معرفی و دانلود کتاب صوتی کمکم کن!: جستجوی یک زن برای کشف تأثیر کتاب‌های خودیاری در زندگی واقعی

عکس جلد کتاب صوتی کمکم کن!: جستجوی یک زن برای کشف تأثیر کتاب‌های خودیاری در زندگی واقعی
قیمت:
۹۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کمکم کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کمکم کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کمکم کن!: جستجوی یک زن برای کشف تأثیر کتاب‌های خودیاری در زندگی واقعی

آیا خوشبختیِ بی‌بدیلی که نویسندگان کتاب‌های خودسازی آن را وعده می‌دهند، هیچ‌گاه تحقق می‌یابد؟ این سوالی‌ست که ماریان پاور در کتاب صوتی کمکم کن! قصد داشت پاسخ آن را بیابد. از این‌ روی، تصمیم گرفت به مهم‌ترین توصیه‌های آثار خودیاری، از کتاب «نیروی حال» گرفته تا «شفای زندگی» جامه‌ی عمل بپوشاند. این اثر پرفروش و درخشان روایت نویسنده از جست‌وجوی خوشبختی میان کتاب‌های توسعه فردیست.

درباره کتاب صوتی کمکم کن:

پیش از این که معرفی کتاب صوتی کمکم کن (Help Me!) را مطالعه کنید، از شما می‌خواهیم نگاهی به فهرست کتاب‌های ژانر «خودسازی» بیاندازید. بی‌شمار کتاب در این فهرست وجود دارد. آثاری که اغلب نویسندگانشان بر این عقیده‌اند اگر به مطالعه‌ی آن‌ها بپردازید، زندگی‌تان دگرگون می‌شود. اما به راستی کتاب‌های خودسازی و موفقیت می‌توانند زندگی ما را تغییر دهند؟ این سوالی‌ست که ماریان پاور (Marianne Power) را حسابی به خود مشغول ساخته بود و همین سوال جرقه‌ای شد برای شروع یک تلاش دیوانه‌‎وار: «عمل کردن به توصیه‌های کتاب‌های انگیزشی تا چه اندازه بر زندگی ما تأثیرگذار هستند؟»

اگر به قفسه‌های کتابخانه‌ی ماریانِ سی‌وشش‌ساله نگاهی می‌‌انداختی، متوجه می‌شدی قسمت‌ زیادی از کتابخانه‌ی او را کتاب‌های خودیاری تشکیل می‌دهند. کتاب‌هایی که یک زندگی شاد،‌ شغلی با درآمد بالا، دوستان فراوان و یک رابطه‌ی عاطفی کامیاب‌کننده را به او وعده می‌دادند. اما حقیقت چنین بود: ماریان در حالی که به سن چهل‌سالگی نزدیک می‌شد، در اتاقی اجاره‌ای یک زندگی به‌شدت معمولی و روتین را تجربه می‌کرد. این‌گونه بود که نتوانست از فکر کردن به میزان اثرگذاری کتاب‌های خودیاری دست بکشد. چرا میان آنچه که این گروه آثار وعده می‌دهند و آنچه که در زندگی واقعی رخ می‌دهد، چنین تفاوت فاحشی وجود دارد؟ پس این «خوشبختی لعنتی» کجا یافت می‌شود؟

کتاب صوتی کمکم کن! روایتی‌ست از جستجوی یک‌ساله‌ی ماریان پاور برای کشف میزان اثرگذاری کتاب‌های انگیزشی. او تصمیم گرفت هر ماه یک کتاب از این ژانر را در دست بگیرد و به توصیه‌های آن‌ها عمل کند. برای این که بدانید نتیجه چه شد و پاسخ سوال او چه بود، به شما پیشنهاد می‌کنیم به کتاب صوتی کمکم کن! گوش بسپارید. اگر شما هم در زمره‌ی کسانی قرار می‌گیرید که از کتاب‌های خودسازی و روان‌شناسی نتیجه‌ای دریافت نمی‌کنند، باید به شما بگوییم پیش از آن که کتاب مشابه دیگری در دست بگیرید، این اثر را مطالعه کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که کتاب صوتی کمکم کن! را از سایر آثار در این زمینه متمایز می‌سازد، نثر طنز و بیان شیوای نگارنده‌ی آن است. گفتنی‌ست این کتاب اولین بار در سپتامبر 2018 منتشر و با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است. کتاب کمکم کن به چندین زبان برگردانده شده، تاکنون بیست‌وسه ناشر در سراسر جهان آن را خریداری کرده‌اند و از جمله آثار پرفروش به شمار می‌آید. کمکم کن به همت نشر جیحون به صورت کتاب صوتی درآمده و فریبا فصیحی خوانش آن را برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کمکم کن:

- صریح، خنده دار و گاهاً دلخراش. روزنامه‌نگار پاور تلاش ماهرانه خود را برای زندگی اصول‌مند در یک کتاب متفاوت خودیاری به نمایش می‌گذارد... (Publishers Weekly)
- صداقت و ذکاوت ماریان درخشان است. (Poorna Bell)
- خنده‌دار و تأمل‌برانگیز... عاشقش شدم! (Lucy Diamond)

کتاب صوتی کمکم کن مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های ژانر خودسازی و بیوگرافی علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی کمکم کن برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی کمکم کن می‌شنویم:

تمرکز کن ماریان! تمرکز کن.

کنار در مرد لاغراندام و رنگ‌پریده و کت‌وشلوارپوشی ایستاده بود. او خوش قیافه بود اما نه خیلی. چهره‌اش خسته و کوفته بود. مطمئن نبودم درباره من چه فکری می‌کرد اما من خستگی و کلافگی چهره‌اش را دوست داشتم. در حالت عادی حتی نمی‌توانستم به پسری که از او خوشم آمده لبخند بزنم چه برسد به این که سر حرف را با او باز کنم.

در عوض به تمام دلایلی فکر کردم که باعث می‌شدند علاقه‌ای به من نداشته باشد. خیلی چاق، موقرمز و کک‌مکی و بدلباسم. بازی مسخره‌ای را راه انداخته بودم. این من عادی نبود بلکه منی بود که داشت با ترس‌هایش مبارزه می‌کرد. از جایی که ایستاده بودم تکان خوردم تا به او نزدیک‌تر شوم. به دست‌هایش نگاه کردم. حلقه‌ی ازدواج نداشت. "خب باشه، می‌تونی از پسش بربیای!"

دهانم را باز کردم تا بگویم سلام اما صدایی از دهانم خارج نشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
8 دقیقه
مقدمه
16 دقیقه
منگی خانمان‌برانداز-قسمت اول
17 دقیقه
منگی خانمان‌برانداز-قسمت دوم
29 دقیقه
ترس را احساس کن-قسمت اول
11 دقیقه
ترس را احساس کن-قسمت دوم
22 دقیقه
ترس را احساس کن-قسمت سوم
13 دقیقه
ترس را احساس کن-قسمت چهارم
15 دقیقه
ترس را احساس کن-قسمت پنجم
17 دقیقه
پول یک داستان عاشقانه-قسمت اول
17 دقیقه
پول یک داستان عاشقانه-قسمت دوم
19 دقیقه
پول یک داستان عاشقانه-قسمت سوم
19 دقیقه
پول یک داستان عاشقانه-قسمت چهارم
18 دقیقه
راز-قسمت اول
18 دقیقه
راز-قسمت دوم
23 دقیقه
راز-قسمت سوم
13 دقیقه
طرد‌درمانی-قسمت اول
11 دقیقه
طرددرمانی-قسمت دوم
16 دقیقه
طرددرمانی-قسمت سوم
17 دقیقه
طرددرمانی-برداشت دوم-قسمت اول
11 دقیقه
طرددرمانی-برداشت دوم-قسمت دوم
20 دقیقه
طرددرمانی-برداشت دوم-قسمت سوم
19 دقیقه
به جهنم‌درمانی-قسمت اول
18 دقیقه
به جهنم‌درمانی-قسمت دوم
22 دقیقه
به جهنم‌درمانی-قسمت سوم
8 دقیقه
بارش‌های رادیواکتیوِ به جهنم‌درمانی-قسمت اول
14 دقیقه
بارش‌های رادیواکتیوِ به جهنم‌درمانی-قسمت دوم
21 دقیقه
رهاسازی قدرت درون-قسمت اول
14 دقیقه
رهاسازی قدرت درون-قسمت دوم
11 دقیقه
رهاسازی قدرت درون-قسمت سوم
16 دقیقه
ورشکسته-قسمت اول
16 دقیقه
ورشکسته-قسمت دوم
10 دقیقه
ورشکسته-قسمت سوم
17 دقیقه
فرشته‌ها با دُرین ویرچو-قسمت اول
13 دقیقه
فرشته‌ها با دُرین ویرچو-قسمت دوم
10 دقیقه
بیماری-قسمت اول
10 دقیقه
بیماری-قسمت دوم
16 دقیقه
هفت عادت مردمان مؤثر-قسمت اول
13 دقیقه
هفت عادت مردمان مؤثر-قسمت دوم
16 دقیقه
افسرده-قسمت اول
23 دقیقه
افسرده-قسمت دوم
15 دقیقه
قدرت اکنون-قسمت اول
16 دقیقه
قدرت اکنون-قسمت دوم
21 دقیقه
قدرت اکنون-قسمت سوم
9 دقیقه
قدرت اکنون-قسمت چهارم
15 دقیقه
شوهریابی؟-قسمت اول
11 دقیقه
شوهریابی؟-قسمت دوم
20 دقیقه
جرئت بسیار-قسمت اول
14 دقیقه
جرئت بسیار-قسمت دوم
13 دقیقه
جرئت بسیار-قسمت سوم
17 دقیقه
جرئت بسیار-قسمت چهارم
19 دقیقه
شفای زندگی-قسمت اول
20 دقیقه
شفای زندگی-قسمت دوم
18 دقیقه
خُب، آیا کتاب‌های خودیاری یاری‌دهنده‌اند؟
3 دقیقه
سپاس‌گزاری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کمکم کن!: جستجوی یک زن برای کشف تأثیر کتاب‌های خودیاری در زندگی واقعی
نویسنده
مترجممارال فرخى
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات آینده درخشان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کمکم کن!

ملیکا قلندری
۱۴۰۱/۳/۱۳
از یه جهاتی خیلی جالب و خوب بود اما آخرش نگفت کتابای خود یاری تاثییر خوب یا بدی تو زندگیش داشتن. و همینطور یه دیدگاه محافظه کارانه و وسط رو حفظ کرد.
یه جاهایی غیر مستقیم گفت خوب نبودند. اما به وضوح میشه تاثییر خوبشون رو تو زندگی این شخص دید. همین که ایشون قبل از این ماجرا مقاله راجع به ریمل و کرم
پودر مینوشتن اما در آخر این کتاب بلند و قابل تامل رو نوشتن نشون دهنده تاثییر خوب همین کتابهاس. یا مثلا اینکه در اوایل با هیچ مردی در ارتباط نبودن اما اواخر یکم ارتباط بهتری داشتن که جز اهدافشون بود. در آخر نظرم اینه که هرکسی باید خودش تجربه کنه و نظرات ایشون سوگیری داره. هرچند من هم معتقدم کتابی مثل راز خوندنش نه تنها فایده بلکه ضرر هم داره اما مثلا یوگا و طرد درمانی یا رویارویی با ترس‌ها قطعا میتونه تو زندگی همه مفید باشه.
در کل اگر کتابای خودیاری زیاد میخونین و خودتون رو زیاد تحلیل میکنین ارزش گوش دادن داره یه جاهاییش خیلی جالب بود اگر جزئیات وقت گیر که طولانی کرد کتاب رو نداشت بهتر هم می‌بود.
Marzieh Nouri
۱۴۰۱/۳/۱۴
نویسنده کتاب را با خودگشودگی خوبی نوشته، گذشته‌ی هر کسی بر برداشت او از کتابهای خودیاری خیلی تاثیرگذاره و البته این تصمیم نویسنده برای اینکه هر کتاب را در یک ماه بخونه هم بر تاثیرپذیری او از کتابها اثر داشته. اغلب نویسندگان کتاب‌های خودیاری توصیه می‌کنند پیشنهادهای کتاب را تمرین کنیم ولی یک ماه اثر برای مشاهده هیچ تغییری - مثلا ورزش- کافی نیست چه برسه به تغییرات درونی و عادتهایی که ما یک مدت طولانی داشتیم. کتاب ملکی دیگر، ملکوتی دیگر اکهارت تله و کتاب هفت عادت مردمان موثر برای من بسیار تاثیرگذاری خوبی داشتن ولی واقعا فقط یک ماه طول کشید تا مفاهیم کتاب را به خوبی درک کنم و حداقل شش ماه برای جاری شدن اون مفاهیم تو زندگی
شهرزاد منصوری
۱۴۰۱/۳/۱۱
بی نظیره این کتاب. کسایی که مدت‌ها و حتی سالهاست دنبال تغیبر خودشون، زندگی فردی، اجتماعی، کاری و روابطشون، با کمک کتابهای انگیزشی و خودیاری هستند، ولی عملا نتونستن تغییری در زندگیشون ایجاد کنن، و‌ ازین بابت خودشون رو سرزنش میکنن و فکر می‌کنن از بقیه عقب افتادن و‌ جاموندن، این کتاب رو حتما حتما ویژه بخونن.
تشکر از عوامل کتابراه، ترجمه روان بانو مارال فرخی و گویندگی تاثیرگذار بانو فریبا فصیحی 🌹🌹
لیلا باسمنجی
۱۴۰۱/۵/۹
با سلام و تشکر از کتابراه
من از کتاب فوق لذت بردم، صدای راوی رو هم دوست داشتم، منم کتابهای خودیاری زیادی خونده بودم یا بهتره بگم نصفه رها کرده بودم مثل ماریا‌ی داستان، من خودمو خیلی شبیه ماریا دیدم که نتونسته بودم از کتابهای خودیاری تاثیر ببینم ولی با خواندن این کتاب متوجه شدم که انسان بعضی وقتا به تنهایی نمیتونه از پس همه کارها بر بیاد و بهتره از دیگران یاری بگیره.
آرزو خانلو
۱۴۰۱/۳/۱۷
کتاب جذابی بود نویسنده هم خیلی جاها حرفهای خنده دار و شیرینی میزد، ولی صدای گوینده به قدری غم داشت که هر موقع گوش میدم کلی انرژیم تحلیل میره، اون صدا به درد این کتاب نمیخوره، بیشتر برای رمان‌های درام خوبه، کاش یه گوینده‌ی شادتری اجراش میکرد.
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۳
عالی
حقیقت کتاب‌های ریز و درشت خود باوری و خودشناسی
اگر زیاده روی شود، انسان سالم را بیمار می‌کند
اما جمع بندی و نتیجه گیری من رو اغناء نکرد، ناقص بود
Zohreh Barahooei
۱۴۰۱/۳/۲۹
واقعا یکی از متفاوت‌ترین کتاب‌هایی بود که گوش کردم و لذت بردم ماریان انگار خود من بود با همه چالش‌هایی که داشت ممنون از کتابراه بابت این کتاب صوتی عالی
شهرزاد مقصودی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
کتابی که بیانی از پیچ و خم‌های شناخت روان داره با بازگو کردن داستان‌هایی که برای هر کدوم از ما در مسیر شناختمون ممکنه پیش بیاد
parnian narani
۱۴۰۱/۴/۶
جالب جذاب طنز با گویش شیرین و خلاصه‌ای از کتابهای موفقیت فردی که البته میتونست نویسنده بیشتر توضیحشون بده و کمتر قصه زندگیشو تعریف کنه
ثمانه سلیمانی
۱۴۰۱/۳/۱۹
چند تا کتاب خودیاری رو بررسی کرده و دستورالعمل هاش رو انجام داده
خلاصه‌ی اون کتابهای خودیاری هم هست کتاب خوبیه ارزش یکبار شنیدن رو داره
سمیرا یکتا
۱۴۰۲/۱/۲۷
نتونستم تمامش کنم خیلی جملات کلیشه‌ای داره و قطعا در کتاب‌های دیگه بهش برخوردین
رضا زمانی
۱۴۰۱/۹/۲۱
جالب بود تجربیات یک سال زندگی با کتاب‌های خودیاری یه خانم جوان
امی ملکان
۱۴۰۱/۵/۱۱
تا وسطاش خوندم یکم انرژی منفیه کم کم میخوام بیخیال بشم ک تا ته کتاب برم
ماری شیخ زاده
۱۴۰۱/۴/۳
خیلی کتاب خوبیه مهیج، سرگرم کننده وآموزنده، توصیه میکنم حتما بخونید👍👍👍👍
رضا اسدی
۱۴۰۱/۸/۲۱
من عاشق این کتابم هر چی گوشش میدم سیر نمیشم
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کمکم کن!

برای دریافت کتاب صوتی کمکم کن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.