معرفی و دانلود کتاب تجاری سازی ایده و اختراع

عکس جلد کتاب تجاری سازی ایده و اختراع
قیمت:
22500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجاری سازی ایده و اختراع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجاری سازی ایده و اختراع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجاری سازی ایده و اختراع

کتاب تجاری سازی ایده و اختراع نوشته لقمان علی محمدیان، به بررسی مراحل و راهکارهای ثبت اختراع و مالکیت معنوی آن در ایران می‌پردازد و مخترعان را در این خصوص راهنمایی می‌کند.

مخترعین کسانی هستند که در جهت رفع نیازها و مرتفع‌سازی مشکلات مشغول ایده‌پردازی هستند، طبعاً بسیاری از این ایده‌پردازان به فکر تجاری‌سازی ایده‌های خود و تبدیل آن‌ها به پول خواهند بود، درنتیجه لازم است با اصول تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات خود آشنا باشند.

لازم است بدانید که آنالیز و توصیه‌های این کتاب در رابطه با کسب پول از طریق اختراع است و همواره ایده‌پردازانی وجود دارند که به دلیل افزایش رزومه‌ی علمی یا انجام اختراعاتی در زمینه‌ی حفظ جان انسان، محیط زیست و ... تلاش می‌کنند. این افراد هدف تجاری‌سازی ایده را نداشته و طبعاً ایده‌ی آن‌ها از اصول لازم برخوردار است، زیرا این ایده‌ها از دل مشکل به وسیله‌ی متخصصین این کار بروز کرده و حساسیت‌ها بر روی این ایده‌ها بیشتر در رابطه با عملی‌سازی و عمل کردن موفق ایده است.

مخترع کسی است که در تنظیم مدارک اختراع به مالک اختراع کمک کرده است. فرض مثال شما ایده‌ی خود را دراختیار یک طراح قرار داده‌اید تا نقشه‌ی ایده‌ی شما را ترسیم کند که این زحمت طراح ممکن است با درصدی از اختراع یا هزینه‌ی توافقی جبران شود که درصد و نوع مشارکت شخص طراح در اختراع (مخترعی یا مالکیت) کاملاً توافقی می‌باشد، اما این نوع کمک مخترعی نام‌گذاری می‌شود و شخصی که صاحب ایده است را مالک اختراع گویند که در تجاری‌سازی اختراع نیز مخترع شخصی است که از شهرت و لوگوی اختراع استفاده کرده و کلیه‌ی اعتبارات و سود‌هایی که شامل اختراع می‌شود به مالک تعلق می‌گیرد.

به عبارت دیگر مخترع بودن جنبه‌ی امتیازات علمی داشته و مالکیت جنبه‌ی اقتصادی و حق تصمیم‌گیری در رابطه با اختراع را در بر می‌گیرد. همچنین در تنظیم کلیه‌ی قراردادها و اعمالی که بر روی اختراع انجام می‌شود (تولید - جذب سرمایه‌گذار - فروش دانش فنی - برون‌سپاری) حضور مالک اختراع الزامی بوده و صاحب اختیار و صاحب امضا برای اختراع شناخته می‌شود.

در بخشی از کتاب تجاری‌سازی ایده و اختراع می‌خوانیم:

ایده‌ی حاصل ایده‌پردازی اصولی، ایده‌ای است که در جهت رفع نیازهای جامعه در ذهن ایده‌پرداز شکل گیرد. ایده‌پرداز لازم است نیازمندی‌ها و مشکلات پیرامون خود را شناسایی کرده و در جهت رفع این مشکلات و نیازمندی‌ها به ایده‌پردازی مشغول شود. اگر خواستار ایده‌پردازی موفق هستید، در جهت رفع نیاز‌ها و مشکلاتی اقدام به ایده‌پردازی کنید که در آن زمینه تخصصی دارید و یا اینکه به آن نزدیک هستید. مثال بارز آن این است که فردی که قصد رفع مشکل برداشت خرما را هدف قرار داده است قادر به رفع این مشکل بدون کمک گرفتن از یک شخص با تخصص در این زمینه و یا کسی که با نخل و چیدن خرما سروکار داشته است نخواهد بود و کسی که در جنوب کشور مشغول خرما چیدن است قادر به رفع مشکل شالیزارکارها نمی‌باشد. پس لزومه‌ی افزایش درصد موفقیت و امکان توجیه ایده و دفاع از آن ایده در برابر یک شخص آگاه در زمینه‌ی ایده‌ی مدنظر شما داشتن تخصص و یا به عبارت دیگر تجربه‌ی مشکلی است که شناسایی کرده‌اید. اگر قصد رفع یک مشکل را دارید و یا نیازی را شناسایی کرده‌اید لازم است در شرایط آن بحران و یا نیاز قرار بگیرید تا قادر به پدیدار گشتن راه حل آن ایده در ذهن پویای خود باشید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
حقوق مخترع در تجاری‌سازی اختراع (مالکیت و مخترعی)
نیم‌نگاهی به بحث بنیاد ملی نخبگان و بورسیه‌ی خارج از کشور با اختراع
در رابطه با تسهیلات و کسری خدمت سربازی
ایده‌پردازی با قابلیت تجاری‌سازی
شناسایی نیازمندی‌ها
پرورش ایده براساس رفع نیاز
چکش‌کاری و مهندسی ایده
برآورد هزینه‌ها
استقلال ایده
کاربردی بودن
ثبت اختراع
چه اختراع‌هایی قابلیت تجاری‌سازی دارند؟
ساخت نمونه‌ی اولیه
دوئل با سرمایه‌گذار
پاسخ 10 سوال کلیدی جذب سرمایه‌گذاران در دوئل
کلیه‌ی روش‌ها و مجوزهای قانونی
احداث کارگاه تولیدی (زمین کشاورزی – زمین محدوده فنی – شهرک صنعتی)
جذب سرمایه‌گذار
فروش دانش فنی
برون‌سپاری
آزمایش و خطا
بازاریابی دستگاه
جذب سرمایه‌گذار
فروش دانش فنی
برون‌سپاری
تست‌های آزمایشی
بازاریابی محصولات
محصولات غذایی
جذب سرمایه‌گذار
برون‌سپاری
بازاریابی محصولات
برنامه و نرم‌افزارها
تولید - برون‌سپاری
بازاریابی محصولات
جواز تاسیس
طرح‌های توجیهی
تولید (برون‌سپاری)
سرقت ایده در هنگام ثبت اختراع (موسسات - کارشناسان)
سرقت ایده در هنگام مذاکره با سرمایه‌گذار
سرقت ایده در هنگام مذاکره با شرکت‌ها
سرقت ایده در هنگام مطرح کردن در جشنواره‌ها
سرقت ایده در هنگام کمک گرفتن از اساتید
قرارداد عدم افشا
ارگان‌ها
شرکت کردن در جشنواره‌ها
جشنواره‌های ایده‌پردازی
لین‌استارتاپ ماشین
هم‌فکر
کافه ‌کارآفرینی
استارتاپ ویکند
ایده‌شو
هم‌کوک
روشن شو
بیست تا سی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجاری سازی ایده و اختراع
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات زانکو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-600-993245-0
موضوع کتابکتاب‌های علمی
قیمت نسخه الکترونیک
22500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجاری سازی ایده و اختراع

احمد
۱۴۰۲/۳/۱۰
انصافا کتاب خیلی خوبیه. راهکارها و اطلاعات بسیار مفیدی داره. حتما توصیه میکنم این کتاب رو برای کارآفرینان
Mahdi nazari
۱۴۰۰/۷/۴
کتاب مفید و راهنمای خوبی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تجاری سازی ایده و اختراع

برای دریافت کتاب تجاری سازی ایده و اختراع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.