معرفی و دانلود کتاب بیگانه

عکس جلد کتاب بیگانه
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیگانه

کتاب بیگانه اثر معروف آلبر کامو ماجرای مردی بی‌تفاوت را روایت می‌کند که نگاهی خاص نسبت به دنیای اطراف خود دارد. این مرد که مرسو نام دارد، مرتکب جنایت می‌شود و در زندان منتظر مراسم اعدام خودش است.

خلاصه‌ی رمان بیگانه

ماجرای رمان بیگانه (The Stranger) شامل دو بخش می‌شود. در بخش نخست، مرسو که شخصیت اصلی داستان است در مراسم خاکسپاری مادرش حضور دارد و هیچ ناراحتی و غمی از خود نشان نمی‌دهد. در ادامه‌ی رمان شما با زندگی این شخصیت بیشتر آشنایی پیدا می‌کنید و متوجه می‌شوید که او به هیچ وجه با دیگران رابطه‌ای احساسی برقرار نمی‌کند و در بی‌تفاوتی مطلق نسبت به دیگران به سر می‌برد.

مرسو از این زندگی رضایت داشت و خشنود بود که به این شیوه زندگی می‌کند. البته این سبک زندگی و تأثیری که بر روی دیگران می‌گذارد بعدها به زیانش تمام می‌شود و او را در موقعیت سختی قرار می‌دهد. اتفاقات بسیاری برای مرسو رخ می‌دهد و او مرتکب قتل می‌شود و در این‌جا بخش اول رمان بیگانه به اتمام می‌رسد. بخش دوم رمان معروف بیگانه محاکمه‌ی مرسو است و مرسو برای نخستین بار با عواقب رفتارش با دیگران مواجه می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب بیگانه:

- شاهکار کامو.(Guardian)
- یک رویداد فرهنگی تأثیرگذار. (Library Journal)
- یکی از پرمخاطب‌ترین رمان های قرن بیستم. (Amazon)

آلبر کامو را بیشتر بشناسیم:

آلبر کامو (Albert Camus) مانند ژان پل سارتر در زمره‌ی نویسندگان تراز اول امروز کشور فرانسه قرار دارد. کامو نویسنده‌ای عادی نیست که خواندن آثارش برای سرگرمی باشند. داستان‌های این نویسنده با مضامین فلسفی مخاطب را به تفکر در خصوص مسائل بنیادین وامی‌دارد.

او در سال 1913 متولد شد و به عنوان نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار فرانسوی فعالیت می‌کرد. او که یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان بیستم محسوب می‌شود عمده‌ی شهرت خود را مدیون رمان فلسفی بیگانه است.

این نویسنده در سال 1957 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. کامو دو سال پس از این موفقیت بزرگ ادبی در یک تصادف درگذشت. از میان سایر آثار او می‌توان به مواردی همچون آثار سیزیف، طاعون، سوءتفاهم و... اشاره کرد.

در بخشی از رمان بیگانه می‌خوانیم:

ما همه قهوه‌ای را که دربان درست کرده بود نوشیدیم بعدش را دیگر نمی‌دانم. شب گذشته بود. فقط یادم هست که یک بار چشم گشودم دیدم که پیرمردها، به هم تکیه داده، خوابیده‌اند. غیر از یکی که چانه‌اش را روی آن دستش که عصا را می‌فشرد قرار داده بود و مرا خیره نگاه می‌کرد. مثل این‌که مدت‌ها جز بیدار شدن مرا انتظار نمی‌کشیده است. بعد دوباره خوابم برد. به علت درد بیش از پیش نشیمن‌گاهم، از خواب پریدم. روز روی شیشه‌ها می‌سرید. اندکی بعد یکی از پیرمردها بیدار شد و خیلی سرفه کرد. توی دستمال بزرگ چهارخانه‌ای تف می‌کرد و هریک از سرفه‌هایش مثل این بود که از ته بدنش کنده می‌شد. هم او دیگران را بیدار کرد و هم دربان به آن‌ها گوشزد کرد که باید بروند. آن‌ها بلند شدند. این شب زنده‌داری ناراحت، صورت‌هایشان را خاکستری کرده بود. وقتی بیرون می‌رفتند، با تعجب سختی که به من دست داده بود، همه‌شان دستم را فشردند انگار این شب که ما در آن حتی یک کلمه هم ردوبدل نکرده بودیم صمیمیت ما را دوچندان کرده بود.

من خسته بودم. دربان مرا به اتاق خود برد که توانستم در آن‌جا سروصورتم را مرتب کنم. باز هم شیرقهوه‌ای نوشیدم که بسیار خوب بود. آسمان بر فراز تپه‌هایی که «مارانگو» را از دریا جدا می‌کرد انباشته از سرخی بود. و نسیمی که از بالای تپه‌ها می‌گذشت بوی نمک با خود می‌آورد. روز بسیار زیبائی در پیش بود. من مدت‌ها که به ده نرفته بودم و فکر می‌کردم اگر مادرم در میان نبود چه لذتی از گردش امروز می‌توانستم ببرم. در حیاط، زیر درخت چناری، به انتظار ایستادم. بوی زمین نمناک را فرو می‌بردم و دیگر خوابم نمی‌آمد. به فکر همکاران اداری‌ام افتادم - که در این ساعت همگی برای رفتن به سر کار برمی‌خواستند؛ برای من همیشه این لحظه سخت‌ترین لحظات بود. باز هم اندکی به این چیزها فکر کردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیگانه
نویسنده
مترجمجلال آل احمد
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-99984-3-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیگانه

حسن میرباقری
۱۴۰۲/۱/۱۱
چند توضیح مختصر اول ویراستاری کتاب به نظر من جای کار بیشتری داشت دوم با احترام قلم آقای آل احمد برای من غریب است چون روان نیست سوم برخلاف نظر منتقد ابتدای کتاب به نظرم داستان کاملا واقعی میتواند باشد و همونطور که در فصل ۵ بیگانه آورده شده زمزمه‌های بیگانه نشانگر علاقه به بازگشت به زندگی است فقط سنت مضمون کتاب شکنی است زمانیکه اغلب انسانها با هدفی مشخص زندگی میکنن یا حداقل دوست دارن اینطور باشه چه ایرادی داره یه نفر بخواد در لحظه زندگی کنه هر چند بنده نه موید این دیدگاهم نه نافی آن چهارم به نظر من زمانی مرد بیگانه شد که کاری خلاف قانون انجام داد و همین باعث شد تمام زوایای خصوصی زندگیش رو افراد جامعه علتی کنن برای محکومیتش پنجم آلبر کامو رو دوست دارم
f fatehi
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
کتابی فلسفی است، درک آن شاید کمی دشوار باشد اما در عمق خود نکات قابل توجه‌ای دارد...
تکه‌های زیبایی از کتاب بیگانه
«یک انسان بیشتر به وسیله چیزهائی که نمی‌گوید انسان است تا به وسیله چیزهائی که می‌گوید.»
«به آن‌چه که ما را با برخی از انسان‌ها وابسته می‌کند نام عشق ندهیم...»
من همیشه به آن
کسانی که دوستشان می‌دارم نمی‌اندیشم ولی ادعا می‌کنم که حتی وقتی به آنان فکر نمی‌کنم هم، دوستشان می‌دارم.
سهیلا اعرابی
۱۴۰۲/۷/۱۶
مقدمه کتاب بسیار مفصل و خسته کننده است. ولی خود داستان و نگارش نویسنده بسیار زیبا و ساده میباشد، و شخصیت اول داستان کاملا یک انسان عادی و قابل درک میباشد، با وجود تفاوت اساسی او با جامعه بسیار زیاد است ولی قلم زیبای نویسنده این انسان نامتعارف در جامعه را برای خواننده قابل درک کرده است.
حمید میرباقری
۱۴۰۲/۴/۱
بماند که کتاب کلا توضیحاتش یه مقدار زیاد و خسته کننده بود برای من
نکته اصلی این بود که یکی به جلال ال احمد باید میگفت اگر تصمیم به کار هنری داری همون نوشتن رو داشته باش تو برنامت نه ترجمه رو
ترجمه این کتاب افتضاح بود با همین غلظت اگر مایل به خوندن این کتتب هم هستین ترجمه دیگه ایش رو بخرین
طاها محبوبی
۱۴۰۲/۱/۲
یک کتاب واقع‌گرا با شخصیتی واقعی. قهرمان در این داستان نه سفید است و نه سیاه بلکه فردی است میان این دو آلبر کامو به خوبی افکار خود را در این کتاب به نمایش گذاشته و کتابی متفاوت از دیگر آثار خود نوشته. این کتاب کوتاه است و میشود آنرا در یک روز به اتمام رساند.
محبوبه سادات معنوی
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتاب داستان مردی را روایت میکند که نسبت به همه چیز بی تفاوت و بیگانه است حتی در مورد مرگ مادرش و حتی درباره زنی که اور را دوست دارد،،، شاید این روزها از این شخصیت‌ها زیاد تو جوامع بشری ببینیم
Ghazal Yousefi
۱۴۰۱/۹/۲۴
این کتاب معرکه باعث میشه آدم از یه دیدگاه متفاوت به زندگی نگاه کنه.
کتاب درعین ساده و روان بودن واقعا جذاب و خاص بود، البته ترجمه‌ی خوبشم بی تاثیر نبود.
احسان چینی فروشان
۱۴۰۰/۱۱/۲۲
ترجمه بسیار ضعیف نا مفهوم و پر از غلط املایی و ویراستاری بود. این دسته از کتابهایی بود که تخفیف 100 درصدی خورده بود که متاسفانه اصلا جالب نبود
محبوبه مرادی
۱۴۰۲/۱/۴
بد نیست بخونیم و ببینیم آیا از خودمون دور میشیم یا به خودمون نزدیک.
اینجا کامو انگار داره زخم‌های زندگی خودش رو بیان میکنه
نگار
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
تعریفشو شنیده بووودم خوشبختانه فرصت شد مطالعه کنم. فضای کتاب یه کم سرد و متفاوته ولی تغییر دیدگاه ایجاد میکنه و محت‌ای خووبی داااره
NAVID Mazroey
۱۴۰۰/۱/۱۲
اولش خسته کنندس ولی پیش گفتار تهیه شده بی نظیز بود حالا ادامه میدم ببینم چقدر میتونه خوب باشه تا اینا که پیش رفتم۲از ۱۰اقای کامو
166shirin.shirdel@gmail.c
۱۴۰۲/۶/۹
با اینکه خسته کننده بود در عین‌حال برای پایانش وسوسه میشدی اینکه آنقدر خنثی زندگی کنی به نظرم جذاب نبود
Fatemeh hamidani
۱۴۰۲/۳/۲۱
سبک نوشتار البر کامو مشابه صادق هدایت هست و کتاب‌های ایشون سبک خاص و منحصر به فردی دارند، این کتاب عامه پسند نیست
هستی کیمیایی
۱۴۰۱/۴/۲۲
آلبر کامو که نویسنده‌ی فوق‌العاده‌ای
جلال آل احمد هم واقعا نیازی به تعریف نداره
همه میدونن چقدر کارش درسته و محبوب
sarisa ghavami
۱۳۹۹/۳/۸
بیگانه‌ی کامو یکی از بهترین کتابهاست واقعا حتما بخونید دوستان
مشاهده همه نظرات 44

راهنمای مطالعه کتاب بیگانه

برای دریافت کتاب بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.