معرفی و دانلود کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم)

عکس جلد کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم)
قیمت:
۱۶۷۰۰۰ 83500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم)

ریموند کورکیان، یکی از برجسته‌ترین مورخان حال حاضر، در کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم) گزارشی دقیق از چگونگی، دلایل و پیامدهای نسل‌کشی ارامنه در جنگ جهانی اول را به مخاطبان ارائه می‌کند. این اثر به زبان‌های مختلف جهان ترجمه شده و همچنین توانسته افتخارات گوناگونی را از آن نویسنده‌ی خود سازد. این شما و این جلد دوم یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها در رابطه با جنایت قرن بیستم.

درباره‌ی کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم)

ریموند کورکیان (Raymond Kévorkian)، تاریخ‌نگار فرانسوی در کتابی که پیش روی شماست، عملیات نسل‌کشی ارمنیان (Armenian genocide) را زیر ذره‌بین قرار داده و این حادثه را از جوانب گوناگون بررسی می‌کند. در واقع، همان‌طور که از نام کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (The Armenian Genocide: A Complete History) بر می‌آید، کورکیان شرحی دقیق و کامل از این جنایت را به مخاطب خود عرضه می‌کند.

قصد داریم پیش از آن که به معرفی کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان بپردازیم، مختصری از ماجرای این نسل‌کشی را برای مخاطبان ناآشنا شرح دهیم. نسل‌کشی ارمنی‌ها که با عناوینی همچون «هلوکاست ارمنی‌ها»، «کشتار دسته‌جمعی ارامنه» و «پاکسازی نژادی» نیز از آن یاد می‌شود، بر فاجعه‌ی نابودی مردمان ساکن سرزمین‌های تحت سلطه‌ی امپراطوری عثمانی در زمان جنگ جهانی اول اطلاق می‌گردد. واقعه‌ای که ارمنیان، خود آن را «جنایت بزرگ» می‌نامند.

ناگفته پیداست که در واکنش به این واقعه، همچون بسیاری از حوادث تاریخی دیگر، سه گروه متفاوت شکل گرفتند؛ نخست افراد یا کشورهایی که به انکار نسل‌کشی ارمنی‌ها پرداختند، گروه دوم افرادی که آن را به عنوان یک جنایت تاریخی پذیرفتند و قسم سوم، گروه بی‌طرفان. به هر روی، این امر همواره در میان کشورهای مختلف مورد مناقشه قرار گرفته است. مجلس نمایندگان آمریکا از جمله افرادی بودند که نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت شناختند. کمی پس از آن، به سال 2011 میلادی قانونی توسط مجلس فرانسه تصویب شد؛ قانونی که به موجب آن برای همه‌ی افرادی که این واقعه را انکار یا حمایت کنند، مسئولیت کیفری و جزایی تعیین می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، هر کسی که منکر کشتار ارامنه در جنگ جهانی باشد، محکوم به پرداخت جریمه و تحمل حداقل یک سال حبس خواهد بود. روی هم رفته، تا کنون بیش از بیست کشور به نسل‌کشی ارامنه در جنگ جهانی اول اذعان کرده و آن را به رسمیت شناخته‌اند.

ریموند کورکیان که نامی آشنا در میان تاریخ‌نگاران فرانسوی است، همواره موضوع پاکسازی نژادی را مورد توجه قرار داده و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از جنبه‌های مختلفی این امر را مورد بررسی قرار دهد. در کتاب تاریخ نسل‌کشی ارمنیان نیز همین شیوه را در پیش گرفته و گزارشی دقیق از واقعه را به مخاطبان ارائه می‌دهد. مطالعه در باب این اتفاق حائز اهمیت بسیاری است و تأثیرات آن بر رابطه‌ی میان دو کشور ترکیه و ارمنستان انکارناپذیر است. چرا که دولت ترکیه از پذیرش رخ دادن نسل‌کشی سر باز می‌زند و در مقابل، ارامنه حکومت عثمانی را به انجام عملی همچون هولوکاست متهم می‌سازند.

کتاب تاریخ نسل‌کشی ارمنی‌ها که هم‌اکنون مجلد دوم آن در اختیار شما قرار گرفته است، حاصل پژوهش‌های ریموند کورکیان است و اگرچه منابع فراوانی پیرامون ریشه‌کن سازی جمعیت ارمنی وجود دارد، بدون شک می‌توان گفت که کتاب تاریخ نسل‌کشی ارمنی‌ها از بهترین منابعی است که در این باره می‌توانید مطالعه کنید. در ادامه، مروری خواهیم داشت بر برخی از سرفصل‌های جلد دوم کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان، که از ادامه‌ی بخش چهارمِ کتاب آغاز می‌شود: «اخراج‌ها و کشتارها در ولایت خرپوت»، «اخراج‌ها و کشتارها در ولایت بورسا و متصرفات کوتاهیه»، «اخراج‌ها و کشتارها در ولایت آیدین»، «اخراج‌ها و کشتارها در ولایت قونیه»، «اخراج‌ها از زیتون و درتیول، سرکوب یا برنامه‌ی نسل‌کشی» و «ترکیه نوین صدراعظم طلعت‌پاشا یا احیای دوباره‌ی پان ترکسیم».

ریموند کورکیان نخستین بار کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان را به سال 2006 به انتشار رساند. این کتاب در اصل به زبان فرانسوی به نگارش در آمده بود، اما بعدها به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی (در سال 2011) و ترکی استامبولی (با نامِ Ermeni Soykirimi: Ciltli در سال 2015) نیز منتشر شد. این کتاب مفصل در ایران اولین بار به سال 1401 در دو مجلد به انتشار رسید. لازم به ذکر است که سعید کریم‌پور کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان را به زبان فارسی ترجمه و انتشارات افکار آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است. زهره باوندی نیز ویراستاری این اثر را بر عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تاریخ جدید

مجموعه‌ای از برترین کتاب‌ها در باب رویدادهای مهم تاریخی به همت انتشارات افکار جدید گردآوری شده و ذیل مجموعه‌ی «تاریخ جدید» به انتشار رسیده‌اند. از میان آثار انتشاریافته ذیل این مجموعه می‌توان به کتاب‌های تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان و «نسل‌کشی ارمنی: شواهدی از بایگانی‌های وزارت خارجه آلمان» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم)

  • یکی از برجسته‌ترین کتاب‌های سالِ 2012 به انتخاب CHOICE
  • ترجمه‌شده به چندین زبان زنده‌ی دنیا (از جمله انگلیسی، فارسی، ترکی استانبولی و ...)
  • یکی از هفت عنوان برگزیده‌ی هیأت برگزارکننده‌ی مراسم «صدمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه»
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم)

  • این کتاب مفصل کامل‌ترین گزارشی را که تا کنون در رابطه با نسل‌کشی ارمنیان به‌رشته‌ی تحریر در آمده، در اختیار شما قرار می‌دهد. (Histoforum, Paris)

  • ریموند کورکیان در کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان گزارشی معتبر و مورد انتظار از علل شکل‌گیری، رویدادها و پیامدهای سال 1915 و 1916 به مخاطبان خود ارائه می‌کند. (I.B.Tauris از وبسایت بوکز)

  • کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان اثری مهم است و به عنوان منبعی ضروری برای مورخان دوران جنگ جهانی شناخته می‌شود. افرادی که تمایل دارند خشونت نسل‌کشی را بیش از پیش درک کنند، می‌توانند از این اثر استفاده کنند. (وبسایت Armenian-Genocide)

  • کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان جامع‌ترین کتابی است که تا به امروز درباره‌ی نسل‌کشی ارامنه در سال 1915 به رشته‌ی تحریر درآمده. ریموند کورکیان در این اثر مفصل روندی را شرح می‌دهد که در نهایت به قتل بیش از یک میلیون و نیم انسان در امپراطوری عثمانی منجر شد. (Le Monde)

کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم) مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه در باب تاریخ جهان علاقه‌مند هستید، از کتاب تاریخ نسل‌کشی ارمنیان بهره خواهید برد. علاوه بر این، افرادی که می‌‌خواهند در باب اقلیت‌های دینی و همچنین، نسل‌کشی مطالعات بیشتری داشته باشند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

با ریموند کورکیان بیشتر آشنا شویم

ریموند کورکیان نویسنده، مورخ، تاریخ‌نگار و استاد دانشگاه «پاریس 8» است. این نویسنده‌ی برجسته در بیست‌ودوم فوریه‌ی سال 1953 در فرانسه متولد شد. او به سال 1980 مدرک پی‌اچ‌دی خود در رشته‌ی تاریخ را از دانشگاه پاریس 8 دریافت کرد و اکنون به تدریس در آنجا فعالیت دارد. آنچه که بیش از هر چیز دیگری شهرت فراوانی برای ریموند کورکیان به همراه آورده، تحقیقات او در زمینه‌ی نسل‌کشی ارمنیان است. حاصل تحقیقات او در کتابی با عنوان «تاریخ نسل‌کشی ارمنیان» جمع‌آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. جالب است بدانید کورکیان خود از اعضای فرهنگستان ملی علوم ارمنستان می‌باشد.

از ریموند کورکیان آثار متعددی منتشر شده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «خشونت جمعی و دولتی در ترکیه (Collective and State Violence in Turkey)»، «نسل‌کشی ارامنه: یک قرن تحقیق (Le génocide des Arméniens)» و «یادبود نسل‌کشی ارامنه (Mémorial du génocide des Arméniens)» اشاره کرد. متأسفانه به‌جز کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان که پیش‌تر در باب آن سخن گفتیم، هنوز اثر دیگری از ریموند کورکیان به زبان فارسی برگردانده نشده است. انتشار اغلب این آثار موفقیت فراوانی را برای او به ارمغان داشته و جوایز متعددی را از آن او کرده است. از این میان می‌توان به دریافت نشان «لژیون دونور»، بالاترین نشان افتخار فرانسه در سال 2015 و قرار گرفتن در فهرست برترین کتاب‌ها به انتخاب رسانه‌ی CHOICE اشاره کرد. همچنین در سال 2010، سِرژ آزاتی سارگسیان، رئیس جمهور وقت ارمنستان جایزه‌ی «Presidential Award» را به پاس قدردانی از کمک‌های گسترده‌ی ریموند کورکیان به عنوان محقق به او اهدا کرد.

در بخشی از کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم) می‌خوانیم

برای ارمنیان مالاتیا، این درخواست که سلاح‌هایشان را تحویل بدهند مشکل بزرگی ایجاد می‌کرد. از زمان وقوع جنگ، آن‌ها وظایف خود به‌عنوان اتباع عثمانی را به‌دقت انجام می‌دادند، به این امید که سوء‌ظنّ نهانی مسئولین را برطرف سازند. ‌با این ‌حال وقتی که قصد تحویل سلاح‌ها را داشتند، مسألۀ نیّات دولت نسبت به آن‌ها مطرح گردید: اگر آن‌ها اسلحه‌هایشان را تسلیم کنند، امکان دفاع از خود را تسلیم خواهند کرد. این امر خاطرات کشتارهای سال 1895 را زنده می‌کرد که البته یکی از نگرانی‌های جمعیت ارمنیان بود.

این نگرانی را رهبران ارمنی زندانی بیشتر حس می‌کردند. آن‌ها که هر روز در زندان شکنجه‌های شدیدی را تحمل می‌کردند، پس از مشورت تصمیم گرفتند طرحی به مسئولین پیشنهاد دهند: اگر آزاد شوند نسبت به جمع‌آوری و تحویل سلاح‌های ارمنیان اقدام خواهند کرد. چهار نفر در 27 و 28 مه آزاد شدند. در میان آنها، خسرو کشیشیان، رهبر داشناک‌های مالاتیا که یک داروساز پروتستان بود به چشم می‌خورد. بقیه پشت میله‌ها باقی ماندند. ظاهراً ارمنیان تمام سلاح‌های خود را به مسئولین تحویل دادند. («سلاح‌ها» در اینجا به‌معنای هرچیزی، از تفنگ‌های شکاری گرفته تا انواع کمابیش جدیدتر است). کسانی که اسلحه نداشتند «مخفیانه تفنگ می‌خریدند فقط برای اینکه اگر با حبس یا ضربات باتون مجبورشان به تحویل سلاح کردند، یکی برای تحویل دادن داشته باشند». دولت به دنبال بی‌تأثیر‌ کردن جمعیت ارمنیان بود که به‌نوبۀ خود نسبت به نیّات اصلی مقامات تردید داشت. اتهامات مربوط به یک «توطئۀ ارمنی» که کمابیش به‌طور رسمی همه جا سر زبان‌ها بود، آن‌قدر با استراتژی «ترک‌های جوان» هماهنگ بود که جدی گرفته شود. از سوی دیگر، نیازی به گفتن نیست که رهبران ارمنی، اینجا هم مثل هرجای دیگر، به مسألۀ دفاع از خود می‌اندیشیدند. ‌با این‌ حال، به نظر می‌رسد استراتژی نابودسازی کلّی توانایی‌های ارمنیان، را کاملاً غیرممکن کرده بود.

فهرست مطالب کتاب

ادامۀ بخش چهارم: در گرداب جنگ: اولین مرحلۀ نسل‌کشی
فصل هفتم: اخراج‌ها و کشتارها در ولایت خرپوت/ معموره‌العزیز
کازای خرپوت
روستاهای کازای خارپِرت
سرنوشت سربازان کارگر عمله‌تبوری ولایت معموره‌العزیز
کاروان‌های رانده‌شدگان در مناطق شمال خرپوت
سلاخ‌خانۀ گولجوک
تصمیمات نهایی برای کشتار ارمنیان
کازای کِبان مادن و پوتورگه
کازای آراپکیر
کازای اقین/آگن
اخراج‌ها و کشتارها در سنجق مالاتیا
کازای حُسنی منصور/ آدیامان
کازای کاختا
کازای بِسنی/ بِهِسنی
کشتارگاه‌های کازای آکچاداق
مسبّبان اصلی کشتارها در مالاتیا
سنجق دِرسیم، مأمنی برای رانده‌شدگان ارمنی
کازای چارسنجق
کازای چِمیشکِزِک
از بین بردن آثار باقی‌مانده
مسبّبین کشتارها در ولایت خرپوت
فصل هشتم: اخراج‌ها و کشتارها در ولایت سیواس
اخراج‌ها و کشتارها در سنجق سیواس
اخراج 5850 خانواده از سیواس
کازای کوچ‌حصار
کازای کوچ گیری/زارا
کازای یِنی‌خان
کازای شارکیشلا/ تنوس
کازاهای بونیان و عزیزیه
کازای کانگال
کازای دیوریگ
کازای دارِنده
کازای گورون
اخراج‌ها و قتل‌عام‌ها در سنجق توقات
کازای نیکسار
کازای اربع
کازای زیل
اخراج‌ها و کشتارها در سنجق آماسیا
کازای مرزیفون
کازاهای وزیرکوپرو و گوموش‌خاچیکوی
کازاهای لادیک، هاوزا، و مجیتوزو
مقاومت و کشتارها در سنجق شابین‌کاراحصار
کازای سوشهیر
کازای مهسودیّه
کازاهای کویول‌حصار/ قزل‌حصار و حمیدیه
سیواس بعد از اخراج‌ها
نابودسازی عمله تبوری‌های سیواس در ژوئیه 1916
افراد مسئول کشتارها در ولایت سیواس
فصل نهم: اخراج‌ها و کشتارها در ولایت ترِبیزوند (طرابوزان)
عملکرد دستگاه اجرایی «ترک‌های جوان» در تربیزوند
مسموم‌سازی در بیمارستان هلال احمر تربیزوند و غرق کردن در دریا
مورد منحصربه‌فرد دکتر علی صائب: یک مأمور «آزار شده»
نقش دولت و تشکیلات مخصوصه در نابودسازی ارمنیان
پرداختن به «اموال متروکه»
کازاهای تربیزوند، سورمِنه و آکچابات
کازای اوردو
کازاهای کیراسون، تیرِبولی، و گورِله
کشتارها و اخراج‌ها در سنجق گوموشخانه
سنجق ریزه، مأمن تعدادی از پناهجویان ارمنی
کشتارها و اخراج‌ها در سنجق جانیک/سامسون
اطلاعاتی که در گزارش مؤرخه 26 اوت او آمده ‌دقیق‌تر است:
کازای بافرا
کازای چارشنبه
کازاهای تِرمه و یونیه
فصل دهم: اخراج‌ها و کشتارها در ولایت آنگورا
کازاهای آنگورا
کازای استانوز/زیر
کازاهای نالیهان و میخالیچّیک
کازای سیوری‌حصار
کازای کالِجیک
کشتارها و اخراج‌ها در کازای بوقازلین
کشتارها در کازای یوزگات
کازاهای سونگورلو، چوروم، و آکداق‌مادن
کشتارها و اخراج‌ها در سنجق کایسری
کشتارها و اخراج‌ها در تالاس و روستاهای آن کازا
کازای اِوِرِک/دِوِلی
کشتارها و اخراج‌ها در سنجق کیرشهیر
سرنوشت نخبگان ارمنی محبوس در ایاش
فصل یازدهم: اخراج‌ها و کشتارها در ولایت قسطمونی
سرنوشت نخبگان اعزامی به چانقیری
مجرمین اصلی اخراج‌ها در چانقیری
کشتارها و اخراج‌ها در سنجق بولو
کشتارها و اخراج‌ها در سنجق سینوپ
فصل دوازدهم: قسطنطنیه در دوره اخراج‌ها و کشتارها
تعهّد ناممکن پاتریارک زاوِن
اموال ارمنیان و شبکه‌های همکاری
اخراج ارمنیان قسطنطنیه و حومۀ آن
فصل سیزدهم: اخراج‌ها و کشتارها در ولایت ادیرنه و متصرفات بیقا/ داردانِل
اخراج‌ها در ادیرنه
اخراج‌ها در سنجق رودوستو
اخراج‌ها در کازاهای چورلو و گالیپولی
اخراج‌ها در متصرفات بیقا/ داردانل
فصل چهاردهم: اخراج‌ها در متصرفات ایسمیت
کازای نیکودمیا/ ایسمیت
کازای آدابازار
کازای کان‌دِرِه
کازای گِیوه
کازاهای کارامورسال و یالووا
فصل پانزدهم: اخراج‌ها و کشتارها در ولایت بورسا و متصرفات کوتاهیه
کازای بازارکوی
کازای گِملیک
کازاهای موهالیج، کِرماستی، و اِدرِنوس/ آتارنوس
اخراج‌ها در سنجق اِرتوقرول
کازاهای ینی‌شهر، اینه‌گول، و شوگوت
اخراج‌ها در سنجق کاراسی/ بالیکِسِر
اخراج‌ها در متصرفات کوتاهیه
اخراج‌ها در سنجق‌های اسکیشهر و افیون‌کاراحصار
فصل شانزدهم: اخراج‌ها و کشتارها در ولایت آیدین
اخراج‌ها در سنجق مانیسا
اخراج‌ها در سنجق‌های آیدین و دنیزلی
فصل هفدهم: اخراج‌ها و کشتارها در ولایت قونیه
کازای کارامان
کازاهای آق‌شهیر و اِرِگلی
اخراج‌ها در سنجق‌های بوردور، نیقده، ایسپارتا، و آدالیا
فصل هجدهم: اخراج‌ها در مسیر استانبول‌ -‌ ایسمیت‌ -‌ اسکیشهر‌ -‌ قونیه‌ -‌ بوزانتی و در طول مسیر باگدادبان
مسیر اخراج استانبول‌ -‌ ایسمیت‌ -‌ اسکیشهر‌ -‌ قونیه‌ -‌ بوزانتی‌
فصل نوزدهم: اخراج‌ها از زیتون و درتیول: سرکوب یا برنامۀ نسل‌کشی؟
اخراج‌ها از درتیول
فصل بیستم: اخراج‌ها در متصرفات ماراش
فصل بیست‌و‌یکم: اخراج‌ها در ولایت آدانا
منطقۀ آدانا، محل انتقال رانده‌شدگان
اخراج‌ها در سنجق‌های مرسین و ایچیل
اخراج‌ها در سنجق سیس/کوزان
اخراج‌ها در سنجق جبل‌برکت
فصل بیست‌و‌دوم: اخراج‌ها در سنجق‌های عینتاب و انطاکیه
اخراج‌ها در سنجق انطاکیه
فصل بیست‌و‌سوم: اخراج‌ها در متصرفات اورفا
کازاهای بیرجیک و رومکاله
بخش پنجم: (پاییز 1915 تا دسامبر 1916)
فصل اول: منطقۀ حاشیۀ حلب برای آوارگان: عاملی در خدمت سیاست نابودگری حکومت حزبی
فصل دوم: جمعیت‌های جابه‌جا‌شده و مسیرهای اصلی اخراج‌ها
ورود نخستین رانده‌شدگان و استقرار اولین اردوگاه‌ها در شمال حلب
شبکۀ نقل و انتقال و اردوگاه‌های کار اجباری در شمال حلب
‌ فصل سوم: حلب، مرکز برنامۀ نسل‌کشی و اقدامات امدادی برای آوارگان
اطلاعات ارمنی رسمی و مخفی و شبکه‌های امدادرسانی عامل در حلب و منطقۀ اطراف آن
اردوگاه‌های انتقالی در مناطق حومه‌ای حلب
فصل چهارم: اردوگاه‌های سوروج، آراب‌پونار و رأس‌العین و مناطق تبعید در ولایت موصل
رانده‌شدگان سوروج
اردوگاه رأس‌العین
رانده‌شدگانی که به موصل «تبعید شدند»
فصل پنجم: اردوگاه‌های کار اجباری در طول «مسیر رودخانۀ فرات»
اردوگاه مسکنه
اردوگاه دیپسی
اردوگاه ابوحرار
اردوگاه همام
شهر رقّه و اردوگاه سبکه
دیرالزّور، آخرین ایستگاه در «خط فرات» و نقطۀ اوج مرحلۀ دوم نسل‌کشی
دنیای اردوگاه‌های کار اجباری
افراد مسئول ادارۀ اردوگاه‌ها
سازمان‌دهی اردوگاه‌ها و حیات اجتماعی
فصل ششم: آوارگان در مسیرهای حَما-حمص-دمشق-درعا-اورشلیم-عمّان-معان
رانده‌شدگان ارمنی در دمشق
مرکز اسقفی ارمنی اورشلیم و رانده‌شدگان
یتیمان ارمنی در عینتورا
رانده‌شدگان ارمنی در حما و حمص
رانده‌شدگان اسکان‌یافته در اردن و حوران
فصل هفتم: مورد ویژۀ احمد جمال: روح استقلال «اتحاد» یا مأموری برای نسل‌کشی؟
مذاکرات بین احمد جمال و قدرت‌های اتحاد مثلث
فصل هشتم: آوارگان ارمنی در ‌مکان‌های خاص ساخته‌شده باگدادبان در کوه‌های تائوروس و آمانوس
فصل نهم: مرحلۀ دوم نسل‌کشی: انحلال مرکز اسقفی ارمنی و تصمیم به نابودی آخرین آوارگان
تصمیم به از بین بردن آخرین رانده‌شدگان
بخش ششم: آخرین روزهای امپراتوری عثمانی: دژخیمان و قضات آنها روبه‌روی هم
فصل اول: ترکیه نوین صدر اعظم طلعت‌پاشا، یا احیاء دوباره پان‌تُرکیسم
نطق صدر اعظم؛ یا مشروعیت‌بخشی به خشونت حکومتی
حمله نظامی در قفقاز یا زایش دوباره پان‌ترکیسم (1918)
بهار 1918 و عملیات نظامی ترک‌ها در آذربایجان ایران
عملیات‌های نظامی ترکیه در استان‌های الیزابت‌پُل و باکو در تابستان 1918
فصل دوم: بازتأسیس حزب «ترک‌های جوان» اندکی پیش و اندکی پس از پیمان متارکۀ جنگ
معاهدۀ ترک جنگ مودروس یا اثرات شکست
فصل سوم: بحث‌ها در مجلس عثمانی بعد از پیمان متارکۀ جنگ مودروس
کار کمیسیون پنجم مجلس عثمانی
فصل چهارم: کمیسیون دولتی تحقیق مَظهر و تشکیل دادگاه‌های نظامی
تحقیقات مقدماتی کمیسیون تحقیق از جنایتکاران گروه «ترک‌های جوان» و دادگاه نظامی‌
تشکیل دادگاه‌های نظامی عثمانی
فصل پنجم: بازماندگان ارمنی در ‌مکان‌های تبعید خود در آخرین روزهای جنگ
حضور ارمنیان در آسیای صغیر اندکی بعد از پیمان متارکۀ جنگ
روش سیاسی مرکز اسقفی در مدیریت اوضاع پس از جنگ
بازگرداندن «اموال متروکه»
زندانیان ارمنی
زنان و کودکان ربوده‌شده و ساختن یک ملت ترکی
گرد آوردن زنان و کودکانی که در سوریه و بین‌النّهرین نگهداری می‌شدند
بازیابی و نگه‌داری زنان و کودکانی که در آسیای صغیر و قسطنطنیه یافت می‌شدند
فصل ششم: قدرت‌های بزرگ و مسألۀ «جنایات بر ضد بشریّت»
کار کمیته‌های کنفرانس مقدماتی صلح
«شورای چهارنفره» و محاکمه مجرمان متعلق به گروه «ترک‌های جوان»
بریتانیایی‌ها و مسألۀ مجرمان «ترک جوان»
فصل هفتم: نخستین دادرسی جنایات «ترک‌های جوان» در برابر دادگاه نظامی استانبول
محاکمۀ یوزگات
فصل هشتم: محاکمۀ ناقص رهبران اصلی «ترک‌های جوان»
محاکمۀ اتحادی‌ها
محاکمۀ وزیران عضو گروه «ترک‌های جوان»
فصل نهم: محاکمۀ «مُنشیان مسئول» و فراز و نشیب‌های محاکمات فرعی در استان‌ها
محاکمۀ کسانی که کشتارها را در تربیزوند سازمان‌دهی کردند
محاکمۀ کسانی که در کشتارهای معموره‌العزیز دست داشتند
محاکمۀ کسانی که کشتارهای بایبورت را سازمان‌دهی کردند
محاکمۀ کسانی که کشتارهای ارزنجان را سازمان‌دهی کردند
محاکمه‌های فرعی دیگر: «نمایش‌های مضحک» قضایی
تحولات قضایی رئیس دادگاه نظامی، و یک شاهد مزاحم: ژنرال وهیب‌
فصل دهم: مصطفی کمال: از ارتباط با «ترک‌های جوان» تا ایجاد حکومت ملی
نتیجه
یادداشت‌های جلد دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم)
نویسنده
مترجمسعید کریم پور
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات738
زبانفارسی
شابک978-622-7797-46-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۶۷۰۰۰ 83500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم)

برای دریافت کتاب تاریخ کامل نسل‌کشی ارمنیان (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.