معرفی و دانلود کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان: 222 معمای آسان تا سخت

عکس جلد کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان: 222 معمای آسان تا سخت
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان: 222 معمای آسان تا سخت

کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان اثری مؤثر و ارزشمند جهت ارتقای عملکرد مغز است. حل معماهایی که ای. سی. بروکر طرح کرده است می‌تواند حافظه و هوش را تقویت و از آلزایمر و زوال عقل در سنین پیری جلوگیری کند.

درباره‌ی کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان

مغز هم مانند هر عضو دیگری نیاز به تمرین و پرورش دارد. اگر نخواهیم از مغزمان استفاده کنیم و در جهتِ ارتقای آن تلاش کنیم، پیش از موعدْ به فراموشی و کندذهنی دچار می‌شویم. یکی از بهترین و جذاب‌ترین راه‌های تقویت ذهن، حل معماها، چیستان‌ها و بازی‌های فکری است. ما در عین حال که با حلِ معماها ذهنمان را تربیت می‌کنیم، از رمزگشاییِ چیستان‌ها لذت می‌بریم. کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان (The Ultimate Book of Riddles and Brain Teasers For Adults and Kids) حاوی 222 معما از سخت تا آسان است. ای. سی. بروکر (A.C. Brooker) در طول سال‌ها تحقیق و جست‌وجو در اینترنت و شرکت در مسابقاتْ پاسخ بسیاری از سوالاتِ به‌ظاهر غیرقابل حل را یاد گرفته و معماهای خودش را طرح کرده که بسیاری از آن‌ها در این کتاب آمده است.

به عقیده‌ی ای. سی. بروکر، معماها و بازی‌های فکری بیش از یک کار سرگرم‌کننده برای گذراندن وقت هستند؛ آن‌ها راهی عالی برای آموزش مغز نیز محسوب می‌شوند! سال‌هاست که ثابت شده حل پازل‌های چالش‌برانگیز راهی مؤثر برای القای عصب‌زایی در مغز است. عصب‌زایی فرآیندی است که در آن تولید نورون‌ها در مغز افزایش می‌یابد. به‌طور خلاصه، هر چه مغز ما نورون‌های بیشتری داشته باشد، در انجام هر کاری بهتر خواهد بود. در واقع، ما باهوش‌تر می‌شویم. این اتفاق می‌تواند تأثیرات زیادی بر سلامت مغز با بالا رفتن سن داشته باشد. همان‌طورکه قوی نگه داشتن ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها به جلوگیری از آسیب، درد و مشکلات در پیری کمک می‌کند، مغزمان نیز در طول فعالیتِ ذهنی تقویت می‌شود. یک مغز سالم بسیار کمتر در معرض ابتلا به دو مورد از بدنام‌ترین بیماری‌های عصبی، آلزایمر و زوال عقل، قرار دارد. اگرچه اغلب این بیماری‌ها را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند، تحقیقات نشان می‌دهد که چنین نیست.

معرفی و دانلود کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان

مطالعه‌ای که در سال 2017 انجام شده به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا نوع خاصی از تمرینات مغزی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد مسن کاهش دهد یا خیر. نتایج این تحقیق امیدوارکننده است. محققان دریافته‌اند افرادی که در فعالیت‌های تمرین مغزی خاص شرکت دارند، 29 درصد کمتر از همتایان خود احتمال ابتلا به زوال عقل را نشان خواهند داد. حال اهمیت کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان بیش از پیش روشن می‌گردد.

این اثری است که همه از کوچک و بزرگ، می‌توانند از حل انواع معماها و بازی‌های فکری آن لذت ببرند. فرقی نمی‌کند در حل معما حرفه‌ای باشید یا تازه‌وارد، حل کردن آن‌ها برای همه چه تنها و چه با جمعی از دوستان لذت‌بخش خواهد بود. در مجموع 222 معما و بازی فکری با طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها و سطوح دشواری وجود دارد. کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان در 14 فصل تنظیم شده و پاسخ معما را نیز در هر فصل به اشتراک می‌گذارد.

به‌طورکلی با جلوتر رفتن کتاب، سؤالات چالش‌برانگیزتر می‌شوند، اما باید گفت که سؤالات سخت‌ و آسان‌ در سراسر کتاب پخش شده‌اند. حتی اگر قبلاً هیچ معما یا بازی فکری انجام نداده‌ایم، به تدریج به درک بهتری از سؤالات می‌رسیم. این کتاب به کوشش انتشارات جزیره کتاب و با ترجمه‌ی یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان روانه‌ی بازار شده است.

کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

هرکسی در هر سنی می‌تواند با حل معماهای طرح‌شده در این کتاب، مغز خود را پرورش دهد و حافظه‌اش را تقویت بخشد.

در بخشی از کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان: 222 معمای آسان تا سخت می‌خوانیم

هفته‌ی گذشته یک روز پیاده به سمت محل کارم می‌رفتم، مثل هر روز داشتم موزم را می‌خوردم. از کنار مردی که روی نیمکت نشسته بود رد شدم. او زیر لب چیزی زمزمه کرد اما نمی‌توانستم صدایش را بشنوم. روز بعد رسید و مرد بار دیگر در همان نقطه نشسته بود. تصمیم گرفتم درحالی‌که منتظر اتوبوس بودم کنارش روی نیمکت بنشینم.

زنی از کنارش گذشت و او به آرامی زمزمه کرد: «گاو». چیز زیادی متوجه نشدم، جز اینکه با خودم گفتم واقعاً بی ادبه. هنوز چند دقیقه تا رسیدن اتوبوس بعدی باقی مانده بود. این بار مردی قدبلند و عضلانی که کت و شلوار پوشیده بود از کنارش گذشت و مرد بار دیگر چیزی گفت. «انسان.» این رفتار نسبتاً عجیب مرا مجذوب خود کرده بود، بنابراین چند روز دیگر با فاصله‌ای دور ایستادم و تصمیم گرفتم او را تماشا کنم. بارها و بارها وقتی مردم از کنارش می‌گذشتند او چیزی می‌گفت. یک خانم مسن، یک پسر جوان و یک زن میانسال از آنجا عبور کردند و او به ترتیب گفت: «نان»، «گوسفند»، «کوکی». این برای من بسیار عجیب بود، زیرا به نظر می‌رسید آنچه او می‌گوید هیچ معنایی ندارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: سؤالات ورزشی سخت
پاسخ سؤالات ورزشی سخت
2: معماهای حیوان متوالی
پاسخ معماهای حیوانات
3: معماهای خوراکی‌های خوشمزه
پاسخ معماهای خوراکی‌های خوشمزه
4: من چی هستم
پاسخ‌های من چی هستم
5: چیستان
پاسخ‌های چیستان
6: معماهای تصادفی مضحک
پاسخ معماهای تصادفی مضحک
7: معماهای ریاضی جمع زدن
پاسخ‌های ریاضی جمع زدن
8: معماهای تصویری خوراکی اشتهاآور
پاسخ معماهای تصویری اشتهاآور
9: معماهای تصاویر دقت چشمی
پاسخ معماهای تصویری
10: معماهای ذهنی داستانی
11: معماهای ذهنی کلاسیک عالی
پاسخ‌ معماهای منطق کلاسیک عالی
12: چی چیه؟ کی کیه؟
جواب‌های کی کیه، چی چیه؟
13: معماهای ذهنی چالش‌برانگیز
پاسخ معماهای ذهنی چالش‌برانگیز
14: معماهای ذهنی بسیار سخت
پاسخ معماهای فکری بسیار سخت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان: 222 معمای آسان تا سخت
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
ناشر چاپیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-964-233-504-6
موضوع کتابکتاب‌های سرگرمی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان

برای دریافت کتاب جامع معما و چیستان‌های ذهنی برای بزرگسالان و کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.