معرفی و دانلود کتاب صوتی سکون کلید است: سکوت از سرعت توپ می‌کاهد تا به آن ضربه بزنیم

عکس جلد کتاب صوتی سکون کلید است: سکوت از سرعت توپ می‌کاهد تا به آن ضربه بزنیم
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سکون کلید است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سکون کلید است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سکون کلید است: سکوت از سرعت توپ می‌کاهد تا به آن ضربه بزنیم

«نفسی بیا و بنشین.» این چهار کلمه از سعدی شیرازی که قدمتشان به صدها سال پیش می‌رسد، شالوده‌ی کتاب صوتی سکون کلید است را تشکیل می‌دهند. رایان هالیدی در این کتاب که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال به شمار می‌رود، اهمیت و لزومِ وجود «سکون» را در زندگی خاطرنشان می‌کند و راه‌های دستیابی به آن را برمی‌شمارد.

درباره‌ی کتاب صوتی سکون کلید است

جهان مدرن با سرعت و هیاهو عجین است. علم و دانش با شتاب هرچه بیشتر در حال پیشرفت و به‌روز شدن است و برای قرار گرفتن در نظم جهانی، ما هم ناگریزیم به این شتابزدگی تن دهیم. هر صبح بیدار می‌شویم؛ خود را در میان خیل انبوه شتابزدگان به سر کار می‌رسانیم. در کار باید فرز و چابک باشیم که از رقیبان عقب نمانیم. با خودمان می‌گوییم از این بیست‌وچهار ساعت شبانه‌روز وقت کمی را برای در خانه بودن داریم؛ پس بعد از کار، با نهایت سرعتی که می‌توانیم خود را به خانه می‌رسانیم. در خانه قرار است استراحت کنیم اما به سرعت انگشتمان را روی صفحه‌ی نمایشگر گوشی می‌سرانیم و هرآنچه را که می‌بینیم بالا و پایین می‌کنیم، مبادا از اتفاقاتی که در طول روز در جهان افتاده بی‌خبر باشیم و از اطرافیانمان عقب بمانیم. بعد گرسنه می‌شویم؛ اما خستگی حتی نمی‌گذارد به غذا درست کردن فکر کنیم. به همین خاطر است که فست‌فودی سفارش می‌دهیم و منتظر می‌مانیم تا در عرض کمتر از یک ساعت غذای حاضر و آماده‌مان برسد. حالا دیگر شب رسیده است و عجولانه روز ما را در خود فرو می‌کشد. آلارم ساعت را برای فردا صبح تنظیم می‌کنیم و سپس خوابی شتابزده و تنها چند ساعت بعد: روز از نو و شتاب از نو. این یک شبانه‌روز از زندگی بسیاری از ماست؛ زندگی -خواه ناخواه- مدرن‌شده‌ای که می‌خواهد از ما ربات بسازد...

اما واقعیت این است که ما انسان هستیم! و مدرنیته با تمام قوا می‌خواهد این گزاره‌ی بدیهی را از معنا تهی کند. ما انسان هستیم و برای این که در این بلبشو بتوانیم جان سالم به‌در ببریم، نیاز داریم گاهی در میان بحبوحه‌ی صداها و تصاویر شتابزده، برای لحظه‌ای بایستیم، انگار که تنها عنصر ثابت یک فریم از فیلمی باشیم، بعد نفس عمیقی بکشیم، سرعت بی‌رحمانه‌ی جهان را تماشا کنیم و به یاد بیاوریم که ما انسان هستیم. این درنگ و سکون درست همان چیزی است که رایان هالیدی (Ryan Holiday) در کتاب سکون کلید است (Stillness is the key) روی آن دست می‌گذارد.

نویسنده در این کتاب از عقاید فلاسفه‌ی رواقی تا اندیشه‌های بودا بهره می‌گیرد تا ضرورت وجود سکون را در زندگی به ما یادآوری کند. او معتقد است تمامی مکاتب فکری و مذهبی از روزگاران کهن تا کنون به ارزش این مفهوم آگاه بوده‌اند و همواره آن را به پیروانشان توصیه کرده‌اند. آن‌چنان که نویسنده‌ی این کتاب به آن معتقد است، سکون و درنگ گوهری است که فطرتاً درون ما وجود دارد و تنها کافی است روحمان را تراش دهیم تا آن گوهر درخشان خود را از میان خلل و فرج فراوان نمایان سازد. هالیدی در کتاب سکون کلید است، مسیری را برای دستیابی به این شیوه‌ی زندگی باستانی ترسیم می‌کند. او با تکیه بر طیف وسیعی از بزرگ‌ترین متفکران تاریخ، از کنفوسیوس تا سنکا، از جان استوارت میل تا نیچه، استدلال می‌کند که سکون صرفاً به‌معنای عدم فعالیت نیست، بلکه دروازه‌ای است رو سوی تمرکز، انضباط و تسلط بر خود. دروازه‌ای که با این کتاب کلید باز کردن آن را پیدا خواهید کرد.

سه‌گانه‌ی جاودانه‌ی ذهن، روح، بدن / سر، قلب، جسم سه قلمرویی است که نویسنده در این کتاب از ما می‌خواهد با متمرکز شدن روی آن‌ها، اختلالات و آشفتگی‌هایمان را در هر کدام از این‌ها از خود دور کنیم تا بتوانیم سکون را به‌معنای حقیقی و متعالی آن تجربه کنیم.

نکوداشت‌های کتاب صوتی سکون کلید است

- در زمانه‌ی شتاب‌زدگی‌های مصنوع و حواس‌پرتی‌های مداوم، نیاز به یک سکون درونی و متمرکز از همیشه بیشتر احساس می‌شود. کتاب رایان هالیدی حکمتی باستانی را احیاء می‌کند که خواستار یک زندگی آرام در دنیایی پرسروصدا و بی‌قرار است. (مارک منسن، نویسنده‌ی کتاب پرفروش هنر ظریف بی‌خیالی)

- چه ورزشکار باشید، چه سرمایه‌گذار، یا نویسنده و یا کارآفرین، این کتاب کوچک و خردمندانه و روح‌انگیز دری را به سوی زندگی و شغل سالم‌تر، کم‌اضطراب‌تر و پربارتر باز می‌کند. (آریانا هافینگتون)

- گول نخورید! درون صفحات این کتاب کوچک یک ایده‌ی خانمان‌برانداز پنهان شده: برای روان بودن باید نخست ساکن بودن را یاد بگیریم. رایان هالیدی این کار را در کتابش یاد داده است. (سوفیا آموروسو)

- رایان هالیدی یکی از درخشان‌ترین نویسنده‌ها و ذهن‌های زمانه‌ی ماست. در کتاب «سکون کلید است»، او طرحی به ما ارائه می‌دهد تا ذهنمان را روشن کنیم، روحمان را دوباره شارژ کنیم و قدرتمان را پس بگیریم. (جان گوردون)

کتاب صوتی سکون کلید است برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و خودیاری علاقه‌مندید و نیاز به سکون و لحظه‌ای آرامش را در زندگی‌تان احساس می‌کنید، بی‌درنگ و شتابان به‌ سراغ کتاب شنیدنی سکون کلید است بروید!

با رایان هالیدی بیشتر آشنا شویم

رایان هالیدی، سخنران، فیلسوف مدرن، استراتژیست و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز، به سال 1987 در آمریکا متولد شد. هالیدی همکاری با رسانه‌های بزرگ و نامداری مثل فوربس، هافینگتون پست، روزنامه‌ی کلمبیا، گاردین و نیویورک آبزرور را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد و همچنین صاحب یک کتاب‌فروشی مستقل و یک شرکت خصوصی در زمینه‌ی مشاوره‌ی خلاق است.

فلسفه‌ی رواقیون یونان باستان همواره منبع الهام بسیار بزرگی برای هالیدی بوده است. او با کتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌های خود، در نیویورک‌تایمز باعث محبوبیت فزاینده‌ی رواقی‌گری شده است. هالیدی در همین زمینه پادکستی به‌نام The Daily Stoic دارد و اندیشه‌های خود را دراین‌باره بی‌واسطه به گوش علاقه‌مندان می‌رساند. «پیشگام رواقی‌گری» تعبیری است که از سوی افراد مختلف در توصیف این نویسنده‌ی جوان به کار برده شده؛ توصیفی که مورد توجه و اقبال کارآفرینان سیلیکون‌ولی قرار گرفته است.

«ایگو دشمن من است»، «حرکت در سکون»، «فروشنده‌ی دائمی» و «دروغگوهای دوست‌داشتنی» از مهم‌ترین آثار هالیدی هستند. کتاب‌های او در مجموع بیش از سه میلیون نسخه فروخته شده‌اند و چهار عنوان از کتاب‌های او به‌مدت 300 هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار داشته‌اند.

جملات برگزیده‌ی کتاب سکون کلید است

- مهار ذهن همان‌قدر دشوار است که مهار بادهای نیرومند.
- وفورِ اطلاعاتْ فقرِ توجه می‌آفریند.
- خالی شدنْ تبدیل شدن به کسی است که جنبه‌ی الهی دارد؛ راهِ درست این است.
- با چشم سرم آن‌چه که در پسِ من است را می‌بینم و با چشم دلم آن‌چه را که پنهان است.
- خرد تزلزل‌ناپذیر ارزش همه چیز را دارد.
- اگر ذهن منضبط شود، عشق به‌سرعت جای ترس را در قلب اشغال می‌کند.
- جوهره‌ی بزرگیْ درک این نکته است که شرافت برایمان کافی است.

در بخشی از کتاب صوتی سکون کلید است می‌شنویم

اپیکتتوس می‌گوید کار فیلسوف این است که برداشت‌ها و تصورات ما -آنچه می‌بینیم، می‌شنویم و فکر می‌کنیم- را بگیرد و آن‌ها را به آزمون بگذارد. او می‌گوید ما باید افکارمان را به تأخیر بیاندازیم و بررسی‌شان کنیم و مطمئن شویم ظواهر گمراهمان نمی‌کنند یا آنچه را که با چشم غیرمسلح نمی‌توان دید را از قلم نیانداخته‌ایم. در واقع، تشابهاتی در بودیسم و مکتب رواقی و بی‌شمار مکتب‌های فکری دیگر پیدا می‌کنیم: جهان مانند آب‌های گل‌آلود است و برای دیدن از ورای آن باید مجال دهیم گل‌ولای ته‌نشین شده و آب زلال شود. اگر صبور باشیم و ساکن، ظواهر اولیه نمی‌توانند پریشانمان کنند و حقیقت خودش را بر ما آشکار خواهد کرد.

برنامه‌ی آقای ‌ راجرز این عادت سرنوشت‌ساز را از اولین سال‌های زندگی به کودکان می‌آموخت و آن را در وجودشان نهادینه می‌کرد. در هر یک از بی‌شمار قسمت‌های این برنامه، راجرز یک موضوع انتخاب می‌کرد؛ این موضوع هرچه بود، چه ارزش دادن به خود، یا این که ماژیک چطور ساخته می‌شود، طلاق یا خوش گذرانی و تفریح، او قدم به قدم برای ببینندگان جوانش توضیح می‌داد واقعاً چه اتفاقی رخ داده و این اتفاق چه معنایی دارد. به نظر می‌رسید او به‌طور طبیعی می‌داند ذهن یک کودک چگونه اطلاعات را پردازش خواهد کرد و به آن‌ها کمک می‌کرد اغتشاش‌های غیرقابل درک و ترس را از ذهنشان پاک کنند. او شفقت و مهارت تفکر انتقادی را به کودکان آموزش می‌داد و به بینندگانش اطمینان می‌داد اگر وقت بگذارند و با او، با هم، تا ته ماجرا پیش بروند، می‌توانند از همه چیز سر دربیاورند. این پیامی بود که او با بزرگسالان هم به اشتراک می‌گذاشت. راجرز زمانی برای دوستی که به‌شدت تقلا می‌کرد نوشت: «فقط فکر کن. فقط آرام بگیر و فکر کن. فکر کردن است که باعث تمام تفاوت‌ها در جهان می‌شود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
تمجیدها
3 دقیقه
سخن ناشر
9 دقیقه
پیش‌درآمد
17 دقیقه
مقدمه
26 دقیقه
بخش اول: ذهن / یک
15 دقیقه
بخش اول: ذهن / دو
16 دقیقه
بخش اول: ذهن / سه
17 دقیقه
بخش اول: ذهن / چهار
14 دقیقه
بخش اول: ذهن / پنج
23 دقیقه
بخش اول: ذهن / شش
25 دقیقه
بخش اول: ذهن / هفت
15 دقیقه
بخش اول: ذهن / هشت
27 دقیقه
بخش دوم: روح / یک
14 دقیقه
بخش دوم: روح / دو
16 دقیقه
بخش دوم: روح / سه
14 دقیقه
بخش دوم: روح / چهار
17 دقیقه
بخش دوم: روح / پنج
14 دقیقه
بخش دوم: روح / شش
15 دقیقه
بخش دوم: روح / هفت
16 دقیقه
بخش دوم: روح / هشت
16 دقیقه
بخش دوم: روح / نه
18 دقیقه
بخش دوم: روح / ده
18 دقیقه
بخش سوم: بدن / یک
14 دقیقه
بخش سوم: بدن / دو
14 دقیقه
بخش سوم: بدن / سه
13 دقیقه
بخش سوم: بدن / چهار
14 دقیقه
بخش سوم: بدن / پنج
14 دقیقه
بخش سوم: بدن / شش
15 دقیقه
بخش سوم: بدن / هفت
15 دقیقه
بخش سوم: بدن / هشت
15 دقیقه
بخش سوم: بدن / نه
16 دقیقه
بخش سوم: بدن / ده
25 دقیقه
بخش سوم: بدن / یازده
16 دقیقه
بخش سوم: بدن / دوازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سکون کلید است: سکوت از سرعت توپ می‌کاهد تا به آن ضربه بزنیم
نویسنده
مترجممارال فرخى
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سکون کلید است

Kian Beiktash
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
کتاب بسیار منفی هست کلا درباره بیماری‌های روحی و روانی و آدم‌های منفی صحبت میکنه و بیشتر ذهن رو از سکون دور میکنه بدون اینکه راهکاری برای آرامش بده، ولی اگر بخواهیم نیمه پر لیوان رو ببینیم اگر ذهن قوی داشته باشید میتونید درس خوبی ازش بگیرید
Reza Nazifi
۱۴۰۱/۱۰/۱
واقعا کتاب خوبی بود
کسانی که دنبال راهکاری رسیدن به سکون ذهنی هستن
و حتی می‌تونه کتاب مکملی باشه برای کتابهای رسیدن به محدودیت صفر
کتاب به درد بخوری هست کلا
فیروزه غفاری
۱۴۰۲/۱۲/۸
بسیار عالی متن ترجمه گویش همه عالی لذت بردم تشکر از رایان هالیدی کتابراه مترجم و گوینده بسیار حرفه‌ای متن
Mohammad Reza Shokravi
۱۴۰۲/۴/۱۴
سلام
بسیار عالی و کافی بود برام سوال‌ها و ابهام‌های ذهن من در درک آیه‌های بسیار از قران
Afshin Lotfi
۱۴۰۲/۶/۱۵
این کتاب رو من خوندم خیلی خوبه البته نسخه فیزیکیش بیشتر لذت بخشه
فاطمه فراهانی
۱۴۰۲/۱/۱۷
من کلا کتاب‌های رایان هالیدی رو دوست دارم این کتابش هم بسیار عالی و کاربردی
ali abdollahi
۱۴۰۲/۹/۱۱
بخون بد نیست 😊
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سکون کلید است

برای دریافت کتاب صوتی سکون کلید است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.