معرفی و دانلود کتاب جانشین

عکس جلد کتاب جانشین
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جانشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جانشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جانشین

کتاب جانشین، اثر ماندگار استیون کینگ، داستانی است که زندگی فقیرانه‌ی یک زن و شوهر جوان را به تصویر می‌کشد. زن و شوهری که قرار است با یک دوراهی دشوار روبه‌رو شوند و میان اخلاقیات و پول، یکی را انتخاب کنند. این داستان فلسفی در سال 2009 توانسته جایزه‌ی شرلی جکسون را از آن خود کند و به یکی از برترین آثار ادبی جهان بدل شود.

درباره‌ی کتاب جانشین

برای علاقه‌مندان ژانر وحشت و داستان‌های جنایی و ترسناک، استیون کینگ (Stephen King) نامی آشناست که توانسته آثار قابل‌توجه و تحسین‌برانگیزی را به دنیای ادبیات عرضه کند. اما این بار او به سراغ فلسفه رفته و تلاش کرده تا نحوه‌ی حضور اخلاق در مسیرهای پرپیچ‌و‌خم زندگی را با عینک فلسفه بررسی کند. واقعیت این است که همگی ما بارها در تنگناهای زندگی با موانعی برخورده‌ایم که باورهای ما را در مورد اخلاقیات به چالش کشیده‌اند. نویسنده که در دوران جوانی خود با فقر و مصائب آن دست‌‌و‌پنجه نرم می‌کرده، چندین بار بر سر دوراهی اخلاق‌مدار بودن یا تأمین نیازهای خود از راه‌های غیراخلاقی، قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا از همان سال‌ها با موضوعات پیچیده‌ی اخلاقی-فلسفی روبه‌رو شود. کتاب جانشین (Morality) نیز ثمره‌ی همین کشمکش‌های فلسفی نویسنده است که مخاطبان را به تأمل وامی‌دارد.

معرفی و دانلود کتاب جانشین

ماجرای اصلی کتاب حول محور زندگی فقیرانه‌‌ی «چاد» و «نورا» می‌چرخد. آن‌ها زن و شوهری هستند که با دست خالی برای رسیدن به آینده‌ای بهتر تلاش می‌کنند و سعی دارند امیدوارانه رو به سوی خوشبختی گام بردارند اما به نظر می‌رسد چهره‌‌ی سیاه فقر به این راحتی‌ها آن‌ها را رها نمی‌کند. چاد معلم ساده‌ای است که از طریق تدریس، پول اندکی به دست می‌آورد و همسرش، نورا، هم به‌عنوان پرستار خانگی کسب درآمد می‌کند. اخلاق و شرافت همواره از ارکان اصلی زندگی آن‌ها بوده تا این‌که نورا از سوی مدیرش با یک پیشنهاد وسوسه‌برانگیز روبه‌رو می‌شود. کاری که انجام آن منافی اخلاق و اخلاقیات است اما می‌تواند آینده‌ی روشن‌تری را برای این زوج فقیر رقم بزند. اینجاست که چاد و نورا باید تصمیم بگیرند با پا گذاشتن بر اخلاق، به درآمد قابل‌توجهی برسند یا همچنان به زندگی فقیرانه اما شرافتمند خود ادامه بدهند. شما چه فکر می‌کنید؟ شما اگر به‌جای آن‌ها بودید، کدام مسیر را انتخاب می‌کردید؟

می‌دانید که زندگی مملو از چنین تناقض‌هایی است. بسیاری از اندیشمندان در تلاش بوده‌اند تا با زبان فلسفه، این تناقض‌ها را حل کنند و راهی برای پاسخگویی به سؤالات بنیادین فلسفه‌ی اخلاق بیابند. ممکن است خواندن آثار و دستاوردهای چنین فلاسفه‌ای کاری سخت و طاقت‌فرسا باشد اما بدون شک، مطالعه‌ی آن با زبان داستان کاری دل‌چسب و احتمالاً هیجان‌انگیز خواهد بود. البته ناگفته نماند که روند ماجراهای کتاب جانشین، به‌خودی‌خود نفس‌گیر و مهیج هستند و شما را مسحور خود می‌کنند.

ایجاد فضایی که در آن واقعیت‌ها با پدیده‌های متضاد خود درمی‌آمیزند، فروبردن مخاطب در ابهام، بدون این‌که راهی قطعی برای عبور از آن ابهام وجود داشته باشد و مواجه کردن مخاطبان با موضوعات متفاوت، ویژگی‌های بارز آثار استیون کینگ هستند که در این کتاب نیز نمود بسیاری دارند. نویسنده در کتاب جانشین، جلوه‌ای از برخورد تضادها و تناقض‌ها را نشان می‌دهد و به‌هیچ‌روی سعی ندارد شخصیت‌ها و رفتارهایشان را مورد قضاوت و داوری قرار بدهد. برعکس، می‌خواهد با بهره‌گیری از تجربیات گذشته‌ی خود در بازسازی وقایع این داستان، پاسخی برای پرسش‌های قدیمی خود بیابد، پرسش‌هایی که نمی‌توان مطمئن بود حتماً پاسخی برای آن‌ها وجود دارد.

این داستان نخستین بار در سال 2009، در کتاب Esquire به چاپ رسیده بود. در همان زمان هم توانست توجه ادب‌دوستان و منتقدان را به خود جلب کند و هم جایزه‌ی شرلی جکسون را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان بیاورد. کتاب جانشین بی‌شک از بهترین داستان‌های بلند ادبیات جهان به شمار می‌رود که هم در داستان‌پردازی و هم در پرداختن به موضوعات ژرف انسانی، موفقیت چشم‌گیری را به دست آورده.

اثر حاضر را می‌توانید با برگردان شیوا مقانلو که از سوی نشر افق چاپ و منتشر شده است، تهیه کنید. این کتاب به‌عنوان چهاردهمین مجلد از سری کتاب‌های شاهکارهای پنج‌میلی‌متری در اختیارتان قرار می‌گیرد.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شاهکارهای پنج‌میلی‌متری

«امنیت و دو داستان دیگر»، «برای یک شب عشق»، «گریه نکن بچه جان»، «یکشنبه‌های داریسی» و «برف‌های کلیمانجارو» عناوین برخی از کتاب‌هایی هستند که همگی تحت عنوان مجموعه‌ی شاهکارهای پنج‌میلی‌متری به چاپ رسیده‌اند. علاقه‌مندان نوولاهای خارجی و برترین داستان‌های ادبیات جهان، شیفته‌ی آثار این مجموعه خواهند شد. گفتنی است نشر افق، وظیفه‌ی چاپ و انتشار این سری کتاب‌ها را به عهده داشته است.

مطالعه‌ی مجموعه‌ی حاضر بهترین فرصت برای مخاطبانی است که می‌خواهند با برخی از درخشان‌ترین چهره‌های ادبی در سراسر جهان آشنا شوند و به سبک و سیاق ویژه‌ی ایشان در زمینه‌ی داستان‌نویسی پی ببرند؛ بزرگانی چون ارنست همینگوی، آلیس مونرو، امیل زولا، چارلز بوکوفسکی، هاروکی موراکامی و... .

کتاب جانشین برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان داستان‌های بلند و نوولاهای نویسندگان مشهور خارجی، بد نیست سری به کتاب جانشین بزنند و از مطالعه‌ی شاهکار ادبی استیون کینگ نهایت بهره را ببرند. همچنین همه‌ی کسانی که از خواندن داستان‌های فلسفی لذت می‌برند،‌ بهتر است این اثر را بخوانند.

در بخشی از کتاب جانشین می‌خوانیم

یکی از روزهای فوریه، وقتی آماده‌ی اثاث‌کشی می‌شدند، چاد به منهتن رفت تا فیلمی در سینما آنجلیکا ببیند و با مشاور کتابش شامی بخورد. افسر آبراموویچ کارت ویزیتش را به نورا داده بود. نورا به او زنگ زد. او هم آمد و با هم خلوت کردند. اما وقتی نورا از او خواست که کتکش بزند، امتناع کرد.

آبراموویچ با لحنی حاکی از اینکه شوخی می‌کنم اما کمی هم جدی‌ام از نورا پرسید: «تو دیگه چه جور خانم خل‌و‌چلی هستی؟»

نورا گفت: «نمی‌دونم. خودم هنوز دنبال جوابم.»

زمان‌بندی کرده بودند که بیست و نهم فوریه به ورمونت اسباب‌کشی کنند. روز قبلش که در سال‌های غیرکبیسه می‌شود روز آخر سال تلفنشان زنگ خورد. خانم گرانجر بود، مدیره‌ی منزل کشیش وینستون. نورا به محض اینکه لحن خفه‌ی زن را شنید، شستش خبردار شد که چرا تلفن زده و اولین فکرش این بود که با اون نوار چه کار کردی، آشغال؟

خانم گرانجر با همان لحن خفه و تسلیت‌آمیزش گفت: «توی برگه‌ی فوتش می‌نویسند نارسایی کلیه، اما من حموم رو دیدم: تمام شیشه‌های قرص ردیف شده و تقریباً خالی بودند. من فکر می‌کنم با قرص خودکشی کرده.»

نورا با آرام‌ترین و مطمئن‌ترین و پرستارانه‌ترین لحن ممکن گفت: «نه احتمالاً. بیشتر ممکنه که گیج بوده و نفهمیده چند تا قرص مصرف کرده... شاید هم یک حمله‌ی قلبی دیگه داشته، یک حمله‌ی خفیف.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جانشین
نویسنده
مترجمشیوا مقانلو
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-353-461-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جانشین

hivan ghaderi
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
عالی. استیون کینگ همیشه داستان‌های قشنگی داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جانشین

برای دریافت کتاب جانشین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.