معرفی و دانلود کتاب غبرستان حیوانات خانگی

برای دانلود قانونی کتاب غبرستان حیوانات خانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غبرستان حیوانات خانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غبرستان حیوانات خانگی

کتاب غبرستان حیوانات خانگی یکی از نمادین‌ترین و ترسناک‌ترین داستان‌های استیون کینگ و پرفروش‌ترین اثر او در نیویورک تایمز به شمار می‌رود. داستان از این قرار است: لوئی کرید، پزشکی است که به سبب شغل خود، با همسر و دو دخترش به شهری جدید در ایالت مِین نقل مکان می‌کند. همه چیز رویایی به نظر می‌رسد تا وقتی که راز هولناک جنگل‌های پشت خانه و قبرستانِ جادویی برملا می‌شود.

درباره‌ی کتاب غبرستان حیوانات خانگی

کتاب غبرستان حیوانات خانگی (Pet Sematary) ماجرای نقل مکان خانواده‌ی کریدها را به خانه‌ی چوبی بزرگ و سفیدرنگی در شهر لادلو روایت می‌کند. این نقل مکان به سبب انتصاب لوئی کرید به سمت مدیریت خدمات پزشکی دانشگاه مین صورت گرفته است. او به همراه همسرش ریچل و دو فرزندش الی و گیج راهی این شهر جدید می‌شود و البته که گربه‌یشان چِرچ نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. لوئی که در سه‌سالگی پدرش را از دست داده، در میان‌سالی مردی را ملاقات می‌کند و حس می‌کند برای اولین بار صاحب پدر شده است؛ او جودسون کراندال، همسایه‌یشان است. استیون کینگ (Stephen King) استاد چیره‌دست ژانر وحشت، این بار هم یکی از ترسناک‌ترین و سیاه‌ترین داستان‌هایش را به نمایش می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب غبرستان حیوانات خانگی

کریدها یک خانواده‌ی ایدئال به نظر می‌رسند؛ لوئی پزشک است و همسری به زیبایی ریچل دارد؛ یک دختربچه و پسربچه به همراه یک گربه زندگی آن‌ها را در خانه‌ی بزرگ و زیبای ایالت مین شیرین خواهد کرد. و حالا با اضافه شدن جودسون به جمع آن‌ها این خانواده کامل می‌شود، اما جنگل‌های پشتِ خانه‌یشان حقیقتی مرگبار را در دل خود مخفی کرده‌اند؛ حقیقتی بسیار ترسناک‌تر از مرگ! خانواده‌ی کرید قرار است به زودی بفهمند که گاهی اوقات مرگ بهترین اتفاق است. استیون کینگ سنگ‌دلانه به توصیف وقایع وحشتناک و خشونت‌باری می‌پردازد که لوئی و خانواده‌اش با آن مواجه می‌شوند و خواننده را در از بهت و ناباوری رها می‌کند.

روزی جودسون، لوئی را به قدم زدن در جنگل‌های پشت خانه دعوت می‌کند و قبرستانی را نشانش می‌دهد که محل دفن حیوانات خانگی است. همان شب یکی از دانش‌آموزان لوئی که بر اثر تصادف کشته شده، به خواب لوئی می‌آید و به او هشدار می‌دهد که به قبرستان حیوانات خانگی وارد نشود. این نوع هشدار دادن به شخصیت اصلی در رمان‌ها و فیلم‌های ترسناک امری متداول است و استیون کینگ نیز در کتاب غبرستان حیوانات خانگی از این تکنیک برای ایجاد تعلیقِ بیشتر استفاده کرده. حال لوئی باید به حرفِ یک شخص مرده در عالم رویا اعتماد کند یا خیر؟!

معرفی و دانلود کتاب غبرستان حیوانات خانگی

استیون کینگ پس از مقدمه‌ای خوب درباره‌ی ورودِ خانواده‌ی کرید به شهر جدید، حوادثِ باورنکردنی رمانش را یکی پس از دیگری رقم می‌زند، بدون آنکه در بیان فاجعه‌هایی که بر سر خانواده می‌آید، لطافتی به خرج دهد. اولین قربانی، گربه‌ی آن‌ها، چرچ است. او توسط ماشینی زیر گرفته می‌شود و لوئی نمی‌داند این خبر بد را چگونه به فرزندانش بدهد. لوئی با راهنمایی جودسون به قبرستان حیوانات می‌رود تا چرچ را دفن کند. در کمال ناباوری صبحِ روز فردا چرچ صحیح و سالم به خانه بازمی‌گردد؛ اما او تفاوت فاحشی با قبل دارد. موش‌ها و پرنده‌ها را با وحشی‌گری تمام می‌دَردَد و بوی بسیار بدی از خود ساطع می‌کند. اینجاست که لوئی گربه را از خود دور می‌کند و به قبرستان بدگمان می‌شود.

اتفاق دیگری که رمان غبرستان حیوانات خانگی را وارد نقطه‌ی عطف بعدی می‌کند، مرگ یکی از اعضای خانواده است. حادثه‌ای غیرمنتظره که داستان را به درون یک سیاهی بزرگ‌تر و عمیق‌تر می‌کشاند و شرایط را بغرنج‌تر می‌کند! حالا آن خانواده‌ی خوشبخت که گویی در یک نفرین بی‌پایان گرفتار شده‌اند، همراه با هم باید تصمیم بگیرند که متوفی را در کدام قبرستان شهر دفن کنند و همه‌چیز به همین تصمیم دشوار،‌ هولناک و مهم بستگی دارد! استیون کینگ با ایجاد گره‌های متعدد و به‌نظر بازنشدنی، مخاطب را در حیرت فرو می‌برد و او را در میان هر گره می‌پیچاند. تاجایی‌که در واپسین خطوط داستان احساس می‌کنید که هیچگاه راه نجاتی برای خودتان و همینطور خانواده‌ی کرید پیدا نخواهید کرد!

نشر کتاب کوله‌پشتی کتاب غبرستان حیوانات خانگی را با ترجمه‌ی امیرحسین انصاری منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب غبرستان حیوانات خانگی

  • نامزد جایزه‌ی لوکوس؛
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب فانتزی سال 1984؛
  • پرفروش‌ترین رمان استیون کینگ در نشریه‌ی نیویورک تایمز.

نکوداشت‌های کتاب غبرستان حیوانات خانگی

  • این کتاب کاملاً قادر است شما را به درون خود بکشد و غرقتان کند. (گاردین)
  • ترسناک‌ترین رمانی که استیون کینگ تابه‌حال نوشته است. (پابلیشرز ویکلی)
  • وحشی، قدرتمند و آزاردهنده. (واشنگتن پست)
  • رمان غبرستان حیوانات خانگی با نیروی فوق‌العاده‌اش، بهترین اثر استیون کینگ به شمار می‌رود. (مطبوعات پیتسبورگ)
  • استیون کینگ شما را وادار می‌کند آنچه را باورنکردنی به نظر می‌رسد، به‌راحتی بپذیرید. (دیترویت نیوز)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب غبرستان حیوانات خانگی

تاکنون سه اقتباس سینمایی از کتاب غبرستان حیوانات خانگی صورت گرفته است. اولین اقتباس مربوط به سال 1989 یعنی شش سال پس از انتشار رمان است. فیلمنامه‌ی این نسخه‌ی آمریکایی را استیون کینگ نوشته و خود نیز نقش کوتاهی را در فیلم ایفا کرده است. این فیلم قسمت دومی داشت که در سال 1992 به اکران درآمد.

اقتباس بعدی سال‌ها بعد و در سال 2019 انجام شد. کارگردانی این اثر را دنیس ویدمایر و کوین کولش بر عهده دارند و جیسون کلارک در آن به ایفای نقش می‌پردازد. فیلم دیگری به تازگی در سال 2023 با عنوان Pet Sematary: Bloodlines توسط کارگردان آمریکایی، لیندزی اندرسون بیر ساخته شده. او فیلمنامه‌ی اثرش را با کمک استوین کینگ نگاشته؛ آن‌ها به گوشه‌ای از داستان می‌پردازند که در رمان وجود ندارد. این فیلم به‌جای روایت خانواده‌ی کرید، داستان جودسون کراندال و رمز و رازهای شهر لادلو را مورد توجه قرار می‌دهد.

کتاب غبرستان حیوانات خانگی برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های ترسناک و رازآلود، از این شاهکار استیون کینگ بسیار لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب غبرستان حیوانات خانگی می‌خوانیم

تصور اشتباهی است که باور کنیم وحشتی که ذهن انسان می‌تواند تجربه کند، محدود است. درعوض، به ‌نظر می‌رسد هرچه تاریکی عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود، تأثیری تصاعدی آغاز می‌شود؛ حتی اگر انسان نخواهد به آن اعتراف کند. تجربه‌ی انسان، از طرق متفاوتی از این ایده حمایت می‌کند که وقتی کابوس به‌اندازه‌ی کافی سیاه می‌شود، وحشت از پی وحشت به وجود می‌آید و شرارتی تصادفی شرارتی دیگر می‌زاید که اغلب حساب‌شده‌تر است تا اینکه بالاخره سیاهی همه‌چیز را می‌پوشاند. شاید وحشتناک‌ترین پرسش این است: ذهن انسان تا کجا تاب وحشت را دارد؟ تا کجا می‌تواند سلامت عقلی و هشیاری‌اش را حفظ کند و تسلیم نشود؟ بدیهی است این قبیل رویدادها پوچ و ناکارآمدند. در وهله‌ای تمام این مسائل کم‌کم خنده دار می‌شوند. شاید در این لحظه سلامت عقل به نجات خودش بیاید یا شاید نابود شود. در این لحظه شوخ‌طبعی فرد دوباره اعلام وجود می‌کند.

لویی کرید اگر پس از مراسم تشییع‌جنازه‌ی پسرش، گیج ویلیام کرید، در هفدهم ماه مه منطقی فکر می‌کرد، ممکن بود چنین افکاری در ذهن داشته باشد. اما هر فکر منطقی یا تلاش برای آن در سالن تشییع‌جنازه متوقف شد، جایی که درگیری خیلی بد او با پدرزنش منجر به حادثه‌ی وحشتناک‌تری شد؛ آخرین قطعه‌ی ملودرام وحشیانه و ظالمانه‌ای که هرچه از خویشتن‌داری شکننده‌ی ریچل باقی مانده بود، خرد کرد. وقایع وحشتناک آن روز تنها زمانی کامل شد که ریچل در حال جیغ‌کشیدن، از اتاق شرقی سردخانه‌ی بروکینگز-اسمیت، جایی که گیج در تابوت بسته‌اش دراز کشیده بود، توسط سورندرا هاردو به راهرو برده شد و به او آرام‌بخش داده شد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: غبرستان حیوانات خانگی
بخش دوم: گورستان میک‌مک
بخش سوم: اُز بزرگ و وحشتناک
بخش پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غبرستان حیوانات خانگی
نویسنده
مترجمامیرحسین انصاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات488
زبانفارسی
شابک978-600-461-526-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غبرستان حیوانات خانگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غبرستان حیوانات خانگی

برای دریافت کتاب غبرستان حیوانات خانگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.