معرفی و دانلود کتاب تحلیل و طراحی شی گرا

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل و طراحی شی گرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل و طراحی شی گرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل و طراحی شی گرا

جواد وحیدی، رمضان عباس نژادورزی و فرشته بابایی سنگلجی در کتاب تحلیل و طراحی شی گرا به یکی از نوین‌ترین شیوه‌های برنامه‌نویسی یعنی شی‌گرا پرداخته‌اند. در این روش می‌توان قطعاتی را ایجاد و در برنامه‌های مختلف استفاده کرد.

در اواخر دهه 1980 بود که دیدگاه شی‌گرایی مطرح و کوشش‌های بسیاری برای شکل‌گیری و ایجاد روش‌های تجزیه و طراحی شی‌گرا صورت پذیرفت. در نتایج این تلاش‌ها تعداد متدلوژی‌های شی‌گرا که کمتر از 10 بودند به بیشتر از 50 متدلوژی افزایش یافتند. این دوران را می‌توان جنگ متدلوژی‌ها نامید، زیرا رقابت بالایی در تکثیر متدلوژی‌ها و زبان‌های شی‌گرایی ایجاد شد.

در روش برنامه‌نویسی شی‌گرا قابلیت خوانایی برنامه‌هایی که نوشته می‌شوند زیاد است و تست، عیب‌یابی و اصلاح آن‌ها نیز آسان است. تاکید شی‌گرایی بر اشیاست. در این نوع برنامه‌نویسی اشیا به صورت انتزاع مورد بحث قرار می‌گیرند. انتزاع مفهومی است که در مورد آن فکر و در یک دیدگاه کلی آن را مطرح می‌کنید.

کتاب تحلیل و طراحی شی گرا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای تمام افرادی که به برنامه‌نویسی علاقه‌مند و یا در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، کتابی کاربردی و سودمند است.

در بخشی از کتاب تحلیل و طراحی شی گرا می‌خوانیم:

معمولا زبان‌های برنامه نویسی قدیمی تنها به سه نوع اول ماندگاری شیء می‌پردازند و سه نوع آخر ماندگاری معمولا در محدوده‌ی تکنولوژی پایگاه داده هستند. این موضوع به یک تضاد و ناسازگاری فرهنگی می‌انجامد که گاهی اوقات منجر به معماری‌های خیلی عجیب می‌شود. برنامه‌نویسان سر از طرح‌های موقتی برای اشیای ذخیره‌سازی در می‌آورند. اشیای که حالتشان باید بین اجراهای برنامه حفاظت شود و طراحان پایگاه داده برای کنار آمدن با اشیای موقتی، تکنولوژی‌هایشان را به غلط به کار می‌برند.

یکی از نمونه‌های جالب «داده‌ای که بیش تر از برنامه عمر می‌کنند» مسئله‌ی برنامه‌های کاربردی وب است تا جایی که برنامه کاربردی به داده وصل نمی‌شود تا اجرای کامل تراکنش صورت گیرد. چه تغییراتی بر سر داده‌های ارائه شده به برنامه‌ی کاربردی کلاینت یا سرویس دهنده‌ی وب اتفاق می‌افتد. زمانی که اتصالش به منبع داده قطع می‌شود و چطور باید حل و فصل این دو مسئله را اداره کنیم؟ فریم ورک‌هایی مانند ADO.NET برای پرداختن به چنین سناریوهای توزیع شده و قطع اتصال به وجود آمده‌اند. وحدت میان مفاهیم هم زمانی و اشیاء منجر به زبان‌های برنامه نویسی شیء‌گرای هم زمان می‌شود. به طور مشابه، گنجاندن مفهوم ماندگاری به مدل شیء منجر به پایگاه داده‌های شیءگرا می‌شود. در عمل، چنین پایگاه داده‌هایی بر اساس فناوری‌های ثابت شده‌ای مثل مدل‌های پایگاه داده‌ای ترتیبی، شاخص، سلسله مراتبی، شبکه‌ای و رابطه‌ای ساخته می‌شوند، اما سپس به برنامه نویس انتزاع رابط شیء گرا ارائه می‌دهد تا از طریق آن کوثری‌های پایگاه داده‌ها و دیگر عملیات برحسب اشیایی که طول عمرشان فراتر از طول عمر یک برنامه است، تکمیل شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پیچیدگی
فصل دوم: مدل شی
فصل سوم: کلاس‌ها و اشیا
فصل چهارم: طبقه‌بندی (کلاس‌بندی)
فصل پنجم: نمادگذاری
فصل ششم: فرآیند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل و طراحی شی گرا
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات271
زبانفارسی
شابک978-622-7393-13-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
45900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل و طراحی شی گرا

ᅳᄐ ᅡᅥ
۱۴۰۱/۶/۲۲
کتاب روانی هست. اگر تجربه برنامه نویسی شی گرا دارید، به این کتاب مراجعه کنید. زیرا این کتاب آموزش برنامه نویسی نیست. نکته قابل توجه اینکه با مطالعه این کتاب uml نیز یاد می‌گیرید. از الگوهای طراحی خبری نیست که به نظر عمدا آن کار صورت گرفته که به نظر درست هم هست. زیرا بیشتر این الگوها امروزه فاقد در کاربرد هستند. مثلا modern c++، استفاده از بیشتر الگوها فقط موجب پیچیده کردن کدها می‌شود. درحالیکه با بکار گیری ویژگی‌های جدید ++Modern C، به راحتی می‌توانید این الگو‌ها را کنار بگذارید.
haniye Tafaghodi
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
کتاب خوبی هست. به زبان ساده درباره مدلهای شی گرا صحبت کرده. من این کتاب رو توصیه می‌کنم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل و طراحی شی گرا

برای دریافت کتاب تحلیل و طراحی شی گرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.