معرفی و دانلود کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع!

عکس جلد کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع!
قیمت:
۱۰۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع!

کریس کالفر در کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع! جهانی خیالی درباره‌ی پری‌ها و جادوگرها خلق کرده است. این رمان فانتزی برای نوجوان‌ها نوشته شده و در آن ماجراهای هیجان‌انگیزی اتفاق می‌افتد. این داستان سرگرم‌کننده در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد و موفق شده نظر مثبت منتقدان و خوانندگانش را جلب کند.

درباره‌ی کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع!

تصور کنید در سه اقلیم از چهار اقلیم سرزمین، برای هرکس که حتی ذره‌ای به جادو اعتقاد داشته باشد، مجازات مرگ تعیین شده و پادشاه اقلیم جنوبی هم که کمی مهربان‌تر است، مجازات جادو را حبس ابد با اعمال شاقه می‌داند. در این میان سرزمینی هم هست به نام سرزمین میانی که بین مرز سرزمین‌ها قرار دارد و جادوگرها، کوتوله‌ها، پریچه‌ها، دیوها، جن‌ها و غول‌ها از دست آدم‌ها به آنجا فرار می‌کنند. حال چه اتفاقی می‌افتد اگر یک زن جوان با پادشاه مهربان‌تر! به مذاکره بنشیند و از او درخواست‌هایی مبنی بر قانونی‌کردن جادو داشته باشد؟ فکر می‌کنید او چه پیشنهادی به چمپیون چهاردهم که خیلی هم غُرغُرو تشریف دارد، می‌دهد؟ به‌ویژه وقتی برای پادشاه توضیح دهد که دو نوع جادوی سیاه و سفید وجود دارد که ذات‌شان با هم متفاوت است.

در سرزمین جنوبی یک دختر باهوش به نام بریستال اورگرین هم زندگی می‌کند که بر حسب اتفاق، دختر قاضی سخت‌گیر و قانون‌مداری است که کتاب‌خواندن را برای دخترها ممنوع کرده، اما دخترک آن‌قدر به کتاب‌خواندن علاقه دارد که شب‌ها دور از چشم همه و به‌خصوص پدرش، کتاب‌های برادرش را می‌خواند. کریس کالفر (Chris Colfer) در داستان جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع! (A Tale of Magic)، سرزمینی خیالی خلق کرده که در آن عده‌ای به‌عنوان جادوگر به دنیا می‌آیند و به این خاطر مورد تبعیض واقع می‌شوند، اما قهرمان‌های قصه‌ی او با این باورهای اشتباه مقابله می‌کنند تا حق‌شان را بگیرند.

مجموعه کتاب‌های جادوهای همیشگی

مجموعه کتاب‌های جادوهای همیشگی نوشته‌ی کریس کالفر در سه‌جلد به زبان انگلیسی منتشر شده است. تاکنون دو جلد از این مجموعه به ترتیب به نام‌های «جادو ممنوع» و «انجمن مخوف» در انتشارات پرتقال و با ترجمه‌ی الهام فیاضی به چاپ رسیده است. موضوع این کتاب‌ها که در فضایی تخیلی و فانتزی نوشته شده، تقابل جادوگرها با باورهای اشتباه مردم و سیاستمداران است.

جوایز و افتخارات کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع!

  • دریافت جایزه‌ی انتخاب والدین در سال 2020
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های مستقل
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز

نکوداشت‌های کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع!

  • یک ماجراجویی کاملاً رضایت‌بخش. (Publishers Weekly)
  • یک فانتزی پویا و جذاب که باعث می‌شود خوانندگان تا دیروقت بیدار بمانند و رؤیاهای بزرگ ببینند. (School Library Journal)
  • کالفر با طرح قصه‌های افسانه و پری، به خواننده‌های کتابش این امکان را می‌دهد تا در مورد موضوعاتی مانند هویت و پذیرش گفت‌وگو کنند. (Booklist)

کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع! برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای رده‌ی سنی نوجوان نوشته شده است و به تمام کسانی که به دنیای جادو و فانتزی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

با کریس کالفر بیشتر آشنا شویم

کریس کالفر سی‌ودوساله است و خود را تحت‌تأثیر کتاب‌های هری پاتر نوشته‌ی جی. کی. رولینگ می‌داند. او نویسنده‌ی پرفروش نشریه‌ی نیویورک‌تایمز و برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلاب برای نقش‌آفرینی در سریال Glee در سال‌های 2009 تا 2015 است. در سال 2011 مجله‌ی تایمز کریس کالفر را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان معرفی کرد. ازجمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «سفر به سرزمین سرگردانی» و «آخرین نبرد» ترجمه‌ی الهام فیاضی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع! می‌خوانیم

ریستال آن روز در مدرسه‌ی چریوت هیلز برای همسران و مادران آینده، یاد گرفت برای مهمان سرزده چقدر چای درست کند، برای دورهمی‌های رسمی چه پیش‌غذایی بپزد و چطور دستمال را به شکل کبوتر تا کند و یک عالمه مطالب جذاب دیگر. آن‌قدر با بی‌میلی و کلافگی این‌طرف و آن‌طرف را نگاه کرد که نزدیکی‌های آخر کلاس چشمانش درد می‌کرد. معمولاً سر کلاس بهتر می‌توانست ناراحتی‌اش را پنهان کند، ولی حالا که کتاب خوبی در خانه نداشت که به انتظار آن دلش را خوش کند، سخت‌تر می‌توانست روی احساسش سرپوش بگذارد.

برای تسکین ناراحتی‌اش به آخرین صفحه‌ی کتاب ماجراهای تیدبیت توییچ فکر کرد که دیشب، قبل از اینکه خوابش ببرد، خوانده بود. قهرمان داستان، موش صحرایی‌ای به نام تیدبیت، در گیرودار جنگ با اژدهایی خشمگین از صخره‌ای آویزان مانده بود. همین‌طور که از جلوی آتش سوزان اژدها جاخالی می‌داد و از لبه‌ی صخره‌ای به لبه‌ی صخره‌ی دیگر تاب می‌خورد، چنگال‌های کوچکش کم‌کم خسته می‌شدند. با آخرین رمقی که در تنش مانده بود شمشیر کوچکش را به سوی اژدها پرتاب کرد. امیدوار بود شمشمیرش اژدها را زخمی کند و او بتواند از صخره بالا برود و نجات پیدا کند.

«دوشیزه اورگرین؟»

شمشیر تیدبیت معجزه‌آسا در هوا پرواز کرد و توی چشم اژدها فرورفت. اژدها سرش را به سوی آسمان چرخاند، از درد نعره کشید و شعله‌های آتش را به دل آسمان شب فرستاد. وقتی تیدبیت داشت از لبه‌ی صخره پایین می‌خزید، اژدها دم نوک‌تیزش را مثل شلاق کوبید و موش را از صخره‌ای که به آن چسبیده بود پایین انداخت. تیدبیت به سمت زمین سنگی زیر پایش سقوط کرد و همین‌طور دست‌وپا می‌زد تا دستش را به جایی یا چیزی بند کند.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز. ملاقات غیرمنتظره
فصل اول. صبحانه و کتاب
فصل دوم. یک نشانه
فصل سوم. فقط قاضی‌ها
فصل چهارم. حقیقت درباره‌ی جادو
فصل پنجم. محاکمه به‌دست خانواده
فصل ششم. ندامتگاه بند چکمه، ویژه‌ی دختران بزهکار
فصل هفتم. رضایت‌نامه
فصل هشتم. پسر آتش و دختر زمرد
فصل نهم. مدرسه‌ی جادوی مادام ودربری
فصل دهم. دختر موسیقی‌دان‌ها
فصل یازدهم. جادوهراسی
فصل دوازدهم. مهمان‌های ناخوانده
فصل سیزدهم. نگهبان جنگل
فصل چهاردهم. خشم
فصل پانزدهم. حلقه‌ی رازها
فصل شانزدهم. قول‌ها
فصل هفدهم. سرزمین میانه
فصل هجدهم. دختر گل‌ها و درخت حقیقت
فصل نوزدهم. جبهه‌ی شمالی
فصل بیستم. ملکه‌ی برفی
فصل بیست‌و‌یکم. خواسته‌ها
فصل بیست‌و‌دوم. داستان جادو
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع!
نویسنده
مترجمالهام فیاضی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات423
زبانفارسی
شابک978-622-274-004-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع!

علی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۵
کتاب فوق العاده‌ای بود فقط آخر انگار بریستال دیگه بریستال اول کتاب نبود و این یکم بدش کرده بود اما در کل خیلی خوب بود
آروین امینی
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
زیباترین کتابی هست که تا حالا خوندم از دستش ندید بهترین بهتریناس
فاطمه عبدالهیان
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب‌های کریس کالفر همیشه عالیه مثل مجموعه قصه‌های همیشگی
نازنین
۱۴۰۳/۱/۱
بنظر من عالی بود ولی من اول‌های داستان رو ترجیح میدم
شهربانو خورسندی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
خیلی عالی بود زود تمومش کردم ترجمه هم عالی بود
فاطمه ♡
۱۴۰۲/۳/۱۱
من خیلی دوست داشتم واقعا عالی بود! ♥
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع!

برای دریافت کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.