شدت معتاد‌به‌کار بودند، اما به خاطر بلندپروازی بی‌پایانشان، وقتی به بلوغ رسیدند یاد گرفتند لم بدهند، در برنامه‌ی روزانه‌شان رویه‌های پایدار ایجاد کنند و استراحت را جزو اساسی زندگی خلاقانه‌شان قرار دهند. آن‌ها باید یاد می‌گرفتند که استراحت کنند و به روند کار و اینکه چه چیزی برایشان مفید است توجه نشان دهند. این افراد به اینکه تغییرات در روال‌های روزانه چطور بر توانایی تفکرشان تأثیر می‌گذارد حساس شدند و روی برنامه‌هایشان دقیق شدند تا کشف کنند چه زمانی بیشترین انرژی و تمرکز را دارند و عادت‌هایشان را دستکاری کردند تا ضرب‌آهنگ و مناسکی را پیدا کنند که به آن‌ها کمک می‌کرد همچنان در زمین بازی و از دور خارج نشوند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
درباره‌ی نویسنده
تمجیدها از کتاب
معرفی
مسئله‌ی استراحت
علم استراحت
بخش یکم: تحریک خلاقیت
چهار ساعت
برنامه‌ی ثابت صبحگاهی
راه رفتن
چرت زدن
توقف کردن
خواب
بخش دوم: تداوم خلاقیت
بهبود
ورزش
بازی عمیق
مرخصی
نتیجه: زندگی آرام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیشتر استراحت کنید!
نویسنده
مترجممارال فرخى
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات258
زبانفارسی
شابک978-622-7758-70-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیشتر استراحت کنید!

Nahid Hosseyni
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
این کتاب به ضرورت داشتن استراحت در زندگی می‌پردازد و اینکه برای کسب نتایج مثبت در زندگی و داشتن نشاط و انرژی باید به استراحت اهمیت بدهیم مثال تیز کردن اره پس از یک مدت کار کردن که کند می‌شود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بیشتر استراحت کنید!

برای دریافت کتاب بیشتر استراحت کنید! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.