معرفی و دانلود کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

عکس جلد کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر
قیمت:
110000 تومان - 11.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

بیل گیتس، تاجر و کارآفرین مشهور آمریکایی، در کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر به بررسی موضوع حساس بحران‌های زیست‌محیطی پرداخته و راهکارهای خود را برای برون‌رفت از این بحران‌ها، با بهره‌گیری از زبانی ساده و روشن، بیان کرده است. گفتنی است که اثر حاضر یکی از پرفروش‌ترین عناوین غیرداستانیِ نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

صحبت از تهدیدات زیست‌محیطی در گوش برخی، همچون یک لطیفه، طنینی خنده‌آور دارد. مقصود از این «برخی» تنها عامه‌ی مردم نیستند. بلکه همچنین، عموم سیاستمداران، صاحبان صنایع، اربابان اقتصادی، و خلاصه، عمده‌ی گروه‌های واجد تأثیر و صاحبِ قدرت‌اند. اما، با کمال تأسف باید اعلام داشت که بحران زیست‌محیطی ابداً یک جوک خنده‌آور نیست؛ همچنین، توصیفِ وضعیتی آخرالزمانی نیز نیست که ممکن است بشر در آینده‌ای نامعلوم در آن گرفتار آید. بلکه دقیقاً بیانگر وضعیتی‌ست که جامعه‌ی انسانی هم‌اینک در آن به سر می‌بَرد. اثبات این گفته چندان دشوار نیست. آمارهای معتبرِ بین‌المللی با ما از تسریع روند گرمایش زمین، افزایش مقدار گازهای گلخانه‌ای، افزوده شدن بر سطح آب دریاها، تهدید قریب‌الوقوع خشکسالی و دیگر فجایع این‌چنینی سخن می‌گویند. راه نجات از این وضعیت در اقدامی فوری در سطحی جهانی نهفته است. در کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر (How to Avoid a Climate Disaster) از ماهیت این اقدام فوری سخن رفته است.

بیل گیتس (Bill Gates)، کارآفرین مشهور آمریکایی، در کتاب نامبرده‌ برنامه‌ای را تدوین و ارائه نموده که در صورت عمل به آن، می‌توان تا حد زیادی از وقوع جدی‌ترین فاجعه‌ی زیست‌محیطی‌ای که ممکن است زمین به خود ببیند، جلوگیری نمود.

گیتس در سطور آغازین کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر آماری هولناک را ارائه داده است که بر مبنای آن، مقدار گازهای گلخانه‌ای که سالانه وارد جو زمین می‌شوند، به رقمی بالغ بر 51 میلیارد تُن می‌رسد! سپس، در ادامه، گیتس از ضرورتِ به صفر رساندن این عدد سخن گفته است؛ ضرورتی عاجل که بی‌اعتنایی به آن، عواقبی جدی را دامنگیر نسل‌های پس از ما می‌کند. البته بیل گیتس بر دشواری به حداقل رساندن مقدار گازهای گلخانه‌ای واقف است. با این حال، طرحی در سر دارد که در صورت اجرای آن، می‌توان به تحقق این مهم، امیدوار بود. آنچه در کتاب پیش رو خواهید خواند، جزئیات این طرح بلندپروازانه است.

کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر، اخیراً، در سال 2021 میلادی به انتشار رسیده است. با این حال طی همین مدت‌زمان کوتاه، توانسته نام خود را به عنوان اثری مهم و درخور اعتنا در حوزه‌ی محیط زیست، بر سر زبان‌ها بیندازد.

همگان واقفیم که بیل گیتس تخصص چندانی در باب موضوعِ بحث کتاب پیش رو ندارد. با این حال او، از آنجا که همواره به طور جدی دغدغه‌ی محیط زیست را در سر داشته، کوشیده تا با یاری گرفتن از متخصصان و صاحب‌نظران حیطه‌ی محیط زیست، راه حلی برای بحران تغییرات اقلیمی بجوید. اثر پیش رو دربردارنده‌ی صورت موجز و روشن این راه حلِ تأمل‌برانگیز است.

از کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر ترجمه‌ی قابل قبول دیگری نیز در زبان فارسی در دست است؛ ترجمه‌ی مذکور نام «فاجعه در راه است» را بر خود دارد. نسخه‌ای که هم‌اینک در دست دارید، به قلم امیر میرحاج فراهم آمده و از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، به انتشار رسیده است.

افتخارات کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

- برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز
- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
- انتخاب‌شده به عنوان بهترین کتاب آمازون در فوریه‌ی سال 2021

نکوداشت‌های کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

- بیل گیتس در کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر مجموعه‌ای از توصیه‌های کاربردی را درباره‌ی چگونگی خلاص شدن از فاجعه‌ی زیست‌محیطیِ آتی ارائه نموده است. (Adama Vaughan)

- یکی از جالب‌ترین و ثمربخش‌ترین آثاری که در حوزه‌ی مسائل مربوط به بحران زیست‌محیطی به رشته‌ی تحریر درآمده است. (Oprah Daily)

- کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر دربردارنده‌ی ایده‌هایی جذاب است که در قالب مرسوم کتاب‌های آکادمیک عرضه شده‌اند. با توجه به وضعیت امروز جهان، می‌توان کتاب بیل گیتس را اثری عمل‌گرا و خوشبینانه توصیف نمود. (Christina Binkley, The Wall Street Journal Magazine)

- بیل گیتس در کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر، با یاری گرفتن از کارشناسان فعال در حیطه‌ی محیط زیست، توصیه‌هایی بس مفید را در اختیار ما قرار داده است. اگر حتی بخشی از برنامه‌ی طرح‌شده در این کتاب عملی باشد، واجب است که تغییرات اقلیمی و آینده بشر را بهترین اثر سال لقب دهیم! (CNN)

- در میان طرح‌های ارائه‌شده برای نجات زمین، طرح پیشنهادی بیل گیتس یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. (Kirkus Reviews)

کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر مناسب چه کسانی است؟

اگر خود را در زمره‌ی افرادی قلمداد می‌کنید که به طور جدی دغدغه‌ی حفظ محیط زیست را دارند، به هیچ وجه فرصت مطالعه‌ی کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر از بیل گیتس را از دست ندهید.

با بیل گیتس بیشتر آشنا شویم

بیل گیتس (با نام کامل ویلیام هنری گیتس) متولد سال 1955 و اهل کشور آمریکاست. او را بیش از همه در مقام کارآفرین، اقتصاددان، و البته، مدیر و مؤسس شرکت بزرگ مایکروسافت می‌شناسیم. بیل گیتس از آن دستْ سرمایه‌داران خودساخته‌ای است که موفقیت‌های تجاری خویش را بیش از هر چیز بر اثر نبوغ ذاتی و تلاش خستگی‌ناپذیرشان به کف آورده‌اند.

بیل گیتس شرکت مایکروسافت را در سال 1975 بنیان گذاشت و ظرف مدت زمانی کوتاه آن را به یکی از پیشروترین برندها در زمینه‌ی فناوری و تکنولوژی بدل نمود. وی در کنار فعالیت‌های تجاری، همواره به امور انسان‌دوستانه‌ نیز توجه داشته است.

از میان کتاب‌های به‌انتشاررسیده از بیل گیتس می‌توان به عناوینی چون «تغییرات اقلیمی و آینده بشر» و «تجارت، سرعت و تفکر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تغییرات اقلیمی و آینده‌ی بشر می‌خوانیم

نمی‌توانم انکار کنم که فردی ثروتمند با یک ایده هستم. با این‌حال معتقدم که این نظری آگاهانه است و من همیشه سعی می‌کنم بیشتر بیاموزم.

من یک تکنوفیل هستم، مشکلی را به من نشان بدهید تا به دنبال روشی تکنولوژیک برای حل آن باشم. زمانی که بحث به تغییرات اقلیمی کشیده می‌شود می‌دانم که فناوری تنها چیزی نیست که به آن نیاز داریم، ولی نمی‌توانیم زمین را بدون آن قابل سکونت نگاه داریم. راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری کافی نیستند ولی وجود آن‌ها ضروری است.

برای مدت زیادی به‌خاطر نقشم در افزایش تولید کربن احساس گناه می‌کردم. آگاه بودم که آلایندگی من بسیار بالا بوده است، اما کار بر روی این کتاب، حساسیت و مسئولیت‌پذیری‌ام را افزایش داد. تولید کربن توسط من تا حدی کاهش یافته است که برای شخصی با موقعیت من که برای تغییرات اقلیمی اهمیت قائل است و در این راه سخنرانی می‌کند عادی است.

در سال 2020 از سوخت جتِ تجدیدپذیر استفاده کردم که می‌تواند آلایندگی سفرهای هوایی خانواده‌ام را مقدار قابل توجهی کاهش دهد. برای آلودگی‌های غیر از سفرهای هوایی از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنم که دی اکسید کربن هوا را جذب می‌کند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری به بخش 4 مراجعه کنید.) همچنین از مؤسسه‌ای غیرانتفاعی حمایت می‌کنم که در حوزۀ تولید انرژی پاکِ مقرون به صرفه در خانه‌های شیکاگو فعالیت می‌کند. برای کاهش ردپای انتشار کربن خود و خانواده‌ام به دنبال راه‌های مختلفی که این اثر را کاهش می‌دهند خواهم بود.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
1: چرا صفر؟
2: این کار سخت خواهد بود
3: پنج چیزی که در هر بحث آب‌ و ‌هوایی باید بپرسید
4: تولید و مصرف برق
5: تولیدات
6: کشاورزی، دامپروری و جنگل ‌زدایی
7: حمل ‌ونقل
8: سرمایش و گرمایش
9: سازگاری با جهانی گرم ‌تر
10: چرا سیاست ‌های دولتی مهم است؟
11: برنامه ‌ای برای رسیدن به سطح صفر
12: هر کدام از ما چه نقشی داریم؟
مؤخره: تغییرات اقلیمی و کووید19
قدردانی
یادداشت ‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر
نویسنده
مترجمامیر میرحاج
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-253-774-4
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی، کتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
110000 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

seyedeh effat alavi
۱۴۰۲/۴/۱
برای کسی که ایده زیست محیطی و اختراع در زمینه انرژی‌های نوین و تجدید پذیر و پروژه‌های به دام اندازی CO2 دارند خیلی مفیده مخصوصا اینکه با چالش‌های پیش رو ما رو آشنا میکنه و یه سری لینک‌هایی و معرفی میکنه که برای آمار گرفتن و آپدیت شدن بدرد میخوره.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر

برای دریافت کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.