معرفی و دانلود کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد

عکس جلد کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد

مت اولدفیلد در کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد، حواشی جذابی از دنیای فوتبال نقل می‌کند و می‌کوشد نشان دهد که این ورزش محبوب چطور دنیا و زندگی انسان‌ها را برای همیشه تغییر داده است. این کتاب تحسین‌شده‌ داستان‌هایی از تأثیر فوتبال بر اتحاد و صلح دنیا روایت می‌کند، از فوتبالیست‌هایی می‌گوید که با فقر جنگیده‌اند و دختری را معرفی می‌کند که محدودیت‌ها را زیر پا گذاشته و قهرمان جام‌جهانی شده است.

درباره‌ی کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد

فوتبال یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های تمام دنیاست. همین محبوبیت هم باعث شده تا پول و شهرت خیلی زیادی در این ورزش وجود داشته باشد. بله، بازیکنان فوتبال هر سال میلیون‌ها دلار دستمزد می‌گیرند، بسیار هم مشهور هستند و طرفداران زیادی دارند. اما این تمام فوتبال نیست. این ورزش بیشتر از یک سرگرمی یا بنگاه مالی است. مرور تاریخ نشان می‌دهد که فوتبال تأثیر خیلی عمیقی بر روی جامعه و دنیا گذاشته و بسیاری از مفاهیم اجتماعی و حتی سیاسی را تغییر داده. بعضی از فوتبالیست‌ها، فقط یک بازیکن مشهور و پولدار نماندند، بلکه از موقعیتشان استفاده کردند تا به مردم کمک کنند. گاهی وقت‌ها هم فوتبال مثل یک میانجی عمل کرده و باعث آشتی ملت‌ها شده. ولی احتمالاً خیلی از ما این داستان‌ها را نشنیده‌ام. برای ما فوتبال در همان هیجان 90 دقیقه‌ای خلاصه می‌شود، ولی فوتبال خیلی بیشتر از این‌هاست. مت اولدفیلد (Matt Oldfield) که از نویسندگان مشهور حوزه‌ی فوتبال است و دانش خیلی زیادی در مورد تاریخ این رشته دارد، در کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد (How Football Can Change the World) به تعدادی از این داستان‌های الهام‌بخش اشاره کرده و آن‌ها را بازگو نموده. او در این کتاب با روایت این داستان‌ها و حواشی جذاب، تلاش کرده نشان بدهد که چرا فوتبال آن‌قدر سحرانگیز است و چطور از این قدرتش استفاده کرده تا دنیا را بهتر کند.

معرفی و دانلود کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد

زمانی که کرونا تمام دنیا را درگیر خود کرد، مدارس یکی از اولین جاهایی بودند که تعطیل شدند. سیستم آموزشی و تحصیلی اکثر کشورها به آموزش آنلاین و از راه دور تبدیل شد. این شیوه موافقین و مخالفین خود را داشت و تا مدت‌ها محل بحث بود. اما در میان این جدل‌ها، یک موضوع فراموش شده بود؛ چه به سر بچه‌های فقیری می‌آمد که امنیت غذایی نداشتند و فقط در مدرسه می‌توانستند غذای رایگان بخورند؟ بسیاری از مردم به این مسأله اهمیتی ندادند، ولی برای مارکوس رشفورد این‌طور نبود. ستاره‌ی جوان و محبوب منچستریونایتد که خود در خانواده‌ی فقیری بزرگ شده بود، این موضوع را خوب می‌فهمید. او در کودکی صبحانه و ناهارش را در مدرسه می‌خورد و از سیستم غذایی رایگان مدارس استفاده می‌کرد. مارکوس در دوران قرنطینه‌ی کرونا به این فکر کرد که بچه‌های شبیه به او باید چه‌کار کنند و چطور سیر شوند. به همین خاطر با یک مؤسسه‌ی خیریه تماس گرفت و ایده‌اش را برای کمک مطرح کرد. مارکوس پول زیادی به این مؤسسه داد و از طرف دیگر از شهرت و اعتبارش هم استفاده کرد تا به دولت فشار آورد برنامه‌ی توزیع غذای رایگان را در قرنطینه هم ادامه دهد تا در نهایت موفق شد. مت اولدفیلد این داستان را یکی از نشانه‌های قدرت فوتبال می‌داند و می‌گوید در تاریخ این ورزش خیلی‌های دیگر هم بودند که مثل رشفورد توانستند تغییرات اجتماعی بزرگی به وجود آوردند. او در کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد به قصه‌های متنوعی از این دست می‌پردازد و هر یک از آن‌ها را با جزئیات روایت می‌کند.

کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد را بهنام جعفرزاده ترجمه کرده و انتشارات پرتقال به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جادوی فوتبال

جادوی فوتبال (Unbelievable Football)، مجموعه کتاب‌هایی از مت اولدفیلد هستند که می‌کوشند بخش‌های نادیدنی ورزش فوتبال را به کودکان و نوجوانان معرفی کنند و آن‌ها را با حواشی جذاب آن آشنا سازند. این کتاب‌ها به داستان‌ها، شایعات و اتفاقات بامزه و هیجان‌انگیز این ورزش محبوب می‌پردازند و تأثیر فوتبال را بر جهان و زندگی انسان‌ها نشان می‌دهند. از این مجموعه تاکنون کتاب‌های «داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال»، «فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد» و «کتاب بی‌اهمیت» منتشر شده است.

کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به بچه‌های بالای 10 سال توصیه می‌شود. اگر کودکتان شیفته‌ی فوتبال است، این کتاب گزینه‌ی مناسبی برای مطالعه خواهد بود.

در بخشی از کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد می‌خوانیم

امباپه در جام جهانی 2018 روسیه با نمایش‌های درخشانش توجه همه را به خود جلب کرد. او در دور یک‌هشتم نهایی با سرعت و مهارتش، آرژانتین لیونل مسی را مغلوب کرد و به دومین بازیکن نوجوان تاریخ تبدیل شد که در یک دیدار جام جهانی، دو گل زده است. اولین پسر شگفت‌انگیزی که این کار را انجام داد، چه کسی بود؟ خود پادشاه فوتبال، پله، در سال! 1958 اما امباپه همینجا متوقف نشد. او به تیم ملی کشورش کمک کرد تا به فینال برسد، جایی که باید با کرواسی روبه‌رو می‌شدند. وای، فرانسه حالا فقط یک پیروزی با تاج‌گذاری به‌عنوان قهرمان جهان فاصله داشت! در دقیقه‌ی شصت‌وپنج، کیلیان در مرکز زمین، دقیقا بیرون محوطه‌ی جریمه، پاسی را از هم‌تیمی‌اش، لوکاس هرناندز، دریافت کرد. او الیویه ژیرو را مقابلش داشت که به سمت راستش حرکت کرد، اما فکروذکر امباپه فقط دو چیز بود: 1 شوت کردن و 2 گل زدن. بنگ!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد
نویسنده
مترجمبهنام جعفرزاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-274-541-7
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد

برای دریافت کتاب جادوی فوتبال 2: فوتبال چگونه جهان را تغییر می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.