معرفی و دانلود کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال

عکس جلد کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال

کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال نوشته‌ی مت اولدفیلد، به عجیب‌ترین اتفاقات دنیای فوتبال اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که این ورزش چقدر در دنیای معاصر تأثیرگذار و مهم است. اولدفیلد که از فوتبال‌نویس‌های معروف انگلیسی است، در این کتاب در مورد حیوانات پیشگو صحبت می‌کند، از نقش فوتبال در صلح جهانی می‌گوید و داستان بازگشت‌های فراموش‌نشدنی تاریخ فوتبال را مرور می‌کند. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ورزشی کودکان تلگراف شد.

درباره‌ی کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال

برای بسیاری از آدم‌ها، فوتبال فراتر از یک سرگرمی و حتی ورزش است. فوتبال، مخصوصاً در سال‌های اخیر، بخشی از مفاهیم اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی را تحت تأثیر قرار داده. این ورزش باعث تسکین و خوشحالی ملت‌ها شده، و به خیلی‌ها کمک کرده به زندگی امیدوار شوند و بیشتر تلاش کنند. گاهی هم نقش میانجی را بازی کرده و از جنگ و تنش بین کشورها جلوگیری کرده. احتمالاً هیچ ورزش دیگری در طول تاریخ مثل فوتبال تأثیرگذار نبوده است. اما نه‌ فقط متن فوتبال، که خیلی وقت‌ها حواشی آن هم بسیار جذاب است. گاهی این اتفاقات حاشیه‌ای فقط سرگرم‌کننده و بامزه‌اند، و البته گاهی نیز می‌توانند معانی مهمی داشته باشند و به طرفداران درس‌های زیادی بدهند. مت اولدفیلد (Matt Oldfield) که از روزنامه‌نگارها و فوتبالی‌نویسی‌های مهم انگلستان است، در کتاب جادوی فوتبال 1 (The Most Incredible True Football Stories) تعدادی از داستان‌های بامزه و تأثیرگذار فوتبالی را جمع‌آوری و مرور کرده است. او تلاش کرده تا به کودکان و نوجوانان نشان دهد این ورزش چقدر مهم است و دلیل محبوبیت آن به خاطر چیست.

معرفی و دانلود کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال

سال 1914 جنگ جهانی اول آغاز شد. در یکی از جبهه‌های آن نیروهای انگلیسی با آلمانی‌ها می‌جنگیدند. سربازان دوست داشتند برای کریسمس به خانه‌ها بازگردند ولی شدت جنگ این اجازه را نمی‌داد. آن‌ها به دستور فرماندهانشان در سرما و برف در سنگرها ماندند. اما در شب کریسمس سربازی آلمانی به منطقه‌ی بی‌طرف آمد و درخواست کرد حداقل برای یک‌شب آتش‌بس برقرار شود. انگلیسی‌ها پذیرفتند و آن شب دو طرف جبهه در آرامش سال نو را جشن گرفتند. معروف است که روز بعد یک توپ فوتبال پیدا شد. اول طرفین شروع کردند به پاس‌کاری به هم، و بعد دروازه کاشتند و فوتبال بازی کردند. آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها، این دشمنان دیرینه، حالا داشتند بدون داور با هم فوتبال بازی می‌کردند و می‌خندیدند و خوشحال بودند. این داستان عجیب و واقعی، امروز به یکی از نمادهای تاریخ تبدیل شده؛ نمادی در نکوهش جنگ و در ستایش دوستی و برادری و البته فوتبال. فوتبالی که بارها نشان داده بدون اینکه زبان همدیگر را بفهمیم و یکدیگر را بشناسیم، می‌توانیم دوست باشیم و خوش بگذرانیم.

مت اولدفیلد در کتاب جادوی فوتبال 1، علاوه بر این داستان، به قصه‌های جذاب دیگری هم از جهان این ورزش اشاره می‌کند. از حیواناتی پیشگو می‌گوید که به شکلی حیرت‌آور نتایج را به‌درستی حدس می‌زدند. همین‌طور از بازیکنان و تیم‌هایی می‌گوید که با دل‌وجان جنگیدند و شکست را به پیروزی تبدیل کردند و این‌چنین به طرفدارانشان ثابت کردند هرگز نباید تسلیم شد. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ورزشی کودکان تلگراف در سال 2020 شد.

معرفی و دانلود کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال

کتاب جادوی فوتبال 1 را بهنام جعفرزاده برای انتشارات پرتقال ترجمه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جادوی فوتبال

جادوی فوتبال (Unbelievable Football) عنوان مجموعه کتاب‌هایی از مت اولدفیلد است. این کتاب‌ها می‌کوشند بخش‌های نادیدنی ورزش فوتبال را به کودکان و نوجوانان معرفی کنند و آن‌ها را با حواشی جذاب آن آشنا سازند. این کتاب‌ها به داستان‌ها، شایعات و اتفاقات بامزه و هیجان‌انگیز این ورزش محبوب می‌پردازند و تأثیر فوتبال را بر جهان و زندگی انسان‌ها نشان می‌دهند.

در نکوداشت مجموعه‌ی جادوی فوتبال

  • کتاب‌های این مجموعه نشان می‌دهد که ورزش فوتبال چرا تا این اندازه محبوب و الهام‌بخش است. (BookTrust)

کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به بچه‌هایی که به فوتبال و حواشی آن علاقه دارند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال می‌خوانیم

بِلا گوتمن مصمم بود یکی از بهترین مربی‌های جهان شود و بنا نداشت بگذارد چیزی سد راهش شود؛ حتی جنگ جهانی دوم. این جنگ شش سال طول کشید و میلیون‌ها نفر در آن جنگیدند. دامنه‌ی جنگ به کشورهای زیادی در سراسر دنیا گسترش یافت و زندگی برای همه دشوار شد، حتی برای آن‌هایی که خود درگیر جنگیدن نبودند. اما همین دوره‌ی سخت و وحشتناک در دل خود داستان‌هایی دارد از شجاعت، هوشمندی و سرسختی بعضی انسان‌ها؛ افرادی همچون بلا گوتمن که آن‌قدر پیش رفت تا به یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ فوتبال تبدیل شد.

بعد از حمله‌ی آلمان به لهستان در سال 1939، فرانسه و بریتانیا به آلمان نازی به رهبری آدولف هیتلر اعلان جنگ کردند. نازی‌ها یهودیان را دشمن خود می‌دانستند و در طول جنگ، آن‌ها را به اردوگاه‌های اسرای جنگی یا کار اجباری می‌فرستادند. میلیون‌ها نفر در این اردوگاه‌ها جان خود را از دست دادند. امروزه به این اتفاق «هولوکاست» می‌گویند. تا سال 1944، نازی‌ها به کشورهای مختلفی در سراسر اروپا از جمله مجارستان حمله کردند. آن‌ها همه‌ی یهودیانی را که در بوداپست، پایتخت مجارستان، پیدا کرده بودند، یک‌ جا جمع کردند؛ اما یکی از کسانی که توانست فرار کند، بلا گوتمن بود؛ مردی یهودی که بعدها فوتبال مدرن را شکل داد. گوتمن تا همان زمان هم دوران حرفه‌ای موفقی در فوتبال داشت. او مدافع میانی باشگاه‌هایی در مجارستان، اتریش و حتی آمریکا بود و برای تیم ملی مجارستان نیز بازی کرده بود...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: جنگ و صلح
فصل دوم: غلبه بر احتمالات
فصل سوم: حیوانات حیرت‌انگیز
فصل چهارم: بازگشت‌های باورنکردنی
فصل پنجم: تو کی هستی؟
فصل ششم: به عشق فوتبال
پایان
سپاسگزاری
نام‌نامه‌ی فوتبالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال
نویسنده
مترجمبهنام جعفرزاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-274-524-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال

برای دریافت کتاب جادوی فوتبال 1: داستان‌های واقعی اما باورنکردنی در دنیای فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.