معرفی و دانلود کتاب تابستان زندگی: صحنه‌هایی از زندگی شهرستانی، یادداشت‌های 1675 - 1972

عکس جلد کتاب تابستان زندگی: صحنه‌هایی از زندگی شهرستانی، یادداشت‌های 1675 - 1972
قیمت:
۵۰۵۰۰ ۳۵,۳۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تابستان زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تابستان زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تابستان زندگی: صحنه‌هایی از زندگی شهرستانی، یادداشت‌های 1675 - 1972

اثری خلاق و مبتکرانه که نزدیکی ملموسی با زندگی نویسنده‌اش دارد. کتاب تابستان زندگی نوشته‌ی جان ماکسول کوتسی که نامزد جایزه‌ی بوکر شده است، با نگاهی انتقادی، زندگی نویسنده را در دورانی روایت می‌کند که او در روابط خود دچار ملاحظات اخلاقی و عدم ارتباط سالم به‌ویژه با زنان اطراف خود بوده است.

درباره‌ی کتاب تابستان زندگی

برخی نویسندگان در دوران حرفه‌ای خود، بن‌مایه‌های داستانی آثارشان را از زندگی خود وام می‌گیرند؛ این شیوه اگرچه نمی‌تواند به‌عنوان یک زندگی‌نامه‌ی خودنوشت محسوب شود، اما تا حدودی راه‌گشای شناخت این نویسندگان برای خوانندگان و مخاطبان آثار آن‌ها است؛ از سوی دیگر این‌گونه آثار داستانی می‌تواند یک نقد شخصیتی از نویسنده برای خودش به حساب بیاید تا به‌وسیله‌ی آن بتواند به سؤال‌های زندگی شخصی‌اش پاسخ دهد.

کتاب تابستان زندگی (Summertime) نوشته‌ی جان ماکسول کوتسی (J. M. Coetzee)، به عقیده‌ی برخی منتقدان یکی از سه رمان مشهور این نویسنده‌ی برنده‌ی نوبل ادبیات است که می‌توان به آن عنوان «خاطرات داستانی» اطلاق کرد. این اثر که یکی از کتاب‌های سه‌گانه‌ی «صحنه‌هایی از زندگی شهرستانی» است به ماجرای نوشتن زندگینامه‌ی نویسنده‌ای فقید توسط نویسنده‌ای جوان می‌پردازد که نویسنده‌ی جوان تلاش می‌کند شخصیت و زندگی نویسنده‌ی مشهور را از خلال ارتباطاتش با پنج زن روایت کند.

نویسنده‌ی زندگی‌نامه که یک محقق دانشگاهی به نام وینسنت است کار خود را با این سؤال آغاز می‌کند که از اساس چرا باید مردم به جان کوتسی، نویسنده‌ی فقید علاقه‌مند باشد؟ او به سراغ افرادی می‌رود که نویسنده‌ی مشهور با آن‌ها در ارتباط بوده است. اسامی این افراد جولیا، مارگو، آدریانا، مارتین و سوفی است که نام هر یک بر روی یک فصل از این کتاب گذاشته شده است. هر کدام از این شخصیت‌ها از دریچه‌ی ذهن و دید خود جان کوتسی را معرفی می‌کنند تا خواننده با بخش‌هایی از زندگی او آشنا شود.

در کتاب تابستان زندگی نوشته‌ی جان ماکسول کوتسی و ترجمه‌ی نسرین طباطبایی درمی‌یابیم که مرد زندگی‌نامه‌نویس هیچ‌گاه نویسنده‌ی فقید را ندیده و در درجه‌ی نخست تلاش می‌کند از فردی که زندگی‌اش را می‌نویسد اطلاعات به دست آورد؛ او با یک زن که مدتی جان کوتسی با او ارتباط داشته یا یک رقصنده‌ی برزیلی و همچنین مارگو پسر عموی جان مصاحبه می‌کند و در وهله‌ی اول متوجه می‌شود که او دست‌کم در دوره‌ای از زندگی‌اش، جوانی بی‌دست‌وپا، محجوب و اهل کتاب بوده که برقراری ارتباط معنادار با افراد اطرافش برایش بسیار سخت و دشوار بوده است.

کتاب حاضر به دلیل ویژگی‌های انتقادی و روند نقدی که نسبت به شخصیت جان کوتسی دارد از سوی بسیاری از منتقدان و صاحب‌نظران به عنوان یک اثر «ضد اتوبیوگرافیک» معرفی شده است. این کتاب با ترجمه‌ی نسرین طباطبائی و توسط انتشارات آینده درخشان منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب تابستان زندگی

  • نامزد جایزه‌ی بوکر (2009)
  • نامزد جایزه‌ی ادبی بین‌المللی دوبلین (2011)
  • برنده‌ی برترین اثر داستانی جایزه‌ی نیو ساوت ولز (2010)
  • برنده‌ی جایزه‌ ادبی کوئینزلند برای برترین اثر داستانی (2010)
  • برنده‌ی برترین اثر داستانی جایزه‌ی کتاب استرالیای غربی (2009)
  • نامزد جایزه‌ی برترین اثر داستانی ویکتوریا در جشنواره‌ی ونس پالمر (2010)

نکوداشت‌های کتاب تابستان زندگی

  • جذاب، خنده‌دار، تکان‌دهنده و سرشار از زندگی (گاردین)

  • به‌خاطر همین نوع نگاه است که بسیاری کوتسی را برترین رمان‌نویس زبان انگلیسی در دنیا می‌دانند. (نشریه‌ی بررسی‌های کتاب نیویورک تایمز)

  • این کتاب نشانه‌ای از قدرت آقای کوتسی به‌عنوان یک داستان‌نویس است. او روایتی جذاب و در واقع حرکتی از چرخ‌های پنهان درون چرخ‌هایی دیگر می‌سازد. (روزنامه‌ی نیویورک تایمز)

  • کوتسی خود جوان‌ترش را در این کتابْ ضعیف و پرمدعا به تصویر می‌کشد، اما حتی اگر این فروتنی مداوم شکل دیگری از خود بزرگ‌نمایی باشد، نتیجه‌ی کار شگفت‌انگیز است. (هفته‌نامه‌ی اینترتیمنت)

کتاب تابستان زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تابستان زندگی نوشته‌ی جان ماکسول کوتسی برای علاقه‌مندان به ادبیات و خوانندگان حرفه‌ای رمان و داستان یک انتخاب مهیج و بسیار ارزنده است.

با جان ماکسول کوتسی بیشتر آشنا شوید

جان ماکسول کوتسی (متولد 1940) داستان‌نویس هلندی‌تبار و اهل آفریقای جنوبی است. او در سال 2003 جایزه‌ی نوبل ادبیات را به خود اختصاص داد و همچنین دو بار در سال‌های 1983 و 1999 برنده‌ی جایزه‌ی ادبی بوکر شد. این نویسنده‌ی محبوب تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی و همچنین ریاضیات تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و سپس از دانشگاه تگزاس در رشته‌ی زبان‌شناسی موفق به دریافت مدرک دکترا شد. از این نویسنده آثاری همچون کتاب‌های «سرزمین‌های گرگ و میش»، «در انتظار بربرها»، «زندگی و زمانهٔ مایکل ک» و «عصر آهن» به زبان فارسی منتشر شده است.

در بخشی از کتاب تابستان زندگی می‌خوانیم

رفتم خانه، مزد خدمتکار را دادم، ناهار کریسی را هم دادم و او را خواباندم، بعد مقداری بیسکوییت شکلاتی پختم. بیسکوییت‌ها را که هنوز گرم بودند برداشتم و دوباره با اتومبیل به خانه‌ی کنار خیابان توکای رفتم. روز زیبا و آرامی بود. مرد مورد نظر شما (یادتان باشد که در آن موقع هنوز اسمش را نمی‌دانستم) در حیاط بود و داشت با الوار و چکش میخ‌کاری می‌کرد، تا کمر لخت بود و شانه‌هایش از آفتاب‌خوردگی سرخ شده بود. گفتم: «سلام، باید پیرهن بپوشین، آفتاب براتون خوب نیست. بفرمایین، یه مقدار بیسکوییت شکلاتی برای شما و پدرتون آوردم. از اون آشغال‌هایی که از پیک ‌ان ‌پی می‌خرین بهتره.» با حالتی مشکوک، در واقع با کج‌خلقی، ابزارها را کنار گذاشت و بسته را از دستم گرفت و گفت: «نمی‌تونم دعوتتون کنم بیاین داخل، خونه‌مون ریخته و پاشیده است.» معلوم بود از آمدنم خوشحال نیست. گفتم: «اشکالی نداره. در هر صورت نمی‌تونم بمونم، چون باید برم سراغ بچه‌م. خواستم در عالم همسایگی کاری کرده باشم. شما و پدرتون مایلین یه شب شام بیاین خونه‌ی من؟ شامی در عالم همسایگی؟» لبخند زد. اولین لبخندی بود که از او می‌دیدم. لبخند خوشایندی هم نبود، لبخندی بود با لب‌های بسته. نسبت به دندان‌هایش که وضع رو به‌ راهی نداشتند، حساس بود. گفت: «متشکرم، اما اول باید از پدرم بپرسم. اهل شب‌زنده‌داری نیست.» گفتم: «بهشون بگین قرار نیست تا دیروقت بمونین. می‌تونین شامتونو بخورین و برین. ناراحت نمی‌شم. فقط ما سه نفریم. شوهرم رفته سفر.»

حتماً دارید نگران می‌شوید. لابد از خودتان می‌پرسید: «خودم را درگیر چه کاری کرده‌ام؟ این زن چطور می‌تواند ادعا کند گفت‌وگوهای پیش پا‌افتاده‌ی سی چهل سال پیش را کاملاً به یاد می‌آورد؟ کی سر اصل مطلب می‌رود؟» پس بگذارید روراست باشم: تا جایی که به این گفت‌وگو مربوط می‌شود، همین‌طور که پیش می‌روم آن را از خودم درمی‌آورم. به نظرم این کار مجاز باشد، چون داریم راجع به یک نویسنده صحبت می‌کنیم. چیزهایی که برایتان می‌گویم ممکن است عین واقعیت نباشند، اما مطمئن باشید مضمونشان همان است که گفتم. می‌توانم ادامه بدهم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تابستان زندگی: صحنه‌هایی از زندگی شهرستانی، یادداشت‌های 1675 - 1972
نویسنده
مترجمنسرین طباطبائی
ناشر چاپیانتشارات آینده درخشان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-600-5527-64-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۵۰۰ ۳۵,۳۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تابستان زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تابستان زندگی

برای دریافت کتاب تابستان زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.