معرفی و دانلود کتاب فهرست کتاب

عکس جلد کتاب فهرست کتاب
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فهرست کتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فهرست کتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فهرست کتاب

داستانی دلچسب و فراموش‌نشدنی از به وجود آمدن یک دوستی غیرقابل‌باور! کتاب فهرست کتاب، از سارا نیشا آدامز، داستان پیدا شدنِ اتفاقیِ یک لیست از محبوب‌ترین کتاب‌هاست که باعث ایجاد رابطه‌ای دوستانه میان یک نوجوانِ کتابدار و مردی می‌شود‌ که هر دو ریتم زندگی‌شان را خسته‌کننده می‌دانند. این اثر نامزد دریافت جایزه بهترین داستان گودریدز شده است.

درباره‌ی کتاب فهرست کتاب

اگر از آن دسته افرادی باشید که در دنیای کتاب‌ها غرق می‌شوند و می‌توانند حین مطالعه از جهان اطرافشان جدا شوند، حتماً متوجه این امر هستید که پیدا کردن یک لیست از بهترین شاهکارهای ادبی دنیا، که پیش از یافتش با آن‌ها آشنایی نداشتید، چه اتفاق جذابی به حساب می‌آید. اگر این اتفاق زمانی رخ دهد که در یک ریتم کسل‌کننده گیر افتاده باشید، قطعاً تاثیر آن بیشتر هم خواهد شد. رمان محبوب فهرست کتاب (The Reading List)، داستان پیدا شدن فهرستی از بهترین کتاب‌ها را روایت می‌کند که ارتباط دوستانه‌ای را میان دو فرد بسیار متفاوت رقم می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب فهرست کتاب

«آلیشا»، نوجوان باهوشی‌ست که شرایط زندگی او را به فردی مضطرب تبدیل کرده. او در طول تابستان، در کتابخانه‌ی محلی مشغول به کار است و به دلیل فرایند کسل‌کننده‌ای که باید در شغل خود طی کند، از این کار دلسرد شده است. از طرفی مشکلاتی که در خانه با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند نیز به قدری ذهن او را درگیر کرده‌اند که باعث ایجاد ریتم ناخوشایندی در زندگی‌اش شده‌اند. روزی که یک فهرست که روی کاغذی مچاله‌ و کهنه نوشته شده را پشت جلد «کشتن مرغ مینا» پیدا می‌کند، تصمیم می‌گیرد به ترتیب تمام این کتاب‌ها را بخواند، تا از دنیای بدون هیجان خودش فاصله بگیرد. غافل از این‌که یک ارتباط دوستانه‌ی جالب اما غیرقابل پیش‌بینی در انتظار اوست.

سمت دیگر ماجرا، «موکش» است. بعد از این که همسرش را از دست داده، زندگی آرامی را در یکی از مناطق لندن سپری می‌کند. برای او چهارشنبه‌ها روز خرید است، معمولاً زمانی را برای عبادت در معبد سپری می‌کند، شب‌ها را با تماشای مستندهای طبیعت می‌گذراند و بزرگترین نگرانی او، نوه‌اش، پری‌یاست. موکش بابت گوشه‌گیرشدن پری‌یا نگران است و احساس می‌کند این که زمان زیادی را به تنهایی و در اتاقش می‌گذراند، نشانه‌ی چندان خوبی نیست. روزی که موکش به کتابخانه مراجعه می‌کند و به دنبال راهی برای ایجاد ارتباط با نوه‌ی کتاب‌خوان خود می‌گردد، با آلیشا برخورد می‌کند. آلیشا تصمیم می‌گیرد این لیست نجات‌بخش را در اختیار موکش هم قرار دهد، تا شاید ناجی او نیز باشد.

رفته‌رفته، این فهرست کتاب، بین آلیشا و موکش که هر دو تنهایی عمیقی را تجربه می‌کنند، دوستی خوشایندی رقم می‌زند. تمام کتاب‌های موجود در لیست، به آن‌ها کمک می‌کنند تا از اندوهی که در دل دارند، عبور کنند و در جست‌وجو و بازگرداندن شادی و هیجان به زندگی‌هایشان، گام بردارند. این‌جاست که معجزه‌ی کتاب آشکار شده و فصلی نو آغاز می‌شود...

سارا نیشا آدامز (Sara Nisha Adams)، در رمان فهرست کتاب، 9 اثر خواندنی را به عنوان نجات‌دهندگان آلیشا و موکش معرفی کرده است. همسر مسافر زمان، کشتن مرغ مینا، ربکا، بادبادک‌باز، زندگی پی، غرور و تعصب، زنان کوچک، دلبند و پسر مناسب، همگی از شاهکارهای ادبیات‌اند که در لیست ذکر شده‌اند. اگر کتاب نخوانده‌ای از این فهرست دارید، احتمالاً بعد از خواندن رمانی که پیش رو داریم، مشتاق به خواندن آن خواهید شد.

لیلا کرد این اثر خواندنی را به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کتاب کوله پشتی آن را به چاپ رسانده است.

افتخارات کتاب فهرست کتاب

  • نامزد دریافت جایزه بهترین اثر داستانی گودریدز در سال 2021
  • نامزد دریافت جایزه‌ی RUSA CODES Reading List در سال 2022

نکوداشت‌های کتاب فهرست کتاب

  • مانند یک نامه‌ی عاشقانه برای کتاب‌ها، مطالعه و قدرتی که ارتباطات برای انسان به همراه دارند- یک اثر درخشان. (Ruth Ware)
  • این داستان بسیار دلنشین است. راهی که موکش و آلیشا با کمک نیروی کتاب‌ها در پیش می‌گیرند تا زندگی خود را بازیابند، جذاب و خواندنی‌ست. (Heidi Swain)
  • رمانی درخشان در رابطه با پیوندی که کتاب خواندن میان افراد به وجود می‌آورد؛ پیوندی که به سن، فرهنگ و طبقه‌ی اجتماعی محدود نمی‌شود. (Red)
  • اگر به کتاب‌ها علاقه دارید، این رمان را بخوانید. اگر به انسان‌ها علاقه‌مندید، این رمان را بخوانید. اگر می‌خواهید احساسات خود را رها کنید و با غم و شادی جاری در داستان‌ها اشک بریزید و با احساسات دیگران همراه شوید، این رمان را بخوانید. (Debbie Johnson)

کتاب فهرست کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر دلنشین را به تمام دوست‌داران کتاب و ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فهرست کتاب می‌خوانیم

آلیشا روی میز ولو شده بود، حالت چهره‌اش رفته‌رفته به «دختره‌ی خوش‌خواب» تغییر شکل داده بود؛ این اسمی بود که برادرش کاملاً از سر مهربانی رویش گذاشته بود. بی‌ آن که زحمت نشستن و توجه نشان‌دادن به خود بدهد، نگاهی به دِو فلاسکی انداخت. جناب فلاسکی مدیرش بود؛ یک مرد هندی درازِ لاغر‌مردنی که ژیله‌ی بافتنی می‌پوشید و می‌توانست آدم اعصاب‌خردکنی باشد؛ اما آلیشا تا حدی نسبت به او حس حامی داشت. در کتابخانه او رئیس بود. کتابداران دنبالش می‌دویدند، تلاش می‌کردند تا رضایت خاطرش را فراهم کنند؛ حتی وقتی فقط گوشه‌ای نشسته بود و مشغول نوشیدن از فلاسک ترموس‌اش بود (آلیشا همیشه به این فکر می‌کرد که نکند داخل فلاسکش نوشیدنی الکلی باشد؛ چون آن‌ها در اتاق کارکنان، یک دستگاه قهوه‌ساز شیک و امروزی – خب، کمابیش امروزی – داشتند. پس چه نیازی بود که او قهوه‌ی خودش را بیاورد؟). اما به نظر آلیشا، دِو بیرون از کتابخانه نیمی از این جایگاه را هم نداشت؛ چون دنیای بیرون، مخصوصاً وِمبلی، چندان پذیرای مردان فلاسک‌به‌دستی نبود که کل سال ژیله‌ی بافتنی می‌پوشیدند و عاشق رئیس‌بازی درآوردن برای مردم بودند. آلیشا نگران بود که اگر دِو در خیابان خیلی کُند راه برود، ممکن بود مردم سرش داد بکشند یا به او تنه بزنند و «قهوه‌اش» را بریزند.

«نگران نباش رئیس، امروز پرنده هم پر نمی‌زنه.»

دِو ابروهایش را بالا برد، اما نتوانست با حرف آلیشا مخالفتی کند. چند بچه‌ی نق‌نقو و پرسر‌و‌صدا همراه والدین بی‌حال‌و‌حوصله‌شان قبل‌تر آنجا بودند. هرکدام یک کتاب امانت گرفتند و قول دادند جریمه‌ی دیرکردشان را دفعه‌ی بعد بپردازند. جریمه‌هایشان (بیست پوند و شصت و هفت پنی) مربوط به سه ماه گذشته بود و احتمالاً از آن جریمه‌هایی بودند که تا ابد پرداخت نمی‌شدند. آلیشا هم بی‌خیال این قضیه شد؛ هیچ انگیزه‌ای برای حل‌وفصل آن نداشت. این شغلِ رویایی‌اش نبود. (آیا اصلاً شغل رویایی کسی بود؟) او فقط تابستان آنجا کار می‌کرد. ماه مه امتحاناتش را به پایان رسانده بود، برای همین عملاً این طولانی‌ترین تابستان عمرش بود.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز: فهرست کتاب
بخش اول: همسر مسافر زمان، اثر آدری نیفنگر
بخش دوم: کشتن مرغ مینا، اثر هارپر لی
بخش سوم: رِبِکا، اثر دافنه دوموریه
بخش چهارم: بادبادک‌باز، اثر خالد حسینی
بخش پنجم: زندگیِ پی، اثر یان مارتل
بخش ششم: غرور و تعصب، اثر جین آستن
بخش هفتم: زنان کوچک، اثر لوییزا می آلکوت
بخش هشتم: دلبند، اثر تونی موریسون
بخش نهم: پسر مناسب، اثر ویکرام سِت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فهرست کتاب
نویسنده
مترجملیلا کرد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-600-461-531-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فهرست کتاب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فهرست کتاب

برای دریافت کتاب فهرست کتاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.