معرفی و دانلود کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن

برای دانلود قانونی کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن

کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن تألیف ملودی شوئنفلد و سوزان کلاینر، انواع رژیم‌های غذایی معروف را معرفی کرده و به مرور افسانه‌ها و باورهای غلطی که در مورد آن‌ها وجود دارد می‌پردازد. این کتاب به 13 رژیم غذایی رایج، از وگان و خام‌خواری تا فستینگ و رژیم بدون گلوتن، اشاره و مناسب‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کند. همچنین از تأثیر ورزش می‌گوید، و ارتباط بیولوژی و روانشناسی را با کاهش وزن بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن

بسیاری از کسانی که قصد کاهش وزن دارند، معمولاً به رژیم‌های غذایی مختلفی متوسل می‌شوند. احتمالاً هرازگاهی یکی از رژیم‌ها را دنبال می‌کنند ولی به نتیجه دلخواهشان نمی‌رسند. این فرآیند چنان ناامیدکننده است که عده‌ی زیادی آن را در میانه‌ی مسیر رها می‌کنند. سؤال مهمی که مطرح می‌شود این است که آیا واقعاً اکثر رژیم‌ها بی‌فایده هستند؟ واقعیت این است که کاهش وزن و رژیم یک صنعت است و از قواعد اقتصادی تبعیت می‌کند! طبیعی است که مثل دیگر صنایع، در اینجا هم پول حرف اول را می‌زند و بسیاری از شرکت‌ها و افراد حاضرند برای کسب سود بیشتر دست به هر کاری بزنند. این هرگز بدان معنا نیست که رژیم‌های غذایی دروغ یا مضر هستند؛ بلکه منظور این است که شایعه، فریب، تبلیغات و بزرگنمایی هم بخشی از این صنعت به حساب می‌آید. مخصوصاً گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به این فرآیند دامن زده و آن را تشدید کرده است. در نتیجه فرد با مسیری روبه‌رو می‌شود که در آن حقیقت و شایعه و فریب درهم‌آمیخته شده‌اند. طبیعی است که با این شرایط، احتمال موفقیت کم می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن

ملودی شوئنفلد (Melody Schoenfeld) و سوزان کلاینر (Susan Kleiner) در کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن (Diet Lies and Weight Loss Truths) تلاش می‌کنند به همین باورهای غلط و بزرگنمایی‌ها و افسانه‌ها بپردازند و پرده از حقایق رژیم‌های گوناگون بردارند. این دو، که خود مربی ورزشی هستند و در تغذیه تخصص دارند، سیزده رژیم معروف غذایی پرطرفدار را معرفی می‌کنند و حقایق و شایعاتی را که در موردشان رواج دارد، به‌روشنی توضیح می‌دهند.

در حال حاضر بیش از ده رژیم غذایی متفاوت وجود دارد که هرکدام دستورالعمل خاص خود را دارند. خیلی‌ها موفق شده‌اند با یکی از این رژیم‌ها وزنشان را به شکل موفقیت‌آمیزی کاهش دهند. و البته تعدادی هم شکست‌خورده‌اند. موفقیت یک رژیم و کاهش وزن طولانی‌مدت به عوامل زیادی مثل بیولوژی انسان، شرایط زیستی و محیط زندگی، یا مسائل روان‌شناختی بستگی دارد. بنابراین شکست یک رژیم الزاماً به معنای بد بودن یا بی‌فایده بودن آن رژیم نیست. بلکه می‌توان گفت آن رژیم برای آن فرد مناسب نبوده است. درواقع او باید مسیری را انتخاب کند که برایش مناسب‌تر است و سازگاری بیشتری با بدنش دارد. اما مسیر کاهش وزن و انتخاب رژیم با افسانه‌ها و تبلیغ‌ها و ترندها ترکیب‌شده و فرد به‌سختی می‌تواند حقیقت را از شایعه تشخیص دهد. همین باعث می‌شود دست به انتخاب اشتباهی بزند و نتیجه‌ای هم از آن نگیرد. کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن تألیف ملودی شوئنفلد و سوزان کلاینر قصد دارد به مخاطب کمک کند تا از این سفسطه‌ها و افسانه‌ها گذر کرده و واقعیت را ببیند. نویسندگان پس از معرفی رژیم‌ها، از این می‌گویند که کدام می‌تواند برای هر فردی مناسب‌تر باشد. در ادامه از نقش ورزش در کاهش وزن صحبت می‌کنند. شوئنفلد و کلاینر در فصل پایانی کتابشان هم بحث بیولوژی و روانشناسی را پیش می‌کشند و تأثیر آن‌ها را در فرآیند کاهش وزن بررسی می‌کنند.

کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن را شقایق فردی نیا و میثم میرزایی شهرابی به زبان فارسی برگردانده‌اند و نشر حتمی آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن

  • ملودی شوئنفلد در این کتاب به درون شایعات، دروغ‌ها و تئوری‌های توطئه می‌رود تا حقایق ساده‌ای درباره‌ی کاهش وزن پایدار و سالم به شما بگوید. (لو شولر، روزنامه‌نگار)
  • در صنعت رژیم و کاهش وزن، مسائل گیج‌کننده‌ی زیادی وجود دارد، همین‌طور پر از ترندهای زودگذر و سفسطه است. شوئنفلد تنها کسی است که به آن احتیاج دارید تا حقایق را به زبانی ساده به شما بگوید. (جیمز کریگر، متخصص کاهش وزن)

کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از اندام خود راضی نیستید، قصد کاهش وزن طولانی‌مدت دارید و می‌خواهید رژیم مناسبی را آغاز کنید، این کتاب راهنمای مناسبی برای شماخواهد بود.

در بخشی از کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن می‌خوانیم

تا به امروز شواهد قابل اطمینان کمی وجود دارد که بتواند ارتباط بین رژیم فاقد گلوتن و کاهش وزن را به اثبات برساند. در یکی از تنها مطالعات انجام‌شده در این زمینه، افرادی که از رژیم فاقد گلوتن پیروی می‌کردند، از شاخص توده بدنی کمتر و کاهش وزن بیشتری نسبت به جمعیت عمومی برخوردار بودند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که این داده‌ها از نظرسنجی‌های گزارش‌شده و نه تحقیقات کنترل‌شده به دست آمده است. این مسئله جای خطای بسیاری باقی می‌گذارد. گزارشات اساساٌ این فرض را دنبال می‌کند که مردم در مورد تمام اطلاعات ارائه‌شده خود کاملاٌ صادق‌اند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: رژیم کم کربوهیدرات
فصل 2: رژیم غذایی کم‌چرب
فصل 3: برنامه‌های غذایی تجاری
فصل 4: رژیم غذایی وگان
فصل 5: رژیم خام‌خواری
فصل 6: روزه‌داری متناوب (فستینگ)
فصل 7: رژیم غذایی فاقد گلوتن
فصل 8: رژیم گروه خونی
فصل 9: رژیم ‌های زمان‌دار
فصل 10: پاک‌سازی و سم‌زدایی
فصل 11: رژیم مدیترانه ای
فصل 12: رژیم 3 ساعته
فصل 13: شایعاتی که ممکن است تا به حال شنیده باشید
فصل 14: چه رژیمی مناسب است؟
فصل 15: نقش ورزش چیست؟
فصل 16: بیولوژی و کاهش وزن
فصل 17: روانشناسی و کاهش وزن
فصل 18: سوال‌ هایی که اغلب پرسیده می شود
فصل 19: تعیین هدف
فصل 20: سایر نکات مهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن
نویسنده،
مترجمشقایق فردی نیا، میثم میرزایی شهرابی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-600-355-510-5
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن

برای دریافت کتاب شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.