معرفی و دانلود کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی

اگر خواهان تغذیه و رژیم غذایی صحیح هستید و می‌خواهید به وسیله‌ی تمرینات ورزشی اصولی وزن خود را کنترل کنید، پس مطالعه‌ی کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی اثر بی دان فرانکس، ادوارد تی هاولی و یوروک ایریبوز را از دست ندهید!

درباره‌ی کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی

صنعتى شدن کشورهاى در حال توسعه باعث افزایش نرخ بى‌تحرکى و در پى آن بروز چاقى و انواع بیمارى‌ها شده است. از طرفى دیگر، انتشار کتاب‌هاى حجیم تغذیه و تندرستى و همچنین ایجاد مراکز شبه‌ تجارتى مشاوره تغذیه و تندرستى، روز به روز در حال افزایش می‌باشند. در این میان آنچه اغلب بدان توجهى نمى‌شود، نبود وقت و حوصله کافى براى خواندن کتاب‌هاى حجیم و در برخى مواقع کم محتوا و نیز نبود امکانات مالى جهت اخذ مشاوره تغذیه و تندرستى براى بسیارى از اقشار جامعه است.

بسیارى از آمریکایى‌ها همواره دل‌ مشغول کاهش وزن هستند. این امر تا حدودى به دلیل فشار اجتماعى براى داشتن ظاهرى معین و نیز تا حدودى به دلیل پیامدهاى سلامتى حمل چربى خیلى زیاد است. افراد خیلى چاق به احتمال زیاد داراى فشار خون بالا، بیمارى قلبى و دیابت هستند.

به عنوان یک انسان، ما عاشق بعضى از غذاها هستیم و از بعضى از آن‌ها متنفریم. براى داشتن سلامتى مطلوب، تغذیه خوب ضرورى است. عادات غذایى ضعیف یکى از بزرگ‌ترین علل بسیارى از مشکلات مربوط به سلامتى هستند. در کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی (The health fitness handbook) واقعیات اساسى و گزینه‌هاى معقولى را که شما باید در انتخاب غذا به کار گیرید ارائه می‌شود.

این کتاب که توسط سه تن از متخصصان برجسته تغذیه ورزشى بی دان فرانکس (B. Don Franks)، ادوارد تی هاولی (Edward T Howley) و یوروک ایریبوز (Yuruk Iyriboz) نگاشته شده، با وجود حجم کم قادر به پاسخگویى به بسیارى از سؤالات شما درباره تغذیه و ورزش مناسب براى کنترل وزن و تندرستى است. این کتاب یکی از پرمحتواترین، مفیدترین و کاربردی‌ترین آثار تغذیه‌ای محسوب می‌شود.

کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید وزن خود را از طریق تغذیه و تمرینات ورزشی کنترل کنید یا کاهش دهید، قطعا مطالب این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی می‌خوانیم

عموماً آب به عنوان یک غذاى خاص نادیده گرفته شده است. حتى چند روز ماندن بدون آب (که منجر به کاهش 9 تا 12 درصد وزن بدن مى شود) خطرناک است و مى تواند منجر به مرگ شود زیرا 60 تا 70 درصد از وزن بدن انسان را آب تشکیل داده است. اما این امر در رابطه با بقیه غذاها صادق نیست زیرا ما مى توانیم بعد از یک دوره زمانى طولانى مدت بدون آن‌ها زنده بمانیم. آب از غذاهاى جامد و همچنین نوشیدنى‌ها به دست مى آید. بعضى از سبزى‌ها مثل سیب زمینى، نخود فرنگى و کاهو 75 تا 96 درصد از وزن شان آب است.

هم زمان با اینکه آب بدن در طول فعالیت از بین مى رود باید جایگزین شود تا تولید عرق امکان پذیر شود. نارسایى در انجام این عمل باعث افزایش شانس کم آبى و نهایتاً آسیب گرمایى مى شود.

میزان آبى که در بدن ذخیره مى‌شود با توجه به رژیم غذایى افراد متفاوت است. کربوهیدرات‌ها براى ذخیره شدن در بدن به آب نیاز دارند. براى مثال 2/7 گرم آب به منظور ذخیره یک گرم کربوهیدرات در کبد و عضلات نیاز است. زمانى که شما خوردن رژیم غذایى کم‌ کربوهیدرات را آغاز مى‌کنید، ذخیره کربوهیدرات بدن در طول یکى دو روز شروع به تخلیه شدن مى‌کند و در نتیجه آبى که به همراه آن ذخیره شده است نیز از دست مى‌رود. این امر به بیان علت کاهش سریع وزن بدن بعد از شروع به استفاده از چنین رژیمى کمک مى‌کند. به خاطر داشته باشید که لازم است شما تعادل منفى 3500 کالرى داشته باشید تا 453 گرم از بافت چربى خود را از دست بدهید، هدفى که هیچ کس نمى‌تواند در یک روز به آن دست یابد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان
فصل 1: کنترل وزن
مقدمه
تجزیه و تحلیل وزن شما
اجزاء ترکیب بدنى
آزمون‌هاى اندازه‌گیرى چربى بدن
توزیع چربى بدن
وزنِ هدف
تغییر سطح چربى شما
تعادل کالرى و کنترل وزن
رژیم غذایى و ورزش
ورزش و مدیریت وزن
ورزش و اشتها
رژیم غذایى، ورزش و کلسترول
فصل 2: خوردن سالم
مقدمه
گیاهان دارویى و کمک‌هاى نیروزا
عوارض غذا خوردن ناسالم
توصیه‌هاى مربوط به غذا خوردن
اندازه پرس
مقدار هر پرس
درصد ارزش روزانه
تشریح RDAs
غذاهاى پایه اى و عملکرد آن‌ها
آب
کربوهیدرات‌ها
چربى‌ها
پروتئین
ویتامین‌ها
مواد معدنى
آنتى اکسیدان‌ها و پیشگیرى
ارزیابى رژیم غذایى دریافتى
از چه کارى باید پرهیز کرد
مدرها
داروهاى مُسهل
لباس‌هاى سونا
کمربندهاى کشى
ویبراتور یا ماساژدهنده
فرونشاننده‌هاى اشتها / قرص‌هاى رژیمى
فصل 3: آمادگى هوازى
مقدمه
شاخص‌هاى آمادگى هوازى
ترتیب آزمون‌ها و فعالیت‌ها
آزمون‌هاى میدانى
آزمون پیاده‌روى
آزمون نرم دویدن
آزمون‌هاى ورزشى درجه‌بندى شده
ضربان قلب
فشار خون
ثبت میزان درک فشار فعالیت (RPE)
من چقدر کالرى مصرف مى‌کنم؟
روش‌هایى براى اندازه‌گیرى انرژى مصرفى
هزینه‌هاى انرژى فعالیت‌هاى عادى
پیاده‌روى
نرم دویدن و دویدن
هزینه‌هاى کالرى پیاده‌روى در مقابل دویدن یک کیلومتر
دوچرخه‌ سوارى
تمرین با موسیقى
طناب زدن
شنا
هزینه انرژى فعالیت‌هاى بدنى
ضمیمه کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی
نویسنده، ،
مترجمعلی گرزی، علیرضا ایزدی، ولی اله شاهدی
ناشر چاپیانتشارات بامداد کتاب
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-964-206-002-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ 20000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی

برای دریافت کتاب تغذیه و ورزش مناسب برای کنترل وزن و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.