معرفی و دانلود کتاب تمام شد

عکس جلد کتاب تمام شد
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمام شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمام شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمام شد

در کتاب تمام شد مخاطب بیست و سه داستان کوتاهِ خواندنی از اشکان فرجاد خواهید بود که جملگی، از فضاهایی غریب و کاراکترهایی پیچیده و نامأنوس تشکیل شده‌اند.

درباره کتاب تمام شد

ماسک را می‌گیرم، برمی‌گردم و می‌گذارم روی صورتش. راه می‌افتیم. شاد است. برای مردم متعجبی که از کنارمان رد می‌شوند، ادا درمی‌آورد. می‌رسیم پای پل عابر پیاده. می‌ایستد. ماسک را از روی صورتش برمی‌دارد. جدی می‌شود. تمام‌رخ می‌شود. «اگه میکی‌موس هم بودم، عاشقم بودی؟». بی‌اختیار بغض می‌کنم و می‌گویم «بذار ببوسمت.»...

آنچه خواندید سطوری برگرفته از کتاب تمام شد، نوشته‌ی اشکان فرجاد، است. این اثر، مجموعه‌ای متشکل از بیست و سه قصه‌ی کوتاهِ خواندنی است؛ آثاری که علی‌رغم استقلالی که نسبت به یک‌دیگر دارند، در کنار هم، حس‌وحالی واحد را به خواننده منتقل می‌کنند. حس‌وحالی غریب و خاص که نظیرش را از کمتر مجموعه داستانِ فارسی‌ای دریافت می‌داریم.

اشکان فرجاد نویسنده‌ای جوان و آینده‌دار است، و کتاب تمام شد، یکی از نخستین کوشش‌های جدی او برای عرض اندام در فضای ادبی ایران به شمار می‌رود. پس از مطالعه‌ی این کتاب، صرف نظر از اینکه داستان‌های موجود در آن را مطابق ذائقه‌ی ادبی خود بیابیم یا نه، بی‌گمان قریحه‌ی نویسنده را در دل تحسین کرده، و آینده‌ای روشن را برای قلم او در ذهن متصور می‌شویم.

بیست و سه داستانِ کتاب تمام شد، چنان‌که خود نگارنده در پیشگفتارش بر اثر تصریح نموده، بیشتر حال‌وهوای مجموعه داستان‌های غربی را به ذهن متبادر می‌کنند، تا حس‌وحالِ نهفته در آثار ادبیات داستانی فارسی را. با این حال، چنان‌که در برخی از فرازهای کتاب پیش رو دقیق شویم، به برخی از تأثیرپذیری‌های نویسنده از بعضی از پیشکسوتان عرصه‌ی داستان فارسی، پی می‌بریم.

کتاب تمام شد به همت انتشارات کلک آزادگان در دسترس عموم قرار گرفته است. امید که از مطالعه‌ی آن لذت ببرید.

کتاب تمام شد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات امروز ایران و دوست‌داران داستان‌های کوتاه، مخاطبین اصلی کتاب تمام شد از اشکان فرجادند.

با اشکان فرجاد بیشتر آشنا شویم

اشکان فرجاد متولد آبان‌ماهِ سال 1357 و زاده‌ی شهر تهران است. او دارای مدرک فوق لیسانسِ رشته‌ی علوم سیاسی‌ست، اگرچه عمده‌ی فعالیت‌هایش معطوف به ادبیات داستانی بوده است. فرجاد هم داستان‌نویس است، هم منتقد ادبی و مدرس. گاهی نیز شعر می‌سراید. گرایش او به حیطه‌ی نقد و نظریه‌ی ادبی، پس از سفرش به پراگ و شرکت در کلاس‌های اساتیدی چون جوزف کورب و پتر هوراک، شکلی جدی‌تر به خود گرفت.

یکی از مهم‌ترین افتخاراتِ قابل مشاهده در کارنامه‌ی ادبی اشکان فرجاد، توفیق او در دریافت جایزه‌ی «جشنواره‌ی داستانک حوزه‌ی هنری» است.

کتاب تمام شد تا به امروز مهم‌ترین کارِ منتشرشده از این نویسنده‌ی آتیه‌دار به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب تمام شد می‌خوانیم

تلویزیون جدیدی خریده‌ایم. چهل اینچی می‌شود. مشغول نصبش هستم. زنم از توی آشپزخانه می‌گوید: «تمام نشد؟ بیا شام بخوریم. راستی برای امشب فیلم کرایه کردی؟»

یادم رفته، اما صدایش را درنمی‌آورم. امشب هم یکی از فیلم‌های آرشیو دوران مجردی‌ام را بهانه می‌کنم. از همان‌هایی که وسط‌هایش زنم پفی می‌کند و آخرین سیگارش را توی زیرسیگاری پافیلی خاموش می‌کند؛ یعنی «شب به خیر! بقیه‌ش رو تنهایی ببین» و من خودم را محو تماشا نشان می‌دهم. معمولاً وقتی به در اتاق خواب می‌رسد، یک دستش را روی چهارچوب و یک دست را روی کپلش می‌گذارد و با آن هیکل فربهش می‌گوید: «معنی‌گرا! تمام شد زود بیا... دیر کنی بدخواب می‌شم ها» و بوسه‌ای آرتیستی برایم می‌فرستد. از آن‌هایی که تصور می‌کنم مادرش همراه چشمکی برای پدرش می‌فرستاده.

امشب دلم می‌خواهد فوتبال ببینم. می‌روم سمت پنجره تا آخرین مرحله، یعنی نصب آنتن را انجام دهم. فروشنده آنتن رایگانی هم داده که روی شیشه چسبانده می‌شود.

مشغول چسباندن آنتن هستم که توجهم به طبقۀ هشتم ساختمان رو به رویی جلب می‌شود. ساختمانی که زندگی در آن، جزو آرزوهای زنم است. این ساختمان نماشیشه‌ای را شش‌ماهه ساختند. آن قدر سریع که یک روز صبح، ما اهالی ساختمان دیدیم آینۀ قدی بسیار بزرگی، ساختمان زوار دررفتۀ‌مان را نشان می‌دهد. البته خوبی‌هایی هم داشت. مثلاً می‌توانستم طبقات دیگر ساختمان خودمان را کنترل کنم. این که کدام طبقه دیر‌تر می‌خوابد. لامپ اتاق خواب واحد چهارده قرمز است. کدامشان‌ اهل مهمانی‌های شبانه گرفتن هستند و چه جور مهمانی‌ای و چه نوع مهمان‌هایی. البته دید زدن شبانۀ مردان ساختمان ما به بهانۀ سیگار کشیدنشان هم دیگر از چشم دور نمی‌ماند.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
دل تگرگ
مانی
ویلچر
گزارش یک اپیدمی
جعبه
کلونی فندک ها
طبقۀ هشتم کوروسوا
دهان بسته
تخته گاز
بی رنگی
ساعت مچی
گارسون
تمام شد
یک شب
جوع
گوش
بلیت یک سر سوخت
ما که رسمیت نداریم
مُقام ها
تا حالا شده گیج بخوری وسط آلبوم عکس هات
پل عابر پیاده، وقتی تو نیایی
اتوبان
بی برو برگرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمام شد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلک آزادگان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-600-7996-17-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمام شد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمام شد

برای دریافت کتاب تمام شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.