معرفی و دانلود کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم

عکس جلد کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم

رؤیاها و تجربیات یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های دنیای فناوری درباره‌ی بحران‌هایی که به پاندمی منجر می‌شوند. بیل گیتس در کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم یکی از ﺧﻮاﻧﺪﻧﯽ‌ﺗﺮﯾﻦ متون را درباره‌ی تجربه‌ی بشر از ﯾﮑﯽ از ﺑﺰرگ‌ترﯾﻦ پاندمی‌های ﺗﺎرﯾﺦ یعنی ویروس کرونا به رشته‌ی تحریر درآورده است؛ کتاب حاضر موفق شد پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز در سال 2022 باشد.

درباره کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم

امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که هر لحظه از ویژگی‌های منطقه‌ای آن کاسته می‌شود و به بُعد جهانی و بین‌المللی پدیده‌ها گرایش بیشتری پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، پدیده‌های انسانی و طبیعی دیگر منحصر به یک مرز جغرافیایی نیست و گویی انسان هر لحظه به مفهوم جهان وطن نزدیک‌تر می‌شود. یکی از این پدیده‌های نوظهور را می‌توان بیماری‌های همه‌گیر یا پاندمی برشمرد که نمونه‌ی اخیر آن بیماری کووید 19 بود.

کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم (How to Prevent the Next Pandemic) نوشته‌ی بیل گیتس (Bill Gates) به این موضوع اشاره می‌کند که اگرچه در جریان مبارزه‌ی جهان با ویروس کرونا به عنوان یک پاندمی ویژه، سیاستمداران، ویروس‌شناسان و پزشکان دستاوردهای خوبی داشته‌اند، برای مهار یا مقابله با پاندمی‌های احتمالی بعدی در درجه‌ی نخست باید یک تفکر جهان‌شمول داشت و در مرحله‌ی بعدی به داده‌ها و اطلاعات فناوری بیش از قبل اعتنا کرد.

آنچه انسان را در برابر نگرانی‌های آینده، به‌ویژه در زمینه‌ی پاندمی‌ها و بیماری‌های مرگ‌بار، امیدوار نگه می‌دارد دستاوردهای علمی است که روز به روز شکل جدیدتری پیدا می‌کند. به همین علت در دنیای امروز انسان برای حل بسیاری از مشکلات خود به فناوری رجوع می‌کند. پدیده‌های فناوری آن‌قدر با زندگی انسان‌ها آمیخته شده که به محض مواجهه با هر مسئله‌ای، نخستین راهکار برای حل چالش‌ها استفاده از فناوری است.

بیل گیتس در کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم که محمودرضا محلو آن را ترجمه کرده است، از همین مسیر به حل چالش‌هایی که ممکن است پاندمی‌های احتمالی آینده به وجود بیاورند، نگاه می‌کند. او که از مشهورترین و نخستین افرادی بود که حتی پیش از همه‌گیری کووید 19 نسبت به شیوع یک پاندمی هشدار داده بود، به رویکرد دانشمندان در مقابله با کرونا می‌پردازد که از همان روزهای اول همه‌گیری راه‌حل‌های فناورانه را به سیاستمداران و حاکمان پیشنهاد می‌کردند.

مترجم کتاب حاضر درباره‌ی کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم از عبارت «گنجینه گرانبها» استفاده کرده است؛ چرا که این کتاب به عنوان یک تجربه زیسته از زبان خود بیل گیتس روایت شده است. موضوعی که این کتاب را همچون یک داستان برای مخاطب جذاب و خواندنی می‌سازد.

نکوداشت‌های کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم

  • یک فراخوان قدرتمند، جامع و بسیار مهم از سوی یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین متفکران و فعالان جهان. (آمازون)
  • کتابی که تا حد زیادی امیدوارکننده نوشته شده است و به طور واضح آنچه را جهان باید از کووید 19 بیاموزد توضیح می‌دهد. (گودریدز)

کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

شاید اغراق‌شده به نظر بیاید اما خواندن کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم برای هر فردی که دوران همه‌گیری کرونا را درک کرده است انتخابی مناسب خواهد بود. به طور ویژه، علاقه‌مندان به فناوری و روش‌های آن برای حل بحران‌های انسانی (جامعه‌شناسی انسان‌گرا) نیز از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

با بیل گیتس بیشتر آشنا شویم

کمتر فردی در دنیای امروز هست که نام بیل گیتس (متولد 1955 میلادی)، کارآفرین مشهور آمریکایی، را نشنیده باشد. او بنیان‌گذار ابرشرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد در جهان است. در زمان همه‌گیری کووید 19، اظهارنظرها و هشدارهای بیل گیتس که پیش از زمان همه‌گیری بیان شده بود، او را بار دیگر سر زبان‌ها انداخت، تا آنجا که برخی گفته‌های پیش‌گویانه‌ی او را درباره‌ی وقوع یک پاندمی، به تئوری توطئه نسبت دادند و این کارآفرین مشهور را یکی از متهمین یا سازندگان ویروس کرونا دانستند.

بیل گیتس در کنار مدیریت و راهبری پروژه‌های فناوری در مایکروسافت همواره به عنوان یک کتاب‌خوان حرفه‌ای نیز شناخته می‌شود. او خود در این باره می‌گوید: کتاب خواندن یکی از راه‌های مورد علاقه‌ی من برای یادگیری چیزهای جدید و درک بهتر جهان است. سعی می‌کنم هر روز بخوانم، حتی زمانی که در سفر هستم. من دوست دارم آنچه را که می‌خوانم با انسان‌ها در هر جای کره‌ی زمین به اشتراک بگذارم.

در بخشی از کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم می‌خوانیم

دنیای امروز، جهانی پیچیده است؛ جهانی که هر لحظه بشریت را در وسعت و شگفتی به تحیر وا می‌دارد. هر چه بشر، بیشتر در کشف جهان پیش می‌رود، سوالات بیشتری را پیش روی خود می‌بیند. ماموریت تلکسوپ فضایی جیمز وب که قرار است جایگزین هابل شود را شاید بتوان بهترین نمونه از این تعبیر دانست. تلسکوپ جیمز وب، قرار است ما را به میلیاردها سال قبل ببرد؛ یعنی زمان پیدایش جهان؛ اما از همان آغازین روزهای ماموریت خود؛ همه را به شگفتی واداشت و با اولین تصاویرش، به سوالاتی پاسخ داد که شاید تا به حال برای کیهان‌شناسان و دانشمندان مطرح نشده بود. شاید بتوان گفت جهان هر لحظه منتظر ندانسته‌هایی است که جیمز وب، می‌خواهد به کتاب دانسته‌های بشر بیفزاید! زیستن در این جهان شگرف؛ با پدیده‌ها و رخدادهای تازه، عجین است. رخدادهایی که به دلیل عبور از مرزها در جهان امروز، دیگر در حصار مرزهای جعرافیایی نمی‌ماند؛ بلکه مرزها را می‌شکافد و به پدیده‌هایی جهانی تبدیل می‌شود.

امروز با پدیده‌هایی مواجه‌ایم که هر لحظه از مختصات و رنگ منطقه‌ای و بومی آن کاسته می‌شود و بعد جهانی و بین‌المللی پیدا می‌کند. به تعبیری دیگر، امروز، زیستن در جهان وطن را برای آینده‌ای نزدیک تمرین می‌کنیم. یکی از این پدیده‌های نوظهور را می‌توان بیماری‌های همه‌گیر یا پاندمی دانست. رخدادهایی که در یک نقطه جغرافیایی متولد می‌شود اما جغرافیایی به وسعت زمین را درگیر می‌کنند. در چهار دهه گذشته، برخی بیماری‌ها در شماری از کشورها نمودار شد که از مرزهای ملی فراتر رفت و به اپیدمی تبدیل شد اما شاید بتوان گفت تنها بیماری‌ای که در بالاترین سطح هشدار سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت و عنوان پاندمی را برای خود دست و پا کرد، 19 covid یا همان کرونا بود. این بیماری با وجود گذشت بیش از دو سال از تولد آن، هنوز هم در بسیاری از کشورها قربانی می‌گیرد و پایان دقیقی برای آن متصور نیست؛ اما آنچه نگران کننده‌تر است، پیش‌بینی ظهور بیماری‌هایی به مراتب مرگبارتر از کرونا است...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه کتاب
مقدمه
نکات فرعی
فصل اول: از کووید درس بگیرید
هرچه سریع‌تر انجام دادن کارهای درست، مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
مردم در مواجهه با چیزی که جهان باید برای آن آمادگی بهتری می‌داشت، کارهای قهرمانانه‌ای انجام دادند.
منتظر واریانت‌ها، جهش‌ها و موارد ابتلا به بیماری پس از دریافت واکسن باشید.
علم خوب پیچیده، نامطمئن و مستعد تغییر است.
دنبال کردن این دستورات پیاپی می‌تواند باعث سرگیجه شود.
سرمایه گذاری بر روی نوآوری به صرفه است.
اگر آمادگی در برابر همه‌گیری را جدی بگیریم می‌توانیم دفعه بعد بهتر عمل کنیم.
نکات فرعی
فصل دوم: یک تیم پیشگیری از پاندمی ایجاد کنید
نکات فرعی
فصل سوم: در تشخیص زودهنگام شیوع بیماری پیشرفت حاصل کنید
مردم همیشه بیمار می‌شوند، اما هر بیماری منجر به شیوع نمی‌شود.
نکات فرعی
فصل چهارم: الساعه به مردم کمک کنید تا از خود محافظت کنند
«اگر به نظر می‌رسد که دارید بیش از حد واکنش نشان می‌دهید، احتمالاً دارید کار درست را انجام می‌دهید.»
ممکن است که تعطیلی طولانی مدت مدارس در آینده ضروری نباشد.
چیزی که در یک مکان کارایی دارد ممکن است در مکان دیگر کارایی نداشته باشد.
آنفولانزا حداقل برای مدتی، تقریباً از بین رفت.
ما باید از ردیابی تماس برای یافتن اَبَر پخش کننده ها استفاده کنیم.
تهویه خوب بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید اهمیت دارد.
ماسک‌ها به طرز شگفت انگیزی ارزان و موثر هستند.
نکات فرعی
فصل پنجم: سریعا درمان‌های جدید را بیابید
نکات فرعی
فصل ششم: برای ساختن واکسن‌ها آماده شوید
نکات فرعی
فصل هفتم: تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید
نکات فرعی
فصل هشتم: شکاف‌های سلامت و بهداشت در بین کشورهای ثروتمند و فقیر را از بین ببرید
شناخت ویروس
دریافت لوازم نجات بخش
ساخت و آزمایش واکسن‌های جدید
خرید و تحویل واکسن‌ها
همه چیز را از طریق آمایش فراهم کنید
نکات فرعی
فصل نهم: برنامه‌ای برای پیشگیری از پاندمی بریزید و بودجه‌ای را به آن اختصاص دهید
1. ابزارهای بهتری را بسازید و تحویل دهید.
2. تیم GERM را بسازید.
3. نظارت بر بیماری را بهبود دهید.
4. سیستم‌های بهداشتی را تقویت کنید.
نکات فرعی
کلام آخر: چگونه کووید خط سیر دیجیتالی آتی ما را تغییر خواهد داد
نکات فرعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم
نویسنده
مترجممحمودرضا محلو
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات334
زبانفارسی
شابک978-622-276-477-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم

برای دریافت کتاب چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.