معرفی و دانلود کتاب تسخیر عمارت هیل

عکس جلد کتاب تسخیر عمارت هیل
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسخیر عمارت هیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسخیر عمارت هیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسخیر عمارت هیل

رمزگشایی یک طلسم شیطانی! کتاب تسخیر عمارت هیل، رمان کلاسیکی است از شرلی جکسون که در ژانر وحشت به نگارش درآمده. کتاب حاضر ماجرای یک خانه‌ی قدیمی و جن‌زده را برایتان روایت می‌کند که قرار است به کمک چهار شخصیت اصلی داستان به اسرار آن پی ببریم. کتاب حاضر همچنین به عنوان فینالیست جایزه‌ی کتاب ملی در سال 1960 شناخته شده است.

درباره‌ی کتاب تسخیر عمارت هیل

شرلی جکسون (Shirley Jackson) قرار است شما را در دل تپه‌های نامعلوم، به عمارتی ببرد که مدت‌هاست نیروهای شیطانی آن را به تسخیر خود درآورده‌اند. البته در این سفر هیجان‌انگیز، دکتر مونتاگ، تئودورا، النور و لوک که ماجراهای اصلی کتاب تسخیر عمارت هیل (The Haunting of Hill House) را می‌سازند، در کنارتان هستند تا به رازهای این خانه‌ی مخوف پی ببرید.

هر یک از شخصیت‌های این رمان پیش از اینکه پا به عمارت هیل بگذارند، داستان خود را دارند؛ مثلا دکتر مونتاگ متخصص ماوراءالطبیعه است و در کنار دستیارش تئودورا به رمزگشایی مسائل ماورائی مشغول است. النور هم دختری است که پیش از این بارها به احضار روح پرداخته و به خاطر همین توانایی، به دعوت دکتر مونتاگ با او و دستیارش همراه شده است. لوک هم که با جاه‌طلبی فراوان، خود را وارث این عمارت به حساب می‌آورد، همراه با سایر شخصیت‌های داستان ماجراهای خانه‌ی جن‌زده را برایمان روایت می‌کنند.

درست هنگامی که دکتر مونتاگ به کمک دستیارش در حال جمع‌آوری شواهدی از حضور ارواح و موجودات ماورائی است، ارواح عمارت هیل تصمیم می‌گیرند تا حضور خود را به مهمانان ناخوانده‌ی عمارت نشان بدهند. سپس برای اینکه قدرت از‌دست‌رفته‌ی خود را دوباره به دست بیاورند به دنبال طعمه‌ای می‌گردند تا در جسم او حلول کنند. اما آیا این ارواح سرگردان موفق می‌شوند که ماجراجویان عمارت هیل را نیز به تسخیر خود دربیاورند؟

رمان تسخیر عمارت هیل را فاطمه قربان‌زاده به فارسی برگردانده و انتشارات یوشیتا به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب تسخیر عمارت هیل

  • ترسناک‌ترین کتابی که تاکنون خوانده‌ام. (کارمن ماریا ماچادو، نویسنده)
  • کتاب‌هایی که عمیقاً من را ترسانده‌اند، کم هستند؛ اما کتاب «تسخیر عمارت هیل» ساخته شرلی جکسون همه‌ی آن‌ها را بی‌اعتبار کرد! این اثر از نوجوانی من را ترساند و همچنان برایم همانگونه است. (نیل گیمن)
  • یکی از با شکوه‌ترین و ماندگارترین رمان‌های ماوراالطبیعه در صد سال گذشته. (استفان کینگ)

اقتباس سینمای و فرهنگی از کتاب تسخیر عمارت هیل

  • در سال‌‌های 1963 و 1999 دو فیلم سینمایی به نام تسخیر (The Haunting) با اقتباس از این رمان ساخته شده است.
  • در سال 1964 تئاتری براساس این رمان، به کارگردانی اندرو لزلی در خانه‌ی نمایش لیورپول به اجرا درآمد.
  • در سال 1997، این رمان توسط آلیستون جوزف خلاصه شده و با صدای اما فیلدینگ در 8 قسمت، در رادیو بی‌بی‌سی پخش شد.
  • مجموعه‌ی تلویزیونی تسخیر عمارت هیل نیز با اقتباس از این رمان در سال 2018 به کارگردانی مایکل فلانگان ساخته شده و به نمایش درآمد.

کتاب تسخیر عمارت هیل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از طرفداران رمان‌های ترسناک و هیجان‌انگیز هستید و به کتاب‌های ژانر وحشت علاقه دارید، شما را به خواندن کتاب تسخیر عمارت هیل دعوت می‌کنیم.

با شرلی جکسون بیشتر آشنا شویم

شرلی جکسون، زاده‌ی 1916 در سانفرانسیکو، نویسنده و نابغه‌ی مشهور داستان‌های ترسناک بود. اولین اثر او که با نام «لاتاری» در سال 1948 به چاپ رسید، منتقدان را به تحسین و تعجب واداشت. این بانوی نویسند‌ی خلاق، به قصد ادامه تحصیل راهی نیویورک شد و توانست مدرکش را از دانشگاه سیراکیوز اخذ کند. وی مدتی در مجله‌ی ادبی همان دانشگاه فعالیت داشت. بسیاری از آثار این نویسنده‌ی موفق و مطرح به فیلمنامه‌ی سریال و فیلم‌های تلویزیونی بدل شدند. از جمله داستان‌های برجسته‌ی جکسون می‌توان به «جادوگر»، «ساعت آفتابی» و «ما همیشه در قصر زندگی کردیم» اشاره کرد. شرلی جکسون که تأثیر انکارناپذیری بر داستان‌نویسی مدرن گذاشت، در سن 47 سالگی دیده از جهان فروبست.

در بخشی از کتاب تسخیر عمارت هیل می‌خوانیم

تئو و النور، در عجیب‌ترین رمان احضار ارواح، بر سر لوک با هم دعوا می‌کنند و شب‌هنگام از عمارت بیرون می‌روند. در میان آنها عصبانیت، درد و همچنین صمیمیتی واقعی جریان می‌یابد. آن‌ها درحقیقت از ذهن یکدیگر آگاه هستند: «هر یک می‌دانست که در هر نفس دیگری، چه فکر و حرفی نهفته است. هر یک در نهان، تقریباً به حال دیگری زار می‌زد.» النور به نوعی کورکورانه در آستانه‌ی رابطه‌ای قرار گرفته بود که در آن می‌توانست یاد بگیرد چگونه نقص‌های دیگران را بدون تنفر از آنها برطرف کند. در این لحظه، دنیای آن دو زن شروع به تغییر می‌کند، سیاهی و سفیدی جای خودشان را مثل یک عکس نگاتیو با یکدیگر عوض می‌کنند: مسیر سیاه می‌شود و درختان و بوته‌های اطراف به رنگ سفید درمی‌آیند.

النور با شعله‌ور شدن «کلماتی آتشین» در ذهنش، فکر می‌کند: «الان واقعاً ترسیده‌ام.»، چیزی تقریباً به طور نامحسوس «در سیاهی و سفیدی و درخشش شیطانی» اطرافشان حرکت می‌کند. سپس مسیر به پایان می‌رسد و آن دو زن با باغی رنگارنگ و خیالی روبه‌رو می‌شوند که در آن کودکان خوشحال با یک توله‌سگ بازی می‌کنند. پدر و مادرشان نیز روی پتوی شطرنجی که روی چمن پهن شده، نشسته‌اند و مهربانانه آنها را تماشا می‌کنند. بعد تئو سر می‌چرخاند و چیزی ناگفتنی می‌بیند (که هیچ‌وقت هم آن را توصیف نمی‌کند) و فریاد می‌زند «بدو!»

این صحنه تا حدی خارق‌العاده است، زیرا هر آنچه تئو می‌بیند یکی از مهم‌ترین ظهورها در عمارت هیل است که هیچ‌گاه النور شاهد آن نیست. (یک سگ خیالی هم دکتر مونتاگ و لوک را فریب می‌دهد و آنها را در اولین شب ظهور به بیرون از عمارت می‌کشاند، اما این تنها یک تله است.)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسخیر عمارت هیل
نویسنده
مترجمفاطمه قربان زاده
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-6412-29-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسخیر عمارت هیل

بستنی وانیلی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
اصلا با شخصیت‌ها نمیشد ارتباط برقرار کرد نمیدونم ایراد از ترجمه ضعیف بود یا نویسندگی ضعیف.
روند کلی داستان رو متوجه میشید ولی صحبت کاراکتر هارو نمی‌تونید درک کنید
انگار چند تا بچه با افکار بچگانه و بدون اعتماد به نفس دور هم جمع شدن.
الهام. ت
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مسخره‌ترین و بی معنی‌ترین کتابی که خوندم نه شخصیت‌ها جالب بود نه داستان جذاب بود
خاطره
۱۴۰۱/۱۰/۴
اصلا ترسناک یا هیجان انگیز نبود. همش حرف حرف حرف وخسته کننده.
غزاله بیات
۱۴۰۱/۱۱/۱
خیلی بد بود و تمام کتاب پر از حرف زدن‌های بیهوده و خسته کننده بود
امیر گود
۱۴۰۲/۱۱/۳
کتاب خوبیه من خیلی بیشتر با این ژانر‌ها حال می‌کنم
Mis roz
۱۴۰۱/۹/۲۲
خیلی بی محتوا و مسخره بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب تسخیر عمارت هیل

برای دریافت کتاب تسخیر عمارت هیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.