معرفی و دانلود کتاب کدنویس تمیز: دستورالعملی برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای

برای دانلود قانونی کتاب کدنویس تمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کدنویس تمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کدنویس تمیز: دستورالعملی برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای

برنامه‌نویسان صبوری که در بحبوبه فشارهای بی‌پایان موفق هستند، یک ویژگی دارند: آن‌ها به شدن به نوشتن نرم‌افزار اهمیت می‌دهند. کتاب کدنویس تمیز نوشته رابرت سی. مارتین شامل مکالمات روزمره برنامه‌نویسان، مدیران و ذی‌نفعان پروژه‌های مختلف است و شامل دستورالعمل‌های اخلاقی است که برنامه‌نویسان حرفه‌ای باید از آن اطلاع داشته باشند.

درباره کتاب کدنویس تمیز

کدنویسی تمیز یکی از مهارت‌های ویژه برنامه‌نویسان حرفه‌ای است که در واقع یک هنر محسوب می‌شود. کتاب کدنویس تمیز (The Clean Coder) نوشته رابرت سی. مارتین (Robert C.Martin) مشاوری کاربردی برای فعالان حوزه برنامه‌نویسی است. رابرت مارتین در این کتاب درباره مهم‌ترین اصول و قواعد حرفه‌ای بودن در کدنویسی صحبت می‌کند و دستورالعمل، تکنیک‌ها و ابزارهای ساخت یک نرم‌افزار واقعی را بیان می‌کند. او این کتاب را براساس تجربیاتی که طی چند دهه فعالیت در زمینه کار حرفه‌ای برنامه‌نویسی به‌دست آورده، تدوین کرده است. مشاوره‌های کاربردی مارتین همه‌چیز از جمله تخمین، کدنویسی تا بازسازی و تست کردن را شامل می‌شود. همچنین اخلاق حرفه‌ای برنامه‌نویسی را نیز به شما خواهد آموخت.

کتاب کدنویس تمیز برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کلیه برنامه‌نویسانی که خواهان ورود به دنیای حرفه‌ای برنامه‌نویسی و پیشرفت در این حوزه هستند توصیه می‌شود.

با رابرت سی. مارتین بیشتر آشنا شویم

یکی از برنامه‌نویسان معروف دنیا که با نام عمو باب شهرت بیشتری دارد، رابرت سی. مارتین است. او که نزدیک به 5 دهه در زمینه برنامه‌نویسی و کدنویسی فعالیت می‌کند،‌ بنیان‌گذار و رییس شرکت Object Mentor است. او تاکنون توانسته چندین مقاله حرفه‌ای و کاربردی را در مجلات تجاری متنوع منتشر کند و یکی از افراد ثابتی به‌شمار می‌رود که همیشه به عنوان سخنران در کنفرانس‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌های تجاری حضور دارد.

در بخشی از کتاب کدنویس تمیز می‌خوانیم

جلسات، همیشه آن طور که برنامه‌ریزی شده‌اند، پیش نمی‌روند. گاهی اوقات خود را در جلسه‌ای می‌یابید که اگر پیش‌تر می‌دانستید، آن را نمی‌پذیرفتید. گاهی اوقات موضوعات جدیدی اضافه می‌شوند یا حیوان خانگی یک نفر بر موضوع بحث غلبه می‌کند. در طی سال‌ها، یک قانون ساده را توسعه داده‌ام: زمانی که جلسه خسته‌کننده می‌شود، ترکش کنید. مجددا شما تعهد دارید که زمان خود را خوب مدیریت کنید. اگر خودتان را در جلسه‌ای حس کردید که استفاده خوبی از زمان شما نبود لازم است راهی برای خروج مؤدبانه از آن جلسه پیدا کنید. واضح است که شما نباید با شتاب از جلسه خارج شده و اعلام کنید «خسته‌کننده است!». نیازی نیست بی‌ادب باشید. می‌توانید در یک لحظه مناسب به راحتی بپرسید آیا حضور شما هنوز ضروری است؟ می‌توانید توضیح دهید که نمی‌توانید زمان بیشتری به آن بدهید و سؤال کنید که آیا راهی برای تسریع در بحث یا تغییر موضوع وجود دارد؟ چیز مهمی که باید درک کنید، این است که ماندن در جلسه‌ای که به تلف‌کننده وقت شما تبدیل شده است و دیگر نمی‌توانید مشارکت قابل توجهی در آن داشته باشید، غیرحرفه‌ای است. شما تعهد دارید که زمان و پول کارفرمای خود را عاقلانه خرج کنید. درنتیجه، این کار که ‎یک‏ لحظه مناسب را برای مذاکره در مورد خروجتان انتخاب کنید، غیرحرفه‌ای نیست.

فهرست مطالب کتاب

نقل‌قول‌ها
پیشگفتار
مقدمه
تقدیر و تشکر
درباره مولف
تصویر روی جلد کتاب
مقدمه-پیش‌نیاز
فصل اول: حرفه‌ای بودن
فصل دوم: نه گفتن
فصل سوم: بله گفتن
فصل چهارم: کدنویسی
فصل پنجم: توسعه آزمون‌محور(TDD)
فصل ششم: تمرین کردن
فصل هفتم: تست پذیرش
فصل هشتم: استراتژی‌های تست کردن
فصل نهم: مدیریت
فصل دهم: تخمین یا برآورد
فصل یازدهم: فشار
فصل دوازدهم: همکاری
فصل سیزدهم:‌ گروه‌ها و پروژه‌ها
فصل چهاردهم: مربی‌گری،‌ کارآموزی و استادکاری
ضمیمه A: تجهیز کردن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کدنویس تمیز: دستورالعملی برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای
نویسنده
مترجمحسین مسعودی، مهرداد عباسی
ناشر چاپی موسسه نشر تولید علم فرزانگان برنا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات251
زبانفارسی
شابک978-622-7363-10-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کدنویس تمیز

Amir ALI
۱۴۰۲/۱/۸
عالی بود در این کتاب درمورد ویژگی برنامه نویس در تیم، زمان بندی پروژه، استراتژی‌های تست کردن، مدیریت زمان کارها و جلسات، تخمین زمان انجام پروژه، مدیریت فشار کاری و زمانی در پروژه‌ها توضیح داده است
Mohmmad Dehghan
۱۴۰۲/۶/۲
یکی از بهترین کتابها توی حوزه برنامه نویسی هست برای شروع کار توصیه میکنم حتما بخوانیدش روش درست کد زدن یاد بگیرید
MohammadRezaSarafan
۱۴۰۲/۱۰/۶
برای یک برنامه نویس ضروری است چون این پایه‌های حرفه برنامه نویسی است.
Halgord Darbandi
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
ترجمش روان نیس
و اینکه اصطلاحات رو به فارسی ترجمه کردن که خیلی رو مخه 😐😐
علی پالوانه
۱۴۰۲/۲/۱۷
برای هر برنامه نویسی یکبار خوندن یا مرورش الزامیه
محمد صالح مسعودی مقدم
۱۴۰۲/۲/۱۲
هربرنامه نویسی که این کتاب رو نخونه ضرر کرده...
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب کدنویس تمیز

برای دریافت کتاب کدنویس تمیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.