معرفی و دانلود کتاب چهار پیمان: راهنمایی کاربردی برای آزادی شخصی

عکس جلد کتاب چهار پیمان: راهنمایی کاربردی برای آزادی شخصی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهار پیمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهار پیمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهار پیمان: راهنمایی کاربردی برای آزادی شخصی

دون میگوئل روئیز نویسنده‌ی کتاب چهار پیمان است که راهنمایی کاربردی برای رهایی و رسیدن به سعادت و خوشبختی را بر مبنای چهار اصل کلی طرح می‌کند. این اثر در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب چهار پیمان

همه‌ی ما انسان‌ها در طول زندگی، پیمان‌های زیادی با خانواده و اطرافیان خود می‌بندیم، اما مهم‌ترین آن‌ها پیمان‌هایی است که انسان با خود می‌بندد. ما با این پیمان‌ها هویت خود را می‌یابیم، می‌فهمیم به چه چیز معتقدیم و توانایی انجام چه کارهایی را داریم. اما گاهی پیمان‌ها انرژی بسیاری از ما می‌گیرند و به زندگی‌مان مسلط می‌شوند. آن موقع است که باید جرئت تغییر آن‌ها را پیدا کنیم.

دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) در کتاب چهار پیمان (The Four Agreements)، با ارائه‌ی چهار اصل مهم، انرژی لازم را برای تغییر کل نظام پیمان‌های کهنه در اختیار شما قرار می‌دهد. عمل به این چهار پیمانِ متحول‌کننده‌ی زندگی، هر انسانی را به سوی سعادت، خوشی و عشق رهنمون می‌سازد. این چهار پیمان عبارت‌اند از: کلام خود را پاک کنید، هیچ چیزی را به خود نگیرید، فرضیه‌بافی نکنید و همیشه نهایت کوشش خود را بکنید.

کتاب چهار پیمان، بر اساس رهنمودهای سرخپوستان تُلتک برای رهایی انسان از دغدغه‌هایی نظیر خودشناسی، جستجوی خوشبختی و رسیدن به کمال نوشته شده است. این کتاب ارزشمند بر این تفکر تأکید می‌کند که همه‌ی ما انسان‌ها و همه‌ی پدیده‌های جهان در واقع یک چیز هستیم و همه‌چیز از نور موجودیت یافته است. پس ما آینه‌هایی هستیم که نور را بازتاب می‌دهیم و در واقع ما جلوه‌ای از خدا هستیم، اما توهمی وجود دارد که مثل یک دود مانع از دیدن خود واقعی‌مان و شناخت دیگران می‌شود.

کتاب چهار پیمان مهم‌ترین و دشوارترین نکته را برای از بین بردن این توهم و داشتن یک زندگی شاد عنوان می‌کند که همان پیراسته کردن کلام است؛ چراکه همه‌چیز به‌واسطه‌ی کلام تجلی می‌یابد. کلام ابزاری است برای ابراز و بیان هویت و رقم زدن حوادث زندگی. نحوه‌ی استفاده از این شمشیر دولبه در رساندن انسان به نیک‌بختی یا شوربختی بسیار مؤثر است. دون میگوئل همچنین برای مصون ماندن از کلام تلخ دیگران و رویدادهای بیرونی توصیه می‌کند که چیزها را شخصی‌سازی نکنیم، زیرا رفتار و گفتار دیگران برساخته‌ی پیمان‌هایی است که آن‌ها با خودشان بسته‌اند و ارتباطی به ما ندارد، حتی اگر مخاطب آن ما باشیم.

سومین پیمان فرضیه نبافتن است؛ چراکه با این کار، به پیشواز جنگی عاطفی در فضایی سمی می‌رویم و به‌جای سؤال پرسیدن و حرف زدن با طرف مقابل، سعی داریم فرضیه‌های خود را اثبات کنیم. پیمان آخر تثبیت‌کننده‌ی سه پیمان قبل است؛ تلاش کردن تا آخرین لحظه و حد توان. اما هم‌زمان بر این نکته تأکید می‌کند که قرار نیست تلاش شما همیشه جواب یکسانی داشته باشد، زیرا شرایطْ زنده و همواره در حال تغییر است. درآخرِ این کتاب دعاهایی برای آزادی و عشق عنوان شده است.

کتاب چهار پیمان توسط انتشارات کلک آزادگان به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب چهار پیمان

  • ترجمه به بیش از چهل‌وهشت زبان
  • بیش از یک دهه قرار گرفتن در فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز
  • فروش بیش از دوازده میلیون نسخه فقط در ایالات متحده‌ی آمریکا
  • جزو کتب فهرستی موسوم به «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را متحول می‌سازند»

نکوداشت‌های کتاب چهار پیمان

  • این کتابِ ساده و درعین‌حال قدرتمند، تحول زیادی بر طرز فکر و اعمال من ایجاد کرد. (اپرا وینفری)

  • چهار پیمان کتابی الهام‌بخش با درس‌های عالی فراوان است. (وین دایر، نویسنده‎‌ی کتاب جادوی واقعی)

  • کتاب چهار پیمان نقشه‌ی راهی است به سوی روشنگری و آزادی. (دیپاک چوپرا، نویسنده‌ی‌ کتاب هفت قانون معنوی موفقیت)

  • دون میگوئل روئیز در سنتِ کاستاندا، چکیده‌ی خرد ضروری تلتک را به این شکل که زندگی کردن به‌عنوان جنگجویی صلح‌طلب در جهان مدرن، چه برای مردان و چه برای زنان، چه معنایی دارد، آشکارا و بدون عیب و نقص توضیح می‌دهد. (دن میلمن، نویسنده‌ی کتاب جنگجوی صلح‌طلب)

کتاب چهار پیمان برای چه کسانی مناسب است؟

جویندگانِ راه آزادی و خوشبختی با خواندن این کتاب نکات زیادی برای رسیدن به مقصود دریافت خواهند کرد.

با دون میگوئل روئیز بیشتر آشنا شویم

دون میگوئل روئیز سیزدهمین فرزند یک خانواده‌، سال 1952 در روستایی در مکزیک به دنیا آمد. او ابتدا به دانشکده‌ی پزشکی رفت و چندین سال به کار جراحی مشغول بود، اما پس از تجربه‌ای نزدیک به مرگ در یک تصادف، دچار تحول شد و علاوه‌بر جسم، به شفای ذهن و روح نیز علاقه پیدا کرد. دون میگوئل که از نوادگان سرخ‌پوست‌های تولتک بود، برای یادگیری آیین و باورهای اجداد خود در زمینه‌ی پرورش ذهن، نزد مادر خود بازگشت تا به یک شَمَن (درمانگر) تبدیل شود؛ ازاین‌روست که او به نوشتن کتاب‌های شمن‌باوری معروف شده است.

دون میگوئل روئیز به ایالات متحده نقل‌مکان کرد و در راستای درمان و تغییر ذهن انسان کتاب چهار میثاق را نوشت. او در سال 2018 به‌عنوان یکی از صد چهره‌ معنوی و تأثیرگذار معاصر شناخته شد. از دون میگوئل به‌عنوان میراث ملی مکزیک نیز یاد می‌شود.

از آثار تأثیرگذار دون میگوئل روئیز می‌توان کتاب‌های «پیمان پنجم: جهانی دیگر بسازیم (The Fifth Agreement)»، «تسلط بر عشق‌ورزی (The Mastery of Love)»، «هفت راز روابط سالم و شاد (The Seven Secrets to Healthy, Happy Relationships)»، «سه پرسش (The Three Questions)» و «استادی عشق (The Mastery of Love)» را نام برد.

در بخشی از کتاب چهار پیمان: راهنمایی کاربردی برای آزادی شخصی می‌خوانیم

ما می‌دانیم آنچه فرض می‌کنیم باید باشیم، نیستیم و به همین دلیل، احساس دروغین بودن، سرخوردگی و ناراستی به ما دست می‌دهد. می‌کوشیم خودمان را پنهان سازیم و وانمود می‌کنیم کسی هستیم که در واقع نیستیم. درنتیجه، احساس می‌کنیم اصیل نیستیم و برای این که دیگران به این کاستی ما پی نبرند، نقاب‌های اجتماعی را بر چهره می‌گذاریم. ما از این که دیگران متوجه شوند ما آن کسی نیستیم که وانمود می‌کنیم، بسیار هراسانیم. ما دیگران را هم بر اساس تصویر خودمان از کمال قضاوت می‌کنیم و طبیعی‌ست که آن‌ها هم نتوانند انتظارهایمان را برآورده کنند.

ما برای خشنودی دیگران، خودمان را بی‌حرمت می‌کنیم. ما حتی به بدنمان آسیب می‌رسانیم تا مورد پذیرش دیگران واقع شویم. شما نوجوانانی را می‌بینید که مواد مخدر مصرف می‌کنند تا از سوی همسالانشان طرد نشوند. آن‌ها آگاه نیستند که مشکل، نپذیرفتن خودشان است. آن نوجوانان خودشان را طرد می‌کنند، زیرا آن چه وانمود می‌کنند، نیستند. آن‌ها آرزو دارند به گونه‌ای خاص باشند، اما نیستند و از این رو، بار گناه و شرمساری را بر دوش می‌کشند. انسان‌ها برای آن چه معتقدند باید باشند و نیستند، بی‌وقفه خود را تنبیه می‌کنند. آن‌ها با خودشان بدرفتاری می‌کنند و از دیگران هم برای آزار رساندن به خودشان استفاده می‌کنند. بااین‌حال، هیچ یک از آزارهای دیگران، بیش از آزاری که ما به خود می‌رسانیم نیست و این قاضی، قربانی و نظام باور ماست که موجب می‌شود خودمان را بیازاریم.

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با نویسنده
پیش درآمد
پیش گفتار
1. اهلی شدن و رؤیای سیاره‌ی زمین
2. نخستین پیمان: کلام خود را پاک کنید
3. دومین پیمان: هیچ چیزی را به خود نگیرید
4. سومین پیمان : فرضیه‌بافی نکنید
5. چهارمین پیمان: همیشه نهایت کوشش خود را بکنید
6. راه تلتک به سوی آزادی
7. رؤیای جدید
دعاها
سپاس نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهار پیمان: راهنمایی کاربردی برای آزادی شخصی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلک آزادگان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات122
زبانفارسی
شابک978-600-7996-40-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار پیمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چهار پیمان

برای دریافت کتاب چهار پیمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.