معرفی و دانلود کتاب تاریخچه‌ی خودم

عکس جلد کتاب تاریخچه‌ی خودم
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخچه‌ی خودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخچه‌ی خودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخچه‌ی خودم

تصور کنید یک سرگذشت‌نامه‌ی ناب و دست‌اول از رویداد‌های زندگی نابغه‌ی بزرگ قرن، یعنی استیون هاوکینگ را در دستان خود داشته باشید. این امر با کتاب تاریخچه‌ی خودم محقق شده است. سرگذشت‌نامه‌ای که توسط خود هاوکینگ نگارش یافته؛ کتابی که از لحظه‌ی به‌ دست گرفتن آن تا ورق زدن آخرین صفحه‌، مخاطب را با روایتی استثنایی و تکرارنشدنی میخکوب می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب تاریخچه‌ی خودم

مردی میان‌سال با کت و شلوار، بر روی ویلچری که با یک دستگاه هوش مصنوعی و صدای رباتی، پیام خود را به گوش جهان می‌رساند. این شاید واضح‌ترین تصویری باشد که هریک از ما از استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، این نابغه‌ی بزرگ، به‌خاطر داشته باشیم. بدون شک این تنها بخش کوچکی از زندگی پرفراز‌و‌نشیب‌ یکی از بزرگ‌ترین فیزیک‌دانان و کیهان‌شناسان جهان است. فردی که تمام عمر خود را وقف دنیای شگفت‌انگیز علم کرد و چکیده‌ای جذاب از روزگار زندگی خود را در کتابی با نام تاریخچه‌ی خودم (My Brief History) برای ما به‌ یادگار گذاشت.

استیون هاوکینگ زاده‌ی شهر اکسفورد و از خانواده‌ای معمولی بود؛ خانواده‌ای که در میانه‌ی سال‌های جنگ‌جهانی دوم به‌سر می‌بُرْد. کتاب تاریخچه‌ی خودم، با عکس‌های مستند ما را به روزهای کودکی استیون و خانه و زندگی پدری‌اش خواهد برد. استیون از رابطه‌ی خود با درس و مدرسه و همچنین سرگذشت خواهرانش خواهد گفت و در فصل‌های بعدی مخاطب را به اولین رویداد بزرگ زندگی خود یعنی زندگی در سنت آلبنز دعوت خواهد کرد.

کتاب تاریخچه‌ی خودم شرح کاملی از تک‌تک مراحل مهم زندگی هاوکینگ و نکات ویژه‌ی آن، مثل علاقه به کیهان‌شناسی، ازدواج، عقاید و نظریات ویژه‌ی او درباره‌ی زمان و سیاه‌چاله‌ها و در نهایت رسیدن او به قله‌ی افتخارات علمی است. همچنین این کتاب روایت دست اولی از روزهای مریضی هاوکینگ و روبه‌رو شدن او با چالش‌های مختلف پس از تشخیص بیماری عصبی او را نشان خواهد داد. نکته‌ی ویژه‌ی روایت استیون هاوکینگ در این کتاب، لحن شوخ و صریح و همچنین صمیمیت و سادگی او در بازگویی خاطرات است. در این کتاب منحصر‌به‌فرد، با عکس‌هایی رو‌به‌رو می‌شوید که کمتر جایی به‌چشم خورده‌اند و همچنین با استیون هاوکینگی آشنا خواهید شد که می‌توان گفت به‌ندرت در کتاب‌ دیگری سراغ آن را پیدا می‌کنید. در کتاب تاریخچه‌ی خودم به روزگار پسربچه‌ای سفر می‌کنیم که میان هم‌کلاسیان لقب اینشتین گرفته بود و بعدها به یک همکار، همسر، پدر و به یک نابغه‌ی فراموش‌نشدنی تبدیل شد!

این کتاب اولین‌بار در سال 2013 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر مازیار و ترجمه‌ی خوب رامین رامبد به دست علاقه‌مندان رسید.

نکوداشت‌های کتاب تاریخچه‌ی خودم

  • هاوگینگ بسیار زنده می‌نویسد. گویی صدای او مستقیماً به ما می‌رسد. (فایننشال تایمز)

  • خواندن این کتاب به‌طور ویژه بابت پیام امید‌بخشش ارزش خواندن دارد. (میل آن ساندی)

  • کتاب تاریخچه‌ی خودم با چشمانی روشن، صمیمی و عاقلانه، دریچه‌ای را برای دیگران به سوی کیهان شخصی هاوکینگ باز می‌کند.(وب‌سایت آمازون)

  • استیون هاوکینگ مغزی با وسعتی رشک‌برانگیز دارد. چیزهایی را می‌بیند و درک می‌کند که بسیار فراتر از ما هستند. فروتنی او جذاب است. (دیلی میل)

کتاب تاریخچه‌ی خودم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان ویژه‌ی تاریخ علم، زندگی‌نامه‌ها و آشنایی با مشاهیر پیشنهاد می‌شود.

با استیون هاوکینگ بیشتر آشنا شویم

استیون ویلیام هاوکینگ (متولد 1942) دانشمند فیزیک‌دان و محقق کیهان‌شناس بزرگ قرن اخیر است. هاوکینگ در آکسفورد بریتانیا به‌دنیا آمد و بیش از همه بابت تحقیقات گسترده‌ی خود در زمینه‌ی کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی شناخته شد. موضوع قابل‌ِتوجه در زندگی هاوکینگ، ابتلای او به نوعی بیماری نادر فلج‌کننده به نام ALS بود. بااین‌حال استیون هاوکینگ هیچ‌گاه از تحقیقات علمی خود دست نکشید و در سال‌های بعد به‌وسیله‌ی یک ابزار هوشمند، نظریات خود را به گوش جهان رساند.

از این نابغه‌ی بزرگ قرن تاکنون کتاب‌های زیادی نیز به فارسی ترجمه شده که در این بین می‌توان به «آغاز جهان» و «طرح با شکوه» اشاره کرد. هاوکینگ در طول سال‌های پربار زندگی خود موفق به کسب عناوین و افتخارات مختلفی شد که عضویت در انجمن سلطنتی لندن و آکادمی ملی علوم ایالات متحده تنها گوشه‌ای از آن بود. هاوکینگ سرانجام در سال 2018 به جهان دیگر رفت.

در بخشی از کتاب تاریخچه‌ی خودم می‌خوانیم

در 1969 جوزف وبر از مشاهده‌ی فوران‌های موج‌های گرانشی خبر داد، با استفاده از آشکارسازهایی متشکل از دو تیغه‌ی آلومینیمی آویزان در خلأ. هنگامی که موج گرانشی پیش می‌آمد، اجسام را از یک سمت می‌کشید (عمود بر جهت حرکت موج) و از سمت دیگر فشرده‌ می‌کرد (عمود بر موج). این باعث نوسان تیغه‌ها در فرکانس رزونانسی‌شان می‌شد 1. 660 چرخه در ثانیه و این نوسان‌ها را می‌شد با بلورهای بسته‌شده به تیغه‌ها آشکارسازی کرد. من در اوایل 1970 از وبر در نزدیکی پرینستن دیدار کردم و به وارسی تجهیزاتش پرداختم. به چشمان ناآزموده‌ی من چیز اشتباهی در کار نبود، ولی نتایجی که وبر ادعا می‌کرد به راستی چشمگیر بود. رمبش ستاره‌ای پرجرم برای تشکیل سیاهچاله، یا برخورد و درهم‌رفتگی دو سیاهچاله، تنها سرچشمه‌های ممکن برای فوران‌های موج‌های گرانشی به آن اندازه توانمند بودند که می‌توانستند تیغه‌های وبر را برانگیخته کنند. این سرچشمه‌ها می‌بایست در همین نزدیکی می‌بودند در کهکشان خودمان. برآوردهای پیشین از یک چنین رویدادهایی تقریباً یک در هر سده بود، ولی وبر ادعا می‌کرد در هر روز یک یا دو فوران می‌بیند. این بدین معنا بود که کهکشان داشت با آهنگی جرم از دست می‌داد که نمی‌توانست در طول عمر کهکشان تداوم داشته باشد یا به عبارت دیگر اکنون هیچ کهکشانی در کار نبود.

هنگامی که به انگلستان بازگشتم، بر آن شدم که ادعاهای شگفت‌انگیز وبر نیازمند تأییدی مستقل است. با دانشجویم گری گیبونز مقاله‌ای در باب نظریه‌ی آشکارسازی فوران‌های موج‌های گرانشی نوشتم، که در آن طرح آشکارسازی حساس‌تر را پیشنهاد کردیم. هنگامی که به نظر رسید کسی نیست که دست به ساخت چنین آشکارسازی بزند، گری و من گامی جسارت‌آمیز، برای نظریه‌پردازان، را بر داشتیم و تقاضای کمک هزینه‌ی ساختن دو آشکارساز را به شورای پژوهشی علوم ارائه کردیم.

فهرست مطالب کتاب

1: کودکی
2: سنت آلبنز
3: آکسفورد
4: کمبریج
5: موج‌های گرانشی
6: بیگ بنگ
7: سیاه‌چاله‌ها
8: کَلتِک
9: ازدواج
10: تاریخچه‌ی زمان
11: سفر در زمان
12: زمان موهومی
13: بی مرزی ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخچه‌ی خودم
نویسنده
مترجمرامین رامبد
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-5676-87-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخچه‌ی خودم

فاطمه حبیبی
۱۴۰۲/۱۱/۸
سرنوشت دختران با استعداد اما بى بهره از زیبایى در خانواده هاى سنتى گذشته. و چه قدر اسف‌باره فرق گذاشتن دو خواهر توسط مادر که ان بیچاره اى که از محبت و توجه مادر بى بهره باشه از محبت سایرین هم بهره اى نمى بره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تاریخچه‌ی خودم

برای دریافت کتاب تاریخچه‌ی خودم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.