معرفی و دانلود کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی

عکس جلد کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی
قیمت:
۴۹۵۰۰ ۲۴,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی

مطالعه‌ی کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی، اثر میشل که و جان تان، برای تمامی مربیان ورزشی و فعالان حوزه‌ی تربیت بدنی، فرصتی خواهد بود تا با بیومکانیک و کاربرد آن در زمینه‌ی ورزش بیشتر آشنا شوند. روش‌های توصیف حرکات و جنبش‌شناسی آن‌ها، همین‌طور شیوه‌ی اصولی برای بررسی مهارت‌های حرکت ورزشکاران و ارزیابی آن‌ها، برخی از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این اثر مورد واکاوی و تحلیل قرار گرفته‌اند.

کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی

هم مربیان ورزشی و هم اساتید تربیت بدنی، فعالیت‌های حرفه‌ای‌شان عمدتاً بر آموزش حرکات ورزشی یا بهبود حرکات و مهارت‌های حرکتی ورزشکاران متمرکز است. چنین افرادی لزوماً باید بدانند که چه حرکتی را به ورزشکاران آموزش بدهند و چگونه اجرای یک حرکت را ارزیابی کرده یا اصلاح نمایند. توجه داشته باشید که در چنین موقعیتی، تکیه کردن به آزمون و خطا و یا حدس و گمان، از نظر اخلاقی، قابل‌قبول نخواهد بود. تمامی دست‌اندرکاران حوزه‌ی ورزش، به‌ویژه افرادی که فعالیت‌های ورزشی را به‌طور عملی آموزش می‌دهند، لازم است با بیومکانیک ورزشی آشنایی کامل داشته باشند. میشل که (Michael Koh) و جان تان (John Tan) با توجه به همین موضوع، کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی (Understanding Biomechanics: For Physical Education and Sports) را تدوین کرده و در اختیار اهالی حیطه‌ی ورزش و تربیت بدنی قرار داده‌اند.

فصل نخست اثر حاضر، ضمن ارائه‌ی تعریفی جامع از بیومکانیک، حوزه‌های مطالعاتی آن را شرح داده و مروری بر پژوهش‌های مرتبط با بیومکانیک داشته. نویسنده از این طریق، نقش و اهمیتی را که بیومکانیک در دنیای ورزش دارد، نشان داده و سپس روش‌هایی را برای تحلیل و واکاوی تکنیک‌ها به مخاطبان عرضه نموده. اگر آشنایی شما با بیومکانیک و کاربرد آن بسیار محدود است، توصیه می‌کنیم این فصل از کتاب حاضر را جدی گرفته و هنگام مطالعه‌ی آن نهایت دقتتان را به کار بگیرید. بدیهی است درک سایر مطالب این اثر، در گرو شناخت کامل مطالب این فصل خواهد بود.

فصل دوم کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی، شما را با کینماتیک یا نحوه‌ی توصیف حرکت‌ها آشنا خواهد کرد. پس از شناخت این مفهوم، حرکات خطی، منحنی‌الخط، زاویه‌ای و عمودی شرح داده خواهند شد. با خواندن این فصل، به رابطه‌ی میان حرکات خطی و زاویه‌‌ای پی خواهید برد. جنبش‌شناسی حرکتی، موضوع محوری فصل سوم به شمار می‌رود. به کمک مباحث این فصل، جرم، اینرسی، نیرو و اثرات قوانین نیوتون برایتان موشکافی خواهند شد. جنبش‌شناسی زاویه‌ای نیز در همین فصل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

میشل که و جان تان در فصل چهارم کتاب، به سراغ تجزیه و تحلیل کیفی مهارت‌ها رفته‌اند. آمادگی برای تجزیه و تحلیل این نوع از مهارت‌ها، روش مشاهده‌ی سیستماتیک، نحوه‌ی توصیف کردن اجرای مهارت‌های جسمانی، شیوه‌ی ارزیابی کردن مهارت‌ها و مداخله کردن در مربی‌گری، موضوعات اصلی این فصل محسوب می‌شوند. در فصل پنجم کتاب مطالب سودمندی را در زمینه‌ی موارد استفاده از بیومکانیک در حوزه‌ی ورزش و تربیت بدنی خواهید خواند. حرکات پرتابی، پایداری در ورزش‌ها، مکانیسم‌های چرخه‌ی کشش-انقباض و... در این فصل مطرح و تحلیل شده‌اند. توجه داشته باشید که در انتهای تمامی فصول، بخشی با عنوان «خلاصه» گنجانده شده. این بخش کمک می‌کند تا چکیده‌ای از مهم‌ترین مباحث و مطالب هر فصل را در اختیار داشته باشید.

اگر به‌عنوان مربی ورزشی اشتغال دارید و می‌خواهید در ارائه‌ی تمرینات به شاگردانتان و سنجش مهارت‌های آن‌ها به معیارهای دقیقی دسترسی داشته باشید یا قصد دارید با جنبه‌های تئوری بیومکانیک و مفاهیم کلیدی آن بیشتر آشنا شوید، خواندن کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی، برای شما فرصتی عالی خواهد بود. برگردان این اثر را علی گرزی، حسین رستم خانی و مینا خنتان به پایان رسانده‌اند. چاپ و انتشار آن را نیز نشر حتمی عهده‌دار شده است.

کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی مناسب چه کسانی است؟

تمامی دانشجویان و اساتید رشته‌ی تربیت بدنی، همین‌طور افرادی که به مطالعه در زمینه‌ی ورزش و علوم ورزشی علاقه‌مند هستند، بی‌شک اطلاعات مهم و آموزنده‌ای را از کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی می‌خوانیم

بیومکانیک‌ها گاهی اوقات در توصیف حرکت بدن انسان، مرکز جرم را برای نشان‌دادن جابه‌جایی حرکت کل بدن استفاده می‌کنند. مرکز جرم نقطه‌ای فرضی است و از آن به‌عنوان مرکز گرانش نیز نام برده می‌شود. مرکز گرانش نقطه‌ای در بدن است که می‌توان گفت کل وزن بدن در آن نقطه عمل می‌کند. در طول حرکت انسان، مرکز گرانش به‌علت حرکات نسبی بخش‌های بدن تغییر می‌کند. برای نمونه اگر شما برای گرفتن انگشتان پا خم شوید، مرکز جرم شما ممکن است در خاج از بدنتان قرار گیرد؛ اما هنگامی که به‌طور قائم بیاستند، مرکز جرم در داخل بدن شما باقی می‌ماند. برای درک چگونگی توصیف جابه‌جایی مرکز جرم بدن انسان به مثالی از یک پرش عمودی توجه کنید. حرکت مرکز جرم بدن ابتدا به‌طور خطی به سمت بالا تغییر مکان پیدا می‌کند و سپس در یک خط مستقیم به سمت پایین می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلفان
ییشگفتار مترجمان
فصل اول: شناخت بیومکانیک ورشی
تعریف بیومکانیک
حیطه‌های پژوهش بیومکانیک
نقش بیومکانیک ورزشی
روش‌های تجزیه‌وتحلیل تکنیک
خلاصه
فصل دوم: آشنایی با کینماتیک (توصیف حرکت)
حرکت خطی
حرکت منحنی‌الخط
حرکت زاویه‌ای
حرکت عمومی
کمیت‌های کینماتیک
ارتباط بین حرکات خطی و زاویه‌ای
خلاصه
فصل سوم: آشنایی با جنبش‌شناسی حرکتی
جرم و اینرسی
نیرو
قوانین حرکت نیوتن
جنبش‌شناسی زاویه‌ای
خلاصه
فصل چهارم: تجزیه‌وتحلیل کیفی مهارت‌ها
آمادگی برای تجزیه‌وتحلیل مهارت
مشاهدۀ سیستماتیک
توصیف اجرای مهارت جسمانی
ارزیابی
مداخله در مربیگری
خلاصه
فصل پنجم: کاربرد بیومکانیک ورزشی در تربیت‌بدنی و ورزش
پایداری
حرکت پرتابی
رابطۀ جنبش‌شناختی
چرخۀ کشش و انقباض
خلاصه
ضمیمه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی
نویسنده،
مترجمعلی گرزی، حسین رستم خانی، مینا خنتان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-600-6904-61-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۵۰۰ ۲۴,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی

برای دریافت کتاب بیومکانیک مفهومی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.