معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر

به نظر شما با گسترش میزان فقر جهانی، آیا راه نجاتی برای بشر وجود دارد؟ بیل‌ گیتس، کارآفرین، اقتصاددان و موسس شرکت بزرگ مایکروسافت در خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر، درمورد دگرگونی شرایط جغرافیایی جهان و نگرانی که درمورد آینده بشر دارد، صحبت می‌کند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این کارآفرین برجسته و مشهور در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر:

شاید فکر کنید تغییرات آب و هوایی تاثیر چندانی بر روی فقر در جهان ندارد. اما خوب است بدانید که می‌توان این عامل را مهم‌ترین عنصر در افزایش میزان فقر در جهان به شمار آورد. چراکه اگر باران نبارد، به این معنی است که محصولی هم در کار نخواهد بود و در نتیجه گرسنگی ایجاد می‌شود و نتایج دیگر را نیز به همراه دارد. بیل گیتس عقیده دارد چیزی که ممکن است بشر را در آینده از فقر و گرسنگی نجات دهد، چیزی نیست جز انرژی و تولید هر چه بیشتر آن.

او در سخنرانی خود به اسم نوآوری تا صفر (innovating to zero) توضیح می‌دهد که شرایط جغرافیایی در دنیا به شکلی درحال دگرگونی است که دیگر نمی‌توان نیاز دو میلیارد فقیر را رفع کرد؛ بنابراین تنها چیزی که می‌توان به آن امید داشت «انرژی» است. چراکه انرژی همواره نجات‌دهنده انسان‌ها در هر شرایطی بوده است.

این کارآفرین برجسته در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که طی قرون اخیر دی اکسید کربن به شدت باعث گرم شدن کره زمین شده و جمع شدن دی اکسید کربن منتشر شده، باعث بالا رفتن دمای زمین می‌شود و دمای بالای زمین تاثیرات منفی شدیدی در پی دارد. بنابراین می‌توان گفت تاثیرات غیر مستقیم آب و هوایی بر اکوسیستم طبیعی که توانایی سازگاری با این تغییرات سریع را ندارد، حاصلی جز نابودی را به همراه نخواهد داشت.

خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر دغدغه حفظ محیط زیست را دارید، شنیدن این فایل صوتی برایتان مفید و لذت‌بخش خواهد بود.

با بیل گیتس بیشتر آشنا شویم:

این کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار در اکتبر سال 1955 در سیاتل به دنیا آمد. او در سال 1975 موفق به تاسیس شرکت مایکروسافت با شراکت پل آلن شد. ویلیام هنری گیتس (Bill Gates) در سال 2000 از سمت مدیرعاملی مایکروسافت کناره گرفت و تنها به عنوان مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره به کار خود در این شرکت ادامه داد.

وی در سال 2017 با دارایی خالص 86 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان نام گرفت. گیتس به دلیل انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و حمایت‌های مالی فراوان از بنیادهای خیریه به عنوان فردی نیکوکار نیز شناخته می‌شود. این سرمایه‌دار برجسته تا به حال آثاری نیز از خود منتشر کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به «فاجعه در راه است» و «تجارت، سرعت و تفکر» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر می‌شنویم:

با وجود اینکه در حال حاضر افراد مختلفی این مشکل رو از جهت‌های مختلف دنبال می‌کنن، اما من در کل فقط پنج روش رو سراغ دارم که میشه به وسیلهٔ اونا به اعداد بزرگی دست پیدا کرد. ما به یک یا چند راه‌حل جدی نیاز داریم که مقیاسی غیرقابل باور داشته باشن. اون‌ها باید به میزان بسیار زیادی مطمئن باشن. من از روش‌هایی مثل جزرومد، زمین گرمایی، فیوژن و سوخت‌های زیستی صرف نظر کردم. بیاین اول نگاهی به روش استفاده از سوخت‌های فسیلی بکنیم. سوزاندن زغال سنگ یا گاز طبیعی. کاری که در این مورد باید انجام بشه به نظر ساده میاد. اما واقعا اینطور نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
بخش یک
8 دقیقه
بخش دو
7 دقیقه
بخش سه
7 دقیقه
بخش چهار
5 دقیقه
بخش پنج
7 دقیقه
بخش شش
6 دقیقه
بخش هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر

رضا توحیدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
موضوع کتاب مهم است ولی نظرات ارایه شده چندان روشن نیست!
Hosseinj Karimi
۱۴۰۱/۱/۱۰
واقعا نیاز به همفکری همه هست برای پیدا کردن راه حل
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی نوآوری تا صفر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.