معرفی و دانلود کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان

عکس جلد کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان

در کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان اثر راضیه السادات میرحسینی و سجاد کارآمد تلاش شده، راهکارهای تقویت حافظه، تمرکز و هوش به شکل کاربردی، با تمرین‌هایی به صورت بازی‌های مداد-کاغذی و فعالیت‌های حسی-حرکتی در اختیار درمانگران، مربیان و والدین گرامی قرار گیرد.

با استفاده از دستورالعمل‌های آمده در کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان با دانش آموزان 7 تا 12 ساله، به صورت انفرادی یا گروهی (بسته به نوع تمرین) کار شود و پس از ایجاد مهارت در یک تمرین و ایجاد یادگیری در حد تسلط، دانش‌آموز بتواند آن تمرین را در یادگیری سایر زمینه‌ها و فعالیت‌های آموزشی که نیازمند به مهارت ذهنی و یا حرکتی هستند تعمیم دهد.

دانش‌آموزان زیادی هستند که در یادگیری و تحصیل مشکل دارند و تعداد زیادی از آن‌ها دچار ناتوانایی‌های یادگیری و یا ضعف در حافظه هستند و یا از عدم تمرکز و راهبرهای شناختی رنج می‌برند و اعتماد به نفس آن‌ها در زمینه یادگیری لطمه می‌بیند، انگیزه‌ی پیشرفت خود را از دست می‌دهند و یا برخی از آن‌ها دچار درمانگی آموخته شده می‌شوند. تعلیم و تربیت زمانی تأثیر مطلوب خود را می‌گذارد که با نیازها، توانمندی‌ها و استعدادهای دانش آموزان هماهنگ شود، در غیر این صورت آن اهداف آن تحقق نمی‌یابد. یکی از راه‌هایی که به کودکان در زمینه تقویت حافظه، بالا بردن تمرکز و آموزش راهبردهای شناختی و رفع پاره‌ای از مشکلات ناتوانایی‌های یادگیری کمک می‌کند، بازی درمانی است. به اعتقاد شاوفر، بازی فعالیتی لذت‌بخش و در نتیجه ذاتاً انگیزه‌بخش است. در اثنای بازی، کودک بیشتر به خود بازی توجه دارد تا نتیجه‌ی پایانی آن و اغلب غرق آن می‌شود. کودک به هنگام بازی احساس آرامش می‌کند. بازی برای کودکان راهی طبیعی است تا چیزهایی را که دوست دارند بروز دهند، احساس امنیت کنند و اعتماد به نفس آن‌ها افزایش یابد. یک ویژگی مهم دیگر بازی آن است که در بازی دیگر صحبت از ارزشیابی و قضاوتی که بزرگترها به عمل می‌آورند به میان نمی‌آید و کودک نگران نیست که خطا یا اشتباهی را مرتکب شود. همچنین فعالیت‌هایی که کودک به عنوان بازی انجام می‌دهد در پرورش نیروی بدنی و حواس او تأثیر زیادی دارد و از این طریق حواس بینایی، شنوایی و لامسه‌ی او پرورش می‌یابد.

در بخشی از کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان می‌خوانیم:

حافظه‌ی کوتاه مدت یک سیستم اندوزش موقت است و فرد نسبت به اطلاعات آگاهی هشیارانه‌ای دارد و تنها آن بخشی از اطلاعات که در حافظه‌ی حسی مورد توجه و دقت قرار می‌گیرند، وارد حافظه‌ی کوتاه مدت می‌شوند. حافظه‌ی کوتاه مدت در واقع یک مخزن نگهدارنده است که در آن اطلاعات تکرار می‌شوند ولی پردازش نمی‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
تعریف حافظه
نظریه پردازش اطلاعات
انواع حافظه
حافظه‌ی کوتاه مدت
حافظه‌ی کاری
حافظه‌ی بلندمدت
حافظه‌ی شنیداری
حافظه‌ی دیداری
حافظه‌ی بازشناسی
حافظه‌ی یادآوری
حافظه‌ی حرکتی
تمرینات
تمرین 1-21
ضمائم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-600-309-199-3
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان

M Heydari
۱۴۰۲/۴/۳۱
سلام
این کتاب شامل تمریناتی برای تقویت حافظه دیداری، شنیداری، دقت و توجه هست که میتونه بیشتر برای معلمان پایه‌های اول تا سوم و چهارم مفید باشه، بیشتر تمرینات بصورت تصویری یا کاربرگ هست که تصاویرش میتونه برای بیشتر دانش آموزان جالب باشه
سمیه قانع
۱۴۰۰/۲/۳
باسلام این کتاب اصلا برای مطالعه مناسب نیست چون بیشتر باید مطالب را در کتاب تمرین کرد لذا باید کتاب در دسترس باشد
سید حسن حسینی
۱۳۹۷/۷/۲
کتابی در مورد شیوه‌های نت برداری و خلاصه نویسی به صورت صوتی بارگذاری بفرمایید عالی میشه. سپاس
مهین رضازاده
۱۴۰۲/۱۲/۶
راهکارهای تقویت تمرکز برای کودکان کمبود توجه و اختلال یادگیری عالیه
لیلا عظیمی
۱۴۰۲/۵/۲۴
کتاب خیلی خوبیه، ولی اگه در دسترس باشه، فقط مطالعه صرف بدرد نمیخورد
الهه شاهین
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
کتاب بسیار خوبی است اما در صورتی که نسخه‌ی چاپی رو تهیه کنید
جعفر تزوال
۱۴۰۱/۸/۱۸
با سلام نظرات و تمرینات کاربردیش عالی بود
مهناز عباسپور
۱۳۹۷/۲/۲۱
این کتاب اصلا مناسب کتاب الکترونیک شدن نیست
آرزوصداقت
۱۴۰۲/۳/۱۰
خیلی عالی و‌ کاربردی بود، سپاس💜🌷
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان

برای دریافت کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.