معرفی و دانلود کتاب جایگاه انسان در گیتی: درک وجود عظیم و آشفته ما

عکس جلد کتاب جایگاه انسان در گیتی: درک وجود عظیم و آشفته ما
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جایگاه انسان در گیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جایگاه انسان در گیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جایگاه انسان در گیتی: درک وجود عظیم و آشفته ما

پل ام ساتر در کتاب جایگاه انسان در گیتی، از نحوه‌ی شکل‌گیری و تکامل هستی می‌گوید و آخرین یافته‌ها و اکتشافات کیهان‌شناسی را با زبانی بسیار ساده توضیح می‌دهد. ساتر که اخترفیزیکدان و مشاور ناسا است، خواننده را به سفری چندین‌میلیارد‌‌ساله می‌برد و با تشریح بسیاری از عناصر مبهم و ناشناخته‌ی کیهان، تلاش می‌کند به بخشی از پرسش‌های بنیادین و همیشگی آدمی پاسخ دهد.

درباره‌ی کتاب جایگاه انسان در گیتی

نحوه‌ی شکل‌گیری و تکامل هستی یکی از بزرگ‌ترین رازهای تاریخ است. انسان همیشه در مورد این مسأله کنجکاو بوده و نظریات متعددی هم در مورد آن مطرح کرده است. فیزیک در قرن بیستم توانست پاسخ برخی از این پرسش‌های بشر را بیابد، اما همچنان رازهای زیادی در میان است. از عمر هستی بیش از 13/8 میلیارد سال می‌گذرد. در این زمانِ طولانی، کیهان منبسط و حجیم‌تر شده؛ تاجایی‌که تخمین زده می‌شود طول کل کیهان بیش از 93 میلیارد سال نوری است. این بدان معناست که اگر ما خود را مرکز عالم بدانیم، تقریباً 46 میلیارد سال نوری طول می‌کشد تا به لبه‌ی قابل‌مشاهده‌ی کیهان برسیم.

به گفته‌ی دانشمندان کل هستی احتمالاً نامتناهی است. طبیعی است که در این بی‌انتها، مواد و عناصری باشند که ما هیچ درکی از آن‌ها نداریم. برای مثال، فیزیکدان‌ها حدس می‌زنند که فقط چهار درصد هستی از ماده تشکیل شده و توسط انسان قابل‌رؤیت است. حدود 23 درصد از عالم نیز از ماده‌ی تاریک ساخته شده. ماده‌ای که دورتر از سیاره‌ی ماست و گرچه ما نمی‌توانیم آن را ببینیم، نمی‌توانیم تأثیراتش را بر روی دیگر کهکشان‌ها و سیارات انکار کنیم. اما این دو بر روی‌ هم تنها 27 درصد کیهان را شکل می‌دهند. بقیه هستی از چه تشکیل شده است؟ دانشمندان می‌گویند احتمالاً از جنس انرژی تاریک است. نیرویی که برای ما کاملاً مجهول و ناشناخته است، اما حدس می‌زنند باید نیرویی مقابل جاذبه باشد و احتمالاً عامل اصلی انبساط کیهان است.

معرفی و دانلود کتاب جایگاه انسان در گیتی

پل ام ساتر (Paul M. Sutter) در کتاب جایگاه انسان در گیتی (Your Place in the Universe) می‌کوشد آخرین دستاوردها و اکتشافات علم کیهان‌شناسی در مورد منشأ و عناصر هستی را به زبان ساده و غیرپیچیده توضیح دهد. ساتر مخاطبش را به میلیاردها سال پیش می‌برد، از لحظه‌ی نخست گیتی شروع می‌کند و به زمان حال می‌رسد. او می‌کوشد بسیاری از ابهامات و مسائل پیچیده‌ی کیهان را توضیح دهد و به بخشی از پرسش‌های عام مخاطبش پاسخ گوید.

پل ام ساتر کتاب جایگاه انسان در گیتی، را در چهارده فصل تدوین کرده و کوشیده در این فصول به مهم‌ترین عناصر و پدیده‌های کیهانی اشاره کند. ساتر در این کتاب موضوعاتی مثل ماده‌ی تاریک، انرژی تاریک، پادماده، مهبانگ، ستاره‌ها، نور، گردبادهای کوانتومی و تارهای کیهانی را به‌تفصیل توضیح می‌دهد و تأثیر آن‌ها را در هستی بازگو می‌کند. البته او لحنی سرخوش و طنز دارد و تا حد امکان سعی می‌کند از پیچیده‌گویی دور باشد. بنابراین مخاطبی که دانش چندانی نسبت به فیزیک ندارد، اما در مورد آسمان کنجکاو است و می‌خواهد بداند در کجای جهان ایستاده است، از این کتاب لذت خواهد برد.

کتاب جایگاه انسان در گیتی را واروژان هارطون برای نشر مازیار ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب جایگاه انسان در گیتی

  • کتابی شگفت‌انگیز! ساتر از نشان دادن جزئیات هولناک جایگاه ما در کیهان لذت می‌برد. (جف کانیپ، نویسنده)

  • ساتر با توضیح پیچیده‌ترین مفاهیم و کشفیات به زبانی ساده، کاری استثنایی می‌کند. برای این‌که بدانیم در کجای گیتی هستیم، او راهنمایی فوق‌العاده است. (فریزر کین، ناشر)

  • این کتاب فوق‌العاده برای کسانی است که درباره‌ی ایده‌های بزرگ مشتاق و کنجکاوند. این اثر اصلاً شبیه کتاب‌های مقدماتی نجوم کتابخانه‌تان نیست. (سث شوستاک، ستاره‌شناس)

  • داستان گیتی هرگز آن‌قدر دست‌یافتنی و عامه‌فهم نبود. ساتر کیهان را به زمین می‌آورد و به ما نشان می‌دهد که برای لذت بردن از شگفتی‌های آن، لازم نیست حتماً اخترفیزیکدان باشیم. (Space.com)

کتاب جایگاه انسان در گیتی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوستداران فیزیک و کیهان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب جایگاه انسان در گیتی: درک وجود عظیم و آشفته ما می‌خوانیم

یک سال نوری فاصله‌ای است که نور در یک سال زمینی طی می‌کند. این واحدی سودمند است که بسل آن را به عموم معرفی نمود، زیرا بیان حتی نزدیک‌ترین فواصل ستاره‌ها به صورت «صدها هزار برابر فاصله زمین تا خورشید» بسیار خسته‌کننده بود. بیان فاصله یک ستاره که مثلاً در فاصله چهل سال نوری از ما قرار دارد. بسیار آسان‌تر است، پس همین واحد را انتخاب می‌کنیم.

پس وقتی که فواصل بسیار زیاد می‌شوند و اندازه‌گیری‌های اختلاف منظری دقیق تبدیل به تنها یک خاطره خوش می‌گردند، اخترشناسان چه می‌کنند؟ ایده قدیمی نیوتون در استفاده از روشنایی ستاره‌ها هیچ‌گاه از بین نمی‌رفت و با توجه به انواع گوناگون ستاره‌ها در آسمان، همیشه آرزویی دور از دسترس می‌نمود.

اخترشناسی نیازمند یک پیشگام بود و هنری‌یتا اسوان لِویت این نقش را ایفا کرد. او به عنوان یک محاسبه‌گر (کامپیوتر) در رصدخانه کالج هاروارد کار می‌کرد (در آن زمان «کامپیوترها» افرادی بودند که محاسبات را با دست انجام می‌دادند و نه با استفاده از ماشین) و علاقه خاصی به ابرهای ماژلانی داشت. فرهنگ‌های مختلف از هزار سال قبل، این ابرها را می‌شناختند، اما اخترشناسان اروپایی تنها در دهه قرن پانزدهم، و به ویژه با کاوش‌ها و ثبت‌های ماژلان، با آن‌ها آشنا شدند و نام ماژلان بر این ابرها گذاشته شد.

این ابرها شامل میلیاردها ستاره منفرد، خوشه‌های ستاره‌ای، و گره‌های کوچکتری از ابر هستند. لویت بر روی ستاره‌های خاصی در این ابرها که روشنایی‌شان تغییر می‌کرد، متمرکز شد. به این ستاره‌ها، متغیر می‌گفتند، و او بدین صورت وارد بازی شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: شاید همه این‌ها یک سوءتفاهم بزرگ بوده است
فصل 1: هندسه مقدس
فصل 2: گیتی شکسته
فصل 3: داستان‌هایی از آسمان حیرت‌زا
فصل 4: مرگ پادماده
فصل 5: در ورای افق
فصل 6: غرق در تابش
فصل 7: دروی گردباد کوانتومی
میان‌پرده: راهنمای زندگی در یک جهان انبساط‌یابنده
فصل 8: سپیده‌دم کیهانی را بنگر
فصل 9: درباره ماده تاریک و سرد
فصل 10: تار کیهانی
فصل 11: ظهور انرژی تاریک
فصل 12: عصر پرستاره
فصل 13: سقوط نور
فصل 14: زمستان طولانی
سخن آخر: بازی شانس
نمایه
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جایگاه انسان در گیتی: درک وجود عظیم و آشفته ما
نویسنده
مترجمواروژان هارطون
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-95034-2-3
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جایگاه انسان در گیتی

noorsheed com
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
این کتاب یکی از کتابهایی است که مفاهیم پیچیده فرایند بیگ بنگ به این سو را با زبانی ساده و مستدل بیان می‌کند. هر صفحه آن ارزش مطالعه دقیق را دارد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جایگاه انسان در گیتی

برای دریافت کتاب جایگاه انسان در گیتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.