معرفی و دانلود کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی

عکس جلد کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی

کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی، نوشته‌ی مت اولدفیلد، صحنه‌هایی از زندگی حرفه‌ای ستاره‌ی دروازه‌‎بانی اروپا، مانوئل نویر را روایت می‌کند و خواننده را با تجربیات تازه‌ای همگام می‌سازد. این کتاب ذیل مجموعه‌ی «قهرمان نوجوان» به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی

«همان‌طور که مانوئل سرود ملی آلمان را با صدای بلند و غرور می‌خواند، سعی می‌کرد به جام معروفی که چند متر آن‌طرف‌تر روی سکویی قرار گرفته بود نگاه نکند. زیبا و نزدیک بود. مانوئل می‌توانست هنگام خروج از تونل آن را لمس کند. اما نمی‌خواست باعث بدبیاری شود. جام هنوز به آن‌ها تعلق نداشت. در پایان موزیک و فریاد هواداران در ورزشگاه مانوئل فریاد زد: «حالا وقتشه!»»

کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی (Neuer)، نوشته‌ی مت اولدفیلد (Matt Oldfield)، با جملات فوق آغاز می‌شود. نویسنده در این اثر زندگی‌نامه‌ی دروازه‌بان مشهور و توانمند آلمانی، مانوئل نویر (Manuel Neuer) را روایت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی

مانوئل نویر، دروازه‌بان آلمانی و در حال حاضر کاپیتان باشگاه بایرن مونیخ است. او یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان است که 5 بار این عنوان را کسب کرده. او را یکی از کامل‌ترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال جهان می‌دانند. او نه‌تنها یک ورزشکار است، بلکه در زندگی عادی به فعالیت‌های خیرخواهانه و اجتماعی نیز می‌پردازد. نویر بنیادی برای حمایت از کودکان یتیم آلمانی تأسیس کرده است که به نام «مؤسسه‌ی کودکان مانوئل نویر» شناخته می‌شود. علاوه بر این، نویر در دوبله‌ی آلمانی انیمیشن «دانشگاه هیولاها» نیز فعالیت کرده است.

مت اولدفیلد در کتاب دستکش طلایی زندگی‌نامه‌ی این ستاره‌ی دروازه‌بانی را در قالب روایت‌های داستانی پی‌درپی، نوشته است. روایت او از مانوئل نویر، داستانی با زمان خطی نیست. او کتابش را در 22 فصل ترتیب داده و در هر فصل به یکی از وقایع مهم زندگی حرفه‌ای نویر پراخته است. محتوای فصل‌های این کتاب به زندگی ورزشی نویر ارتباط دارد و بیشتر بر دوره‌ی نوجوانی و جوانی او تمرکز کرده است. مت اولدفیلد مانند زندگی‌نامه‌های دیگری که به زندگی شخصی، خانوادگی و خصوصی افراد می‌پردازند، به چنین مسائلی نپرداخته است. بنابراین می‌توان کتاب حاضر را یک زندگی‌نامه‌ی فوتبالی دانست.

هدف کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی این است که خواننده فرازونشیب‌های حرفه‌ای نویر را بشناسد و اگر در زمینه‌ی فوتبال فعالیت می‌کند، از تجربیات او در زندگی حرفه‌ای خود استفاده کند. البته این کتاب برای دیگر خوانندگان که به صورت حرفه‌ای به دنبال فوتبال نیستند نیز، پیام‌هایی دارد. تجربیات حرفه‌ای نویر را می‌توان به همه‌ی زندگی‌های خرفه‌ای تعمیم داد.

کتاب حاضر با ترجمه‌ی ماشااله صفری در نشر گلگشت به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قهرمان نوجوان

مجموعه‌ی قهرمان نوجوان که به همت نشر گلگشت منتشر شده است، زندگی‌نامه‌ی حرفه‌ای ستاره‌های فوتبال را به مخاطبان ارائه می‌کند.

برخی کتاب‌های منتشرشده‌ی این مجموعه:

  • محمد صلاح، پادشاه مصری‌ها
  • قصه‌ی شگفت‌انگیز لئو مسی
  • گرت بیل، پسری که کهکشانی شد
  • رونالدو، ظهور یک برنده
  • نیمار، پسری از برزیل
  • و ...

گفتنی است این مجموعه در اصل ترجمه‌ی مجموعه‌ای انگلیسی‌زبان به نام برترین قهرمانان فوتبال (Ultimate Football Heroes) است که 65 جلد دارد.

کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که مانوئل نویر را دوست دارند یا به زندگی‌نامه‌ی فوتبالیست‌ها علاقه‌مندند، خصوصاً نوجوانان، مناسب است.

در بخشی از کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی می‌خوانیم

مانوئل که در حال بزرگ شدن بود، می‌توانست هر روز مدرسه‌ی گسامشول‌برگرفلد را از خانه‌اش ببیند. می‌توانست امکانات فوق‌العاده‌ی ورزشی و استادیوم شالکه کنار آن مدرسه را تماشا کند. شب‌ها، مانوئل رویای تحصیل در گسامشول برگرفِلد را می‌دید. روزهایی که مدرسه نمی‌رفت و در خانه می‌ماند، به تماشای دانش‌آموزان در زمین‌بازی می‌نشست. به نظر می‌رسید بهترین روزهای زندگی‌شان را سپری می‌کنند. مانوئل با خودش فکر کرد: «چرا من نمی‌تونم اونجا باشم؟» مدرسه‌اش را دوست داشت، اما گسامشول برگرفِلد نمی‌شد. مانوئل نمی‌دانست که رویایش در حال تبدیل شدن به واقعیت است. سال 2000، گسامشول برگرفلد و شالکه ایده‌ای فوق‌العاده‌ای داشتند: «ما همسایه‌ایم و هنوز باهم کار نکردیم! چی می‌شه اگر فوتبال و تحصیلات را ادغام کنیم؟ چی‌میشه اگر «مدرسه‌ی شالکه» رو راه‌اندازی کنیم؟»

برای تست این نقشه‌ی درخشان، شالکه به گروهی از بهترین استعداد‌های جوانش احتیاج داشت. مانوئل یکی از اولین بازیکنانی بود که از او چنین درخواستی کردند. و او با هیجان جواب داد: «بله! لطفا!» به نظر بدون نقص می‌رسید. حالا می‌توانست بدون این‌که تحصیلاتش را کنار بگذارد، به سختی کار کند و مهارت‌های فوتبالی‌اش را پرورش دهد. نمی‌توانست برای شروع صبر کند. «مدرسه‌ی شالکه» درس و ورزش را به شکل شگفت‌انگیزی متعادل می‌کرد. زمانی که مانوئل در جلسات تمرینی صبحگاهی شالکه شرکت می‌کرد، بعدازظهرها سر کلاس‌ حاضر می‌شد. حالا روزهای مدرسه‌ا‌ش از ساعت 7 صبح تا 9 شب بود، اما حداقل بیشتر اوقات با فوتبال سرگرم بود. وقت زیادی برای گشتن با دوستان و مهمانی نداشت، البته مانوئل اهمیتی هم نمی‌داد. تمام تمرکزش روی رسیدن به رویایش بود، مهم نبود چقدر سخت باشد. به مادرش قول داد: «نگران نباش مامان، هیچ‌کدوم از بخش‌های مدرسه ‌رو از دست نمی‌دم!» تا زمانی که نمره‌هایش خوب بود، والدینش خوشحال بودند. آن‌ها فقط می‌خواستند در صورتی که فوتبال حرفه‌ای پسرشان به نتیجه نرسد، برای زندگی‌اش نقشه‌ی دومی هم داشته باشد. پدرش پرسید: «و بخش شالکه خوب پیش می‌ره؟» از داشتن یک فوتبالیست حرفه‌ای در خانه بسیار هیجان زده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: قهرمان جام‌جهانی
فصل اول: توپ بهترین دوست یک پسربچه است
فصل دوم: از مهاجم به دروازه‌بان
فصل سوم: مانوئل و مارسل
فصل چهارم: یِنس لِمان
فصل پنجم: آخرین مرد
فصل ششم: مدرسه‌ی شالکه
فصل هفتم: ظهور مشکلات
فصل هشتم: بازگشت به مسیر
فصل نهم: اولین بازی در تیم اول
فصل دهم: شماره‌ی یک شالکه
فصل یازدهم: قوی ماندن
فصل دوازدهم: آینده‌ی آلمان
فصل سیزدهم: علاقه‌ی باشگاه‌های بزرگ
فصل چهاردهم: جام‌جهانی 2010
فصل پانزدهم: آخرین سال/ پایان در اوج
فصل شانزدهم: بدشانسی تازه‌کارها
فصل هفدهم: زمان قهرمانی
فصل هجدهم: سه‌گانه
فصل نوزدهم: قوت قلب
فصل بیستم: جام‌جهانی 2014
فصل بیست‌ویکم: قهرمانی بیشتر؟
فصل بیست‌ودوم: کاپیتان مانوئل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی
نویسنده
مترجمماشاالله صفری
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-964-5948-89-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی

برای دریافت کتاب مانوئل نویر، دستکش طلایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.