معرفی و دانلود کتاب فاجعه در راه است: راهکارهای بیل گیتس برای نجات زمین

عکس جلد کتاب فاجعه در راه است: راهکارهای بیل گیتس برای نجات زمین
قیمت:
47000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فاجعه در راه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فاجعه در راه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فاجعه در راه است: راهکارهای بیل گیتس برای نجات زمین

تغییرات بی‌سابقه‌ی اقلیمی مدت‌هاست که چهره‌ی سیاره‌ی زمین را در معرض دگرگونی قرار داده است. بیل گیتس در کتاب فاجعه در راه است که از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز به شمار می‌رود، با لحنی هشدار دهنده، مسئله‌ی تغییرات زیست‌محیطی را از جنبه‌های گوناگون بررسی نموده است.

درباره کتاب فاجعه در راه است:

زمین امروزه بیش از هر زمان دیگری در مواجهه با تهدید نابودی قرار دارد. آمارها همه از گرمایش نگران کننده‌، افزایش گازهای گلخانه‌ای، بالا آمدن سطح آب دریاها، خطر خشکسالی، رو به اتمام رفتن انرژی‌های تجدیدناپذیر، در معرض انقراض قرار گرفتنِ روزافزون گونه‌های جانوری، تشدید آلودگی شهرهای بزرگ و بسیاری مصائب دیگر حکایت دارند. با این حال، اینطور به نظر می‌رسد که آینده‌ی سیاره‌ای که بر روی آن متولد شده و زندگی می‌کنیم، اهمیت چندانی برای دولت‌ها نداشته و نقش کلانی در سیاست‌گذاری‌های ملی ایفا نمی‌کند.

بیل گیتس (Bill Gates) به عنوان چهره‌ای سرشناس و فعالی اجتماعی، همواره دغدغه‌ی خطراتی را داشته که سیاره‌ی ما را تهدید کرده و می‌کند. او پیش از این، در کنار کمک‌های مالی فراوانی که به سازمان‌های محیطِ زیستی کرده، در سمینارها و مصاحبه‌های گوناگونی درباره‌ی لزوم توجه فوری و جدی به معضل تغییرات اقلیمی نیز سخن گفته است. با این حال در کتاب فاجعه در راه است (How to Avoid a Climate Disaster)، وی برای نخستین بار در مقام یک متخصص ظاهر شده و به شکلی مستدل و نظام‌مند، اصلی‌ترین دغدغه‌های خود درباره‌ی آینده‌ی زمین را صورت‌بندی و ارائه کرده است.

در این اثر به موضوعات فراوانی پرداخته شده است. بخشی از کتاب توضیح درباره‌ی ماهیت دقیق مشکلاتی‌ست که پیش روی زمین و ساکنین آن قرار دارد. در این بحث‌ها، تکیه‌ی بیل گیتس بر داده‌های دقیق آماری‌ست؛ داده‌هایی که ممکن است در وهله‌ی نخست برای شما غیرقابل باور به نظر برسند! بخش‌های دیگر، عمدتاً به بررسی نقش دولت‌ها در مواجهه با این دست از مشکلات و معضلات اختصاص داده شده است. در فصول پایانی کتاب نیز به موضوع کووید 19 اشاره شده و بحث‌های چالش‌برانگیز جالبی درباره‌ی جهان پساکرونا به میان آمده است.

افتخارات کتاب فاجعه در راه است:

- انتخاب به عنوان بهترین کتاب آمازون در فوریه‌ی 2021
- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز

بزرگداشت‌های کتاب فاجعه در راه است:

- ترکیبی درخشان از واقع‌بینی و امیدواری. (اکونومیست)
- رساله‌ای ضروری، همگانی و بسیار سودمند. (Booklist)
- بیل گیتس مقدمه‌ای خوب درباره‌ی چگونگی خلاص شدن از این فاجعه‌ی زیست‌محیطی نوشته است. (Adama Vaughan)
- این اثر ارائه‌‌دهنده‌ی یکی از کارآمدترین برنامه‌ها در میان طرح‌های موجود است. (Kirkus Reviews)

کتاب فاجعه در راه است مناسب چه کسانی است؟

تمام خوانندگانی که دغدغه‌ی محیط زیست و آینده‌ی آن را دارند، می‌توانند مخاطب این اثر باشند.

با بیل گیتس بیشتر آشنا شویم:

ویلیام هنری گیتس که بیشتر با نام بیل گیتس شناخته می‌شود، کارآفرین، اقتصاددان، و موسس شرکت بزرگ مایکروسافت است. وی یکی از سرمایه‌داران خودساخته‌ای است که موفقیتش را بیش از هر چیز مدیون نبوغ ذاتی و تلاش خستگی‌ناپذیر است. بیل گیتس مایکروسافت را در سال 1975 بنا نهاد، و ظرف مدت کوتاهی آن را به یکی از پیشروترین شرکت‌ها در زمینه‌ی کاری خود بدل کرد. وی در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای، به امور انسان‌دوستانه‌ نیز توجه فراوانی داشتع، و بنیادهای خیریه‌ی گوناگونی را به لحاظ مالی حمایت کرده است. جالب است بدانید که او تا سال 2017 میلادی، به عنوان ثروت‌مندترین فردِ جهان شناخته می‌شد. از بیل گیتس آثاری نیز منتشر شده، که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کتاب‌های "فاجعه در راه است" و "تجارت، سرعت و تفکر" اشاره کرد.

در بخشی از کتاب فاجعه در راه است می‌خوانیم:

بارها شنیده‌ام که مردم به این موضوع که کشورهای ثروتمند باید پیش‌گامان این مسیر باشند، اعتراض می‌کنند: «چرا ما باید بار این معضل را به دوش بکشیم؟» دلیلش فقط این نیست که این معضل را بیشتر خود ما ایجاد کرده‌ایم، بلکه دلیل دیگرش این است که این رویکرد، یک فرصت اقتصادی بسیار عظیم است: کشورهایی که شرکت‌ها و صنایع صفر‌کربنی دارند، در دهه‌های آینده رهبران اقتصاد جهان خواهند بود.

کشورهای ثروتمند بهتر از سایر کشورها می‌توانند راه‌حل‌های اقلیمی مبتکرانه ابداع کنند؛ این کشورها از منابع مالی دولتی، دانشگاه‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های ملی و شرکت‌های نوآفرین که استعدادهای سراسر جهان را جذب می‌کنند، برخوردارند و به همین دلیل باید پیش‌گامان این مسیر باشند. هر شرکتی که بتواند به موفقیت‌های چشمگیری در حوزۀ انرژی دست پیدا کند و نشان دهد که می‌تواند در مقیاس جهانی فعالیت کند، در بازارهای نوظهور مشتریان مشتاق زیادی خواهد یافت.

من مسیرهای متعددی می‌بینم که می‌توانند ما را به عدد صفر برسانند. پیش از پرداختن تفصیلی به این مسیرها، باید به‌دقت دریابیم که طی این راه تا چه اندازه دشوار خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: از 51 میلیارد تا صفر
فصل یکم: چرا صفر؟
فصل دوم: سخت خواهد بود
فصل سوم: پنج سؤال اساسی که باید در هر گفت‌وگوی مربوط به اقلیم پرسید
فصل چهارم: چگونه از برق استفاده می‌کنیم
فصل پنجم: چگونه تولید می‌کنیم
فصل ششم: چگونه محصولات را پرورش می‌دهیم
فصل هفتم: چگونه جابه‌جا می‌شویم
فصل هشتم: چگونه هوا را خنک نگه می‌داریم و گرم می‌مانیم
فصل نهم: سازگاری با جهانی گرم‌تر
فصل دهم: چرا سیاست‌های دولت مهم است
فصل یازدهم: برنامه‌ای برای حذف مطلق انتشار گازهای گلخانه‌ای
فصل دوازدهم: هرکدام از ما چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم
سخن پایانی: تغییرات اقلیمی و کووید‌ 19
سپاسگزاری
پی‌نوشت‌ها
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فاجعه در راه است: راهکارهای بیل گیتس برای نجات زمین
نویسنده
مترجمصدرا صمدی دزفولی، محمدحسین فیلی زاده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات291
زبانفارسی
شابک978-622-7585-54-4
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی، کتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
47000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فاجعه در راه است

Ali Lak
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کمتر کتابی رو دیدم که از اول کتاب تا آخرش صفحه به صفحه آموزنده باشه، این کتاب پر از نکته است، به همه جزئیات توجه شده، معلومه که بیل گیتس کلی روی این موضوع کار کرده که تمام جوانب رو سنجیده و بعدا سخن گفته، خوندن این کتاب برای همه واجبه، تا بدونیم چه بلایی قراره سرمون بیاید و باید چه راهکاری برایش انجام بدهیم.
محمد حسینی
۱۴۰۱/۵/۲
مطالب دقیق و خوب امیدوارم بتونیم از این فاجعه جلوگیری کنیم...
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فاجعه در راه است

برای دریافت کتاب فاجعه در راه است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.