معرفی و دانلود کتاب جاسوس

عکس جلد کتاب جاسوس
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جاسوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جاسوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جاسوس

کتاب جاسوس، یکی دیگر از آثار پرفروش و محبوب نویسندۀ برزیلی؛ پائولو کوئلیو است. جاسوس داستان فراموش‌ نشدنی زنی ا‌ست که به خود جرأت داد تا برخلاف عرف دورانش زندگی کند و بهایش را نیز پرداخت.

داستان کتاب جاسوس (The Spy) بر اساس اتفاقات واقعی نگارش شد و به زنی به نام ماتا هاری می‌پردازد. سرگذشت پر فراز و نشیب این زن که به اتهام جاسوسی علیه فرانسه در برابر جوخه اعدام ایستاد، یک رقصنده که در جریان جنگ زندگی‌اش به اتفاقات مختلفی می‌پیوندد. افسونگر، قربانی خشونت، قربانی بازی‌های سیاسی کشورهای متخاصم، مادر بی‌بهره از حق سرپرستی فرزند، قربانی خشونت خانگی، جاسوس، انسان جنگ زده، روسپی اعیان و اشراف… زندگی ماتا هاری (Mata Hari) شهر فرنگی است از همه این نقش‌ها و با این حال او همه این‌ها بود و هیچ کدام نبود.

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) هم مانند بسیاری، از افسون نامیرای ماتا هاری در امان نبوده و کوشیده است با نوشتن روایتی از مرگ و زندگی او، با تکیه بر شواهد جسته و گریخته، تکه‌های گمشده این پازل تاریخی را کنار هم بنشاند. او در ترسیم قهرمان زن داستانش نه ظرافت فلوبر را دارد و نه آرمان‌گرایی تولستوی را؛ اما می‌داند داستانی با این همه مجهولات را چگونه برای خواننده دیر باور، تنگ حوصله، ولی کنجکاور امروزی، به زبانی ساده و جذاب بگنجاند.

سرآغاز رمان «جاسوس» صحنه صبح اعدام ماتا هاری است که از خواب برمی‌خیزد تا برای اعدام آماده شود و در نهایت با شلیک آخرین گلوله در شقیقه‌اش، افسر شلیک‌ کننده این جمله را به زبان می‌آورد: «ماتا هاری مرده است.»

جسد ماتا هاری در گوری کم عمق که هیچ نشانی از آن به جا نیست دفن شد و طبق رسم آن روزگار فرانسه، سرش را جدا کردند و به نمایندگان دولت تحویل دادند. سر او تا چند سال در موزه آناتومی خیابان سن پی‌یر پاریس نگهداری می‌شد تا آن که در تاریخی نامعلوم ناپدید شد. مقامات موزه تازه در سال ۲۰۰۰ بود که متوجه غیبت سر شدند.

پائولو کوئیلو درباره نوشتن رمان «جاسوس» نوشته است: با آن که کوشیده‌ام رمانم را براساس واقعیت‌های زندگی ماتا هاری بنویسم، ناگریز بوده‌ام در مواردی گفت و گوها را از خودم خلق کنم، صحنه‌هایی را به هم بپیوندم، ترتیب و توالی وقایع را تغییر دهم و هر چیزی را که فکر می‌کردم به روایت نامربوط است، حذف کنم.

در بخشی از کتاب جاسوس می‌خوانیم:

دلم می‌خواست همه‌چیز را بداند. او هم همان‌جا نشست و در سکوت به حرف‌هایم گوش داد. درنهایت به این نتیجه رسیدیم که من به‌ هیچ‌وجه آنچه فکر می‌کردم نبودم. احساس می‌کردم در گودالی سیاه غرق شده‌ام و ناگهان در آن حال که زخم‌ها و جراحاتم را دیدم، احساس کردم قوی‌تر شده‌ام.

اشک‌هایم از چشمانم جاری نمی‌شد بلکه از جایی عمیق‌تر و تیره‌تر، از جایی در قلبم، جاری می‌شد.

اشک‌هایم برایم داستانی را تعریف می‌کردند که حتی نمی‌توانستم آن را بفهمم. من سوار بر قایقی بودم که در تاریکی از مسیری عبور می‌کرد، جایی دور از افق‌،‌ اما در آن تاریکی پرتوهای نور فانوس دریایی مرا به خشکی هدایت می‌کرد. می‌دانستم خشکی کجاست، فقط کافی بود دریای خروشان را بگذرانم، فقط کافی بود دیر نکنم و به موقع به ساحل برسم. قبلاً هرگز این اتفاق برایم نیفتاده بود. فکر می‌کردم حرف زدن دربارۀ آنچه روحم را می‌آزارد، باعث می‌شود احساس ضعف و ناتوانی کنم اما حالا کاملاً برعکس شده بود، اشک‌هایم مرا التیام می‌داد. من اشک می‌ریختم و ماسه‌ها را در مشتم می‌فشردم. دست‌هایم زخمی شده بود اما من دردی را احساس نمی‌کردم. داشتم شفا می‌یافتم. حالا می‌فهمیدم چرا کاتولیک‌ها اعتراف می‌کنند. با اینکه می‌دانند کشیش از گناهشان مطلع می‌شود ولی برای‌شان مهم نیست.

مهم این است که زخم‌هایمان را برای تطهیر رو به آفتاب باز کنیم و سپس بگذاریم باران آن‌ها را بشوید. این کاری بود که من داشتم انجام می‌دادم. برای مردی که هیچ صمیمیتی با او نداشتم اعتراف می‌کردم، شاید همین غریبه بودن دلیل اصلی راحت حرف زدن من بود. مدت زیادی آنجا ماندیم. بعد از آنکه هق‌هق گریه‌ام تمام شد و صدای امواج دریا آرامم کرد، استراک با محبت مرا بغل کرد و گفت، آخرین قطار پاریس به زودی ایستگاه را ترک می‌کند و ما باید عجله کنیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جاسوس
نویسنده
مترجماعظم خرام
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-600-253-267-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جاسوس

Nazanin zahra
۱۴۰۲/۵/۱۳
به عنوان روایتی از یک ماجرای تاریخی که در دوره خود و بعدها رازآلود باقی ماند، خوب بود. قهرمان زن داستان شاید قربانی دروغهای خود شد و بلندپروازیهای جاه طلبانه ش از راه‌هایی خطرناک و غیر اخلاقی. داستان، در بعضی جاها با روایت واقعی زندگی ماتاهاری، تناقض داره مثل توالی به دنیا آمدن فرزندانش یا تاریخ که بعضی اتفاقات. بیشتر روایتهای جسته گریخته‌ای است نویسنده به شکل نامه، تحریر کرده. گویی کوئلیو تاثرات خودش رو از این ماجرا نوشته. بنابراین شخصیت ماتاهاری به درستی شناخته نمی‌شود و ملغمه‌ای از تضادهایی است که تاریخ در مورد او ثبت کرده. در هر حال خوندنش خالی از لطف نیست.
شه زاد فردچیان
۱۳۹۷/۶/۳
سلام به کتاب راه و دوستان عاشق کتاب به نظرم کتاب نسبتا خوبی بود و نشون میداد دید افراد در هر ملّیت به زن، کارش، موقعیت زندگیش میشه همیشه مثبت نباشه حتی اگر زیبا و جذاب و فریبا باشه. خواندن هر کتابی از یک نویسنده نباید همیشه جذاب و یکنواخت باشد گاهی به چالش کشیده شدن خواننده در تفکر به خود یا جنس مخالف هنر نویسندگی رو دو چندان میکند.
نیلوفر معتبر
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
اینکه سبک این کتاب، با کتاب "کیمیاگر" متفاوته، دلیل نمیشه که بگیم این کتاب، افتضاحه! (مثل اینه که بیایم کتابِ "شب‌های روشن" داستایفسکی رو با کتابِ "جنایات و مکافات" ش مقایسه کنیم!)
به نظر من روایت جالبی بود؛ مخصوصاً پیچیدگی‌های شخصیت رقصنده. ترجمه هم کاملاً روان بود اما فکر می‌کنم سانسور هم داشت!
Parisa Esmaeili
۱۳۹۷/۷/۶
من بعد از خوندن نسخه‌ی نمونه‌ی این کتاب به شدت ترغیب شدم که بخرمش، ولی واقعا ادامه‌ی کتاب چندان روایت جذابی نداشت. اگه به خوندن رمان‌هایی با فراز و نشیب و جزئیات زیاد علاقه دارید، قطعا این کتاب مناسب شما نیست.
astareh alidadi
۱۳۹۷/۵/۱۳
خوب بود ولی یکم بی‌هیجان و یک نواخت بود، من عاشق کتاب کیمیاگر هستم. البته این نظر کاملا شخصیه و مطمئنا خیلی‌ها خیلی از خوندن کتاب لذت بردند. تشکر
مریم صمدزاده
۱۳۹۷/۵/۱۳
من کتابهای دیگه پائولو رو خونده بودم و انتظار دیگه‌ای داشتم، ولی این یکی واقعا خسته کننده بود و توصیه می‌کنم کسی وقتش رو تلف نکنه برای خوندن این کتاب.
حسین بهرامی
۱۴۰۱/۴/۹
من خیلی علاقه مند به کتاب‌های کوئیلیو هستم و اکثر کتاب هاشو مطالعه کردم روش نگارش این کتابش رو اصلا دوست نداشتم و اوایل کتاب چون اصلا جذبم نکرد و کششی نداشت برام دیگه رهاش کردم
Arezou .
۱۳۹۹/۸/۲۰
این کتاب رو بی نهایت دوست دارم. در کمال سادگی به خدبی نشون میده که چطور یک نفر صرفا به خاطر جنسیتش و شغلش جزو متهمین میتونه قرار بگیره بدون هیچ سند و مدرکی
لیاا نبخبن
۱۳۹۷/۵/۸
من کتابهای متعددی از این نویسنده خوندم و انصافا میتونم به جرات بگم که عالی هستن توصیه میکنم حتما کتابهای ایشو نو بخونید و در آن تفکر کنید
فرانا پروانه
۱۳۹۹/۱۰/۱۹
باورم نمیشه کتابی به این افتضاحی رو خریدم. معلوم نیست کجا میره چی میخواد بگه یه هو شخصیت داستان وارد میشه و بدون توضیحی میره سراغ یه چیز دیگه
Monir Naghikhani
۱۳۹۷/۵/۲۲
ممنونم وبسیار جالب بودمتشکرم از لطف شما، ولی من مشکل چشم دارم وتازه جراحی کردم اگه ممکنه کتابهای صوتی بیشتری در زمینه پلیسی، جنایی، درام، و سرگرم کننده بذارید.
karow rezvani
۱۳۹۷/۵/۸
این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی ست که کوئلیو نوشته.. خواندنش لذت‌بخشه
مریم گل اور
۱۴۰۰/۴/۱۷
جالب بود و با توجه به قلم آقای کوییلو باید چندبار کتاب را بخوانید تا مفهوم واقعی آن را درک کنید. و در زمان مناسب
سپاسگزارم
Masstooreh Amirhosseini
۱۳۹۹/۱۰/۱۲
جالب بود، سرگذشت واقعی یک جاسوس، با تمام فراز و نشیب‌ها، که در زمان خود به نوعی پیشرو محسوب میشده با گیرایی قلم کوییلو.
mahdiye H.m
۱۳۹۸/۹/۱۳
به نظرم کتاب خوبی بود.. یکم اواسط کتاب داستان اهسته پیش میره اما درنهایت تاثیرگزار و جذاب هست و از اونجایی که زندگی نامه هست جالب بود
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب جاسوس

برای دریافت کتاب جاسوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.