معرفی و دانلود کتاب زندگی آگاهانه: دست یافتن به شادی در زندگی واقعی

عکس جلد کتاب زندگی آگاهانه: دست یافتن به شادی در زندگی واقعی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی آگاهانه: دست یافتن به شادی در زندگی واقعی

همه‌ی ما نیاز داریم بدانیم در واقع چه کسی هستیم. شناخت خود، نخستین گام در مسیر شادی درونی است. گی هندریکس آموزه‌های خود از ترکیب سنت‌های باستانی و روان‌شناسی را در کتاب زندگی آگاهانه، از پرفروش‌های نیویورک‌ تایمز، جمع‌آوری کرده تا انسان را به شناخت بهتر ذات خود و رسیدن به آگاهی و شادی عمیق برساند.

درباره‌ی کتاب زندگی آگاهانه

گی هندریکس (Gay Hendricks) هرآنچه لازم است انسان‌ها درباره‌ی هنر زندگی کردن بدانند در کتاب زندگی آگاهانه (Conscious Living: Finding Joy in the Real World) گردآوری کرده است. او انسان‌ها را به طرح پرسش دعوت می‌کند و عقیده دارد مهم نیست که در ابتدا به جواب نرسید و گیج باشید؛ پرسیدن به‌تنهایی می‌تواند زندگی شما را عمیق‌تر کند. کتاب زندگی آگاهانه برنامه‌ای فراگیر برای یافتن معنای زندگی است. این اثر به ما کمک می‌کند تا با رازهای پنهانمان روبه‌رو شویم و با درک آن‌ها زندگی را در لایه‌ای ژرف‌تر تجربه کنیم. گی هندریکس مخاطب را در سفری به سوی زندگی آگاهانه همراه می‌کند و پنج درس لازم برای این سفر را که برگرفته از سنت‌های باستانی است، به‌منظور چیرگی بر ترس و موانع آموزش می‌دهد:

۱. احساس‌های خود را به طور عمیق حس کنید.
۲. وجود حقیقی خود را بیابید.
۳. آنچه را خارج از اختیارتان است، رها کنید.
۴. خودتان را در برابر فرصت‌های معنوی بگشایید.
۵. با خودتان روراست باشید.

او همچنین به افراد آموزش می‌دهد که چگونه درباره‌ی تجربیات درونی خود سخن بگویند، به پیمان‌هایی که با خود می‌بندد وفادار بمانند، اهدافی آگاهانه برای زندگی خود بیابند و در نهایت چگونه خود را دوست داشته باشند و محبت دیگران را نیز جذب کنند.

بخش اول کتاب زندگی آگاهانه بر ارتباط انسان با خود و بخش دوم آن بر ارتباط با دیگران تأکید دارد. آموزه‌های کتاب تلفیقی است از دانش روان‌شناسی و آموزه‌های معنوی و باستان. کارآمدی این نکات در جهان واقعی و در محدوده‌ی روابط، شغل و تن‌درستی مهم‌ترین دغدغه‌ی نویسنده است.

گی هندریکس کتاب زندگی آگاهانه را با شرحی از زندگی خود از کودکی آغاز و نقطه‌ی شروع پرسش‌ها و تفکراتش را با زبانی نزدیک به خاطره‌گویی بیان می‌کند. به‌این‌گونه خواننده به مؤلف نزدیک می‌شود و خود را جدا از او نمی‌بیند؛ همان‌طور که در کتاب از زبان نگارنده‌ی این کتاب و مارکوس آئورلیوس، امپراتور بزرگ رومی، می‌خوانیم که ما و تمام انسان‌ها و موجوداتِ دیگر جهان بخشی از یک کل و تابع طبیعت هستیم و این کل نمی‌تواند به بخشی از خود آسیب بزند. با این دیدگاه از هیچ پیشامدی ناخشنود نخواهیم شد. در طرحی که نویسنده از زندگی خود ارائه می‌دهد متوجه می‌شویم نقطه‌ی تحول زندگی او از جایی شروع می‌شود که به خودش عشق می‌ورزد، تازه آن‌ وقت است که می‌تواند برای ورود عشق به زندگی‌اش آماده شود.

در ادامه‌ی این سفرِ آگاهی با مفاهیم دیگری مثل عزت‌نفس آشنا می‌شویم. تنها در صورتی می‌توانیم برای دیگران سودمند باشیم که عزت‌نفس داشته باشیم و تنها راه رسیدن به عزت‌نفس کشف خود واقعی است. کتاب زندگی آگاهانه علاوه‌ بر طرح مسائلی در جهت رسیدن به شادی درونی در زندگی شخصی، به روابط زناشویی و عاشقانه نیز می‌پردازد و راز داشتن رابطه‌ای شاد و سالم را عیان می‌کند.

انتشارات کلک آزادگان چاپ کتاب زندگی آگاهانه را بر عهده داشته است.

در نکوداشت کتاب زندگی آگاهانه

  • گی هندریکس استاد روابط نزدیک و عمیق است. (جان گری، نویسنده)

با گی هندریک بیشتر آشنا شویم

گی هندریکس نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز، بیشتر آثار خود را در حوزه‌ی رشد فردی و خودسازی نوشته است. او برای فعالیت چهل‌ساله‌ی خود در زمینه‌ی تحول در روابط و درمان‌های بدن-ذهن شناخته می‌شود. گی هندریکس دکترای روان‌شناسی خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و پس از 21 سال تدریس در دانشگاه کلرادو، به همراه هسرش بنیاد هندریکس را تأسیس کرد که سمینارهایی در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا ارائه می‌دهد. او همچنین بنیان‌گذار محفل سینمای معنوی است که فیلم‌هایی الهام‌بخش را در بیش از هفتاد کشور پخش می‌کند. در سال‌های اخیر نیز اشتیاق هندریکس، او را به نوشتن مجموعه داستان‌های اسرارآمیز یک کارآگاه تبتی کشانده است.

هندریکس در سال 2011 فیلم‌نامه‌ی فیلم سینمایی «می‌توانید زندگیتان را بهبود ببخشید (You Can Heal Your Life)» را نوشت. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تألیف کتاب‌های «بیاموزیم خودمان را دوست بداریم»، «دوست داشتن آگاهانه»، «یک سال زندگی آگاهانه»، «پرواز تا اوج» و «پنج آرزو» اشاره کرد که کتاب پنج آرزو در لیست پرفروش‌های نیویورک قرار دارد و به هفده زبان ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب زندگی آگاهانه: دست یافتن به شادی در زندگی واقعی می‌خوانیم

بسیاری از ما، عزت نفس خود را تقویت نمی‌کنیم، چرا که دست‌یابی به امکانی بالاتر، به معنای بی‌وفایی به خانواده یا طایفه‌یمان است. به‌طورمعمول، یک نفر در گذشته‌ی ما هست که باید به او وفادار بمانیم؛ حتی اگر آن شخص، مسایلی وحشتناک داشته و درد و رنج فراوانی ایجاد کرده باشد. این ترس با ترس از پیشی گرفتن اندکی تفاوت دارد. ترس از پیشی گرفتن در مورد موفق‌تر شدن از کسی دیگر است. این ترس در باره‌ی وفاداری و چسبیدن به پیوندی‌ست که در گذشته با کسی داشته‌ایم.

آیا افرادی در گذشته‌ی شما وجود دارند که با وفاداری‌های پنهان به آن‌ها وابسته‌اید؟ لازم است از خودمان بپرسیم آیا با کسی قرار گذاشته‌ایم که در حدی از عزت نفس، موفقیت یا عشق بمانیم که کم‌تر از توان ماست؟ می‌دانم که من این قرار را با پدرم گذاشته بودم، اگر چه هیچ گاه او را در زندگی واقعی ندیده‌ام. هنوز نمی‌دانم چگونه، اما قراری ناخودآگاه با پدرم گذاشته بودم که از چاقی و اعتیاد او پیروی کنم و تا بیست و چند سالگی، ندانسته به این قرار پایبند بودم. تا آن که متوجه این موضوع شدم و از بند رهایی یافتم. وقتی هشیار شدم، متوجه خنده‌دار بودن موقعیت شدم. برادرم که به مدت هفت سال پدرم را دیده بود، به هیچ یک از مسایل زندگی پدر دچار نبود. برادرم سیگار نمی‌کشید و چاق نبود، اما من که هرگز پدرم را ندیده بودم، سنت او را موبه‌مو ادامه می‌دادم. اگر چه بیش از نیمی از زندگی‌ام روان‌شناس بوده‌ام، اما هنوز در تعجب هستم که چگونه چنین رویدادی ممکن است.

باور ناآگاه ما از این قرار است: «اگر از این خلسه بیدار شوم و به عزت نفس بالاتری دست یابم، بی‌وفایی‌ام را نشان داده‌ام و اتفاقی بد برای من یا آن‌ها روی می‌دهد.» خلسه ما را وامی‌دارد موفق‌تر نشویم یا خود را بالاتر از آن کسی که به او احساس وفاداری داریم، فرض نکنیم تا مبادا همه چیز به هم بریزد.

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با نویسنده
پیش گفتار: سفری شخصی به سوی زندگی آگاهانه
فصل یکم: یافتن شادی: سفر بی‌پایان روح کاوشگر
1: زندگی آگاهانه
2: مسیری مطمئن
3: پنج درس لازم برای سفر
نخستین درس زندگی آگاهانه: ‌همه‌ی احساس‌هایتان را به طور عمیق احساس کنید.
دومین درس زندگی آگاهانه: وجود حقیقی خود را بجویید.
سومین درس زندگی آگاهانه: مسایل کنترل‌نشدنی را رها کنید.
چهارمین درس زندگی آگاهانه: همه‌ی ما از یک جوهر ساخته ‌شده‌ایم.
پنجمین درس زندگی آگاهانه: زندگی هنگامی سرشارتر است که هر چه بیش‌تر، همان باشیم که هستیم.
4: دگرگونی های درونی و حرکت های بیرونی که زندگی آگاهانه را می‌آفرینند
نخستین حرکت کلیدی: رویارویی
دومین حرکت کلیدی: پذیرش
سومین حرکت کلیدی: انتخاب و تعهد
چهارمین حرکت کلیدی: اقدام
فصل دوم: جهان واقعی: راه حل های آگاهانه برای مسایل همیشگی زندگی
راه حل های آگاهانه
5: اساس عزت نفس
6: تقویت عزت نفس
7: جذب عشق ماندگار
8: ایجاد روابط موفق و رابطۀ زناشویی آگاهانه
9: چگونه زندگی خود را طراحی کنید
در پایان: لحظه به لحظه
سپاس نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی آگاهانه: دست یافتن به شادی در زندگی واقعی
نویسنده
مترجمفرناز فرود
ناشر چاپیانتشارات کلک آزادگان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-799604-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی آگاهانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی آگاهانه

برای دریافت کتاب زندگی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.