معرفی و دانلود کتاب کراس فیت میانسالان: نگاهی متفاوت به سالمندی و ورزش

عکس جلد کتاب کراس فیت میانسالان: نگاهی متفاوت به سالمندی و ورزش
قیمت:
۵۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کراس فیت میانسالان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کراس فیت میانسالان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کراس فیت میانسالان: نگاهی متفاوت به سالمندی و ورزش

کتاب کراس فیت میانسالان نوشته‌ی گروه نویسندگان، مجلدی از مجموعه‌ی «آمادگی جسمانی» است که ورزش و میانسالی را از منظری متفاوت مورد بررسی قرار داده. تصورات بسیار غلطی درباره‌ی ورزش سالمندان وجود دارد و ورزش میانسالان نیز معمولاً با روش‌های اشتباهی ارزیابی می‌شود. چنانچه از آن دسته افرادی هستید که به داشتن زندگی باکیفیت و بهبود عملکرد بدنتان اهمیت می‌دهید، بهتر است این باورهای غلط را نادیده بگیرید و به دنبال کسب اطلاعات مفید در این زمینه باشید.

درباره‌ی کتاب کراس‌فیت میانسالان

بی‌شک همه‌ی ما دوست داریم که زندگی باکیفیتی داشته باشیم. با توجه به این‌ نکته که پیر شدن هم بخشی از زندگی و یک امر طبیعی غیرقابل‌انکار است، چنانچه خود را برای مواجهه با تغییرات ناشی از بالا رفتن سن آماده کنیم، عاقلانه عمل کرده‌ایم. ایجاد عادت‌های مناسب مربوط به تحرک، از مواردی‌ست که در صورت توجه کافی به آن، در دوران سالمندی، قطعاً زندگی باکیفیت‌تری خواهیم داشت. نقل‌قولی از مربی نامدار کراس‌فیت، گرگ گلسمن وجود دارد که می‌گوید بزرگ‌ترین ترسش، داشتن عمر طولانی بدون توانایی انجام کارهای بسیار ساده است، به‌شکلی که نتواند از نفس کشیدن و ادامه‌ی حیات هیچ لذتی ببرد؛ برای مثال، چه فایده‌ای دارد اگر صد سال عمر کنیم اما در چهل سال پایانی، برای انجام فعالیت‌های ساده و روزمره نیاز به کمک دیگران داشته باشیم؟

کتاب کراس‌فیت میانسالان (Masters Training Guide) تألیف گروه نویسندگان کمپانی کراس‌فیت (CrossFit Education) علی‌رغم حجم کم خود، تمامی مطالبی که لازم است مربیان درباره‌ی ورزش میانسالان بدانند را به صورت جامع و کامل در اختیار آنان می‌گذارد. با توجه به بالا رفتن میانگین سنی در دنیا و بالطبع کشور خودمان، دانستن این مطالب بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. در این کتاب بیان شده که برخلاف باور عموم، بیماری و افول بدن، محصول سبْک زندگی اشتباه و کم‌تحرکی است نه پیری و افزایش سن. کیفیت زندگی در میان افرادی که به‌صورت منظم ورزش می‌کنند و از آمادگی جسمانی نسبتاً خوبی برخوردارند، به‌شکل قابل توجهی بالاتر از دیگران است.

در کتاب کراس‌فیت میانسالان ابتدا به تعریف ورزشکار میانسال و چهارگانه‌ی مربوط به او پرداخته شده، که شامل هدف، سطح آمادگی، سن و وضعیت آسیب‌دیدگی‌ احتمالی‌اش می‌شود. پس از آن نحوه‌ی استفاده از این چهارگانه به صورت تخصصی برای مربیان شرح داده شده است. گروه نویسندگان در بخش‌های بعدی اثرات سالمندی و برخی باورهای غلط راجع به ورزشکاران مسن را مورد بررسی قرار داده‌اند. و بالاخره در بخش پایانی کتاب مذکور، مطالبی حول محور مربیگری اصولی و درست و برنامه‌نویسی با هدف سلامتی برای یک سالمند را بیان کرده‌اند. در این بخش یک مثال دوازده هفته‌ای از برنامه‌ی مناسبِ نوشته‌شده نیز آمده است.

کتاب کراس‌فیت میانسالان را مهدی محسن‌زاده (مربی عالی آکادمی ملی المپیک) و زهرا ایمانی (کارشناس علوم ورزشی) به فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات حتمی آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب کراس‌فیت میانسالان برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه یک فرد میانسال علاقه‌مند به سلامتی و تناسب‌اندام هستید، خواندن کتاب کراس‌فیت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این اثر همچنین برای کلیه‌ی مربیان و دانشجویان رشته‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی مناسب است.

در بخشی از کتاب کراس فیت میانسالان: نگاهی متفاوت به سالمندی و ورزش می‌خوانیم

نگرشی متفاوت به سالمندی

نگرش به فرآیند سالمندی می‌تواند به صورت قابل توجهی خوش‌بینانه‌تر باشد که در پژوهش‌های اخیر در حال شکل‌گیری است. تغییرات بیولوژیک و فیزیولوژیک با سالمندی گره خورده‌اند، که لزوماً به اندازه‌ تعریف قبلی محدودکننده یا قابل پیش‌بینی نیستند. تحقیقات بین گروههای مسن، ورزشکار و کم‌تحرک پیشنهاد کرده که فعالیت و سبک زندگی از عوامل بسیار مهم در سالمندی موفق هستند. اما پیری موفق را می‌توان بدین گونه تعریف کرد: "بروز تغییرات اواخر زندگی که با حفظ عملکرد فیزیکی، روانی، شناختی و اجتماعی بالا همراه است." آمادگی جسمانی بالا باعث کاهش تأثیرات منفی مرتبط با افزایش سن می‌شود و به صورت چشم‌گیری در ارتقاء کیفیت زندگی در سالمندی مؤثر است. بزرگسالان ورزشکار، تعادل بهتری دارند و این قابلیت، خطر افتادن که یکی از عوامل مهم در استقلال میان سالمندان است، را کاهش می‌دهد. افزون بر این، خطر بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته و احتمال ابتلا به سرطان نیز کاهش می‌یابد. پژوهش جالبی در خصوص طول عمر ورزشکاران انجام شده است که نشان می‌دهد ورزشکاران المپیکی که آمادگی جسمانی خود را همیشه حفظ کرده‌اند، به طور میانگین %8 بیشتر از سایر مردم عمر می‌کنند که برابر است با 2/8 سال زندگی بیشتر. برای ورزشکاران غیرحرفه‌ای، تمرین‌های معمول در طول دوره حیات منجر به کاهش مرگ و میر بین %40 تا %60 می‌گردد. مزایای فعالیت فیزیکی و تمرین کردن در سالمندان بسیار عمیق است. افزایش سن ضرورتاً با بیماری و کاهش توانایی گره نخورده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تعریف ورزشکار میانسال
چهارگانه‌ی ورزشکار میانسال
استفاده از چهارگانه میانسالان برای راهنمایی مربیان
ارزیابی ورزشکاران میانسال
اصول کلیدی مربیگری
چهارگانه میانسال - ملاحظات ، خطرات و اولویت‌ها
اثرات سالمندی
تصورات غلط رایج در مورد ورزشکار مسن
اجرای برنامه مؤثر برای ورزشکاران میانسال در باشگاه
درک طرز تفکر (ذهنیت) میانسال
مربیگری و برنامه‌نویسی برای سلامتی
مثال 12 هفته‌ای برنامه ON-RAMP
نمونه برنامه برای یک ورزشکار میانسال مسن
تعدیل wod
تعدیل مؤثر
تمرین برای کیفیت زندگی - داستان مایکل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کراس فیت میانسالان: نگاهی متفاوت به سالمندی و ورزش
نویسنده
مترجممهدی محسن زاده، زهرا ایمانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-600-355-499-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کراس فیت میانسالان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کراس فیت میانسالان

برای دریافت کتاب کراس فیت میانسالان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.