معرفی و دانلود کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی: علم بلند کردن وزنه و اهرم‌ها

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی: علم بلند کردن وزنه و اهرم‌ها

کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی اثری از لی بویس و ملودی شوئنفلد به شما می‌گوید که بر اساس وزن، قد و به‌طور کلی ویژگی‌های بدن‌‌تان لازم است چه نوع از تمرینات قدرتی‌‌ای را اجرا کنید. بی‌شک بدن‌ها به‌هم شبیه نیستند و ممکن است بعضی از تمرینات برای بدن شما خطرناک باشند، پس حتماً این کتاب را بخوانید تا نسبت به تمرینات بدن‌سازی‌ای که باید انجام دهید آگاهی پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی

لی بویس (Lee Boyce) نزدیک به بیست سال است که در حرفه‌ی بدن‌سازی در حال فعالیت است. او سال‌هاست در کشور کانادا به عنوان مشاور ورزشی، مربی و همچنین متخصص تمرینات قدرتی و تغذیه فعالیت می‌کند. او در این زمینه برای خود کارنامه‌ی حرفه‌ای پرباری رقم زده و در این شاخه‌ی ورزشی از کارشناسان صاحب‌نظر به حساب می‌آید. او از همان دوران نوجوانی به این شاخه‌ی ورزشی گرایش پیدا کرد و زندگی‌اش را تا به‌ امروز صرف آن کرده است. لی بویس با به‌دست‌آوردن اعتبار در این زمینه، شروع به نوشتن کتاب‌هایی متنوع در راستای تمرینات ورزشی و تغذیه‌ی ورزشکاران کرد و در سطح بین‌المللی به عنوان یک نویسنده‌ی ترازاول ورزشی شناخته شد. این نویسنده توسط نشریات گوناگون یک نویسنده‌ی معتبر در تمام سطوح ورزشی دانسته شده و اگر حتی درصدی در باب اعتبار ورزشی این نویسنده شک دارید، خوب است بدانید که او یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان در این حوزه نیز است. ملودی شوئنفلد (Melody Schoenfeld) نیز از کارنامه‌ی حرفه‌ای تحسین‌برانگیزی برخوردار است. این نویسنده‌ی ورزشی در سال 2019 توانست جایزه‌ای در زمینه‌ی بهترین مربی ورزشی سال کسب کند و نزدیک به سی سال سابقه‌ی حضور در این رشته‌ی ورزشی را دارد.

کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی (Strength Training for All Body Types) به شما می‌گوید که پیش از شروع هر تمرین قدرتی‌ باید در مورد بدن‌تان آگاهی پیدا کنید. آشکار است که تمرینات قدرتی برای تمام بدن‌های مشابه طراحی نشده و شما باید کاملاً نسبت به ساختار و آناتومی بدن‌تان شناخت پیدا کنید. اهمیت چنین موردی چیست؟ می‌توان گفت اگر شخص بدن‌ساز در رابطه با تمرینات قدرتی اطلاعات نداشته باشد، ممکن است صدمه‌هایی به بدن خود وارد کند که دیگر هیچوقت از آن بهبود نیابد. به عنوان مثال اگر شما بدون در نظر گرفتن وزن یا قد بدن‌تان یک تمرین قدرتی مخصوص پا انجام دهید و هنگام انجام آن به زانوی خود فشار زیادی وارد کنید، ممکن دیگر هیچوقت نتوانید به باشگاه‌های بدن‌سازی بازگردید و برای همیشه این صدمه در زانوی شما باقی بماند.

بدن هر شخص متفاوت است و برای هر بدن تمرینات قدرتی متمایزی طراحی شده است. یک تمرین را دو نفر با قد متفاوت نمی‌توانند انجام دهند. ورزش‌ها براساس استقامت استخوان‌ها و ساختار کلی بدن مدون می‌شوند. در کتاب پیش رو دو کارشناس بادانش و شناخته‌شده‌ در این حوزه قرار به شما لیست دقیقی از تمرینات ورزشی براساس ویژگی‌های بدن شما ارائه دهند. این تمرینات براساس سیزده تیپ بدنی است: قد بلند، قد کوتاه، درشت جثه، بازوان کوچک و پاهای بلند، پاهای کوتاه و بازوان بلند، نیم‌تنه‌ی بلند، نیم‌تنه‌ی بلند با پاهای کوتاه و بازوان بلند. در کتاب برای شما تمرینات قدرتی گوناگونی اعم از ورزش‌های سینه، پا و دست برای طراحی شده است تا به خوبی از تمرینات روزانه‌ی خود آگاهی پیدا کنید. دو نویسنده با دانش بالای خود در زمینه‌ی بدن به شما می‌گویند که چگونه برخی از تمرینات تنها مناسب ساختار به‌خصوصی در یک بدن است و شما به هرکدام چه واکنش‌های مثبت و منفی‌ای خواهید داشت.

این کتاب برای مربیان ورزشی و سلامت در ایران بسیار مناسب است و از آن می‌توان به عنوان یک منبع معتبر استفاده کرد. گفتنی است کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی توسط انتشارات مبانی منتشر شده است.

کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب ورزشی به بدنسازان، مربیان ورزشی و همچنین اساتید این حوزه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی: علم بلند کردن وزنه و اهرم‌ها می‌خوانیم

ملاحظات مربوط به تمرینات پایین‌تنه

وقتی صحبت از کارهای جانبی می‌شود، بحث پایین‌تنه کمی متفاوت می‌باشد. بسیاری از گزینه‌های مربوط به تمرینات پایین‌تنه، شامل حرکاتی می‌شوند که ماهیت ترکیبی داشته و می‌تواند با مقدار انرژی مصرفی موردنیاز برای فعالیت‌های تمرینی مانند اسکوات و یا ددلیفت رقابت کند. با توجه به این دلایل، تمرینات جانبی در روزهایی که ورزشکار حرکات پا را انجام داده و یا روزهایی که سایر تمرینات را انجام می‌دهد، باید با دقت موردتوجه قرار بگیرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار نویسندگان
تقدیر و تشکر
مقدمه
بخش اول: اساس و بنیاد
فصل اول: اهمیت ویژه تیپ‌های بدنی
فصل دوم: اهمیت ویژه تیپ‌های بدنی
فصل سوم: مقدمه‌ای بر الگوهای حرکتی بنیادی
فصل چهارم: اهرم‌ها و نیروها
بخش دوم: بهینه‌سازی فعالیت ورزشی
فصل پنجم: الگوی ددلفیت
فصل ششم: الگوی اسکوات
فصل هفتم: پرس سینه
فصل هشتم: پرس سرشانه
فصل نهم: بارفیکس (مچ برعکس)
فصل دهم: الگوی قایقی
فصل یازدهم: ثبات و پایداری شکم
بخش سوم: تدوین برنامه جامع قدرتی
فصل دوازدهم: تمرینات فرعی و جانبی
فصل سیزدهم: ملاحظات مربوط به تمرینات آماده‌سازی
فصل چهاردهم: نمونه‌ای از جلسات تمرینی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی: علم بلند کردن وزنه و اهرم‌ها
نویسنده،
مترجماکبر نوری حبشی، حسین حسین پور ستوبادی، مهدیه مهام، سعیده توتاخانه
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات226
زبانفارسی
شابک978-622-6882-91-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی

برای دریافت کتاب تمرینات قدرتی برای انواع تیپ بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.