معرفی و دانلود کتاب تربیت بدون قشقرق

عکس جلد کتاب تربیت بدون قشقرق
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدون قشقرق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدون قشقرق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت بدون قشقرق

تربیت بدون قشقرق اثری‌ست که نگرش شما را نسبت به آنچه تاکنون درباره‌ی فرزندپروری شنیده‌اید، تغییر می‌دهد. دنیل جی سیگل و تینا پین برایسن در این کتاب به شما کمک می‌کنند کودکتان را به‌روشی آکنده از احترام و دلگرمی تربیت کنید. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب تربیت بدون قشقرق

معمولاً والدین در مواجهه با بدرفتاری‌های کودک خود راهکارها‌ی عطوفت‌آمیز گوناگونی را در پیش می‌گیرند. آن‌ها تشنه‌ی به‌کارگیری روش‌هایی هستند که بتوان به‌مدد آن‌ها روی رفتار نامناسب فرزندشان تاثیر بگذارند، اما در بسیاری از موارد از اعمال تغییر بر کودک خود ناامید می‌شوند. در کتاب تربیت بدون قشقرق (No drama discipline) رویکرد تازه‌ای را در این خصوص خواهید آموخت. دنیل جی سیگل (Daniel J Siegel) و تینا پین برایسون (Tina Payne Bryson) به شما می‌آموزند در فرآیند مغز کودک خود تغییراتی ایجاد کنید که بتواند تاثیر بلندمدتی را بر مهارت‌های عاطفی و اجتماعی او در زمان حال و آینده بگذارد.

در این مسیر حتماً با چالش‌هایی مواجه خواهید شد که ممکن است شما را سردرگم کنند. فراموش نکنید که در چنین مواقعی‌ست که ارزش به‌کارگیری روش تربیتی شما دوچندان می‌شود. چراکه با تغییر نگرش خود می‌توانید موقعیت‌های آکنده از خشم، ناامیدی و تنش را به فرصتی برای ارتباط با فرزندتان و شکل دادن به عملکرد ذهنی او تبدیل کنید.

آنچه در فصل‌های گوناگون این کتاب خواهید خواند شامل بازاندیشی در باب تربیت، مراحل تکامل مغز و نقش آن در تربیت، برقراری ارتباط موثر با کودک، برخورد انعطاف‌پذیر در عین قاطع بودن و... می‌شود. در پایان لازم است تصور آرمان‌گرایانه‌ی خود را نسبت به والد بودن فراموش کنید و بدانید در این مسیر چیزی به نام والد بی‌نقص وجود ندارد، بلکه مهم این است که اشتباهات خود را شناسایی کنید.

کتاب تربیت بدون قشقرق با هدف ترمیم روابط شما با کودکتان نوشته شده و درحقیقت به کودک شما فرصتی برای مواجهه با موقعیت‌های دشوار زندگی و شکل‌گیری مهارت‌های جدید می‌دهد. این اثر اخیراً با ترجمه‌ی شادی حامدی آزاد، از سوی نشر نون منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب تربیت بدون قشقرق

  • دنیل جی سیگل و تینا پین برایسون، به والدین کمک می‌کنند تا کودکانشان را به‌شکل متمرکز آموزش دهند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. (Publishers Weekly)
  • سرشار از بینش‌های جذاب... ارزش خواندن را دارد. (Parents)
  • ایده‌های موجود در کتاب در بسیاری از شرایط به ما کمک می‌کند تا بتوانیم آرام بگیریم، همدلی داشته باشیم و سپس به روشی سازنده به نگرانی‌های خود بپردازیم. بنابراین کتاب حاضر چه برای کمک به کودکان و چه رهبران جهان و گروه‌های بزرگ‌تر موثر است. (Examiner.com)
  • این کتاب از همان صفحه اول مرا گرفت و رها نکرد. (Lawrence J. Cohen)
  • با برجسته کردن پیوند جذاب بین رشد عصبی کودک و نحوه‌ی واکنش والدین نسبت به رفتار نادرست، یک نقشه‌ی راه موثر برای مقابله با تنش‌های موجود ارائه می‌دهد. (Wendy Mogel)

کتاب تربیت بدون قشقرق مناسب چه کسانی است؟

اگر آموزگار یا درمانگر هستید و شغلتان در ارتباط با رشد و سلامت کودکان است، رویکرد این کتاب برای دانش‌آموزان، بیماران و مراجعان شما موثر خواهد بود. این اثر را به همه‌ی والدینی که نسبت به تربیت فرزند خود حساس هستند نیز پیشنهاد می‌کنیم.

با دنیل جی سیگل و تینا پین برایسن بیشتر آشنا شویم

دنیل جی سیگل متولد 1957 و استاد روانشناسی بالینی در دانشکده پزشکی UCLA است که مدیریت اجرایی انستیتوی میندزایت را بر عهده دارد. او دانش‌آموخته‌ی رشته پزشکی از دانشکده پزشکی هاروارد است و تحصیلات پزشکی‌اش را در همان دانشگاه در زمینه‌ی آموزش به کودکان و روانپزشکی کودک، نوجوان و بزرگسال ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد. وی مدتی به عنوان یک پژوهشگر ملی تحقیقات سلامت روان در UCLA خدمت کرد و سال‌ها موضوع «تعامل خانواده با تأکید بر چگونگی تأثیر تجربیات دلبستگی بر احساسات، رفتار، حافظه اتوبیوگرافیک و روایت» را بررسی کرد و به پژوهش پرداخت.

تینا پین برایسن، فارغ‌التحصیل دانشگاه بیلور با مدرک دکترا و نویسنده مشترک با دنیل سیگل در دو کتاب پرفروش نیویورک تایمز است که هریک به ده‌ها زبان ترجمه شده‌اند. او بنیانگذار و مدیر اجرایی یک مرکز بالینی چند رشته‌ای در کالیفرنیای جنوبی‌ست. دکتر برایسون کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی را برای والدین، مربیان و پزشکان در سرتاسر جهان برگزار می‌کند و اغلب با مدارس، مشاغل و سازمان‌های دیگر در تعامل است.

در بخشی از کتاب تربیت بدون قشقرق می‌خوانیم

در جست‌وجوی چرایی بودن معنایش این نیست که هر بار موقعیتی تربیتی پیش می‌آید، باید از کودکمان بپرسیم «چرا این کار رو کردی»، چون واقعیت این است که اغلب اوقات این پرسش بیشتر از آنکه نشان‌دهنده‌ی کنجکاوی ما باشد نشان‌دهنده‌ی قضاوت و عدم پذیرش از سوی ماست. به‌علاوه بچه‌ها مخصوصاً کوچک‌ترها گاهی اصلاً نمی‌دانند چرا ناراحت‌اند یا چرا فلان کار را کرده‌اند. بینش شخصی و آگاهی آن‌ها از اهداف و انگیزه‌های خودشان هنوز خیلی پرورش‌یافته نیست. به همین علت توصیه‌ی ما این نیست که درباره‌ی چرایی رفتار از کودک بپرسید، بلکه پیشنهاد می‌کنیم خودتان در جست‌وجوی چرایی باشید. یعنی سؤال «چرا؟» را در ذهن خودتان مطرح کنید، اجازه بدهید کنجکاوی‌تان محرکتان شود و فکر کنید رفتار فرزندتان در آن موقعیت خاص از کجا سرچشمه گرفته است.

گاهی رفتاری که باید بررسی و تصحیح بشود به‌اندازه‌ی تزیین کردن در و دیوار با ماتیک یا مسخره‌بازی‌های توی توالت بی‌خطر نیست. گاهی فرزندمان تصمیماتی می‌گیرد که منجر به خراب شدن وسایل، جراحتِ اعضای بدن یا آسیب به روابطش با دیگران می‌شود. در این شرایط جست‌وجوی چرایی مهم‌تر هم می‌شود. لازم است کنجکاو باشیم که چه چیز موجب شد فرزندم موقع عصبانیت چکش را پرتاب کند، بچه‌ی دیگری را هل بدهد یا ناسزا بگوید. فقط پرداختن به بدرفتاری کافی نیست. اغلب اوقات رفتار انسان با منظور و قصدی رخ می‌دهد. لازم است بدانید علت پشت هر رفتار چیست و چه چیزی موجبش شده است.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
پیش از خواندن این کتاب: یک سؤال
مقدمه: تربیت کم‌تنش و مبتنی بر ارتباط
فصل یک | بازاندیشی در باب تربیت
فصل دو | مغز در تربیت
فصل سه | از قشقرق تا آرامش: برقراری ارتباطْ کلید ماجراست
فصل چهار | برقراری ارتباطِ بدون قشقرق در عمل
فصل پنج | یک دو سه تربیت: بازهدایت رفتار برای امروز و برای فردا
فصل شش | پرداختن به بدرفتاری: به‌سادگی بازهدایت رفتار
نتیجه‌گیری | در باب چوب جادو، انسان بودن، برقراری مجدد ارتباط و تغییر 
منابع بیشتر
برگه‌ی برقراری ارتباط و بازهدایت رفتار برای روی در یخچال
وقتی کارشناس والدگری هم درمی‌ماند
یادداشتی برای مراقبان فرزندمان
بیست اشتباه تربیتی که حتی بهترین والدین مرتکب می‌شوند
چکیده‌ای از کتاب کودک کامل مغز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت بدون قشقرق
نویسنده،
مترجمشادی حامدی آزاد
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-665277-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربیت بدون قشقرق

لیلا علی پور
۱۴۰۲/۱۲/۴
اصول و راهکاری که این کتاب یاد داده بسیار مفید و کاربردی هست. توصیه میکنم این کتاب بهترین هدیه برای تولد نوزاده بهترین نحوه ارتباط و گفت و شنود بین والد و فرزند رو بیان کرده. تمام معلم‌ها و والدین اگر خودشون و بچه هاشون رو دوست دارند باید از آگاهی‌های ناب این کتاب بهره ببرند. جذاب بود و پر کشش
ژاله اسفندیاری
۱۴۰۲/۷/۲۰
یکی از بهترین کتاب‌هایی که تا حالا خوندم. اینطور نیست که فقط در زمینه تربیت کودک کاربرد داشته باشه. در تمام زندگی کاربرد داره. منتها باید حتما چندین بار خونده بشه که فهمیده بشه. با یکی دو بار خوتدن اصلا متوجه کاربردش نمیشید
سمیرا کریمی
۱۴۰۲/۸/۱۹
عالی، با هر صفحه ش میشه چالشایی که با بچه داریم رو تصور کرد و رفنار درست رو یاد گرفت
محمد یاسین کریمی
۱۴۰۳/۱/۵
عالی بود به والدین دغدغه مند توصیه میشه بخونن
مهین رضازاده
۱۴۰۲/۱۱/۸
کتاب عالیه مخصوصا قسمت موسیقی کوسه‌اش بسیار کارایی دارد
مهسا عبادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتابی برای تمامی والدین ها بسیار مفید و فوق العاده
طیبه ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب کاربردی خوبی است.
شیرین مسیب نژاد
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
بسیار عالی، روان و متفاوت
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب تربیت بدون قشقرق

برای دریافت کتاب تربیت بدون قشقرق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.