معرفی و دانلود کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو

برای دانلود قانونی کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو

کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو نوشته‌ی سعید کمرخانی، حسن قنبری قجرلو و عباس زندی باغچه مریم، بر روی انواع موتور خودروها متمرکز می‌شود و می‌کوشد ساختار و مکانیسم آن‌ها را توضیح دهد. این کتابِ راهنما قطعات داخلی موتورها را معرفی می‌کند، انواع آن‌ها از نظر سیکل کاری و آرایش سیلندرها را تشریح می‌کند، از مدل‌های هیبریدی و جت می‌گوید و شیوه‌ی عیب‌یابی موتورها را می‌آموزد. همین‌طور تست‌هایی از آزمون‌های علمی سال‌های گذشته را ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو

تلاش برای ساخت خودرو، به قرن‌ها پیش باز می‌گردد. به نظر می‌رسد اولین گام‌ها برای تحقق این موضوع در قرن هفدهم رخ داد. دانشمندی با الهام از گاری‌ها، سعی کرد ارابه‌ای بسازد که بدون اسب حرکت کند. نتیجه‌ی کار او وسیله‌ای بود که با بادبان به راه می‌افتد. چند سال بعد، موتور بخار کشف شد و تحول مهمی در این عرصه رخ داد، اما موتور بخار یک موتور برون‌سوز بود که از نظر انرژی مقرون‌به‌صرفه نبود و نیروی کافی را تولید نمی‌کرد. با ابداع موتور احتراق درون‌سوز در اواخر قرن نوزدهم بود که عملاً خودرو پا به عرصه‌ی وجود گذاشت. این مدل موتور به‌مرور تکامل پیدا کرد؛ از یک سیلندر به دو سیلندر رسید، دور موتور از 200 به 900 افزایش یافت و سیستم کاربراتور هم به آن اضافه شد. تا پایان این قرن کلاچ و گیربکس هم ابداع شدند و در اتومبیل‌ها به کار رفتند.

در قرن بیستم، این پیشرفت‌ها رشد بیشتری پیدا کردند. از نیمه‌ی این قرن سیستم انژکتور ایجاد شد که راندمان موتور را به‌مراتب افزایش می‌داد. همین‌طور موتورها از ساختار مکانیکی به دیجیتالی سوق پیدا کردند و کامپیوتر در آن‌ها نقش پررنگ‌تری پیدا کرد. به‌این‌ترتیب موتور خودروهای امروزی ساختاری خیلی پیچیده دارد که درک آن برای بسیاری دشوار است. کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو نوشته‌ی سعید کمرخانی، حسن قنبری قجرلو و عباس زندی باغچه مریم، تلاش کرده تا قطعات و ساختار داخلی موتورهای امروزی را معرفی کند و انواع آن‌ها را توضیح دهد. نویسندگان پس‌ از این‌که تاریخچه‌ی موتور را مرور کردند، نشان می‌دهند که موتورهای مدرن به چند دسته تقسیم می‌شوند و کارکرد هریک از آن‌ها چگونه است.

در سال‌های اخیر، مکانیسم داخلی موتورها تغییر کرده و به‌مراتب مدرن‌تر شده است. از سوی دیگر موتورهای جدیدی شکل‌گرفته‌اند که اساساً کارکردشان متفاوت است. برای مثال حالا موتورهایی هیبریدی داریم که با ترکیبی از بنزین و الکتریسیته کار می‌کنند. برای یک مکانیک خودرو آشنایی با همه‌ی وارد ضروری است و او باید همه‌ی انواع موتورها را بشناسد. سعید کمرخانی، حسن قنبری قجرلو و عباس زندی باغچه مریم در کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو پس از معرفی قطعات موتور، انواع موتور از نظر سیکل کاری و آرایش سیلندر را توضیح می‌دهند. همین‌طور به موتورهای هیبریدی و جت اشاره می‌کنند و نحوه‌ی عیب‌یابی موتور را شرح می‌دهند.

کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو دربردارنده‌ی تست‌هایی از آزمون‌های علمی سال‌های گذشته، مثل کنکور و آزمون استخدامی است. این راهنما را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانش‌آموزان هنرستانی، دانشجویان رشته‌ی مکانیک خودرو و اساتید این رشته پیشنهاد می‌شود. همین‌طور اگر قصد دارید در آزمون‌های استخدامی شرکت کنید، این راهنما برایتان مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو می‌خوانیم

با رشد روزافزون خودروها همچنان افراد بسیاری حمل‌ونقل با درشکه و چهارپایان را بهتر از خودروها می‌دانستند به همین دلیل تردد خودروها در بعضی از مناطق تا سال‌های زیادی ممنوع شد و موجب عقب‌افتادگی این مناطق از تکنولوژی خودروسازی شد. یکی از این مناطق کشور انگلستان بود که تا سال 1896حرکت اتومبیل در جاده‌ها ممنوع بود.

در آن زمان به دارندگان خودروها به دیده تحقیر می‌نگریستند و به همین دلیل قانونی در سال 1865 میلادی تصویب شد تا حداکثر سرعت مجاز برای خودروهای آن زمان را تا 6 کیلومتر بر ساعت محدود کند. از دیگر قوانین آن زمان‌که اجباری نیز بود دارندگان خودروها را مجبور می‌کرد تا پشت سر یک نفر که پرچم قرمزی به دست داشت با فاصله 60 یاردی 55 (متر) حرکت کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تاریخچه اتومبیل
فصل 2: معرفی قطعات موتور
فصل 3: انواع موتور از لحاظ سیکل کاری
فصل 4: انواع موتور از لحاظ آرایش سیلندرها
فصل 5: موتور استرلینگ
فصل 6: مکانیزم کلی موتور
فصل 7: موتور هیبریدی
فصل 8: موتورجت
فصل 9: مدار خنک‌کاری موتور
فصل 10: عیب‌یابی موتور
فصل 11: تست‌های طبقه‌بندی‌شده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-600-124-922-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی مکانیک، کتاب‌های آزمون‌های استخدامی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۱۰۰۰ ۳۶,۹۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو

برای دریافت کتاب تکنولوژی مولد قدرت خودرو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.