معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر

کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر یک اثر مصور و کمیک است که به قلم تری دیری نوشته شده. این کتاب، تاریخ ترسناک و متمایز انسان‌های ماقبل تاریخ را برایتان بازگو می‌کند و در مورد وضعیت آدم‌های عصر حجر، عقاید و باورهای مردم غارنشین و شیوه‌ی زندگی آن‌ها اطلاعات آموزنده‌ای ارائه می‌دهد. آماده شوید تا با خواندن این کتاب، به اسرار مخوف عصر حجر پی ببرید و حقایق آن دوران را کشف کنید!

درباره‌ی کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر

تا‌به‌حال به این فکر کرده‌اید که در عصر پارینه‌سنگی، انسان‌ها با چه سختی‌هایی سروکله می‌زدند؟ تری دیری (Terry Deary) در کتاب عصر حجر پرخطر (The Savage Stone Age) شما را با تاریخ انسان‌های پیش از تاریخ آشنا می‌کند. شاید گمان کنید زندگی مطمئناً در آن زمان ساده‌تر بوده است. اما اگرچه خبری از گرمایش جهانی، بیماری کرونا و تکالیف مدرسه نبوده، از طرفی مشکلات بیشتری هم جان انسان را تهدید می‌کرده. هیچ قانونی وجود نداشته. انسان‌ها عمر کوتاه‌تری داشته‌اند و احتمال خطراتی مثل قحطی و تجاوز وجود داشته ست.

اولین نمونه‌های انسانی شبیه بوزینه بودند. در کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر از مجموعه‌ی تاریخ ترسناک، می‌خوانید زمانی وجود داشت که بوزینه‌های جنوبی روی دو پا ایستادند و یاد گرفتند چگونه راه بروند. حجم مغز آن‌ها از انسان امروزی بسیار کوچک‌تر بود و تبعا توانایی‌های کمتری داشت. به این موجودات «انسان‌نما» می‌گوییم. این کتاب، همچنین، اطلاعات جالبی در مورد ابزارهای انسان‌های نخستین در اختیارتان قرار می‌دهد و به سؤالات زیادی که ممکن است در ذهنتان نقش بسته باشد، پاسخ می‌دهد. مثلا اینکه آدم‌ها در آن دوره از چه چیزی به جای دستمال توالت استفاده می‌کردند؟ چرا فکر می‌کردند سوراخ کردن جمجمه برای سردرد مفید است؟ تری دیری حتی کنجکاوی‌تان در مورد نحوه‌ی ساخت مومیایی را هم برطرف کرده است!

کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر از جمله کتاب‌های آموزنده و سرگرم‌کننده است که با زبانی ساده و صمیمی، تاریخ ترسناک انسان‌ها را از 3 میلیون سال پیش برای نوجوانان تعریف می‌کند و به تفاوت‌های هوموهابلیس‌ها، هوموارکتوس‌ها، هوموساپنیس‌ها، نئاندرتال‌ها و گونه‌های مختلف انسان‌ اولیه می‌پردازد تا در نهایت انسان خردمند را بشناساند. تری دیری از عصر یخبندان و انقراض‌ها می‌گوید و شکل‌گیری اولین تمدن‌ها را شرح می‌دهد. سبک کمیک و طنز این کتاب، باعث می‌شود نوجوانان به یادگیری تاریخ گذشته‌ی بشر، علاقه نشان دهند و بخواهند یافته‌های دیرینه‌شناسان را با شوق دنبال کنند و یاد بگیرند.

این کتاب به ترجمه‌ی پیمان اسماعیلیان و تصویرگری مارتین براون (Martin Brown) توسط نشر افق به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ ترسناک (Horrible Histories)، شامل روایت‌هایی خواندنی و جالب هستند که ذیل هر یک، اطلاعاتی آموزنده و ارزنده در باب یکی از برهه‌های مهم تاریخی ارائه می‌شود. این مجموعه، کتاب‌هایی مصور و کمیک را در بر می‌گیرد و بیشتر از شصت جلد دارد که به سی زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. هدف کتاب‌های تاریخ‌ ترسناک، آشنا کردن کودکان و نوجوانان با موضوعات مختلف تاریخی است. نثر شیرین و تصاویر طنزآمیز از ویژگی‌های کتب این مجموعه است که آن را خواستنی و پرطرفدار کرده است.

اقتباس تلویزیونی از مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

  • سی‌ای‌تی‌وی (CITV) در سال 2002، از روی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک کارتون‌هایی ساخت. تری دیری در برخی از قسمت‌های این مجموعه ایفای نقش کرده است.

کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به کتاب‌های علمی و تاریخی علاقه‌مند هستند، مخاطبین اصلی کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر می‌خوانیم

در دوران ماقبل تاریخ آمریکا، در جایی که امروزه داکوتای جنوبی خوانده می‌شود، قبیله‌ای را قتل عام کرده‌اند. باستان‌شناسان میان اسکلت‌ها تعدادی زن و کودک هم پیدا کرده‌اند که حدس می‌زنند آن‌ها را اسیر کرده بوده‌اند. بیشتر جنازه‌ها را بعد از مرگ مثله کرده بودند؛ دست‌ها و پاها را بریده و پوست سرها را کنده بودند تا پیروزمندان جنگ موها را به غنیمت ببرند.

بداقبال‌ترین فرد میان آن‌ها کسی بود که دو سال قبل پوست سرش را هنگام حمله‌ای کنده بودند. سرش دوباره خوب شده و از اولین پوست سرکنی جان سالم به در برده بود. لابد خیال می‌کرد شانس آورده است، تا وقتی که کچل‌خان بیچاره دوباره مورد حمله قرار گرفت و یک بار دیگر پوست سرش را کندند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
رخدادنگاری عصرحجر
هولناک برای حیوانات
بازی‌های باحال
عقاید عجیب
امتحان از آموزگار
باستان‌شناسان بدهیبت
زندگی زبون
مناسک مزخرف
ارواح استون هنج
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر
نویسنده
مترجمپیمان اسماعیلیان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-353-401-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 11: عصر حجر پرخطر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.