معرفی و دانلود کتاب تغذیه کیهانی: رویکرد تائوئیستی برای سلامت و طول عمر

عکس جلد کتاب تغذیه کیهانی: رویکرد تائوئیستی برای سلامت و طول عمر
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه کیهانی: رویکرد تائوئیستی برای سلامت و طول عمر

مانتاک چیا، استاد بزرگ و سرشناس تائو و ویلیام یو وی در کتاب تغذیه کیهانی، با ترکیب کردن اصول هزاران ساله‌ی تائو و روش‌های مدرن، به انواع مدیتیشن، تمرین‌ها و تکنیک‌هایی رسیده‌اند که می‌توانند به سلامت بدن و آرامش ذهن کمک کنند. این کتاب راهنما، در مورد تعادل بین یین و یانگ، روزه‌داری، سم‌زدایی و رژیم غذایی آلکالاین اطلاعات زیادی به شما خواهد داد.

درباره‌ی کتاب تغذیه کیهانی

فلسفه‌ی تائو، به لائوتسه منسوب می‌شود: حکیم و فیلسوفی که حدود 2500 سال پیش در چین زندگی می‌کرده. گفته‌شده لائوتسه رساله‌ی اصلی تائوئیسم را در هنگام خروج از دروازه‌های شهر، به یک مرزبان یا دربان تقریر کرده و پس‌ازآن ناپدیدشده. عده‌ای او را افسانه می‌دانند و عده‌ی دیگر معتقدند اصول تائو پیش از او وجود داشته و لائوتسه صرفاً آن‌ها را زنده کرده. اساس فلسفه‌ی تائویسم یا دائوئیسم نزدیک شدن به طبیعت و هماهنگی با آن است. به نظر تائوئیست‌ها انسان هر چه از بستر طبیعی خود دورتر شود، تناسب خود را از دست خواهد داد. و هر چه بیشتر خود را به طبیعت نزدیک کند، کمال بیشتری خواهد یافت. در نتیجه از دید آن‌ها سادگی -که ذات طبیعت است- بر پیچیدگی برتری دارد. تائوئیست‌ها بر مبنای همین دیدگاه معتقد بودند عقل را باید طرد کرد و انسان باید با سادگی و گوشه‌گیری خود را در طبیعت غرق کند. این فلسفه پس از میلاد تبدیل به دین و مذهب شد و به کشورهای دیگر هم تسری یافت.

در طول قرن‌های متمادی، افراد زیادی به مرتبه‌ی استادی تائو رسیدند. در حال حاضر مانتاک چیا (Mantak Chia)، یکی از استادان بزرگ این فلسفه است. او مبدع شیوه‌ی خاصی در تائو است که آن را تائوی شفابخش نامیده. چیا برای تبیین ایده‌های خود هم کتاب‌های زیادی نوشته و هم چندین مدرسه تأسیس کرده و تلاش‌های او باعث رشد تائوئیسم در کشورهای مختلف دنیا شده است. او به‌واسطه‌ی فعالیت‌های خود توانسته شاگردان زیادی را در این مسیر پرورش دهد و با این کار به غنای شیوه‌ی خود افزوده است. ویلیام یو وی (William U. Wei) از بهترین شاگردان اوست که حالا نقش دستیار ارشد و همکارش را ایفا می‌کند. یکی از کتاب‌هایی که این دو استاد برجسته با هم نوشته‌اند، کتاب تغذیه کیهانی (Cosmic Nutrition) است که به بحث تغذیه از دیدگاه تائوئیسم می‌پردازد. چیا با استفاده از تجربیات و آموخته‌هایش، با ترکیب کردن اصول هزاران ساله‌ی تائو، ایده‌های شفابخش خود و تمرین‌های مدرن به روشی مراقبتی دست‌یافته. او با در نظر گرفتن تعادل بین یین-یانگ و انرژی و سیستم بدن، مدیتیشن‌ها، تمرین‌ها و تکنیک‌هایی معرفی می‌کند که می‌توانند به افزایش و حفظ سلامت افراد کمک کنند. البته نویسندگان کتاب اشاره دارند که این روش، صرفاً شیوه‌ای مکمل و آرامش‌بخش است و نباید به‌عنوان درمان پزشکی یا جایگزین دارویی درنظر گرفته شود.

کتاب تغذیه کیهانی را علی زارعی سلمانی ترجمه و انتشارات اختر آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تغذیه کیهانی

  • کتاب پر از اطلاعات است و این مسأله را مطرح می‌کند که هر بدنی منحصربه‌فرد است و به یک برنامه‌ی تغذیه‌ی خاص نیاز دارد. (مجله‌ی Retailing Insight)

  • این کتاب با متعادل کردن بدن، ذهن و شیمی خون، مسیر همه‌جانبه‌ی تائو به سوی یک زندگی شاد و طولانی را در معرض نمایش می‌گذارد. (Branches of Light)

  • کتاب ترکیبی از تائوی سنتی و راهنمای تغذیه است و برای کسانی به دنبال غذاها و وعده‌های غذایی شفابخش هستند، گزینه‌ی مناسبی به‌شمار می‌رود. (Mid-West Book Review)

کتاب تغذیه کیهانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فلسفه‌ی تائو علاقه دارید می‌توانید این کتاب را مطالعه نمایید.

با مانتاک چیا و ویلیام یو وی بیشتر آشنا شویم

مانتاک چیا (متولد 1944) استاد تایلندی تائو، چی کونگ و انرژی‌درمانی و مبدع تائوی شفابخش و تائو یوگا است. او حدود 60 کتاب در مورد رشته‌اش نوشته که به بیش از 40 زبان ترجمه‌شده‌اند. چیا در دهه‌ی 1990 باغ مشهور خود، به نام «باغ تائو» را تأسیس کرد که هم محل تحصیل و هم مکان گردشگری است. «رازهای تائویستی عشق»، «لبخند درونی» و «شش صدای شفابخش» از آثار معروف او هستند. مانتاک چیا از طرف مجله‌ی واتکینز ریویو به‌عنوان یکی از 100 فرد معنوی دنیا انتخاب شده.

ویلیام یو وی از شاگردان پیشین مانتاک چیا و دستیار ارشد فعلی اوست. یو وی تا کنون به سی کشور سفر کرده تا اصول تائو را به علاقه‌مندان آن بیاموزد. او در تألیف چند کتاب در کنار استادش حضور داشته و همکاری کرده است.

در بخشی از کتاب تغذیه کیهانی می‌خوانیم

ما همه باید از طبیعت، از آموزگار اعظم‌مان بیاموزیم، و هرگز تعصب نداشته و یک‌طرفه قضاوت نکنیم. هوا، خورشید، آب، غذا، تمرین، روزه‌داری، خواب، و استراحت همه‌شان ضروری بوده و عامل‌های جوان‌سازی طبیعی هستند، هر یک ارزشی برابر داشته و مکمل یکدیگرند. این وظیفه‌ی روزانه‌مان است که از آن‌ها در زمان و مکان مناسب استفاده کنیم، به طوری که بتوانیم سرزندگی‌مان را تقویت کنیم، سلامت‌مان را ترقی دهیم، تندرستی‌مان را افزایش دهیم، تا این توانایی را داشته باشیم که تا پایان روز نیرو داشته و کار و فعالیت کنیم. اگر ما به‌درستی از قوانین طبیعت تبعیت کرده و همگام با طبیعت باشیم، به این زودی با بیماری‌ای روبه‌رو نخواهیم شد؛ بلکه به‌طور طبیعی بدون درد و رنج از مرگ، پیری را سپری کرده و در صلحی ابدی می‌میریم.

سلامت ارزشمندترین گوهر و بزرگ‌ترین دارایی‌مان است. سلامت آینده‌تان به عادات روزانه‌ی خوردن، زندگی، و تفکر کنونی‌تان بستگی دارند. به این خرد باستانی بنگرید: اگر شما حالا مبلغی کوچک را در یادگیری و انضباط بخشیدن به بدن و ذهن‌تان صرف کنید، به‌زودی شادی حقیقی زندگی را تجربه خواهید کرد. اگر مشکل مسمومیت روده‌ای بتواند حل شود زندگی می‌تواند طولانی شود؛ در آینده‌ی نزدیک علم می‌تواند باعث شود تا فرد بتواند تا دویست‌سالگی زندگی کند.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزاری
استفاده از تغدیه‌ی کیهانی در عمل
مقدمه
1. فلسفه‌ی سلامتی
2. نقش یین و یانگ در سلامت و طول عمر
3. نشانه‌های سلامتی و بیماری
4. قدرت تغذیه در کسب سلامت بهینه
5. افزایش نیروی زندگی
6. پنج عنصر زندگی
7. تعادل دوباره‌ی سلامتی‌تان    
8. اجتناب از هله‌هوله و سموم غذایی
9. طبیب بزرگ درون
10. وعده‌های غذایی شفابخش باغ تائو
11. هماهنگ کردن زندگی‌تان با تائو
درباره‌ی نویسندگان    
سیستم شفابخش جهانی و مرکز آموزشی تائو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه کیهانی: رویکرد تائوئیستی برای سلامت و طول عمر
نویسنده،
مترجمعلی زارعی سلمانی
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات502
زبانفارسی
شابک978-600-486-739-9
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه کیهانی

Ethereal_Quad
۱۴۰۳/۱/۲
کتابه خوبیه اما مطالبه واقعی در هیچ کتابی پیدا نمیشن اما خب تا حده زیادی مطالب رو داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه کیهانی

برای دریافت کتاب تغذیه کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.