معرفی و دانلود کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن

برای دانلود قانونی کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن

اگر چرخی در دنیای رژیم‌های غذایی بزنید، با کتاب‌های بسیاری مواجه خواهید شد که با راه‌حل‌های عجیب‌وغریب شما را شگفت‌زده می‌کنند! کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن اثر ملودی شوئنفلد و سوزان کلاینر تلاش دارد بینش صحیح و دقیقی را در مورد تغذیه‌ی مناسب به شما ارائه کند تا از راهکارهای غیراصولی و ادعاهای توخالی برای کاهش وزن دور شوید.

درباره‌ی کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن

اگر از آن دسته آدم‌هایی باشید که پیوسته به دنبال یک رژیم غذایی مناسب می‌گردند، قطعا تابه‌حال با کتاب‌هایی برخورد داشته‌اید که ادعا می‌کنند ظرف چند روز شما را به وزن ایده‌آلتان خواهند رساند. ادعاهایی که بیش از نیمی از آن‌ها توخالی و فقط یک مشت تبلیغات بی‌پایه و اساس هستند. اما کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن (Diet lies and weight loss truth: a scientific guide to making sense out of dieting and exercise) اثر ملودی شوئنفلد (Melody Schoenfeld) و سوزان کلاینر (Susan Kleiner) کاملا از آن ادعاهای جادویی دور است و هیچ قولی هم برای ساختن شکم شش‌تکه و اندام ایده‌آل در یک هفته به شما نمی‌دهد. به جای آن، کتاب حاضر دانش به‌روزی را در مورد روند رژیم‌های غذایی به شما ارائه می‌کند. نویسندگان در این کتاب شرح می‌دهند که چه مواردی برای مصرف روزانه مفید و چه مواردی در مسیر تندرستی و کاهش وزن مشکل‌آفرین است. علاوه بر این، مطالب کتاب حاضر به شما کمک می‌کنند که از میان اطلاعات متناقض موجود در دنیای اطرافتان در این زمینه، با اطلاعات صحیح آشنا شوید و ابهام‌ها را برطرف کنید تا از سردرگمی بیرون بیایید.

معرفی و دانلود کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن

کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن، در راستای راهنمایی مخاطبان برای ایجاد یک سبک پایدار در زندگی، اطلاعات علمی را در سه قسمت به شما ارائه می‌دهد. نویسندگان در قسمت اول کتاب، به بررسی رژیم‌های کم‌کربوهیدرات و رژیم‌های غذایی کم‌چربی می‌پردازند. آن‌ها ابتدا رژیم‌های مورد نظر را تعریف می‌کنند و سپس تجربیات خود را درباره‌ی آن می‌گویند. در نهایت با سرفصل «حقایق» به تحلیل نتایج واقعی این رژیم‌ها می‌پردازند.

متخصصان نگارنده‌ی این کتاب، در بخش تحلیل حقایق مربوط به رژیم کم‌کربوهیدرات به این دو سؤال پاسخ می‌دهند که «آیا با قطع مصرف نان و ماکارونی اتفاق معجزه‌آسایی در وزن رخ می‌دهد؟» و «آیا حذف ساندویچ و اسپاگتی باعث کاهش وزن می‌شود؟». آن‌ها برای پاسخ دادن به این سؤال‌ها ابتدا، گزاره‌های مثبت و دقیقی را از نتایج این نوع رژیم ارائه می‌کنند و سپس نکات منفی و دروغ‌های مربوط به آن را شرح می‌دهند. ملودی شوئنفلد و سوزان کلاینر در ادامه‌ی این مباحث، رژیم کم‌چربی را نیز به همین شکل بررسی می‌کنند. یک مسئله‌ی مهم که در این قسمت بیان می‌شود، کاهش وزن از طریق کاهش مصرف چربی است که اطلاعات بسیار خوبی را درباره‌ی این باور نه‌چندان درست به شما ارائه می‌کند. بعد از خواندن مطالب این دو فصل درمی‌یابید که اگر مصرف چربی بسیار کم باشد ممکن است مشکلات بسیار جدی در سلامتی ایجاد شود و در این مورد هم نباید به باورهای دروغ و بدون پایه و اساس در مورد کاهش وزن از طریق کاهش چربی غذا اعتماد کرد. در ادامه‌ی این مباحث، قسمت اول کتاب اطلاعات مفید دیگری را در مورد برنامه‌های غذایی تجاری، رژیم وگان، رژیم غذایی خام و... در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

قسمت دوم کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن در سه فصل مجزا ولی منسجم، مطالبی را در مورد مفهوم رژیم غذایی مطرح می‌کند. در اولین بخش، 13 دروغی که در مورد تغذیه و رژیم غذایی ممکن است به گوش شما هم رسیده باشد مطرح می‌شود. نویسندگان با تحلیل حقایق و دروغ‌ها آن‌ها را بررسی می‌کنند و در همین راستا به این سؤال پاسخ می‌دهند که در نهایت «بهترین رژیم غذایی چیست؟!».

قسمت پایانی کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن در مورد بیولوژی، روانشناسی و رابطه‌ی آن‌ها کاهش وزن صحبت می‌کند و به سؤال‌های متداول در این حوزه پاسخ می‌دهد.

کتاب پیش رو، با ترجمه‌ی حافظ بهزادی‌نژاد، محسن بهبودی، مهسا مصلحی، فائزه فلاحی در انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن

  • نویسندگان در این کتاب به شایعات، دروغ‌ها و تئوری‌های توطئه می‌پردازند تا حقایق ساده را درباره‌ی کاهش وزن پایدار و سالم به شما بگوید. (لو شولر، روزنامه‌نگار)
  • صنعت رژیم و کاهش وزن، با مسائل گیج‌کننده‌ی زیادی در زندگی جریان دارد و سرشار از ترندهای زودگذر و سفسطه است. شوئنفلد تنها کسی است که حقایق را به زبانی ساده به شما می‌گوید. (جیمز کریگر، متخصص کاهش وزن)

کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

اگر قصد دارید تغییرات اساسی را در رژیم غذایی خود به وجود آورید و در مسیر تندرستی،‌ سلامتی و کاهش وزن قدم بردارید،‌ این اثر را بخوانید.

در بخشی از کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن می‌خوانیم

زمانی که در مورد کاهش وزن بحث می‌کنیم، رژیم‌های غذایی کم چرب نیز، مانند دیگر رژیم‌های غذایی می‌توانند از عملکرد خوبی برخوردار باشند. البته تعادل کالری نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم. متأسفانه، ایده کلی؛ و من نیز در این زمینه مقصر بودم، این بود که اگر غذا فاقد چربی باشد، شما می‌توانید مقدار زیادی از آن را مصرف نمایید و کالری محاسبه نمی‌شود. این متأسفانه به راحتی تعادل کالری عمل نمی‌کند. بیایید برای لحظه‌ای مشکلات مربوط به خوردنی‌های کم‌چرب را کنار بگذاریم. مسئله دیگر در مورد رژیم‌های کم‌چرب این است که هنگام قطع چربی‌های «مضر»، شما همچنین چربی‌های «مفید» را که احتمالاً به قلب شما کمک می‌کنند، قطع می‌کنید. همان‌طور که در قسمت رژیم‌های کم کربوهیدرات ذکر شد، جایگزینی چربی‌های اشباع‌شده با کربوهیدرات‌های فرآوری شده مانند آرد سفید و میان وعده‌های شیرین برای قلب شما مضرتر از چربی های اشباع است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
قسمت اول
1: رژیم کم کربوهیدرات
2: رژیم غذایی کم‌چربی
3: برنامه‌های غذایی تجاری
4: رژیم وگان
5: رژیم غذایی خام
6: روزه‌داری متناوب
7: رژیم غذایی فاقد گلوتن
8: رژیم گروه خونی
9: رژیم‌های زمان‌دار
10: پاکسازی و سم‌زدایی
11: رژیم غذایی مدیترانه‌ای
12: رژیم غذایی سه ساعته
قسمت دوم
13: سیزده مورد دروغ‌های دیگری که ممکن است شنیده باشید
14: بنابراین بهترین رژیم غذایی چیست؟
15: تمرین چگونه است؟
قسمت سوم
16: بیولوژی و کاهش وزن
17: روانشناسی و کاهش وزن
18: سایر سوالات متداول
19: تعیین هدف
20: سایر موارد مهم
ضمیمه
منابع
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن
نویسنده،
مترجمحافظ بهزادی نژاد، محسن بهبودی، مهسا مصلحی، فائزه فلاحی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-355-593-8
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن

برای دریافت کتاب رژیم‌های غذایی،‌ شایعات و حقایق کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.